Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia Divinorum

Salvia Divinorum

39 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
Fishhead07Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dissonant zei:
Ik doe dat ook soms met wiet

Gewoon wat gecrusht ijs in je bongwater kappen, dan koelt de rook zeer goed af, en komt hij zachter binnen.
Klik om te vergroten...

Oh op die manier ik zat echt heel anders te denken pfff :P haha

Ik zal het is proberen als ik me bong heb gekocht :grin: ga die gelijk met me salvia / kratom halen. Wat over 2 weken ongeveer zal gebeuren :wink:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik rook salvia altijd in m'n bong, maar ik gebruik een normale aansteker.
Volgens mij werkt een torch maar marginaal beter dan een gewone, er zit zowiezo al niet zo heel veel werkzame stof in bladeren en ik denk dat die gewone aansteker dat echt wel vrij maakt (er zit na afloop alleen nog maar puur as in de kop..)
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
wel misschien een belachelijke vraag maar wat is een bong???

en als ik de naam zo hoor staat die dan voor "goddelijke verlossing"???

zo ja misschien een nieuw tripmiddeltje voor mij. of kan je hier niks van leren?

ok dat waren drie vragen :grin:
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Radeon915 zei:
En Delirium, zou je wat meer kunnen vertellen over jouw trips? :)
Klik om te vergroten...

Het is moeilijk vertellen, aangezien ik zelf er ook nog niet achter ben hoe deze plant nou precies werkt. Voor mij is het een soort poort naar een dimensie. Elke keer als ik het neem wordt ik in precies dezelfde gedachtengang gezogen. Elke keer als ik nu dus Salvia rook beland ik in precies dezelfde trip, en het wordt nu best saai moet ik zeggen :P Ik moet maar eens hogere gaan doseringen proberen, maar vind het best eng, omdat ik van alleen blaadjes al gruwelijk de weg kwijt raak. (Met paddestoelen en LSD kan ik alles nog redelijk relativeren in mijn trips, maar met Salvia is het bijna een delirium, aangezien ik totaal geen connectie meer heb met de realiteit.)

Doodkapje zei:
wel misschien een belachelijke vraag maar wat is een bong???

en als ik de naam zo hoor staat die dan voor "goddelijke verlossing"???

zo ja misschien een nieuw tripmiddeltje voor mij. of kan je hier niks van leren?

ok dat waren drie vragen :grin:
Klik om te vergroten...

Een bong is een grote waterpijp waar je aan de bovenkant aan zuigt.

The botanical name Salvia divinorum means "Sage of the Diviners."

Toen deze naam aan de plant gegeven werd hebben ze echter een verkeerde Latijnse spelling gehanteerd ("Divinorum" staat in de verkeerde naamval, als ik het me goed herinner) :P

Als je klaar bent voor Salvia kan het wellicht een nieuw middel voor je zijn, probeer het eens uit zou ik zeggen! (Maar stop niet als het de eerste keer niet meteen werkt: je moet er mee vertrouwd raken en een omgekeerde tolerantie opbouwen) :)
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik zal dat middel misschien nog wel een keer proberen maar ik hou het effe nog bij paddos. dat heb ik nog maar vier keer gedaan en pas de allerlaatste keer viel het kotsen mee, dus mijn lichaam moet echt wel aan dingen wennen...
aan de andere kant als ik lees dat je alle banden met de werkelijkheid verliest weet ik niet of ik dit wel wil. Ik heb geen psychoses in de familie maar ik heb wel een zeer achterlijke paranoide vader die denkt dat de invasie van de aliens komende is... ik wil mezelf niet verliezen snappie...
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doodkapje zei:
Ik heb geen psychoses in de familie maar ik heb wel een zeer achterlijke paranoide vader die denkt dat de invasie van de aliens komende is...
Klik om te vergroten...


that sounds like pretty psychotic talk :wave:
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#7
Delirium zei:
Salvia :hearteyes:

PS: Heeft iemand ervaring met de traditionele methode: het kauwen van de blaadjes? Ik heb zelf nog ongeveer 20 gram blaadjes, en kauwen schijnt milder en langer effect te hebben dan roken. Ik ben er best benieuwd naar :)
Klik om te vergroten...
Salvia divinorum oraal, heel spiritueel en fijn!
Stof: Divinorum a
Methode: Quid van ongeveer 15 bladeren (waarvan 3 hele grote)

Na een pittige vrijdagavond werd ik vandaag wakker. Ik keek naar mijn salvia plant en er was een groepje bladeren afgevallen. Gisteravond was ik nog aan het lezen over de ‘quid methode’ en dacht dit kan geen toeval zijn 
Met nog een paar blaadjes die er al eerder af waren gevallen en aan het drogen waren rolde ik alles op. Om de smaak wat verdraaglijker te maken een dikke lepel honing erbij en dit alles tot een quid verwerkt.
Ik maakte mijn bed op, stak een wierookje op naast mijn Boeddha en Shiva beeldje, zette mijn salviaplant naast mijn bed op hoofdhoogte en zette heel zachtjes de cd: “mystery of the yeti” op.
Ik stopte de best grote quid in mijn mond en om de 10 seconde ongeveer kauwde ik er een paar keer flink op. Mijn hemel! Wat kwam er de eerste paar keren veel sap uit! Gelukkig kon ik het nog net allemaal in mijn mond houden. De bitterheid was door de honing inderdaad opmerkelijk minder, alhoewel ik toch af en toe kokhals neigingen kreeg want het blijft goor.
Omdat ik nu al zover was wilde ik niet opgeven en heb de berg sappen eerst 15 min in mijn mond weten te houden. Hierna de helft uitgespuugd en mijn mond weer laten vullen met de rest wat er nog in de bladeren aan sap zat.
Met mijn ogen dicht voelde ik me hele lichaam langzaam heet worden. Dezelfde hitte als welke ik tijdens het roken ervaar kwam opzetten, alleen veel geleidelijker en minder opdringerig. Ik voelde een soort merkwaardige druk op de plek van mijn derde oog wat ik ook vaak tijdens trippen op andere middelen heb. Ook zag ik een soort witte schimmige visuals.
Er waren naar mijn idee genoeg minuten om en heb de bladerenzooi uitgespuugd in een emmer die ik naast mijn bed had klaar liggen. Vervolgens een glas water weggedronken (ook klaar gezet) en weer gaan liggen.
Ik deed mijn ogen na een tijdje weer langzaam open en zag de rook van de wierook heel rustig zijn weg vinden rondom mij en de plant, alsof het ons verbond. Vervolgens sloot ik mijn ogen weer om me op de inwerking te concentreren.
Ik bleef laten merken dat ik veel respect had voor salvia en hoopte op een fijne ervaring.
Aan de hitte was ik inmiddels gewend en ik hoefde er niet meer van te zweten. Nu voelde ik vanuit mijn rechterhand alsof er een lijn om mijn lichaam heen werd getrokken. Ikzelf heb last van de ‘ziekte van crohn’ en op de plek waar ik operaties heb gehad voelde ik een soort van steken, maar niet storend, wel duidelijk dat daar iets niet goed was, zoals bij mij al bekend. Dit deed me denken aan de indianen verhalen van salvia gebruik om oorzaken van ziektes vast te stellen of zieke plekken te laten helen.
Ik voelde mijn ‘ik’ heel lichtjes naar rechtsboven verplaatsen en ik raakte in een soort lucide droom staat, maar dan nog wel wakker. Ik begon me heel ontspannen te voelen, net zoals je je voelt als je ’s nachts wakker wordt om te pissen en vervolgens weer net in je bed ligt.
Ik besloot op mijn linker zij te gaan liggen met mijn hoofd gericht op het Boeddha en Shiva beeldje en de wierook, waarnaast mijn grootste salvia plant stond.
Ik begon diep in en uit te ademen want hier had ik behoefte aan. Iedere keer als ik uitademende voelde ik mijn lichaam meer ontspannen en ondertussen was alle gaarheid van gisteravond verdwenen en had plaats gemaakt voor een zeer diepe rustige staat van zijn.
Ik keek op de klok en er waren inmiddels 50 minuten voorbij. Ik voelde mezelf precies zoals ik me voel na een lange meditatie, terugkerend naar de werkelijkheid. Ik ging langzaam zitten en uiteindelijk liep ik naar de pc om vervolgens meteen dit verslag te schrijven.

Conclusie: ik heb niet echt getript, maar ben enorm blij met de rust en ontspanning die ik heb terug gekregen van lady salvia. Ik voel nog steeds steekjes op de plek waar ik vroeger veel geopereerd ben. Mijn gehele buik voelt wel een stuk rustiger aan dan toen ik wakker werd en geestelijk ben ik enorm opgeknapt maar vooral tot rust gekomen.
Salvia via de orale manier? AANRADER!
Ik ga zeker nog een hogere dosis op deze manier proberen, alleen blijft het voor doorzetters die een bek vol ranzigheid minstens een half uur kunnen volhouden.
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jawel, je kan ze 'rehydraten' door ze in water te leggen :wink:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zou je ook extract oraal in kunnen nemen? dat is een stuk minder veel dan zo'n hoop bladeren en smaakt denk ik ook minder sterk.

Dus dan gewoon het extract onder je tong leggen en het er een kwartier laten zitten ofzo.. volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn, wat denken jullie?

mijn salvia plant is trouwens bijna overleden.. het ging al niet zo heel erg goed (bruine randen aan de bladeren enzo), dus ik had haar laatst even buiten gezet, omdat het lekker weer was en ik dacht dat dat wel even bleef. Helaas ging het 's nachts dus flink waaien en waren alle bladeren eraf :( Nu staat er dus alleen nog een groene stengel die langzaam bruin wordt..

maargoed, gelukkig heb ik nog 2 hele kleine stekjes van haar en kan ik die misschien weer verder laten groeien.
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#10
dat van die omgekeerde tolerantie vind ik toch maar raar... bij mij is het ook zo geweest dat ik de eerste keren niets voelde maar na een paar keer proberen ook opeens 'uit de realiteit gezogen werd', maar er is zowiezo gewone tolerantie, als ik echt heftig gegaan ben op salvia dan voel ik het eerste uur erna helemaal niets meer als ik bij neem, niet eens de warme gloed ofzo. ik denk dat het de eerste keren de meeste mensen niet lukt omdat de methode dan nog niet is geperfectionneerd.
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#11
Radeon915 zei:
Zou je ook extract oraal in kunnen nemen? dat is een stuk minder veel dan zo'n hoop bladeren en smaakt denk ik ook minder sterk.
Klik om te vergroten...

Best interessant... ik denk dat het wel moet lukken als je het onder je tong legt. Wil iemand het proberen? :grin:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Delirium zei:
Radeon915 zei:
Zou je ook extract oraal in kunnen nemen? dat is een stuk minder veel dan zo'n hoop bladeren en smaakt denk ik ook minder sterk.
Klik om te vergroten...

Best interessant... ik denk dat het wel moet lukken als je het onder je tong legt. Wil iemand het proberen? :grin:
Klik om te vergroten...

Ik wil altijd proberen, jeweetoch
B
BoriZLid
01-01-2024, 00:00
#13
Radeon915 zei:
Zou je ook extract oraal in kunnen nemen? dat is een stuk minder veel dan zo'n hoop bladeren en smaakt denk ik ook minder sterk.

Dus dan gewoon het extract onder je tong leggen en het er een kwartier laten zitten ofzo.. volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn, wat denken jullie?
Klik om te vergroten...

Dit schijnt inderdaad goed te werken ja!

Je verhaal wat betreft je salvia plant lijkt zo fucking veel op het probleem van mijn plant. Had je toevallig ook last van varenrouwmugjes?
Ik heb toentertijd 1 stekje weten te redden en die is inmiddels ook alweer dik een meter :grin:
Zal eerdaags wel ff een foto posten. Salvia planten zijn gruwelijk vet :sunglasses:
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#14
Radeon915 zei:
Dus dan gewoon het extract onder je tong leggen en het er een kwartier laten zitten ofzo.. volgens mij zou het wel mogelijk moeten zijn, wat denken jullie?
Klik om te vergroten...

Hmm, het lijkt me best lastig. Er vormt zich speeksel onder je tong en die kleine fliebertjes extract raken hiermee vermengt en die slik je dan gewoon door :(
d
deceptiveLid
01-01-2024, 00:00
#15
hi
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#16
laatste keer heb ik 1/3 gram in men bong gekieperd, goed aangestoken, pijp laten vollopen met rook en dangeinhaleerd, voelde mee een kwartier kei stned en men benen werden constant naar achter getrokken :mrgreen:
Verder niet veel aan...
Mischien is proberen oder een trip
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#17
laatste keer heb ik 1/3 gram in men bong gekieperd, goed aangestoken, pijp laten vollopen met rook en dangeinhaleerd, voelde mee een kwartier kei stned en men benen werden constant naar achter getrokken :mrgreen:
Verder niet veel aan...
Mischien is proberen oder een trip
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oraal innemen klinkt heel tof, mooi beschreven ook. Je kan zeker geen quid maken van gedroogde bladeren? Helaas heb ik geen verse tot mijn beschikking :(
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat eten ervan klinkt best lekker opzich, als een hele subtiele trip klinkt het wel. Maar ik denk dat ik dat wel eens ga proberen na de zomer vakantie ofzo; nu geen tijd voor.
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik doe dat ook soms met wiet

Gewoon wat gecrusht ijs in je bongwater kappen, dan koelt de rook zeer goed af, en komt hij zachter binnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."