Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums!!!Let op met Truffels!!!

!!!Let op met Truffels!!!

28 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo Luitjes,
Gisteren een rotavond gehad,en meteen een schrijven de deur uit gedaan.
Wanneer je overweegt de psilocybine mexicana te gaan nuttigen lees dan onderstaande even...P.s. ik wil niemand in diskrediet brengen dus heb namen weg gelaten.

Geachte heer/mevrouw,

Zaterdag 18 februari kocht ik bij uw filiaal in ........ de psilocybine mexicana truffel. Ik heb ruim 6 jaar ervaring met deze truffel variant.

De truffels zoals jullie die aanbieden zijn meestal grote brokken,deze zijn van zeer goede kwaliteit. Gevoel en werking van deze grote brokken komen overeen zoals vermeld op jullie site en heb dit in de 6 jaar altijd zo ervaren.

Het komt echter nog eens voor zoals ik gisteren weer heb ondervonden dat deze in wat kleinere brokjes wordt aangeboden.Ik adviseer u om deze niet meer aan te bieden.

Van deze laatste worden mensen namelijk ziek.
*Stokkende ademhaling
*Stekende pijntjes
*Duizeligheid
*Misselijkheid
*Druk op het hoofd/oorsuizen
*Minder visueel effect

Kortom toxine verschijnselen..

Ik ben geen kweekexpert maar kan mij een rede bedenken waarom deze verschijnselen optreden.Mijn gevoel zegt dat deze truffels nog niet genoeg zijn gerijpt en er nog teveel toxine alkoiden
in aanwezig zijn die pas in een later stadium afnemen terwijl de psilocybine in dit eind stadium juist toeneemt.

De reden van mijn schrijven is dat ik het zonde zou vinden als iemand hiermee in aanraking komt en hierdoor dus nooit meer van ze leven zoiets moois als de psilocybine mexicana tot zich zou nemen.
Terwijl ik juist deze truffels propageer en hiermee ...........

Tot slot..
Ik hoop dat jullie wat doen met mijn advies,en dit niet afdoen met
*ze kunnen verkeerd vallen*
Ik heb meer dan tien jaar ervaring met paddo's kaalkopjes/mckennai/cubensis/hawaainse/tamptenis truffels en de mexicana truffels.En heb dit dus meerdere keren meegemaakt en telkens met deze ogenschijnlijk niet afgerijpte truffels en zo'n 5 personen met mij in alle gevallen.

Uiteraard veneem ik graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Psychonaut1976
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Erhm.. er zitten geen gifstoffen in psilocybe soorten. Het zijn gewoon effecten die elke paddo soort kunnen veroorzaken.. Je had gewoon een slechte ervaring.
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#3
ze kunnen gewoon verkeerd vallen he ^^
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ohja, en welke stoffen zouden dat dan moeten zijn?

EDIT: En dan zal ik je maar even wat vertellen over schimmels. Zodra deze alle cellen ontwikkelt hebben (kap, stam, of mycelium, etc etc), groeien deze alleen nog maar uit. Er verandert verder niets aan de samenstelling. Paddo's rijpen dus sowieso niet, en een kleine jonge bevat dezelfde stoffen als een grotere oude.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
Erhm.. er zitten geen gifstoffen in psilocybe soorten. Het zijn gewoon effecten die elke paddo soort kunnen veroorzaken.. Je had gewoon een slechte ervaring.
Klik om te vergroten...

Er zitten wel degelijk lichte toxine stoffen in truffels,en er zit verschil
tussen de truffels die mij werden aangeboden.Als je goed gelezen hebt.

Ik wil je niet dissen ofzo,maar jij weet helemaal niet zoveel van truffels af
zoals mij al was opgevallen. :grin: want dan had je wel geweten dat er nog
andere alkoiden in truffels zitten die een toxine achtige werking hebben.
dus waar je verrot van wordt.

Met deze variant van truffels die mij werd aangeboden krijg je gewoon lichaams gefok en dat wijst op andere stoffen,dus licht toxine stoffen die
erin zitten.Slechte ervaring was het zeker maar dit door de stoffen in deze truffel en niet door andere oorzaken.

Het kan simpel weg geen toeval zijn dat 5 man allemaal ziek worden door een specifieke soort en allemaal heerlijk genieten van de andere.
En dit dan telkens bij de kleine brokken variant,hoogswaarschijnlijk nog niet helemaal gerijpt.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bal0n zei:
Ohja, en welke stoffen zouden dat dan moeten zijn?

EDIT: En dan zal ik je maar even wat vertellen over schimmels. Zodra deze alle cellen ontwikkelt hebben (kap, stam, of mycelium, etc etc), groeien deze alleen nog maar uit. Er verandert verder niets aan de samenstelling. Paddo's rijpen dus sowieso niet, en een kleine jonge bevat dezelfde stoffen als een grotere oude.
Klik om te vergroten...

Ja kijk dat bedoel ik...je hebt het steeds over paddos,de truffel is technisch gezien geen paddo.Dat er in psilocybine-paddos weinig tot geen toxine stoffen aanwezig zijn weet ik ook wel.

Van de de psilocybe mexicana wordt verondersteld dat er een hoop andere volgens mij onbekende alkoilden inzitten waarvan je naar kan worden.

Feit is wel dat mensen ziek worden van de truffels die wij gisteren hadden
het is geen opzichzelf staand voorval.
Ze smaakten ook anders dan normaal,alsof ze nog niet rijp waren.

De Psilocybe mexicana truffel is technisch gezien geen paddo, omdat deze nog niet heeft gefruit als een paddo.

Psilocybe mexicana lijkt in de verste verte niet op een paddo.
De truffel lijkt meer op muesli of graanontbijt. Psilocybe mexicana is ook bekend onder de naam truffel of philosophers’ stone.

Deze paddo’s zijn sterker als de Psilocybe tampanensis. Dit hallucinogeen zorgt voor een stoned, psychedelische, filosofische, vrolijke en visuele trip. Psilocybe mexicana zijn zeer geschikte paddo’s voor personen die voor de eerste keer paddo’s gaan gebruiken, vanwege het goede gevoel en omdat de Psilocybe truffels zorgen voor een gemakkelijk te controleren trip, in vergelijking tot andere psychedelica.

Meestal zal je na inname van deze paddo’s veel lachen. De psychedelische effecten van de Psilocybe mexicana paddo’s kunnen tot 6 uur lang aanhouden.

De sterke psychedelische en euforische effecten zullen ongeveer 3 uur duren, waarna deze effecten plaats maken voor een stoned effect, dat nog eens 3 uur zal aanhouden. De truffels verschillen veel van de andere paddo’s en smaken nog beter ook! De beste manier om de Psilocybe truffels te gebruiken, is door een kop thee te zetten zonder suiker of honing.

Deze Psilocybe mexicana truffels, geven een euforisch gevoel, behoren tot de psychedelica en bevatten de hallucinogene stoffen psilocybine en psilocine.

Vanwege het verschillende effect van deze truffel, in vergelijking tot andere Psilocybe paddo’s, wordt verwacht dat er in de truffel ook andere psychoactieve alkaloïden aanwezig zijn.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zucht :)

In geen enkele psilocybe schimmel zitten stoffen waar je lichamelijk onwel van kan worden. Als je dat niet wilt aannemen is dat jouw gebrek aan begrip en kennis, niet het mijne.

Daarnaast zijn truffels net zo goed schimmels, net als paddenstoelen.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bal0n zei:
Zucht :)

In geen enkele psilocybe schimmel zitten stoffen waar je lichamelijk onwel van kan worden. Als je dat niet wilt aannemen is dat jouw gebrek aan begrip en kennis, niet het mijne.

Daarnaast zijn truffels net zo goed schimmels, net als paddenstoelen.
Klik om te vergroten...

Gaap,,hoe vaak had jij ook alweer truffeltjes gehad?
2x ofzo? :wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat doet dat er nou weer toe?

Sowieso zeggen de ervaringen van 1 persoon niets over een drugs, aangezien mensen nogal anders reageren erop. En met psychedelica is dat alleen nog maar meer dan bij andere drugs.

Je hoeft echt niet zo denigrerend te doen omwege het feit dat jij meer ervaring hebt hoor, je kan ook gewoon lezen en even overdenken wat ik heb neergezet.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bal0n zei:
Wat doet dat er nou weer toe?

Sowieso zeggen de ervaringen van 1 persoon niets over een drugs, aangezien mensen nogal anders reageren erop. En met psychedelica is dat alleen nog maar meer dan bij andere drugs.

Je hoeft echt niet zo denigrerend te doen omwege het feit dat jij meer ervaring hebt hoor, je kan ook gewoon lezen en even overdenken wat ik heb neergezet.
Klik om te vergroten...

Daarom juist...
1. Zijn 6 personen 1 persoon?
2. Ik heb het over 2 verschillende vormen van dezelfe truffels die worden aangeboden en waarschuw alleen dat je van die ene variant goed ziek kan worden en dat dit juist niet licht aan de gevoeligheid van een persoon
dat ze verkeerd vallen ofzo,maar door hoogswaarchijnlijk het kweekprocudee.

Ik zou het namelijk erg kut vinden als iemand die truffels haalt en er ziek van wordt terwijl ze normaal,de grote brokken,zou heerlijk zijn.

Als jij dit dan onderuit haalt met ..*ze zijn gewoon verkeerd gevallen*
zonder enige ervaring met deze soort te hebben vind ik dat een beetje dom.En ja dan mag je dat denigrerend opvatten.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychonaut1976 zei:
Gaap,,hoe vaak had jij ook alweer truffeltjes gehad?
2x ofzo? :wave:
Klik om te vergroten...

Ik vond dit anders redelijk denigrerend.

Maar goed, het is al goed, de ongerepen variant van de truffel Psilocybe mexicana zitten gifstoffen in!

Kijk nou wat je zegt man :)
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Bal0n zei:
Psychonaut1976 zei:
Gaap,,hoe vaak had jij ook alweer truffeltjes gehad?
2x ofzo? :wave:
Klik om te vergroten...

Ik vond dit anders redelijk denigrerend.

Maar goed, het is al goed, de ongerepen variant van de truffel Psilocybe mexicana zitten gifstoffen in!

Kijk nou wat je zegt man :)
Klik om te vergroten...

Psychoactieve alkaloïden kunnen een toxine werking hebben en aangezien
er in deze truffels schijnbaar onbekende inzitten zou dit inderdaad zo kunen zijn ja. :grin:

Ik zou bijna een bakkie voor je gaan halen en opsturen,samen met die andere goeie,dan praten we nog eens :grin:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
balon eet ze ook n keer miss wordt je er ziek van dan klopt zijn theorie, ,miss ook niet en da klopt ie van jou :)
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#14
jaja, 1 zegt a de ander b.
Gaan jullie nog lang zo door?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nee ik kap er ook mee, ik vind het wel best. Ik snap soms oko niet waarom ik het uberhaupt nog probeer, sommige mensen kan je gewoon niets bij brengen..
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ach ja in dat geval ben je minstens net zo eigenwijs. Dus iets met pot en ketel en zwart...
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#17
nu enkel je brief laten nalezen op typ-, schrijf- en taalfouten.
:wink:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Met het verschil dat mijn standpunt wetenschappelijk te onderbouwen is, en die van hem niet.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bal0n zei:
Nee ik kap er ook mee, ik vind het wel best. Ik snap soms oko niet waarom ik het uberhaupt nog probeer, sommige mensen kan je gewoon niets bij brengen..
Klik om te vergroten...

Je kan toch niet iets aan iemand bijbrengen die jaren ervaring heeft met een goed terwijl je zelf alleen de dingen uit de boekjes verneemt...
En niet eens het verschil wist tussen tamptenis truffels en mexicana's
Wat wil je nou?

Zo werkt dat niet he...

Deze truffels zijn wetenschappelijk nog niet echt onderzocht by the way.

:grin: :grin:

Peace
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ok en dit was echt het laatste berichtje, zo kun je nog hele vellen doorschrijven. Al het volgende wordt gewist.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."