Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagjes over Paddo's

Vraagjes over Paddo's

48 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik las overlaatst in de Knack (Magazine) dat het hier legaal is, maar dat ze wel proberen het te verbieden.
P
PetardLid
01-01-2024, 00:00
#2
In elke stad of groot dorp hebben ze al een smartshop dus heel moeilijk is het niet om er aan te komen.
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mag ik vragen hoe oud je bent?
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt Hylke voor de antwoorden. :)

Ooh, ik dacht dat zo 1 paddestoeltje al genoeg was voor een trip xD
Ik weet wel wat het zijn, ik weet gewoon niet wat veel is en wat niet enzo.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#5
[Edit: Heb de antwoorden erbij gezet, handiger voor anderen.]

Hey,
Ben nogal nieuw hier, heb wat zitten rondlezen maar kzit toch nog met wat vragen over paddo's.

1.Zijn er slechte (lichamelijke) effecten verbonden aan paddo's? (Zoals longkanker bij roken enz)
Zo ja, Welke ?

Mits je een slapende psychose hebt (die kans bestaat wanneer het in je familie voorkomt) kan deze geactiveerd worden. Verder zijn paddo's niet schadelijk voor je lichaam (net zo gezond als champignons).

2.Ik heb nog nooit een drug/paddo/whatever genomen, behalve Alcohol en Tabak. Kan ik beter met iets anders beginnen of zijn paddo's geschikt ?
Niets kan je voorbereiden op een bepaalde psychedelische drug. Als je zachtjes aan wilt beginnen, neem dan eerst een halve portie, kun je dit met gemak aan dan kun je overstappen op een hele.

3. Met welke soort paddo kan ik het beste beginnen?
De effecten zijn bij iedereen anders maar mexicaans wordt over het algemeen gezien als een relatief zwakke paddosoort (waar ik persoonlijk dan weer uitermate hard op ben gegaaan :P)

4. Ik las ergens dat ik best begin met ene halve. verkort dit de trip ook of is hij alleen minder zwaar ? Kan ik ook beginnen met een kwartje ?
De trip duurt voor zover ik weet even lang, maar het is wel een stuk zwakker. Van een kwartje zou je in principe niets voelen, een halve zou in principe zwak genoeg moeten zijn voor de meeste mensen.

5. Ik voel mezelf wel redelijk goed, heb nooit last van depressie gehad ofzo, ook geen famillie met depressie (behalve aangetrouwde). ik sta wel redelijk sterk in mn schoenen, maar heb wel weer bang voor een bad trip, wat mss de kans verhoogt dat ik er een krijg ?
geen idee, hangt puur af van je voorbereiding en hoe sterk jij in je schoenen staat. Bereidt je je goed voor dan is de kans erg klein.

6. Een bad trip, is dat echt angstaanjagend ?
Sommige DF'ers zeggen dat bad trips de beste trips zijn. Ik heb er zelf nog nooit een gehad, wel weet ik dat veel mensen het inderdaad angstaanjagend vinden. Zorg daarom dat je een ervaren meetripper/zitter hebt die je in zo'n geval kan kalmeren!

7. Iedereen zegt dat je niet zoveel kans maakt op een bad trip als je je goed voorbereid, wat kan ik verstaan onder goed voorbereiden ?
Zorg gewoon voor een omgeving met zo weinig mogelijk stress, geen afspraken maken die dag, zorg dat je lekker in je vel zit en zorg dat je met goede mensen tript (oftewel: een ervaren persoon, of een onervaren persoon die nuchter blijft en zich enigzins ingelezen heeft in de materie). Geen zeikers/pesters!

8. indien ik toch een bad trip heb, wat kan ik et beste doen ? hem proberen te beinvloeden met het een of ander? Gewoon laten gebeuren ? Concentreren op leuke momenten ?
Positief denken, kijk hoe mooi de wereld eigenlijk is, laat het gewoon lekker gaan en geef je er aan over.

9. Muziek, is dit een aanrader voor de eerste keer ? Ik ben verslaafd aan muziek en ik denk dat het wel leuk zou zijn tijdens een trip. Maar als et niet aangeraden word ga ik het maar niet doen voor de eerste keer
Doen! Het is moeilijk te voorspellen wat jij persoonlijk leuk zal vinden tijdens een trip, je gaat de muziek namelijk veel intenser beleven. Met bands als piunk floyd/the beatles en andere muziek uit de tijd van de trippers zit je vrijwel altijd goed.

10. Is er iets wat ik echt uit de buurt moet houden tijdens een trip, bv. messen of wapens ?
(vlammen, ramen,...)

Zorg voor een veilige omgeving. Als jij er over denkt om lekker wapens rond te laten slingeren tijdens een paddo trip, dan besef je blijkbaar nog niet hoe intens zoiets is, en wat het kan uithalen met je denkvermogen. Zorg voor een veilige omgeving.

11. Ik zou het samen met een vriendin van me doen. en iemand anders (Jongen/meisje?) zou dan tripsitter zijn, maar ik ken echt niemand met ervaring met paddo's. is dat een probleem ?
Een beetje, een ervaren persoon kan je trip vaak beter begeleiden (weet wanneer hij je met rust moet laten en wanneer niet, etc.) Laat de zitter anders het volgende lezen:
viewtopic.php?f=10&t=13488

12. wat mag een tripsitter niet doen ? Bv als ik iets wil doen wat echt ni kan (Viegen bv xD) moet hij/zij me dan tegenhouden, of gewoon verhinderen dat ik een raam vind? (rol luik dichtdoen bv)
Lol....wat denk je zelf? Dingen doen die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn (inclusief zwemmen, of op enige manier deelnemen aan het verkeer inbegrepen) niet doen! Je kunt onder invloed van vrijwel nooit 100% functioneren, en regelmatig zelfs totaal niet.

13.Mag ik eten/drinken tijdens/voor/na de trip ? (frisdrank, geen alcohol.)
Je mag alles eten wat je normaal ook mag, alleen alcohol, medicijnen en andere drugs zijn tijdens en ca. 12 uur voor/na de trip een no go!!!!!!! Let er wel op dat suiker je trip minder sterk kan maken.
Overigens zul je waarschijnlijk niet in staat zijn om zooi als hamburgers, donuts etc. etc. weg te werken, kauwen gaat bijna niet. Kleine snoepjes als fruitmenthos zijn echter een aanrader.

14.Gamen (Xbox) lijkt me wel chill in een trip, is dit mogelijk ? xD
Doe lekker waar je zin in hebt, maar verwacht geen highscores neer te zetten :P

EDIT1: 15. Geuren, zijn er bepaalde geuren die ik zeker moet vermijden?
Ik ruik meestal niks meer.

16. Kan ik naar andere ruimtes in het huis gaan, bv als ik nr de wc moet ? of is dit teveel verandering?
Is prima mogelijk, even op bed liggen, naar de wc gaan etc. zo lang je maar neit naar gevaarlijke plaatsen toe gaat.

17. Als ik echt wil dat de trip stopt, is er een manier om hem te stoppen of hem sneller te laten eindigen ? (bv door iets speciaal te drinken/eten. omdat chocolade hem verlengt, zijn er mss ook dingen die hem afremmen?)
Druivensuiker als ik het goed heb. Verder is het mogelijk om jezelf redelijk nuchter te maken door het hard te proberen, maar je kunt een trip niet opeens over laten gaan. Maar maak je over dat soort ongein maar geen zorgen, geniet in plaats daarvan lekker van je trip.

EDIT2: 18. Ik haat champignons, kan die smaak echt niet uitstaan.ik veronderstel dat paddo's ook wel zo proeven, kan ik ze mengen met iets ? of doet dat et effect weg ?
ze proeven compleet anders dan champignons. Zelf heb ik geen problemen met de smaak (vindt ze naar madeliefjes smaken :P), maar veel mensen klagen over een onuitstaanbare smaak. Gewoon doorzetten, en niet aanstellen is mijn motto. Als het je echt niet lukt kun je er nog altijd thee van zetten, het verwerken in lasagne of iets anders culinairs.

EDIT3: 19. Hoeveel moet ik nu eigelijk nemen, een halve portie weet ik, maar hoeveel gram is dat dan ? in wat voor maten gaan die dingen ?

20. Ik heb dus echt niemand die ervaring heeft , om tripsitter te zijn , maar ze zouden wel nuchter blijven, gaat dat dan ?




Er zullen waarschijnlijk nog wel vragen binnenschieten dus ik ga deze post later mss nog editen.
Bedankt :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sunseed zei:
Hey,

4. Ik las ergens dat ik best begin met ene halve. verkort dit de trip ook of is hij alleen minder zwaar ? Kan ik ook beginnen met een kwartje ?
Klik om te vergroten...

Beetje vreemde vraag... :confused: Het lijkt me dat je het hier over een pilletje hebt? Verder krijg je bij een goede smartshop meestal uitgebreide uitleg als je er om vraagt. (bij Sirius in Eindhoven heeeeel duidelijk) Lees ook eens wat trip reports!
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#7
caatje zei:
Sunseed zei:
Hey,

4. Ik las ergens dat ik best begin met ene halve. verkort dit de trip ook of is hij alleen minder zwaar ? Kan ik ook beginnen met een kwartje ?
Klik om te vergroten...

Beetje vreemde vraag... :confused: Het lijkt me dat je het hier over een pilletje hebt? Verder krijg je bij een goede smartshop meestal uitgebreide uitleg als je er om vraagt. (bij Sirius in Eindhoven heeeeel duidelijk) Lees ook eens wat trip reports!
Klik om te vergroten...
Ja zo iemand die ik ken op msn zij me dat ik best begin met een halve paddestoel (hem in 2 stukken snij fzo weetikveel).

Smartshops, is dat hetzelfde als coffeeshops ?
Btw ik woon in belgie, en heb niet echt direct vervoer naar nederland. ik zou ze laten versturen met de post door iemand, of mag dat niet ? (Paddo's zijn toch legaal?)
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
1. Mits je een slapende psychose hebt (die kans bestaat wanneer het in je familie voorkomt) kan deze geactiveerd worden. Verder zijn paddo's niet schadelijk voor je lichaam (net zo gezond als champignons).

2. Niets kan je voorbereiden op een bepaalde psychedelische drug. Als je zachtjes aan wilt beginnen, neem dan eerst een halve portie, kun je dit met gemak aan dan kun je overstappen op een hele.

3.De effecten zijn bij iedereen anders maar mexicaans wordt over het algemeen gezien als een relatief zwakke paddosoort (waar ik persoonlijk dan weer uitermate hard op ben gegaaan :P)

4.De trip duurt voor zover ik weet even lang, maar het is wel een stuk zwakker. Van een kwartje zou je in principe niets voelen, een halve zou in principe zwak genoeg moeten zijn voor de meeste mensen.

5. geen idee, hangt puur af van je voorbereiding en hoe sterk jij in je schoenen staat. Bereidt je je goed voor dan is de kans erg klein.

6. Sommige DF'ers zeggen dat bad trips de beste trips zijn. Ik heb er zelf nog nooit een gehad, wel weet ik dat veel mensen het inderdaad angstaanjagend vinden. Zorg daarom dat je een ervaren meetripper/zitter hebt die je in zo'n geval kan kalmeren!

7.Zorg gewoon voor een omgeving met zo weinig mogelijk stress, geen afspraken maken die dag, zorg dat je lekker in je vel zit en zorg dat je met goede mensen tript (oftewel: een ervaren persoon, of een onervaren persoon die nuchter blijft en zich enigzins ingelezen heeft in de materie). Geen zeikers/pesters!

8.Positief denken, kijk hoe mooi de wereld eigenlijk is, laat het gewoon lekker gaan en geef je er aan over.

9. Doen! Het is moeilijk te voorspellen wat jij persoonlijk leuk zal vinden tijdens een trip, je gaat de muziek namelijk veel intenser beleven. Met bands als piunk floyd/the beatles en andere muziek uit de tijd van de trippers zit je vrijwel altijd goed.

10. Zorg voor een veilige omgeving. Als jij er over denkt om lekker wapens rond te laten slingeren tijdens een paddo trip, dan besef je blijkbaar nog niet hoe intens zoiets is, en wat het kan uithalen met je denkvermogen. Zorg voor een veilige omgeving.

11. Een beetje, een ervaren persoon kan je trip vaak beter begeleiden (weet wanneer hij je met rust moet laten en wanneer niet, etc.) Laat de zitter anders het volgende lezen:
viewtopic.php?f=10&t=13488

12.Lol....wat denk je zelf? Dingen doen die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn (inclusief zwemmen, of op enige manier deelnemen aan het verkeer inbegrepen) niet doen! Je kunt onder invloed van vrijwel nooit 100% functioneren, en regelmatig zelfs totaal niet.

13. Je mag alles eten wat je normaal ook mag, alleen alcohol, medicijnen en andere drugs zijn tijdens en ca. 12 uur voor/na de trip een no go!!!!!!! Let er wel op dat suiker je trip minder sterk kan maken.
Overigens zul je waarschijnlijk niet in staat zijn om zooi als hamburgers, donuts etc. etc. weg te werken, kauwen gaat bijna niet. Kleine snoepjes als fruitmenthos zijn echter een aanrader.

14.Doe lekker waar je zin in hebt, maar verwacht geen highscores neer te zetten :P

15. Ik ruik meestal niks meer

16.Is prima mogelijk, even op bed liggen, naar de wc gaan etc. zo lang je maar neit naar gevaarlijke plaatsen toe gaat.

17.Druivensuiker als ik het goed heb. Verder is het mogelijk om jezelf redelijk nuchter te maken door het hard te proberen, maar je kunt een trip niet opeens over laten gaan. Maar maak je over dat soort ongein maar geen zorgen, geniet in plaats daarvan lekker van je trip.

18.Ze proeven compleet anders dan champignons. Zelf heb ik geen problemen met de smaak (vindt ze naar madeliefjes smaken :P), maar veel mensen klagen over een onuitstaanbare smaak. Gewoon doorzetten, en niet aanstellen is mijn motto. Als het je echt niet lukt kun je er nog altijd thee van zetten, het verwerken in lasagne of iets anders culinairs.



Iig. veel van de antwoorden die ik je nu gegeven heb zijn persoonlijk, iedereen ervaart het anders. Lees igg. dit topic eens door, zeer nuttig:

viewtopic.php?f=7&t=7808

Maak je vooral niet te druk om het gevaar van een bad trip, daarmee verhoog je de kans op één juist mee. Gewoon die hippy vibe pakken , en lekker relaxen :stoned:

Veel plezier met je trip.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sunseed zei:
caatje zei:
Sunseed zei:
Hey,

4. Ik las ergens dat ik best begin met ene halve. verkort dit de trip ook of is hij alleen minder zwaar ? Kan ik ook beginnen met een kwartje ?
Klik om te vergroten...

Beetje vreemde vraag... :confused: Het lijkt me dat je het hier over een pilletje hebt? Verder krijg je bij een goede smartshop meestal uitgebreide uitleg als je er om vraagt. (bij Sirius in Eindhoven heeeeel duidelijk) Lees ook eens wat trip reports!
Klik om te vergroten...
Ja zo iemand die ik ken op msn zij me dat ik best begin met een halve paddestoel (hem in 2 stukken snij fzo weetikveel).

Smartshops, is dat hetzelfde als coffeeshops ?
Btw ik woon in belgie, en heb niet echt direct vervoer naar nederland. ik zou ze laten versturen met de post door iemand, of mag dat niet ? (Paddo's zijn toch legaal?)
Klik om te vergroten...


Smartshop is geen coffeeshop. Ennuh , per post versturen is wat wij onder elkaar ook doen en geeft tot op de dag van vandaag geen problemen. En ik weet niet of paddo's in België legaal zijn. Dit kun je natuurlijk makkelijk zelf ff uitzoeken op google!
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een halve paddestoel? Het zijn geen gignatische dingen ofzo. Je koopt ze per bakje (=20 gram dacht ik). Daar kun je de helft van opeten.

Maareh, je klinkt alsof je eigenlijk totaal niet weet wat paddo's zijn, hoe weet je zo zeker dat je ze wilt gebruiken?
En zijn hier al tig topics over, surf eens wat rond zou ik zo zeggen, doe kennis op.

Sunseed zei:
Ik las overlaatst in de Knack (Magazine) dat het hier legaal is, maar dat ze wel proberen het te verbieden.
Klik om te vergroten...


Verse paddo's zijn volgens mij gewoon legaal, alleen gedroogde niet.

-edit-

Nog iets gevonden over de gezondheidsrisico's paddo's, van het RIVM:

"Er is geen sprake van lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid. De acute
toxiciteit blijft grotendeels beperkt tot mogelijke paniek- en angstaanvallen, die
slechts incidenteel fatale gevolgen kunnen hebben. Bij chronische toxiciteit kan
hoogstens het optreden van flashbacks genoemd worden. Per saldo is er
derhalve geen risico voor de individuele gezondheid bij het gebruik van paddo’s.
Voor slechts één van de criteria in deze risicocategorie, de acute toxiciteit,
werd het risico als gering geschat. Hoewel er geen wetenschappelijke
onderzoekgegevens zijn, lijkt het gebruik van paddo’s in combinatie met andere
psychoactieve middelen, inclusief alcohol, wel een extra risico te vormen."

"Paddo’s verminderen het reactievermogen (o.a. rijvaardigheid) van de
gebruiker, maar er is geen sprake van verlaging van de geweldsdrempel van de
gebruiker. Omdat het gebruik meestal thuis en in de vrije natuur plaatsvindt, is
er geen overlast voor burgers. Het risico voor verstoring van de openbare orde
wordt daarom als gering ingeschat. In tegenstelling tot de algemene bevolking
gebruiken toeristen de paddo’s in hotels en in de openbare ruimte. Dit geeft
wat meer aanleiding tot overlast."

http://www.rivm.nl/bibliotheek/digitaal ... advies.pdf
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar het probleem is ik vind egt niemand als tripsitter die er ervaring mee heeft. heb wel mensen die bereid zijn nuchter te blijven en zo op te letten, of moeten ze echt ervaring hebben ?
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoeft niet, maar zoals ik al zei kan een persoon oznder ervaring minder goed (of zelfs totaal niet) begrijpen wat jij in een trip doormaakt, en daarom minder goed anticiperen op wat hij moet doen.

Kies gewoon iemand waar je goed mee op kunt schieten, die je vertrouwt (dus waarvan je niet denkt dat hij je bijv. halverwege in de steek gaat laten), laat hem de Sitter-FAQ lezen, en maak gewoon duidelijk dat het op dat moment om jou draait (dus dat hij niet gaat zeuren en al helemaal niet gaat pesten/plagen, en je nergens tot zal dwingen).


Overigens ook wel belangrijk: wat wil je bereik met je trip? Wil je gewoon lekker lachen, wil je het gewoon eens ervaren, of wil je echt je psyche doorgronden, filosoferen etc.?
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hylke zei:
Overigens ook wel belangrijk: wat wil je bereik met je trip? Wil je gewoon lekker lachen, wil je het gewoon eens ervaren, of wil je echt je psyche doorgronden, filosoferen etc.?
Klik om te vergroten...
Ervaren, En ontdekken wat iedereen er zo speciaal aan vind. Hopend dat et mn leven wat boeiender maakt.

Nog een vraagje, zie je aan je ogen dat je paddo's hebt genomen ? zijn er enige lichamelijke kenmerken? de kans is zeer zeer klein dat mijn ouders me zouden betrappen (zou het nooit mogen). maar zouden ze het merken of kun je het voor een 20tal seconden of meer verbergen ?
H
HylkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je krijgt vergrote pupillen, maar niets wat opvalt als je er niet op let. Alleen...wanneer je een gesprek moet voeren, ook al zijn het maar een paar woorden, dan ben je de klos. Zorg gewoon dat je ouders niet thuis zijn als je het neemt, en er ook geen kans is dat ze de rest v.d. dag thuiskomen (of doe het anders buiten, bijv. in het bos; de ideale locatie).
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Probleem is, kweetniet hoelang hij duurt. wat is echt het MAXIMUM dat hij kan duren ?

Moet altijd thuis komen eten om 6 u savonds, en om 12 u trg thuis zijn savonds, behalve als ik uitga. & hou niet echt zo vn liegen over die dingen.

Heb nu wat mijn hele namiddag besteed aan research over paddo's, (oh ja en ook wat photoshop.)
en toch heb ik nog et gevoel alsof ik er niets van weet xD
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#16
15, word volgende maand 16.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
je kan best beginnen met 1/3 en over anderhalf uur pas bijdoseren. wel mexicaantjes kopen! geen andere soorten. en in hoeverre het ongezond is weet ik niet maar volgens mij zijn drugs nooit echt ongezond alleen kijk wel uit dat je niet een bezem pakt en onder je benen zet en dan uit het raam klimt ofzo
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Welhallodaar zei:
je kan best beginnen met 1/3 en over anderhalf uur pas bijdoseren. wel mexicaantjes kopen! geen andere soorten. en in hoeverre het ongezond is weet ik niet maar volgens mij zijn drugs nooit echt ongezond alleen kijk wel uit dat je niet een bezem pakt en onder je benen zet en dan uit het raam klimt ofzo
Klik om te vergroten...
Ok, sommige zeiden me dat ik beter met truffels begin, maar dan toch maar beter met mexicaanse ?


Kunnen zo'n paddestoelen slecht worden/zijn ? of giftig als ze mss verkeerd gekweekt waren ?

Er staan btw een paar nieuwe vraagjes in eerste post.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Um over bad-trips die kan je zelf niet triggeren maar als je een krijgt blijf dan denken dat het nep is en dat het wel weer over gaat. Gebruik niks anders dan mexicaantjes voor de eerste keer alhoewel truffels ook kunnen zou ik ze niet onderschatten. 15 gram is een halve portie volgens elephantos.nl (van mexicaantjes). suikerwater is trouwens helemaal niet nodig bij een milde paddo trip alleen bij de sterkere misschien. ook kan je na of tijdens de trip honger krijgen zet daarom eten klaar. misschien is het ook handig om eerst eeen goede nachtrust te krijgen en daarna te gaan trippen. kijk wel uit met chocola want dit is een mao remmer. Mjah nu moet je echt die paddo's gaan eten hoor want ik vind dat ik wel genoeg heb gezegd
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Welhallodaar zei:
Um over bad-trips die kan je zelf niet triggeren maar als je een krijgt blijf dan denken dat het nep is en dat het wel weer over gaat. Gebruik niks anders dan mexicaantjes voor de eerste keer alhoewel truffels ook kunnen zou ik ze niet onderschatten. 15 gram is een halve portie volgens elephantos.nl (van mexicaantjes). suikerwater is trouwens helemaal niet nodig bij een milde paddo trip alleen bij de sterkere misschien. ook kan je na of tijdens de trip honger krijgen zet daarom eten klaar. misschien is het ook handig om eerst eeen goede nachtrust te krijgen en daarna te gaan trippen. kijk wel uit met chocola want dit is een mao remmer. Mjah nu moet je echt die paddo's gaan eten hoor want ik vind dat ik wel genoeg heb gezegd
Klik om te vergroten...
Haha ja inderdaad :)

Alleen moet ik nog iemand zoeken om me ze op te sturen, en een manier vinden dat mn ouders het niet te weten komen (Ze zouden mijn post wel eens durven openen.)

Dus nu hebben we gekosen om het bi jde zus van een vriendin thuis te doen, we hbben nog een meisje dat dan tripsitter word, ze blijft nuchter, we zullen allebij beginnen met 10 gram. als het me bevalt neem ik mischien nog 10 gram bij ? er zal druivensuiker zijn voor als het nodig is.
Verder: Frisdrank, Snoepjes & koeken, Een tekenblok en muziek.
Ik mis niets denk ik he xD

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."