Ik liep vandaag toevallig tegen een ander leuk boekje aan (naja heb het nog niet uit
![:tongueout:]()
) bij De Slegte, kostte slechts 3,50
Titel:
Psychedelische perspectieven, De renaissance van de trip in de 21ste eeuw
Beschrijving: "De maatschappelijke discussie rondom psychedelica beperkt zich vrijwel uitsluitend tot medische en pseudo-medische, militaire, politiek-juridische en verdragstechnische zaken.Nu wij onze eerste stappen hebben gezet in een nieuwe eeuw, blijkt duidelijk dat het échec van de war on drugs een kwestie van geduld is. Het is daarom hoog tijd, dat de discussie zich weer gaat concentreren op de hoofdzaken.
Psycho Actief Netwerk (PAN) heeft daarvoor drie vragen voorgelegd aan een aantal mensen voor wie de psychedelische ervaring een belangrijke rol in hun leven heeft gespeeld:
1. Wat hebben psychedelica voor u persoonlijk betekend?
2. Heeft er werkelijk een psychedelische revolutie plaatsgevonden?
3. Welke rol kunnen psychedelica in de toekomst spelen?
Een bont gezelschap van schrijvers en kunstenaars, politici, therapeuten, filosofen, psychologen, psychiaters, antropologen en geschiedkundigen liet zich door deze vragen inspireren tot hun bijdrage aan PSYCHEDELISCHE PERSPECTIEVEN. Het boek bevat bijdragen van onder andere, Dr. Frank van Ree, Hans Plomp, Hans Bogers, Stanislav Grof, Hakim Bey, Drs. Iris Freie, Dr. Christian Rätsch, Dr. Jonathon Ott, Dr. Stephen Snelders, Hedy D’Ancona, Dr. Albert Hofmann, Timothy Leary, Aldous Huxley, Simon Vinkenoog en Drs. Hannah Klautz."
Ennn ik vind het boek
Uit je bol van G. Hellinga en Hans Plomp ook wel een aanrader.