Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen blijven hangen. 1 vraagje.

Ben blijven hangen. 1 vraagje.

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
@ rhythm: Hoogstwaarschijnlijk niet, nee. Psychoses hebben niks te maken met visuele vervorming. Het is puur de perceptie die veranderd. De persoon zal bijvoorbeeld in een gesprek met een ander een grapje uitleggen voor zichzelf als de waarheid, terwijl een 'normaal' persoon heel goed kan zien dat het een grapje was. Ook worden er verbanden gelegd tussen dingen die eigenlijk helemaal niks met elkaar te maken hebben. En soms kan je dingen horen en héél soms dingen zien, maar dan zit je al zo ongelovelijk diep erin dat je hele werkelijkheid vervormt is.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#2
veel mensen zijn door een trip anders tegen het leven aan gaan kijken. je kijkt een critisch naar de wereld en de samenleving. als je aan het einde van je trip filosoferend het slot behaalt, zul je met de gedachtengang in je hoofd blijven zitten. op deze manier zul je erover blijven nadenken nadat de trip is afgelopen. jij bent niet ''blijven hangen'' maar de gedachtes! door even rustig de tijd te nemen om alles weer op een rijtje te zetten zal alles erg gemakkelijk worden verwerkt (levensbeschouwing). probeer idd een beetje gezond te gaan leven. even 3 weken niet drinken doet mij altijd super goed :wink:
voor dit alles geld, het heeft even tijd nodig ! alle angsten die ''je nabeleeft'' zijn onbeantwoorde vragen. wees nuchter, denk na.
W
WesliiLid
01-01-2024, 00:00
#3
edwin__ zei:
veel mensen zijn door een trip anders tegen het leven aan gaan kijken. je kijkt een critisch naar de wereld en de samenleving. als je aan het einde van je trip filosoferend het slot behaalt, zul je met de gedachtengang in je hoofd blijven zitten. op deze manier zul je erover blijven nadenken nadat de trip is afgelopen. jij bent niet ''blijven hangen'' maar de gedachtes! door even rustig de tijd te nemen om alles weer op een rijtje te zetten zal alles erg gemakkelijk worden verwerkt (levensbeschouwing). probeer idd een beetje gezond te gaan leven. even 3 weken niet drinken doet mij altijd super goed :wink:
voor dit alles geld, het heeft even tijd nodig ! alle angsten die ''je nabeleeft'' zijn onbeantwoorde vragen. wees nuchter, denk na.
Klik om te vergroten...

Ja dit klopt zeker. Maar bedoel je hiermee dat ik de vragen die ik had moet proberen te beantwoorden? Want wat ik nu probeer is al die vragen links te laten liggen omdat ik mezelf er gek door maak.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weslii,
Ik kan niet voor jou beslissen, ik weet niet wat je precies doormaakt. Maar ik weet wel dat ontwijken niet altijd goed is.

Het is aan jou wat je met je ervaringen doet. En hoe je ze verwerkt. Je kan het proberen te vergeten. Of je kan het proberen te begrijpen Erover praten zoals je nu doet kan helpen.

Denk er goed over na. Vraag advies aan mensen als je dat nodig hebt.
Succes.
W
WesliiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 2 keer erg bad gegaan en ik heb er maanden lang geen last van gehad. Een paar weken geleden kreeg ik in een keer bij mn vriendin een dikke flashback en die bleef voor 3 dagen hangen. Vanaf dat moment heb ik erg veel waanideeen en overal waar ik naar toe kijk hallucineer ik niet op maar het heeft zeg maar wel de paddosfeer (die doet me denken aan de bad trips dus die is heel onaangenaam) ik voel me ook erg para en bang en snachts denk ik constant dat er geesten in mn kamer zijn. Ook hoor ik allerlei enge geluiden.

Mijn enigste vraag is:
Gaat het na een tijdje weg of blijft het heel je leven want ik vind het wel moeilijk om er mee om te gaan. Op het begin kon ik er niet mee leven en wilde ik ook niet meer leven maar gelukkig heb ik goede vrienden die me helpen en mn moeder ook dus ik kan er nu mee omgaan.

Alstublieft zo snel mogelijk antwoord want ik vind t best belangrijk. :P

Dankuwel.

Oh ja, ik heb aanvaard dat tripmiddelen niets voor mij zijn en ben er ook mee gestopt. Ik heb 8 keer getript en de laatste 2 keer gingen fout en nu ben ik dus ook gestopt. Dat wou ik er even bij zetten zodat jullie weten dat ik zowiezo niet meer trip :wink:

Ik las ook in n andere topic dat jullie de term blijven hangen niet gebruiken. Sorry daarvoor dan maar het komt erg in de buurt ervan. Alles van paddo's, zonder de hallucinaties (behalve snachts) en zonder de wazigheid. Maarja hoe het ook heet, ik wil alleen weten of het weg gaat.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een bad trip kan een paar weken direct na de trip een nare sfeer achter laten, maar dat het na maanden terug is gekomen is wel appart. Het zou het begin van een psychose kunnen zijn, want blijven hangen in de werkelijke zin bestaat niet, en de angst komt een beetje over als gewone paranoïa met waanbeelden, dat lijkt best op het begin van een psychose, en mocht dat kloppen: dan zijn tripmiddelen inderdaad niks voor jou; dus goed dat je er mee bent gestopt in dat geval.

Ik zou er even mee naar de huisarts gaan en kijken of er een diagnose gestelt kan worden. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, en het kan ook samenspelen met de winter, alles donker enzo, dan kan angst ook wat makkelijker opspelen. De enige mogelijkheden zijn dus huisarts en afwachten.
W
WesliiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oke bedankt. Ik heb ook gehoord, hoe meer je er mee bezig houd hoe verder in n psychose je raakt dus ik probeer het allemaal te negeren en dat werkt op zich goed. Maar zit t nog in mn bloed of zo? Of zit t nu allemaal nog in mn hoofd en moet ik het er zelf uitwerken? (of idd via de huisarts)

Want ik heb verhalen gehoord dat t nu nog in je lichaam zit en dat t daarom vanzelf allemaal weggaat. Dan kan ik het gewoon uitzitten.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weslii zei:
Oke bedankt. Ik heb ook gehoord, hoe meer je er mee bezig houd hoe verder in n psychose je raakt dus ik probeer het allemaal te negeren en dat werkt op zich goed. Maar zit t nog in mn bloed of zo? Of zit t nu allemaal nog in mn hoofd en moet ik het er zelf uitwerken? (of idd via de huisarts)

Want ik heb verhalen gehoord dat t nu nog in je lichaam zit en dat t daarom vanzelf allemaal weggaat. Dan kan ik het gewoon uitzitten.
Klik om te vergroten...

Nee het is binnen 1-2-3 dagen uit je lichaam. De stof wordt gewoon afgebroken in je lever, dus het is er vrij snel weer uit. Het kan ook nog dat je een soort van trauma aan je bad trip had.
Zolang je je realiseert dat er iets niet klopt aan je denken is het volgensmij nog geen psychose, want een ken merk ervan is dat je dus niet wéét dat het niet echt is. Zolang je je daar van bewust blijft is het dus beperkt tot een paranoïde angststoornis, ik zou toch wel voor de zekerheid even met een huisarts praten, misschien is het wel goed op te lossen.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk niet dat het een psychose is, want zoals al gezegd is, ben je je nog bewust van het feit dat dingen niet kloppen. Ik heb in m'n directe vriendenkring iemand zitten die regelmatig last van psychoses heeft in zwaardere en milde vorm en geloof me, zo'n persoon gelooft compleet in de realiteit van zijn wereld.

En het komt wel 'ns voor dat een flashback pas na een paar maanden komt. Ik heb zelf na m'n eerste trip ongeveer een half jaar later een gigantische flashback gehad die ongeveer een week duurde. Ik denk dat je het best even kan afwachten en in de tussentijd gewoon veel sporten en gezond eten en drinken. En schrijf desnoods je ervaringen op zodat je er wat meer overzicht over krijgt. Je kan eventueel met je huisarts overleggen, als je dat liever hebt.
W
WesliiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oké. Bedankt beide voor jullie hulp. Ik ben inderdaad nog best nuchter met mn gedachten. Maar er zijn momenten dat ik mn waanideeen ook geloof bijvoorbeeld als ik een computerspel aan t spelen ben en het wil echt niet lukken dan komt er wel s een gedachte alsof iets of iemand mij aan t bitchen is zodat ik het niet haal. Achteraf denk ik dan, hoe kon ik dat nou denken maar als het gebeurt lijkt het heel echt.

Ik ga het nu gewoon afwachten en als het erger word dan ga ik idd naar de huisarts. Bedankt allen! :smoke:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weslii zei:
Ik ben 2 keer erg bad gegaan en ik heb er maanden lang geen last van gehad. Een paar weken geleden kreeg ik in een keer bij mn vriendin een dikke flashback en die bleef voor 3 dagen hangen. Vanaf dat moment heb ik erg veel waanideeen en overal waar ik naar toe kijk hallucineer ik niet op maar het heeft zeg maar wel de paddosfeer (die doet me denken aan de bad trips dus die is heel onaangenaam) ik voel me ook erg para en bang en snachts denk ik constant dat er geesten in mn kamer zijn. Ook hoor ik allerlei enge geluiden.
Klik om te vergroten...

Het biedt natuurlijk geen definitief antwoord: maar heb je in je familie enkele gevallen van psychische aandoeningen? (dit is serieus bedoeld, en niet als diffamatie zeg ik er maar bij)

Weslii zei:
Oh ja, ik heb aanvaard dat tripmiddelen niets voor mij zijn en ben er ook mee gestopt. Ik heb 8 keer getript en de laatste 2 keer gingen fout en nu ben ik dus ook gestopt.
Klik om te vergroten...

Dat is heel eerlijk van je.
In tegenstelling tot wat goeroe's als Leary e.a. allemaal vertellen zijn psychedelica absoluut niet voor de brede massa's geschikt.
Vandaar ook de breuk tussen de eerste generatie psychonauten (Hofmann, Jünger, en vooral Huxley) en de tweede generatie (Kesey, Leary, etc).

Men leest vaak over premoderne beschavingen die verantwoord en gereguleerd omgaan met dergelijke psychoactieve planten en denkt dan dat het voor iedereen was destijds.
Dat is foutief. Selectie werd steeds doorgevoerd o.a. op initiatieriten, religieuze ceremonies, enz, al bestaan er natuurlijk uitzonderingen, zoals op elke regel.

Het is dus goed mogelijk dat psychedelica niets voor jou zijn. Absoluut geen schande aan. Er zijn mensen die het concept van trippen niet genegen zijn.
M
Mr.rhythmLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb nu 2x paddo's gebruikt waarvan de laatste niet perse een bad trip maar er zaten wel nare momenten tussen.. in mijn famillie hebben volgens mij wel een paar mensen psychische problemen (gehad?) nja, iig een tante van me die echt schizofreen was enzo.. nu na die 2e x paddo's heb ik de hele week er ongeveer na (tot nu aan toe) wel dingen dat ik patronen in licht blijf zien, en soms vlekken voor mn ogen zien in bepaalde patronen, maar heel wazig en vaag hoor.. betekent dit dat ik gevoelig ben voor psychoses?

Mr.Rhythm
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#13
rhythm:

Ik denk het niet.
Ik heb ook blijvende effecten van paddo's. Nou ben ik geen paddo goeroe. Maar het lijkt me redelijk normaal. Ik zou eerder zeggen geniet er van!

Betreft bad trips: die kan je altijd krijgen. Ik heb er ook wel wat achter de rug. Ik vind het heel belangrijk om ze te relativeren en er zo vrede mee te krijgen.

Het veiligst is om niet te ver te gaan als je niet weet wat je doet en het met iemand samen te doen. Neem ze ook niet als je net iets vervelends hebt meegemaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."