Ik ben dus ook nog op zoek naar psychedelica die niet al teveel op de tolerantie werken. Ik vermoed dat
@Jmths daar wel iets meer over weet. Anders wordt het nog even wat uitzoekwerk.
Net terug van vakantie!
5HT2A kruistolerantie blijft altijd een hoog speculatief gehalte hebben maar ik heb wel hypotheses qua tendens.
Psychedelische phenylethylamines veroorzaken in ieder geval minder sterke 5HT2A tolerantie dan tryptamines, ik reken LSD (analogen) eveneens onder de tryptamines. Mijn ervaring is dat DOC en 2C-B twee dagen achter elkaar gebruiken prima gaat, het kan zijn dat je de tweede dag de 2C-B of DOC wat hoger moet doseren maar het is mogelijk in ieder geval.
De eerste dag een psychedelische phenylethylamine en de tweede dag een tryptamine is naar mijn weten ook mogelijk maar hier heb ik minder ervaring mee. Daarin tegen werkte een psychedelische phenylethylamine de dag na een tryptamine echter slecht, maar hier heb ik dus eveneens maar één ervaring mee. Ik ga er vanuit dat tryptamines sterkere 5HT2A receptorbinding aangaan dus in theorie lijkt dat mij op zich ook wel logisch.
Maar met een tryptamine de dag na een phenylethylamine zul je hoogstwaarschijnlijk alsnog aanzienlijk hoger moeten doseren om eenzelfde effect te ervaren. En dan is het natuurlijk ook de vraag of 5HT2A receptor tolerantie zich even snel ontwikkelt als 5HT2B receptor tolerantie welke geassocieerd wordt met cardiovasculariteit. Het is wel mogelijk is maar ideaal valt moeilijker te garanderen.
NBOMes veroorzaken zeer sterke tolerantie, misschien nog wel sterker dan tryptamines. Als je de eerste dag een NBOMe neemt zul je de volgende dag vrijwel niets meer merken van andere psychedelica. Ik ga er vanuit dat hetzelfde opgaat voor de NBOHs. NBOMe de dag na een andere psychedelica zal waarschijnlijk relatief goed werken.
Wat ook een zeer aanzienlijk verschil zal maken is de manier waarop je het inneemt. Mensen die ervaring hebben met DMT roken zullen dit waarschijnlijk wel kunnen bevestigen. Tolerantie zal minder invloed hebben wanneer je een psychedelica nasaal in neemt dan wanneer je deze oraal inneemt. Een sterkere piek in effecten zal echter waarschijnlijk ook sterkere tolerantie veroorzaken. 5-MeO-MiPT of DMT roken met significant effect op een derde dag zou dus bijvoorbeeld waarschijnlijk mogelijk wezen.
Nasale inname van potente stoffen komt natuurlijk met extra risico waar rekening mee gehouden moet worden. Maar als je dit met beleid aanpakt kun je via nasale RoA vrij gecontroleerd de intensiteit van de trip bepalen met bijdoseren omdat de opkomst aanzienlijk veel sneller is dan met orale inname het geval. Nu zijn echter niet alle psychedelica geschikt voor nasale RoA, van wat ik las heeft LSD nasaal eenzelfde uitwerking als oraal.
Los van psychedelica op zichzelf kunnen dissociatieven psychedelische effecten aanzienlijk doen versterken wat kan compenseren voor tolerantie vorming, zowel preventief als een versterker. 6-APB zal in combinatie psychedelische effecten aanzienlijk sterker doen toenemen dan MDMA.
Wat ook wel relevant is is dat DOC zich aanzienlijk beter leent voor hoger doseren dan 2C-B. Ik raad mensen voor een eerste keer 2,5mg aan wat al voldoende is voor aardige visuals. Sommige mensen zien echter 6mg DOC als de norm en 10mg doseringen DOC is niet ongehoord. 2C-B is naar mijn ervaring minder geschikt voor dat soort fratsen. Op dermate hoge doseringen DOC kunnen de effecten echter tot wel 3 dagen aanhouden, nu is vermoeidheid onder invloed van DOC minder een dingetje maar ik zou het niet snel aanraden. Om die reden heb ik destijds ook een DOC neusspray gemaakt, piekt wat harder en kortere duratie.
Ik weet dat ik relatief vaak over DOC loop te zagen maar deel van de aantrekkingskracht zit hem in de flexibiliteit. Dat gezegd hebbende zijn er mensen die vrij enthousiast zijn over DOC en mensen die minder enthousiast zijn waar de laatste groep vaak toch wel voorkeur heeft voor tryptamines in algemene zin. DOB en DOM heb ik nog nooit tot beschikking gehad maar hetzelfde verhaal waarschijnlijk.
Ik heb DOC ook wel onderschat zien worden gezien zijn relatief heldere karakter, het blijft toch echt een psychedelica. mensen onderschatten vaak ook het effect van een chaotische omgeving op een psychedelische ervaring, maar wellicht vertel ik hier niets nieuws.
Mijn plan is in ieder geval één dag (1P-)LSD, en één dag MDMA of 6-APB. Op de andere drie dagen zal ik niet elke dag iets gebruiken, maar nog één of twee tripjes zouden toch wel leuk zijn.
Psychedelica tijdens een serotonine dip is waarschijnlijk wat minder prettig en LSD veroorzaakt relatief sterke tolerantie dus die twee opties kun je waarschijnlijk voor de laatste dagen bewaren. Meerdere dagen trippen op de 5HT2A receptoren is vrij lastig, de LSD latere dag zul je dus aanzienlijk hoger moeten doseren dan normaal voor een soortgelijk effect. Als je 2 voorgaande dagen hebt getript en dan aan de LSD gaat zul je misschien al 400mcg LSD moeten nemen voor (grove gok) 200mcg LSD effect. Maar het blijft zeer lastig om voorspellingen te maken rond 5HT2A tolerantie vorming, het zou net zo goed kunnen tegen of mee vallen.
Het lijkt er dus op dat ik eventueel ter plaatse kan assisteren dit jaar. Om voort te bouwen op wat je al zei kan een optie zijn: dag 1 en 2 psychedelische phenylethylamines, dag 3 een flinke dosis LSD welke je eventueel kunt bijdoseren met nasaal 25i en dan op dag 4 6-APB of MDMA. Dissociatieven kunnen ieder moment zonder dat er noemenswaardige tolerantievorming plaats vindt.
Je wilt waarschijnlijk ook enige tijd voorafgaand een '5HT2A pauze' houden.
Meer gerelateerd aan het topic in algemeen ben ik een van die dagen van plan wat Phenibut te gebruiken omdat ik wat minder fan ben van alcohol.