Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOmzeil de paddo wet

Omzeil de paddo wet

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#1
jij spaced hem te veel :grin:


wat dacht je gewoon van eigen kweek dan, is nog leuker ook, en naar het schijnt redelijk potent :wink:
A
AllobrogezLid
01-01-2024, 00:00
#2
waarom maken we geen nieuw geloof hier op df? :beer:
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik zou het verbod iig jammer vinden, iedereen gaat dan zelf kaalkopjes zoeken, minder voor mij :( verder zou ik zelf kweken.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:
Dan zeggen ze "het is geen geloof, het is een sekte"

Helaas :(
Klik om te vergroten...

(niet persoonlijk bedoeld, meer als aanvulling)

waar is het bewijs dat een geloof geen sekte is?

op onze euro staat : God zij met ons

iets waarop onze staat gebouwd is.

En die willen een ander geloof verbieden als sekte, om zo ook hun de paddo af te pakken?
Klik om te vergroten...


Er is ergens een regel of wet die zegt dat iets pas een geloof is bij 200.000(?) aanhangers, of zoiets. Ik weet het niet zeker, kan ook per land verschillen, ik herinner me zoiets over Engeland. Jedi-isme is daar officieel ook een geloof :wink:
M
MudkipLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:
Dan zeggen ze "het is geen geloof, het is een sekte"

Helaas :(
Klik om te vergroten...

(niet persoonlijk bedoeld, meer als aanvulling)

waar is het bewijs dat een geloof geen sekte is?

op onze euro staat : God zij met ons

iets waarop onze staat gebouwd is.

En die willen een ander geloof verbieden als sekte, om zo ook hun de paddo af te pakken?
Klik om te vergroten...


Er is ergens een regel of wet die zegt dat iets pas een geloof is bij 200.000(?) aanhangers, of zoiets. Ik weet het niet zeker, kan ook per land verschillen, ik herinner me zoiets over Engeland. Jedi-isme is daar officieel ook een geloof :wink:
Klik om te vergroten...

Nou ja .. die 2 vrouwtjes uit friesland met hun 'Vroeg opstap.nl' actie hadden binnen een maand 120.000 mensen die het tekenden.

Als mensen dat soort onzin tekenen, zal het ook niet moeilijk zijn om van 200.000 mensen een handtekening te krijgen, dat ze een DrugsForum geloof willen joinen XD
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:
Dan zeggen ze "het is geen geloof, het is een sekte"

Helaas :(
Klik om te vergroten...

(niet persoonlijk bedoeld, meer als aanvulling)

waar is het bewijs dat een geloof geen sekte is?

op onze euro staat : God zij met ons

iets waarop onze staat gebouwd is.

En die willen een ander geloof verbieden als sekte, om zo ook hun de paddo af te pakken?
Klik om te vergroten...

Lekker oud topic kicken en ook nog eens volledig offtopic, maar goed, voor deze ene keer dan.

Ik kreeg laatst een college van een theoloog uit Leiden die zich bezig hield met sektes. Volgens hem was een geloof, gewoon een uitgegroeide sekte. Een synoniem voor sekte is 'religieuze groep', wanneer dit uitgroeit tot iets groots wordt het meestal geen sekte meer genoemd. Maar in principe is er weinig verschil.
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#7
je kan ook rastafari worden en legaal smoren
... niet dus
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
lol..ik wou net zeggen...200.000 drugs gebruikers vinden is echt niet lastig...
en Alle drugs is ons sacrament! :)
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan zeggen ze "het is geen geloof, het is een sekte"

Helaas :(
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Op deze manier was ayahuasca toch ook legaal gehouden geloof ik? Geprobeerd in ieder geval (zie zo'n documentaire Jungle Trip ofzo).
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ach ja... Soms lijkt het wel alsof de doodstraf weer wordt ingevoerd of zo. Come-on! Het zijn slechts paddo's die hun weg daarna ook wel weer zullen vinden net als alle andere drugs...

:smoke:
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
you can't stop e'm! :hearteyes:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#13
BlackRobBlunt zei:
Dan zeggen ze "het is geen geloof, het is een sekte"

Helaas :(
Klik om te vergroten...

(niet persoonlijk bedoeld, meer als aanvulling)

waar is het bewijs dat een geloof geen sekte is?

op onze euro staat : God zij met ons

iets waarop onze staat gebouwd is.

En die willen een ander geloof verbieden als sekte, om zo ook hun de paddo af te pakken?
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#14
BlackRobBlunt zei:
loadrunner zei:
BlackRobBlunt zei:
Dan zeggen ze "het is geen geloof, het is een sekte"

Helaas :(
Klik om te vergroten...

(niet persoonlijk bedoeld, meer als aanvulling)

waar is het bewijs dat een geloof geen sekte is?

op onze euro staat : God zij met ons

iets waarop onze staat gebouwd is.

En die willen een ander geloof verbieden als sekte, om zo ook hun de paddo af te pakken?
Klik om te vergroten...


Er is ergens een regel of wet die zegt dat iets pas een geloof is bij 200.000(?) aanhangers, of zoiets. Ik weet het niet zeker, kan ook per land verschillen, ik herinner me zoiets over Engeland. Jedi-isme is daar officieel ook een geloof :wink:
Klik om te vergroten...
er is geen wetgeving erover in ned, behalve juridupentie, van je raa dhet al, de ayahusca (ofzo :P) en beroep jij gewoon daarop icm met vrijheid van goddienst en je hebt een waterdichte zaak :hearteyes:
L
LuomoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien is dit een ontzettend dom idee,
Maar misschien ook niet:

In Nederland én België is er zoiets als godsdienstvrijheid. Oeroude godsdiensten zoals de Sjamanen en Druïden gebruiken al eeuwen middelen als paddo's en mogen dit dan ook wettelijk doen.

Waarom worden we niet allemaal lekker sjamaan of druïde? Niet dat we daarvoor allemaal lange baarden moeten laten groeien, maar jezelf verklaren tot druïde moet in wettelijke context toch volstaan? Er bestaat niet zoiets als een officieel druïde certificaat dus niemand kan je toch wat maken?

Of heb ik het echt zwààr mis

:mrgreen:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
das geen truuckje om de wet te omzeilen, ..das een reden waarom een paddoverbod ontoelaatbaar zou zijn, namelijk vrijheid van godsdienst.
R
RammelslakjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Helaas blijft het alleen maar gevaarlijker om paddo's te verbieden volgens mij.

Paddo's verbieden
=
Illegale handel
=
Finnanciel duurder (eventueel voor mensen die niet nadenken schulden bij dealers)
+
Geen voorlichting
+
Meer gevaren
+
Meer minderjarig verkoop omdat Smartshops toch meestal 18+ hanteren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."