1.Zijn er slechte (lichamelijke) effecten verbonden aan paddo's? (Zoals longkanker bij roken enz)
Zo ja, Welke ? geen zorgen maken, probeer een kleine portie en luister naar je lichaam
2.Ik heb nog nooit een drug/paddo/whatever genomen, behalve Alcohol en Tabak. Kan ik beter met iets anders beginnen of zijn paddo's geschikt ?
wiet kan je al een groot stuk op weg helpen maar dat is niet echt nodig, ik raad trouwens af om je eerste trip te paffen.
3. Met welke soort paddo kan ik het beste beginnen?
maakt niet echt uit, iedereen zegt mexicaanse dus dat zeg ik dan ook maar
heb zelf mijn hardste trip gehad op een bakje mexicaantjes en mijn lichste trip op driekwart bakje hawaaiiaanse (wat de sterkste zouden zijn)
4. Ik las ergens dat ik best begin met ene halve. verkort dit de trip ook of is hij alleen minder zwaar ? Kan ik ook beginnen met een kwartje ?
ik heb al een prima trip gehad op een kwart portie, maar hiervan wordt je achtertuin niet boeiend genoeg voor een ganse avond, muziek klinkt mooier, alles is grappig, ideaal voor een oppervlakkige trip maar leuke avond.
5. Ik voel mezelf wel redelijk goed, heb nooit last van depressie gehad ofzo, ook geen famillie met depressie (behalve aangetrouwde). ik sta wel redelijk sterk in mn schoenen, maar heb wel weer bang voor een bad trip, wat mss de kans verhoogt dat ik er een krijg ?ik was de eerste keer doodsbang, maar zodra ik het ophad was ik het al vergeten dat ik drugs had genomen. de effecten komen ongelofelijk langzaam en subtiel op dus je hebt alle tijd om te wennen.
6. Een bad trip, is dat echt angstaanjagend ?
JA!
gouden tip: loop niet weg van je angsten, probeer je niet te verzetten.
7. Iedereen zegt dat je niet zoveel kans maakt op een bad trip als je je goed voorbereid, wat kan ik verstaan onder goed voorbereiden ?
Zorg gewoon voor een omgeving met zo weinig mogelijk stress, geen afspraken maken die dag, zorg dat je lekker in je vel zit en zorg dat je met goede mensen tript (oftewel: een ervaren persoon, of een onervaren persoon die nuchter blijft en zich enigzins ingelezen heeft in de materie). Geen zeikers/pesters! ²
8. indien ik toch een bad trip heb, wat kan ik et beste doen ? hem proberen te beinvloeden met het een of ander? Gewoon laten gebeuren ? Concentreren op leuke momenten ?
Positief denken, kijk hoe mooi de wereld eigenlijk is, laat het gewoon lekker gaan en geef je er aan over. zo eenvoudig is het niet vind ik
9. Muziek, is dit een aanrader voor de eerste keer ? Ik ben verslaafd aan muziek en ik denk dat het wel leuk zou zijn tijdens een trip. Maar als et niet aangeraden word ga ik het maar niet doen voor de eerste keer
Doen! Het is moeilijk te voorspellen wat jij persoonlijk leuk zal vinden tijdens een trip, je gaat de muziek namelijk veel intenser beleven. Met bands als piunk floyd/the beatles en andere muziek uit de tijd van de trippers zit je vrijwel altijd goed.
tip: als je je niet goed voelt kan (andere) muziek heel vaak helpen
10. Is er iets wat ik echt uit de buurt moet houden tijdens een trip, bv. messen of wapens ?
(vlammen, ramen,...)
Zorg voor een veilige omgeving. Als jij er over denkt om lekker wapens rond te laten slingeren tijdens een paddo trip, dan besef je blijkbaar nog niet hoe intens zoiets is, en wat het kan uithalen met je denkvermogen. Zorg voor een veilige omgeving.
hoe hoger de portie hoe meer risico op rare gedachtenkronkels
11. Ik zou het samen met een vriendin van me doen. en iemand anders (Jongen/meisje?) zou dan tripsitter zijn, maar ik ken echt niemand met ervaring met paddo's. is dat een probleem ?ik zou geen tripsitter nemen, zorg mss dat er iemand is die je kan bereiken in nood, een tripsitter zit niet op dezelfde golflengte, hij zal zich vervelen, jullie zullen je ergeren aan hem..
12. wat mag een tripsitter niet doen ? Bv als ik iets wil doen wat echt ni kan (Viegen bv xD) moet hij/zij me dan tegenhouden, of gewoon verhinderen dat ik een raam vind? (rol luik dichtdoen bv)lees de tripsitter faq
13.Mag ik eten/drinken tijdens/voor/na de trip ? (frisdrank, geen alcohol.)
probeer je maag leeg te houden, bij paddo's heb ik vaak last van lichte misselijkheid, als je zin hebt in frisdrank, laat je gaan, luister naar je lichaam, medicijnen zijn natuurlijk geen goed idee, een pintje tijdens de afterglow vind ik een aanrader.
14.Gamen (Xbox) lijkt me wel chill in een trip, is dit mogelijk ? xD
Doe lekker waar je zin in hebt, maar verwacht geen highscores neer te zetten :P
EDIT1: 15. Geuren, zijn er bepaalde geuren die ik zeker moet vermijden?
Ik ruik meestal niks meer.
16. Kan ik naar andere ruimtes in het huis gaan, bv als ik nr de wc moet ? of is dit teveel verandering?
Is prima mogelijk, even op bed liggen, naar de wc gaan etc. zo lang je maar neit naar gevaarlijke plaatsen toe gaat. ga zoiezo ook eens gaan wandelen in rustige natuurgebieden
17. Als ik echt wil dat de trip stopt, is er een manier om hem te stoppen of hem sneller te laten eindigen ? (bv door iets speciaal te drinken/eten. omdat chocolade hem verlengt, zijn er mss ook dingen die hem afremmen?)
neen, accepteer dat je aan het trippen, wees er altijd van bewust dat hoe slecht je je ook voelt, je je binnen een kwartier weer volledig euforisch kan voelen, laat je dus niet meeslepen.
EDIT2: 18. Ik haat champignons, kan die smaak echt niet uitstaan.ik veronderstel dat paddo's ook wel zo proeven, kan ik ze mengen met iets ? of doet dat et effect weg ?
met sla en mayonaise is het smullen geblazen
(alles met mayonaise is smullen geblazen)
EDIT3: 19. Hoeveel moet ik nu eigelijk nemen, een halve portie weet ik, maar hoeveel gram is dat dan ? in wat voor maten gaan die dingen ?
half smartshop potje, andere doseringen kan je hier op het forum vinden
20. Ik heb dus echt niemand die ervaring heeft , om tripsitter te zijn , maar ze zouden wel nuchter blijven, gaat dat dan ?
dat gaat... moeilijk zorg dat je je kan afzonderen, kans is zeer groot dat je dat gaat doen.