Weslii zei:
Ik ben 2 keer erg bad gegaan en ik heb er maanden lang geen last van gehad. Een paar weken geleden kreeg ik in een keer bij mn vriendin een dikke flashback en die bleef voor 3 dagen hangen. Vanaf dat moment heb ik erg veel waanideeen en overal waar ik naar toe kijk hallucineer ik niet op maar het heeft zeg maar wel de paddosfeer (die doet me denken aan de bad trips dus die is heel onaangenaam) ik voel me ook erg para en bang en snachts denk ik constant dat er geesten in mn kamer zijn. Ook hoor ik allerlei enge geluiden.
Het biedt natuurlijk geen definitief antwoord: maar heb je in je familie enkele gevallen van psychische aandoeningen? (dit is serieus bedoeld, en niet als diffamatie zeg ik er maar bij)
Weslii zei:
Oh ja, ik heb aanvaard dat tripmiddelen niets voor mij zijn en ben er ook mee gestopt. Ik heb 8 keer getript en de laatste 2 keer gingen fout en nu ben ik dus ook gestopt.
Dat is heel eerlijk van je.
In tegenstelling tot wat goeroe's als Leary e.a. allemaal vertellen zijn psychedelica absoluut niet voor de brede massa's geschikt.
Vandaar ook de breuk tussen de eerste generatie psychonauten (Hofmann, Jünger, en vooral Huxley) en de tweede generatie (Kesey, Leary, etc).
Men leest vaak over premoderne beschavingen die verantwoord en gereguleerd omgaan met dergelijke psychoactieve planten en denkt dan dat het voor iedereen was destijds.
Dat is foutief. Selectie werd steeds doorgevoerd o.a. op initiatieriten, religieuze ceremonies, enz, al bestaan er natuurlijk uitzonderingen, zoals op elke regel.
Het is dus goed mogelijk dat psychedelica niets voor jou zijn. Absoluut geen schande aan. Er zijn mensen die het concept van trippen niet genegen zijn.