Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskweekbak

kweekbak

20 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
:)
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#2
hmmm er komen er ineens veel meer op. had dus te weinig geduld..
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
En? hoe zijn ze geworden??
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#4
mexicaanse

liggen nu te drogen :)
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#5
bij azarius hebben ze ook een mushbal die is 12,50

:wave:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#6
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#7
die staan trouwens ook op mijn giropas :mrgreen:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
heel gaaf , ben jaloers
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#9
kaalkopje zei:
k heb zo'n kant en klaar kweekbakje gekocht. maar nu komt de helft maar op. wat heb ik fout gedaan?? of zou het nog komen?
iemand er ervaring mee?

Lin :wave:
Klik om te vergroten...
Waar gekocht en hoe duur? Via internet ik wil ook zo`n setje :P Veel naar om moeten kijken?
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#10
caatje zei:
inde smartshop eindhoven heb je al een setje voor 7.50€.
Klik om te vergroten...

das niet zo duur

ik had hem bij azarius besteld das best wel prijzig.

die kant en klaarbakjes heb je verder geen omkijken naar maar het is leuker om het zelf vanaf het begin te doen. is goedkoper ook :)


en dat ga ik dus proberen :)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hm ik las in de gebruiksaanwijzing (euh juist, beetje raar woord ervoor) dat het zo'n 20-25 graden moet zijn, maar hier in huis is het niet zo warm, meestal 18 a 19 graden. Zal het dan alsnog wel lukken?

Ik wil ook paddestoelen!!! :grin:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sweet_Shadow zei:
Hm ik las in de gebruiksaanwijzing (euh juist, beetje raar woord ervoor) dat het zo'n 20-25 graden moet zijn, maar hier in huis is het niet zo warm, meestal 18 a 19 graden. Zal het dan alsnog wel lukken?

Ik wil ook paddestoelen!!! :grin:
Klik om te vergroten...

denk wel dat het dan ook lukt maar je moet ze wel goed in het licht zetten.
duurt het wat langer voor ze opkomen dat was bij mij ook.

en geen direct zonlicht erop!
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb ook zo een bakje gekocht via azarius, idd de prijs valt wel tegen 34.50eur...
maarja, normaal zou je er 400-600gr kunnen afhalen zeggen ze
ik hoop dat het waar is, en als dat zo is zal ik mijn geld wel dubbel en dik terug hebben :grin:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
toepiekloot zei:
ik heb ook zo een bakje gekocht via azarius, idd de prijs valt wel tegen 34.50eur...
maarja, normaal zou je er 400-600gr kunnen afhalen zeggen ze
ik hoop dat het waar is, en als dat zo is zal ik mijn geld wel dubbel en dik terug hebben :grin:
Klik om te vergroten...

Maar als je dan zo'n 400-600gr er van kunt oogsten wat doe je er dan mee? want als ik t goed begrepen heb is t niet iets om elk weekend te doen? Dus das erg zonde. Of kun je ze ook zelf drogen? En zoja Hoe?
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#15
gewoon op een theedoek leggen en soms een beetje opschudden

zo doe ik het :)
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#16
gewoon drogen, op keukenpapier op de vensterbank laten liggen is meer dan voldoende
of moet het in een donkere ruimte zijn? bv in een doosje steken en toedoen? iemand??
f
funLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja je kunt ze gewoon op de vensterbank etc leggen (theedoek of keukenpapier eronder die het vocht opneemt)
Zonlicht kan het werk voor je doen maar een donkere ruimte is ook goed.

Hoe minder vocht er in de paddestoel overblijft, hoe langer hij houdbaar is. (paddestoel bestaat voor 90% uit vocht.)

Naar mijn idee kun je de paddo's het beste niet te warm laten worden omdat schimmels/bacterien dan sneller de paddo zullen aantasten.
Het beste is dus (volgens mij) om ze op een koele plek te laten drogen mbv keukenpapier ofzo.
Ook zou je bv een vochtvreter kunnen kopen, deze in een emmer of bak leggen, en de paddo's op een roostertje (of iets anders vochtdoorlatends) erboven kunnen hangen.
De emmer of bak sluit je dan luchtdicht af (bv. folie of deksel) en dit een weekje laten staan
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
inde smartshop eindhoven heb je al een setje voor 7.50€.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ok laat maar weten of t lukt, kga er volgende week ook halen denk i. ben benieuwd
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#20
k heb zo'n kant en klaar kweekbakje gekocht. maar nu komt de helft maar op. wat heb ik fout gedaan?? of zou het nog komen?
iemand er ervaring mee?

Lin :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."