Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaren Paddo's

Gevaren Paddo's

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
seagnomeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iedereen zegt altijd dat je paddo's niet onder de 21 moet nemen.
Ik ben nu 16, en eigenlijk wel van plan om paddo's te nemen voor ze verboden zijn.
Wat is nu eigenlijk het gevaar onder de 21?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het hangt er vanaf. Aan de ene kant wordt niet voor niets (ook als advies van smartshops) 18 jaar aangehouden. Aan de andere kant is het inderdaad nog belangrijker dat je risico's beperkt en weet wat je doet. Een paddo-trip kan erg heftig zijn. Dat geldt voor iedereen. Maar de vraag is of een 16-jarige daar mee om kan gaan. Het grootste risico is dat je dat nog niet kan. Verder is het niet risicovoller dan voor iemand die ouder is.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
^Dat. En mijn eerste keer was ik ook 17
s
seagnomeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ellesdee zei:
Het hangt er vanaf. Aan de ene kant wordt niet voor niets (ook als advies van smartshops) 18 jaar aangehouden. Aan de andere kant is het inderdaad nog belangrijker dat je risico's beperkt en weet wat je doet. Een paddo-trip kan erg heftig zijn. Dat geldt voor iedereen. Maar de vraag is of een 16-jarige daar mee om kan gaan. Het grootste risico is dat je dat nog niet kan. Verder is het niet risicovoller dan voor iemand die ouder is.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik wel weet wat ik kan verwachten, ik lees er al maanden over. Ook heb ik al iemand gevonden als tripsitter, en ga ik met iemand anders trippen. Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ExceptionalInsight zei:
^Dat. En mijn eerste keer was ik ook 17
Klik om te vergroten...
yeah, ik ook zoiets

Het verschilt natuurlijk per persoon hoe iemand er mee omgaat.
Levenservaring, enz.

seagnome zei:
Ellesdee zei:
Het hangt er vanaf. Aan de ene kant wordt niet voor niets (ook als advies van smartshops) 18 jaar aangehouden. Aan de andere kant is het inderdaad nog belangrijker dat je risico's beperkt en weet wat je doet. Een paddo-trip kan erg heftig zijn. Dat geldt voor iedereen. Maar de vraag is of een 16-jarige daar mee om kan gaan. Het grootste risico is dat je dat nog niet kan. Verder is het niet risicovoller dan voor iemand die ouder is.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik wel weet wat ik kan verwachten, ik lees er al maanden over. Ook heb ik al iemand gevonden als tripsitter, en ga ik met iemand anders trippen. Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
Klik om te vergroten...

Je hebt je iig goed voorbereid :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
seagnome zei:
Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
Klik om te vergroten...
Dat moet je alvast niet doen. Aan een trip beginnen met het idee dat je 'm wel even kunt eindigen als het te veel wordt.. wat zal je dan van een koude kermis thuiskomen. Ga gewoon ergens waar je niet gestoord wordt in het gras liggen en laat het over je heen komen. Word het je te veel dan houd je je horloge erbij en zeg je tegen jezelf dat het nog hooguit een uur of 5 duurt.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je je al maanden ingelezen hebt is er normaal gezien zo goed als geen gevaar :)
Het feit dat je dat gedaan hebt toont al dat je er mee om kan gaan dus ik zou zeggen, veel plezier :)
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
seagnome zei:
Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
Klik om te vergroten...
Dat moet je alvast niet doen. Aan een trip beginnen met het idee dat je 'm wel even kunt eindigen als het te veel wordt.. wat zal je dan van een koude kermis thuiskomen. Ga gewoon ergens waar je niet gestoord wordt in het gras liggen en laat het over je heen komen. Word het je te veel dan houd je je horloge erbij en zeg je tegen jezelf dat het nog hooguit een uur of 5 duurt.
Klik om te vergroten...

Het stopt het niet, maar het mindert het toch een beetje dacht ik gelezen te hebben? Anyway, zit allemaal in je hoofd :tongueout:
s
seagnomeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ExceptionalInsight zei:
seagnome zei:
Als we het gaan doen gaan we ook middelen erbij houden die de trip kunnen remmen, zoals vitamine C.
Klik om te vergroten...
Dat moet je alvast niet doen. Aan een trip beginnen met het idee dat je 'm wel even kunt eindigen als het te veel wordt.. wat zal je dan van een koude kermis thuiskomen. Ga gewoon ergens waar je niet gestoord wordt in het gras liggen en laat het over je heen komen. Word het je te veel dan houd je je horloge erbij en zeg je tegen jezelf dat het nog hooguit een uur of 5 duurt.
Klik om te vergroten...

Ok, bedankt voor de tip.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je moet natuurlijk ook niet op je horloge zitten kijken tot het gedaan is :wink: Dat kunnen een paar klote uren worden :tongueout:
Gewoon jezelf inpraten dat het binnen een paar uur gedaan is en dat er niks kan gebeuren, rustig blijven, diep inademen en met de persoon bij je praten, of als die er niet is, gewoon ergens anders op concentreren
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ivoos zei:
Je moet natuurlijk ook niet op je horloge zitten kijken tot het gedaan is :wink: Dat kunnen een paar klote uren worden :tongueout:
Gewoon jezelf inpraten dat het binnen een paar uur gedaan is en dat er niks kan gebeuren, rustig blijven, diep inademen en met de persoon bij je praten, of als die er niet is, gewoon ergens anders op concentreren
Klik om te vergroten...

Als je het even niet ziet zitten, verander dan van locatie, muzieke etc. Ga de buitenwereld ontdekken! Veel plezier! :wave: :hearteyes:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
seagnome zei:
Iedereen zegt altijd dat je paddo's niet onder de 21 moet nemen.
Ik ben nu 16, en eigenlijk wel van plan om paddo's te nemen voor ze verboden zijn.
Wat is nu eigenlijk het gevaar onder de 21?
Klik om te vergroten...

Het is aangetoond dat de hersens van pubers anders werken dan die van volwassenen. Zo kan een puber bv een bepaalde situatie volstrekt uitzichtloos vinden, terwijl een volwassenene hier wat realistischer in is. Op die manier denk ik dat een volwassen persoon iets beter om kan gaan met een dip die de tijdens de trip ervaren kan worden. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel.
Voor mij persoonlijk is 16 de minimumleeftijd. Maar de ideale leeftijd om te beginnen lijkt me 21, omdat je dan ook veel meer uit een trip kunt halen. Ik was zelf geloof ik 18/19 toen ik voor het eerst een paddotripje ondernam.

succes :)
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ben het met kapitein-x eens. Volwassenen kunnen beter met situaties omgaan. Ze kunnen ruimer en vooral overzichtelijker nadenken. Ze zijn beter in het nemen van beslissingen. pubers zijn mentaal veel beperkter en weten in sommige situaties niet goed wat ze moeten doen. het gevaar onder de 21 is dus dat je er teveel in opgaat en sneller in paniek kan raken en hulp nodig hebt. dit betekend niet dat je het als 16 jarige het niet aankan. de voorbereiding is enorm belangrijk. zie een paddotrip als een lange reis door de wereld. als je zonder goede voorbereiding erop uitrekt kom je in situaties terecht waar je niet goed mee kan omgaan. als je je wel goed hebt voorbereid dan weet je wat je moet doen in dat soort situaties.

trippen = reizen
reizen = trippen

van beide leer hoe je met lastige situaties omgaat en een oplossing vind.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vind dit altijd beetje appart onderwerp. Ik snap wel dat 18of21jaar een slimme leeftijd kan zijn om ermee te beginnen maar verschilt dit niet heel erg per persoon? ik heb vanaf mijn 15e tot nu bijna 17e 11paddotrips achter de rug en die zijn op 1 na (eigen schuld) allemaal te gek geweest die minder leuke achteraf gezien ook. Als je denkt het aan te kunnen, je goed inleest en weet wat je te wachten staat en je over kunt geven komt alles goed denk ik zo..
c
crysisLid
01-01-2024, 00:00
#15
mijn ervaring is wel dat niets je kan voor bereiden op een echte paddotrip! de eerste keer was voor mij niet zo heftig, gewoon leuk en mindfuck enzo maar de keer erna was echt heftig.. ik voelde me op het begin helemaal niet goed (alsof ik moest kotsen), en ik snapte niet veel meer. toen heb ik me uiteindelijk afgezondert en ben in mn eentje op bed gaan liggen, hier heb ik volgens mij anderhalf uur gelegen en echt zwaar liggen trippen, ik denk niet dat ik in staat was geweest om te lopen ofzo. het begin was echt zwaar maar niet per defenitie "bad" daarna ging het beter en kon ik genieten!

ik was toen 20 :P
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#16
De ene 16-jarige is de andere ook niet he. Als je van jezelf weet dat je stabiel genoeg bent, genoeg zelfbeheersing hebt, goed in je vel zit en de nodige info hebt over wat je kunt verwachten hoeft je leeftijd helemaal geen probleem te zijn.
Onthoudt dat je ontzettend veel kunt sturen met alleen al je gedachten en houd in je achterhoofd 'het komt altijd uiteindelijk weer goed' en je zal een geweldige trip hebben.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ach ja hoeveel mensen 'kennen' zichzelf nou echt.. Maar idd, als je je goed inleest en bewust bent van de risico's dan ben je al goed bezig. Als je dan ook nog psychisch sterk in je schoenen staat kan er niets meer mis gaan eigenlijk.

Onthoudt dat je ontzettend veel kunt sturen met alleen al je gedachten en houd in je achterhoofd 'het komt altijd uiteindelijk weer goed' en je zal een geweldige trip hebben.
Klik om te vergroten...

Idd Heeeel belangrijk! Laat je opstijgen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."