Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWil jij mede-DF'ers kunnen herkennen?

Wil jij mede-DF'ers kunnen herkennen?

26 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het gaat DrugsForum voor de wind! Sinds we afgelopen april het forum volledig vernieuwd hebben, is het aantal bezoekers én gebruikers van het forum gestaag toegenomen. Sterker nog, we hebben de afgelopen maand weer een bezoekersrecord gebroken! We zien dit dan ook aan het toenemend aantal posts (en likes) en de vele discussies die plaatsvinden. De kinderziektes van het nieuwe softwarepakket lijken er inmiddels wel uit (problemen en feedback kun je hier melden) en voelt het inmiddels alsof we niks anders gewend zijn dan de huidige omgeving. Een applaus voor jezelf dus en zeer veel dank voor je activiteit hier op forum!

Met het festivalseizoen in aantocht zat ik dit weekend te denken of forumleden het niet leuk zouden vinden om elkaar tijdens festivals/feesten te herkennen als mede-DF'er. Zou het niet grappig zijn om, bij wijze van ijsbreker, iets te kunnen dragen tijdens evenementen waaraan anderen kunnen zien dat je hier actief bent? Een praatje is snel gemaakt en wellicht kom je er zo achter dat je nog veel meer gemeen hebt dan een forumaccount en dezelfde muzieksmaak. Op deze manier kunnen we online community, voor wie wil, ook een beetje offline doortrekken.

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn, die dit een leuk idee vinden. Reacties (inclusief ideeën) zijn van harte welkom en laat in ieder geval je stem achter in de poll!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Top idee!

What about zo'n borat pakkie met drugsforum.nl opdruk in psychedelische kleuren? Of een kekke hoedje of zoiets. :tongueout:

Nee, zonder dollen, leuk idee hoor. Ik zou wel mee willen doen. Wel exclusief voor leden uiteraard. misschien zelfs alleen bij een x aantal reacties of minstens een maand lid of zo.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mij lijkt het zeker leuk om mede-DF'ers te herkennen, maar ik wil niet dat evt. collega's, vrienden of andere bekenden die geen drugsgebruikers zijn maar wel feesten bezoeken weten dat ik op dit forum kom. Helaas staan maar heel weinig mensen in mijn 'real life' omgeving hiervoor open - wat ook mijn reden was om me hier aan te melden - dus ik weet niet of het voor mij verstandig zou zijn om hieraan mee te doen. Misschien alleen als het iets zeer subtiels zou zijn waaruit anderen niets kunnen afleiden. Hangt ook een beetje af van het type feest/festival en de kans om anti-drugs bekenden tegen te komen. Wel cool idee. :)
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat gaan we dan doen samen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Mij lijkt het zeker leuk om mede-DF'ers te herkennen, maar ik wil niet dat evt. collega's, vrienden of andere bekenden die geen drugsgebruikers zijn maar wel feesten bezoeken weten dat ik op dit forum kom. Helaas staan maar heel weinig mensen in mijn 'real life' omgeving hiervoor open - wat ook mijn reden was om me hier aan te melden - dus ik weet niet of het voor mij verstandig zou zijn om hieraan mee te doen. Misschien alleen als het iets zeer subtiels zou zijn waaruit anderen niets kunnen afleiden. Hangt ook een beetje af van het type feest/festival en de kans om anti-drugs bekenden tegen te komen. Wel cool idee. :)
Klik om te vergroten...

Dit is precies hoe ik er over denk. :wink:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Grappig idee om iets te dragen waardoor men weet dat je post op dit forum. Ik ben voor; als dat af en toe een gesprek uitlokt dan is dat zeker leuk. Ik vind het persoonlijk ook wel fijn dat je je DF identiteit dan kunt delen of niet. Ik ben zelf wel gesteld op mijn privacy - wellicht zelfs een beetje tegen het paranoïde aan - en voel me veilig bij die anonimiteit. Afgezien daarvan in contact komen met DF'ers is dan juist wel weer hartstikke leuk. Iedereen heeft andere ideeën over drugs, andere drugs gebruikt, andere bijzondere ervaringen opgedaan. Leuk dus, ik ben benieuwd wat er van komt! :)

Ik vind Roze Olifant trouwens wel een goed punt maken. Als er een symbool wordt ontworpen dat praktisch 'DRUGSFORUM.NL' schreeuwt, dan kan dat zeker bepaalde reacties met zich meebrengen vanuit je omgeving of meteen een zeker beeld schetsen. Het zou wel grappig zijn als het iets is wat alleen wordt herkend door een DF'er.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Nee, zonder dollen, leuk idee hoor. Ik zou wel mee willen doen. Wel exclusief voor leden uiteraard. misschien zelfs alleen bij een x aantal reacties of minstens een maand lid of zo.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker geen gek idee. Ik zat al te denken om dit eventueel te koppelen aan het donateurschap (dat komt als het goed is deze maand nog terug).

Roze olifant zei:
Mij lijkt het zeker leuk om mede-DF'ers te herkennen, maar ik wil niet dat evt. collega's, vrienden of andere bekenden die geen drugsgebruikers zijn maar wel feesten bezoeken weten dat ik op dit forum kom.
Klik om te vergroten...
Sally Tessio zei:
Als er een symbool wordt ontworpen dat praktisch 'DRUGSFORUM.NL' schreeuwt, dan kan dat zeker bepaalde reacties met zich meebrengen vanuit je omgeving of meteen een zeker beeld schetsen. Het zou wel grappig zijn als het iets is wat alleen wordt herkend door een DF'er.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Het moet dan ook denk ik niet iets worden waar letterlijk DF of DrugsForum op staat, maar iets subtiels (en redelijk unieks) dat forumleden herkennen. Iemand ideeën wat dat zou kunnen zijn? Een siliconen armbandje met een specifiek logo / slogan?

Fruitvlieg zei:
Wat gaan we dan doen samen?
Klik om te vergroten...
Dit gaat meer over elkaar spontaan tijdens evenementen tegen het lijf lopen, niet zozeer samen op pad gaan, daar zijn al plannen voor. Maar bij toevallige ontmoetingen stel ik voor dat je in ieder geval even samen langs de bar gaat... :wink:
:nevergonnagiveyouup:
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is niet dat ik per se voor of tegen ben, maar persoonlijk zie ik er geen heil in. Als je iemand graag wilt ontmoeten kan je die persoon een PB sturen. Daarbij acht ik de kans zeer klein dat je een DF-lid toevallig ergens tegen het lijft loopt. Marketingtechnisch is het voor DF wel weer interessant natuurlijk..:smirk:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Een polsbandje lijkt me niet echt een goed idee. Hoe groot is de kans dat een handvol drugsforummers die van elkaar zien op een druk festival met duizenden mensen.

Daarnaast ben ik eigenlijk standaard tegen betalen op internet. Maar goed, eerst maar eens kijken in welke vorm die zal zijn.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Een polsbandje lijkt me niet echt een goed idee.
Klik om te vergroten...
Wat zou volgens jou beter kunnen werken?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@MacLeod
Een polsbandje lijkt me gewoonweg veel te klein. Daarnaast laten veel festivalgangers hun polsbandjes van eerdere festivals gewoon zitten en hebben hun armen vol polsbandjes, en dan moet je daar tussen een bandje van drugsforum herkennen?

Misschien alleen de afkorting gebruiken? 'DF', duidelijk leesbaar op een shirt of zo, niemand heeft dan in de gaten dat het een drugsforum.nl shirt is behalve de leden.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou dan eerder aan een app denken waar DF-ers op in kunnen loggen en zodoende hun locatie prijsgeven. Zo kan het bijvoorbeeld eens voorkomen dat verschillende DF-ers hetzelfde festival bezoeken. Maar goed, dit is voor @MacLeod misschien minder interessant.


Off:
acht.zes zei:
Daarnaast ben ik eigenlijk standaard tegen betalen op internet.
Klik om te vergroten...

Jij betaalt niets op internet? :tonguewink: Ik doe vrijwel al mijn aankopen via internet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Langspeelplaat
Ik bedoel dat ik niet betaal voor fora/sites.

Zelfs niet voor specifieke nieuwssites. En Drugsforum.nl heeft niet eens (nou ja, nauwelijks, @MacLeod post nog wel eens een nieuwsbericht) eigen content, zoals nieuwssites die wel hebben, dus draait puur op de leden en om daar dan geld voor te vragen komt op zijn minst een beetje vreemd over. Het kost nauwelijks geld om dit draaiende te houden en er is al sponsoring door Azarius en die Lachgaswinkel.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een kekke button met een pil erop (oke of iets subtielers)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iedereen een fluitje waarop we kunnen blazen om elkaar te vinden. :grimacing:

acht.zes zei:
Misschien alleen de afkorting gebruiken? 'DF', duidelijk leesbaar op een shirt of zo, niemand heeft dan in de gaten dat het een drugsforum.nl shirt is behalve de leden.
Klik om te vergroten...
Doet me denken aan die shirtjes met een blauwe superman pil er op waaraan je direct je mede ravers kunt herkennen. :')
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#16
Langspeelplaat zei:
Ik zou dan eerder aan een app denken waar DF-ers op in kunnen loggen en zodoende hun locatie prijsgeven. Zo kan het bijvoorbeeld eens voorkomen dat verschillende DF-ers hetzelfde festival bezoeken. Maar goed, dit is voor @MacLeod misschien minder interessant.
Klik om te vergroten...
Als jij een ontwikkelaar weet die dat voor me wil maken, dan hoor ik dat graag.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou ja.... je zou bijvoorbeeld iets op het forum kunnen implementeren, zodat mensen kunnen aangeven waar en wanneer ze naar welk festival gaan. Beetje hetzelfde idee als Partyflock.
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind dat helemaal geen gek idee, had nog niet nagedacht over een online oplossing. Wellicht wel zo makkelijk.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed bezig allemaal hier, en uitstekend idee van @Langspeelplaat
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Langspeelplaat zei:
Nou ja.... je zou bijvoorbeeld iets op het forum kunnen implementeren, zodat mensen kunnen aangeven waar en wanneer ze naar welk festival gaan. Beetje hetzelfde idee als Partyflock.
Klik om te vergroten...
Zoiets als dit topic:
https://drugsforum.nl/threads/deponeer-hier-al-uw-concerten-en-optredens.20965/

Uiteraard valt of staat dit met of leden het vullen maarja dat geldt voor alles.

Echt iets dragen zie ik zelf niet zo zitten en zou liever een online oplossing zien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."