Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de beste manier gedroogde paddo's te nuttigen?

Wat is de beste manier gedroogde paddo's te nuttigen?

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
De titel zegt eigenlijk al genoeg. Ik ben zo goed als noob in het paddo gebruik, maar weet wel veel van andere triptamines. Wat ik me eigenlijk afvraag is hoe je gedroogde paddo's het beste kan nuttigen. De smaak of wat dan ook maakt me niet uit, maar ik vraag me af hoe je het beste / grootste / sterkste effect uit gedroogde paddo's kan halen. (Het gaat hier in dit geval om gedroogde Mexicaanse)

Bij voorbaat dank,
de Neger

ps. Ik heb de zoek functie en google gebruikt, maar je mag me nog steeds af knallen als dat je een beter gevoel geeft dan een duidelijk antwoord geven :wink:
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#2
gewoon lekker opeten:P
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het schijnt dat het niet echt lekker is :wink: Al vinden een heleboel mensen dat verse paddo's ook niet te vreten zijn en daar denk ik ook anders over :P

Is het wel zo dat je door ze te eten en goed te kauwen ze beter benut dan door bijvoorbeeld een thee te trekken? Anders zou ik ze fijn hakken / malen en ze vervolgens door een champignons cup-a-soup gooien :beer:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet echt lekker. Vergeleken bij verse paddo's ben je marsjes en twixjes aant eten :P Ze zijn beetje raar, wat zuurder, maar zijn makkelijker weg te kauwen dan verse paddenstoelen. Gewoon opvreten dus zou ik zeggen. Anders thee van maken, alles verpoederen en in caps/bommetjes doen :P soepje verzin wat..
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eten en zo lang mogelijk kauwen, komt het geleidelijker op. Uit gedroogde thee zetten werkt wat minder dacht ik?

Als je de smaak vervelend vind heb ik een tip. Koop wat salie (ik heb witte salie) en eet af en toe een stukje van t blaadje tijdens dat je de paddenstoelen aan t eten bent. Salie is zon overheersende smaak dat de smaak van paddenstoelen amper meer te proeven zijn. Althans in mijn ervaring. Veel plezier ermee! :grin:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks voor de reacties! En ehhh Dumpy die smaak.... CITROEN!!! :beer: Komt wel goed dus :wink:

Al lijkt salie eten me ook wel verfrissend het rook anders heel lekker als het verbrand werd, misschien maar is zoeken. Is ook wel een lekker alternatief voor wierook :mrgreen:
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#7
vorige keer bakte ik gewoon een eitje en daar de paddestoelen doorheen, is ook ganz lekker
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb ze ook gewoon opgegeten, b-e-lachelijk hoe vies die dingen smaken. Ik dacht dat ze vers al niet erger konden maar droog is het echt niet te harden. Ik denk eraan om ze in de blender te smijten met wat appelsiensap ofzo, toen de trip begon heb ik een half uur met de ergste maagpijn van mijn leven gezeten. Totdat ik een dikke boer liet dan was het over. :)
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je het sterkste effect wil hebben moet je ze inderdaad opeten, rustig opkauwen. Inderdaad vies, maar je zei al dat de smaak of wat dan ook je toch niet uitmaakte :wink:

Persoonlijk zet ik er altijd thee van, of ze nu vers of gedroogd zijn. Ik vind de smaak ondraaglijk, en als ik hele stukjes binnen krijg gaat mijn maag protesteren en moeten ze eruit. Waarschijnlijk zit dat tussen mijn oren alleen maar omdat ik zo walg van de smaak.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stighar zei:
Als je het sterkste effect wil hebben moet je ze inderdaad opeten, rustig opkauwen. Inderdaad vies, maar je zei al dat de smaak of wat dan ook je toch niet uitmaakte :wink:

Persoonlijk zet ik er altijd thee van, of ze nu vers of gedroogd zijn. Ik vind de smaak ondraaglijk, en als ik hele stukjes binnen krijg gaat mijn maag protesteren en moeten ze eruit. Waarschijnlijk zit dat tussen mijn oren alleen maar omdat ik zo walg van de smaak.
Klik om te vergroten...

Maal je de droge dan eerst tot gruis als je er thee van zet?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Stighar zei:
Als je het sterkste effect wil hebben moet je ze inderdaad opeten, rustig opkauwen. Inderdaad vies, maar je zei al dat de smaak of wat dan ook je toch niet uitmaakte :wink:

Persoonlijk zet ik er altijd thee van, of ze nu vers of gedroogd zijn. Ik vind de smaak ondraaglijk, en als ik hele stukjes binnen krijg gaat mijn maag protesteren en moeten ze eruit. Waarschijnlijk zit dat tussen mijn oren alleen maar omdat ik zo walg van de smaak.
Klik om te vergroten...

Maal je de droge dan eerst tot gruis als je er thee van zet?
Klik om te vergroten...

Ja, met een vijzel. En als ze vers zijn snijd ik ze in kleine stukjes :sunglasses:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan ga ik zondag thee proberen maken. Dus een kop water in een pan gieten (en een beetje bij omdat er wel wat zal verdampen) aan de kook brengen, het vuur zachter zetten zodat het wat blijft borrelen, de gemalen paddestoelen erbij gooien en 20min op een zacht vuurtje.
Is dit de correcte manier?
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Dan ga ik zondag thee proberen maken. Dus een kop water in een pan gieten (en een beetje bij omdat er wel wat zal verdampen) aan de kook brengen, het vuur zachter zetten zodat het wat blijft borrelen, de gemalen paddestoelen erbij gooien en 20min op een zacht vuurtje.
Is dit de correcte manier?
Klik om te vergroten...
Lijkt me wel. Eventueel is het niet eens nodig om het aan de kook te houden, als je er een deksel op doet dan blijft het heet genoeg om na 20min goede thee te hebben (zo doe ik het altijd).

Thee werkt sneller dan opeten, en de piek komt wat eerder en is sterker. De werking is wel eerder weer afgelopen dan wanneer je ze eet.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
JJJ zei:
KoxBox zei:
Dan ga ik zondag thee proberen maken. Dus een kop water in een pan gieten (en een beetje bij omdat er wel wat zal verdampen) aan de kook brengen, het vuur zachter zetten zodat het wat blijft borrelen, de gemalen paddestoelen erbij gooien en 20min op een zacht vuurtje.
Is dit de correcte manier?
Klik om te vergroten...
Lijkt me wel. Eventueel is het niet eens nodig om het aan de kook te houden, als je er een deksel op doet dan blijft het heet genoeg om na 20min goede thee te hebben (zo doe ik het altijd).

Thee werkt sneller dan opeten, en de piek komt wat eerder en is sterker. De werking is wel eerder weer afgelopen dan wanneer je ze eet.
Klik om te vergroten...

Ik moet zeggen dat ik bij gedroogde paddestoelen de piek sowieso wat sterker vind, en ik had het gevoel dat ik echt gewoon in de piek gesmeten werd van in het begin. Het leek alsof ik in een bel zat van nuchterheid en dan PATS sprong die open en zat ik midden in een trip. Ligt misschien aan mij of het feit dat het zelfkweek was.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo ranzig zijn ze anders niet... Lekker is anders natuurlijk, maar ze smaken iets minder erg dan paracetamol?

*kauwt vrolijk verder*

Bedankt voor de reacties allemaal! :mrgreen:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoxBox zei:
Dan ga ik zondag thee proberen maken. Dus een kop water in een pan gieten (en een beetje bij omdat er wel wat zal verdampen) aan de kook brengen, het vuur zachter zetten zodat het wat blijft borrelen, de gemalen paddestoelen erbij gooien en 20min op een zacht vuurtje.
Is dit de correcte manier?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dat inderdaad de correcte manier is, en je zo het meeste van de werkzame stof eruit haalt. Ik giet echter gekookt water in een pot met het paddogruis of de stukjes paddo, een paar zakjes thee erbij met een zeer sterke smaak, wat geraspte gember, en laat het staan tot het lauwwarm is geworden (+/- 20 minuten), dan giet ik het door een zeef, en drink het rustig op.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar toch twijfel ik steeds, het enigste dat door mijn hoofd gaat is wat als het niet werkt. Als je ze opeet heb je 100% zekerheid. Maar iedere keer als ik ze opeet beklaag ik het me dat ik geen thee heb gezet, en dat ik maagpijn heb op dat moment. :mrgreen: Damn dilemma's.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik doe ze meestal door de cup a soup of chai thee <3

nomnomnomnom
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Meest effectief is op kauwen, een minuut of anderhalf per hap blijven kauwen. En op een nuchtere maag! Maar het meest effectief is niet altijd het lekkerst. Ik doe meestal ook gewoon een theetje zetten, dan neem ik maar wat meer om toch even heftig te trippen. :grin:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#20
DrippTone zei:
Meest effectief is op kauwen, een minuut of anderhalf per hap blijven kauwen. En op een nuchtere maag! Maar het meest effectief is niet altijd het lekkerst. Ik doe meestal ook gewoon een theetje zetten, dan neem ik maar wat meer om toch even heftig te trippen. :grin:
Klik om te vergroten...

Hmm, ik snap niet zo goed dat mensen zeggen dat kauwen en doorslikken (dus gewoon eten eigenlijk :P ) de beste manier is, ik ervaar dat compleet anders.
Als ik ze 'gewoon' eet dan komen ze enorm traag op (duurt toch zeker wel een half uur), maar als ik ze in stukjes in de warme cup-a-soup doe, dan heb ik met een kwartier al effect.
Logisch ook, want door de warme soep wordt het sneller opgenomen.

Mijn advies is dus: doe het door de cup-a-soup (zoals Ellesdee ookal zei) dan kickt het snel in + smaakt het ook nog eens lekker. :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."