Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe serieus neem je paddo's

Hoe serieus neem je paddo's

69 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#1
er is geen EEN realiteit, er is geen EEN werkelijkheid, er is geen EEN waarheid... voor iedereen is deze anders... door je opvoeding, door je cuturele achtergrond, door je omgeving wordt dit beeld beinvloed.

door paddo's kan het zijn dat je de dingen op een andere manier bekijkt... hoe je dat andere waardeert is dan de vraag... wellicht als het onderbewuste, wellicht als boodschap van engelen

in ieder geval brengen paddo's je (op een andere manier) in contact met zaken waar je in het dagelijks leven niet tot moeilijk bij komt
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#2
Enesteene en ik zijn het wel eens :grin:

Ik ben atheïst dus ik geloof niet in engelen. Zelf ben ik een verslaafd science fiction lezer-kijker-schrijver. Ik vind het tijdens de trip altijd vet om tijd en ruimte te analyseren. Dat vergeet ik trouwens altijd tijdens de trip. Achteraf weet ik dat dan weer.

Ik weet niet of matthijs de documantaire "What the (bleep) do we know??" heeft gezien? Of jij Eenesteene? Een AANRADER.

Het is een documantaire, vol met wetenschappelijke onderbouwingen
met als uitgangspunt dat de realiteit puur verbindingen zijn in je hoofd.

Stel: Je hoort van iemand dat een kennis een zwarte auto gekocht heeft. wel, totdat je deze auto zal zien is hij zwart in jouw realiteit. De auto is eigenlijk rood, maar dat valt niet binnen het voorstellingsvermogen. De persoon die vertelde dat de auto zwart is is een bekende, en je vertrouwd hem/haar.

Zo zit de wereld HELEMAAL VOL met elementen die onze ZEER subjectieve realiteit scheppen. Ik geloof niet in engelen, of in een hogere waarde van een paddotrip qua realiteit. Wel vind ik het supervet om überhaupt het concept realiteit ter discussie te stellen. In science fiction gebeurt dat vaak. Tijdens een paddotrip gebeurt dat ook heel erg!

:grin:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb een paar colleges over dat onderwerp gehad..beetje anders maar wel ongeveer hetzelfde. Is inderdaad heel erg interessant en leuk.
Maar wat ik bedoelde was niet zozeer dat ik, wat ik tijdens paddo's meemaak, niet echt van toepassing vind op de maatschappij waarin ik leef/wij leven (wie weet:P).
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mullholland Drive, wij zijn het idd eens

Documentaire helaas neti gezien, klinkt interessant
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind dat je paddo's heel serieus moet nemen...
Want het kan flink fout gaan als je dat niet doet...
het is en blijft een gevaarlijke drug...

ik vond dat je zo iezo alle drugs serieus moet nemen anders moet je ze maar niet nemen...

naja dat is mijn meining dan he.. :P
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb tijdens mijn drie trips zeker veel geleerd. Ik waardeer alles nu veel meer, bekijk tijd anders, kleuren ervaar ik intenser, ik geniet van mijn omgeving! Weet meer nu..
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#7
Johannes de Tripper zei:
Ik heb tijdens mijn drie trips zeker veel geleerd. Ik waardeer alles nu veel meer, bekijk tijd anders, kleuren ervaar ik intenser, ik geniet van mijn omgeving! Weet meer nu..
Klik om te vergroten...

Leuk!

En ja, net zoals qinn en matthijs neem ik de trip ook erg serieus. Ik ben ook vaak nerveus vooraf.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mulholland Drive zei:
Johannes de Tripper zei:
Ik heb tijdens mijn drie trips zeker veel geleerd. Ik waardeer alles nu veel meer, bekijk tijd anders, kleuren ervaar ik intenser, ik geniet van mijn omgeving! Weet meer nu..
Klik om te vergroten...

Leuk!

En ja, net zoals qinn en matthijs neem ik de trip ook erg serieus. Ik ben ook vaak nerveus vooraf.
Klik om te vergroten...

Behalve dat ik best een beetje nerveus ben, ben ik vaak ook erg stil en serieus, een soort lichte trance als voorbereiding, iig doe ik het rustig aan..Tijdens niet altijd.......
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#9
tijdens is lossssssssssss
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mulholland Drive zei:
tijdens is lossssssssssss
Klik om te vergroten...


Haha precies totaal los en zonder lichte grenzen.
h
heartcoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
het is en blijft een gevaarlijke drug...
Klik om te vergroten...

Bullshit, het heeft een gebruiksaanwijzing maar velen van 'jullie', denken dat het niet nodig is om je daarin te verdiepen. Alsof je een peuter van drie met je nieuwe aso pc laat spelen zonder toezicht....
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je alles over paddo's en trippen weet, weet je ook dat het gewoon gevaarlijk is en schijt je hem er, als het goed is, nog steeds voor.
Doe niet zo wijs.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar als je er genoeg over weet.
Is het niet erg gevaarlijk meer.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
matthijs zei:
Die risico's van ltente psychische problemen zijn voor iedereen natuurlijk evengroot.
En ik denk dat je de kans op fout gaan vooral verkleind door vaker getript te hebben.
Klik om te vergroten...

Dat eerste is natuurlijk niet zo
Dat tweede is natuurlijk wel zo
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iedereen heeft dezelfde kans om een keer goed fout te gaan en hele domme dingen te doen. Hoevaak je ook getript hebt..het kan altijd mis gaan.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natuurlijk, maar om nou te zeggen dat het gevaarlijk is.
Je moet de risico's natuurlijk kunnen inschatten, en dan denk ik niet aan bad gaan, dan denk ik eerder aan latente psychologische problemen bijvoorbeeld.

En ja iedereen heeft die kans om fout te gaan. Maar die kans kun je wel verkleinen door je goed voor te lichten en vooral jezelf te kennen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die risico's van ltente psychische problemen zijn voor iedereen natuurlijk evengroot.
En ik denk dat je de kans op fout gaan vooral verkleind door vaker getript te hebben.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je veel weet van trippen betektent het niet dat je geen kans hebt op een psychose.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Daar heb je helemaal gelijk in
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
En dat bedoelde ik :) :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."