Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmexicaanse of philosophers stones (truffels)??

mexicaanse of philosophers stones (truffels)??

22 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#1
beste mensen,

ik ben zeer nieuwsgierig naar paddos, en wil het dan ook uitproberen binnenkort... een vriend van me wil mexicaanse doen omdat die beginners zoals wij aangeraden worden, maar ik heb ergens gelezen dat truffels nog vriendelijker zijn voor beginners.....klopt dat???

ik wil rustig beginnen omdat ik 2 jaar terug bij mijn eerste joint een paniekaanval kreeg, ik dacht echt dat ik een hartaanval zou krijgen, het was totale paniek! achteraf gezien vind ik het overdreven, maar ja, paddos zullen toch een nieuwe ervaring met zich mee brengen en ik weet zeker dat ik weer zal denken aan die angstige momenten van toen.

wat raden jullie een een klein beetje bezorgde beginner aan? truffels of mexicaanse paddos??

peace!
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelf vind ik truffel iets euforischer en energieker dan de mexicaanse, maar dr zullen genoeg mensen zijn die het daar niet mee eens zijn. Qua sterkte maakt een portie (nat) truffels (10-15 gram) of mexicaanse (30 gram) niet veel verschil. Begin de eerste keer niet met een hele portie! De helft moet al een mooie ervaring opleveren! Veel plezier!
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van de mexicaanse ga je iets harder hallicuneren. Bij de truffels gaat het wat meer om het gevoel en kan ook een filosofische trip opleveren (vandaar dat ze ook philosopher stones heten). Ik vond ze allebei heel erg leuk. Maar het meest vind ik de truffels wel een aanrader :) , begin met een lage dosis.
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#4
hartelijk dank voor de reacties...
ik d8 ook al om eerst truffels te proberen, maar ja als dat bevalt dan ga ik ook een keer mexicaanse proberen! Het is meer met welke kan ik het best beginnen...

k hoop op meer reacties, echt leuk zo een site over drugs! al deze info maakt mensen meer bewust van drugs dan als het in de taboesfeer wordt gepusht. ,ijn complimenten voor deze site!

peace!
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#5
bedoeling is dat ik over een week ga paddoen...
dan zal ik zeker mijn ervaringen beschrijven!
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je niet hout van paddosmaak kan je die truffels doen, ze smaken echter wel raar na en daar bedoel ik heel bitter en naar noten mee.
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik weet dat een halve portie mexicaanse 15 gram is...maar hoeveel gram is een portie truffels??? want wil een halve nemen, het is mijn eerste keer ,vandaar...hoop niet dat het te weinig is en dat ik niks ga merken behalve beetje high worden..... :cry:
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#8
aangezien ik werkelijk niks van een halve portie mexicaanse heb gevoeld, ga ik de volgende keer voor een halve portie truffels...

als dat ook niet werkt krijgen de welbekende paddo's nog een kans van mij, een hele portie eten!
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
billy zei:
aangezien ik werkelijk niks van een halve portie mexicaanse heb gevoeld, ga ik de volgende keer voor een halve portie truffels...

als dat ook niet werkt krijgen de welbekende paddo's nog een kans van mij, een hele portie eten!
Klik om te vergroten...

als je truffels neemt, dan kan je gewoon een heel portie eten...
truffels zijn erg zachtaardig :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kan ook voor een sterkere soort gaan als je vorige keer niks voelde. Bijvoorbeeld een halve portie hawaiiaanse. Dat is sowieso de leukste soort; en mijn eerste trip was op een hele portie hawaiiaanse. Maar dat raad ik dan weer niet aan, dan wordt het namelijk een kwestie van geluk dat je er goed tegen kan. Ik had geluk, gelukkig; maar dat heeft vast niet iedereen.

Natuurlijk kan je ook wel 'philosopher stones' nemen maar dan wordt de trip dus NOG lichter dan je al mislukte poging, dus ik weet niet hoe zinnig dat is.

Toch veel plezier ermee.
N
NielsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Slaat nergens op..

Het moment speelt een grotere rol dan de hoeveelheid(totopzekerehoogte)

De eerste 2 trips heb ik 2/3 portie cubaanse gegeten
Eerste keer ging fout, 2e keer ging ik weer bad de trip in,
maar ik lostte het op en heb daarna super getript....ik moest me gewoon laten gaan en me niet vast houden als het een beetje nasty/vreemd :openmouth: werd.

Een zoveelste keer nam ik een hele portie hawaiaanse...niks van gemerkt alleen een vage stonedheid toen ik na 2 uur een jointje ging roken, omdat dat het miss op kon wekken..

Dit kan allerlei redenen hebben, teveel gegeten, genaaid door de smartshop of ik maakte op dat moment teveel antistoffen aan...geen id

Maar ik zou voor de eerste ervaring toch kiezen voor die halve portie truffels...idd een lieve paddo:)


Belangrijkste tip...laat je gewoon lekker gaan, soms moeilijk, maar het is de enige oplossing als je het ff niet zo leuk meervind(tgaat zoiezo over)
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
lieve paddo <3 :hearteyes:
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#13
ja, ik denk dat ik een portie truffels koop, ik eet de helft dan pak ik wat bij na anderhalf uur ongeveer...als ik me lekker voel en wil dieper trippen dan kan dat geen kwaad neem ik aan...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kan nooit kwaad om dieper te gaan als je dat wil; op geeneen trip!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
als je denkt dat je het aankan moet je het zeker doen:)
Vaak is het wel fijn om al eens getript te hebben op paddo's zodat je ongeveer weet wat je kan verwachten :)
b
billyLid
01-01-2024, 00:00
#16
juist ja, wil eerst weten hoe het is om te trippen voordat ik meer en zwaardere soorten ga eten...

daarom toch maar weer halve portie ,of het nou mexicaanse of truffels zijn.... en dan hopen dat het wel werkt,moet toch wel??? ik hoo pdat het een incident was vorige keer
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is best veilig om gewoon 1 portie te pakken hoor, ik weet niet hoe je smartshop doseert maar de mijne doseert 2 porties per bakje. Gewoon half bakje leegeten, vind je het te zwak, eet dan later er nog wat bij.

Bij twee porties Hawaiiaanse tripte ik redelijk de pan uit :grin:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Psycho_Chrono zei:
Bij twee porties Hawaiiaanse tripte ik redelijk de pan uit :grin:
Klik om te vergroten...

:sunglasses: Dat kan ik begrijpen mijn eerste trip was een half bakje hawaaiiaanse en dat ging al lekker :P
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
DonnieDark0 zei:
Psycho_Chrono zei:
Bij twee porties Hawaiiaanse tripte ik redelijk de pan uit :grin:
Klik om te vergroten...

:sunglasses: Dat kan ik begrijpen mijn eerste trip was een half bakje hawaaiiaanse en dat ging al lekker :P
Klik om te vergroten...

Mijn eerste trip een hele portie hawaiiaanse; duurde 10 uur, haha. Fantastisch. Ik zou het zo over doen; ware het niet dat ik dat pas gedaan heb. :mrgreen:

Maar inderdaad, van een lichtere soort is één portie helemaal niet zo heftig, en als je van een halve geen effect had zou ik zelf zeggen gewoon doen, desnoods in 2 keer eten met een uurtje of twee ertussen..
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Van een halve portie mexicaanse wat ik ooit nam met nog 4 anderen hadden we de grootste lol. We hebben toen denk 4 uur alleen maar keihard zitten lachen en praten over de grootste onzin. Wat ik niet had in die trip waren sterke visuals, die had ik zo goed als niet eigenlijk. Als je ergens naar bleef staren ging het mischien heeel lichtjes golven maar dat was het dan ook wel

Mexicaanse zijn goede beginners paddo's vind ik daarom, je hebt een leuke ervaring en kunt daarna beslissen of padddo's iets voor je is en dus eventueel voor een hele portie columbiaanse of een halve hawaaiaanse gaan voor de visuals.

p.s.
Hebben veel mensen dat als je in een trip zit het dagelijks leven zo stom lijkt. Als je dan nadenkt dat iedereen elke dag hetzelfde ritme meemaakt: (slapen eten werken eten slapen) Lach ik me altijd helemaal kapot en het lijkt zo verschrikkelijk onzinnig op dat moment :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."