Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrowkit Mushrooms vraag

Growkit Mushrooms vraag

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
ElpoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn derde flush van mushrooms is op het moment aan het komen, maar ik merk dat de paddestoelen kleine witte stipjes hebben. Ik denk dat dit bij de eerste en tweede flush niet zo was. Is dit een slecht teken? want verder zien ze er goed uit.

Nog een vraagje: weet iemand hoeveel gram er voor het verbod in een portie zat in een gemiddelde smartshop? Dus hoeveel gram verse paddestoelen kreeg je bij een portie van 12 euro (mexicaanse) of 15 euro (Hawaiaanse)?

Groeten
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het er verder goed uitziet en ook "fris" naar paddestoelen ruikt denk ik dat het restjes mycelium zijn. Je kan ook nog even door dit http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=21248 topic heen bladeren want wellicht bestaan er ook andere oorzaken.

Een portie Cubensis was in de smartshop 30 gram vers. Hawaiaanse werden hier ook per 30g verkocht met het advies met 20 gram te beginnen om te kijken hoe het (sterkere) effect bevalt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nathaniel zei:
Als het er verder goed uitziet en ook "fris" naar paddestoelen ruikt denk ik dat het restjes mycelium zijn. Je kan ook nog even door dit http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=21248 topic heen bladeren want wellicht bestaan er ook andere oorzaken.

Een portie Cubensis was in de smartshop 30 gram vers. Hawaiaanse werden hier ook per 30g verkocht met het advies met 20 gram te beginnen om te kijken hoe het (sterkere) effect bevalt.
Klik om te vergroten...

Raar dat ze je zo een grote portie Hawaiianen gaven want normaal gezien is een portie 10g...
En 30g is ook niet geheel juist, voor de Mexicanen is dit zo maar voor veel andere soorten is het maar 25g.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Primeur! Ik heb Kox op een fout betrapt :wink:



Dit is de exacte 'menu kaart' zoals ik deze bij de shops in amsterdam altijd aantrof.

Wat mij opvalt is dat truffels toen der tijd per 20gr gingen :openmouth: Niet echt raar, maar ik zou dat zeker niet als 'standaard-portie' bestempelen...

30 gram hawaiiaanse (茅chte copelandia) vindt ik ook wel absurt veel. Denk dat je twee soortjes door elkaar haalt :rolleyes:
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#5
35g cubensis is een aardige portie hoor. Kan wat veel zijn voor een eerste keer.
Bij truffels ga ik meestal voor 15g, als ik minder neem vind ik het effect wat zwakjes.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Delcasa88 zei:
Primeur! Ik heb Kox op een fout betrapt :wink:



Dit is de exacte 'menu kaart' zoals ik deze bij de shops in amsterdam altijd aantrof.

Wat mij opvalt is dat truffels toen der tijd per 20gr gingen :openmouth: Niet echt raar, maar ik zou dat zeker niet als 'standaard-portie' bestempelen...

30 gram hawaiiaanse (茅chte copelandia) vindt ik ook wel absurt veel. Denk dat je twee soortjes door elkaar haalt :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Hmm raar, maar ik kocht altijd ofwel bij Highlife (Goes) of 't Locomotiefke (Terneuzen) en daar was het 10g voor Hawaiaanse, 30 voor Mexicanen, 25 voor Colombianen, Golden Teachers,...
Maar blijkbaar verschilt dat dan toch van smartshop tot smartshop...

En excuse me, maar 35 voor Golden Teachers enzo... dat is gewoon vragen voor een "unieke trip" als het je eerste keer is. Dat is gewoon echt te veel!
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#7
die kaart staat wel vol fouten, er staan immers 4 niet bestaande soorten op. 2 soorten die eigenlijk hetzelfde zijn. :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Autsider zei:
die kaart staat wel vol fouten, er staan immers 4 niet bestaande soorten op. 2 soorten die eigenlijk hetzelfde zijn. :wink:
Klik om te vergroten...

:confused: Hoe bedoel je?
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij zijn 'golden teachers' niets meer dan een andere benaming voor de psilocybe cubensis.
Correct me if I'm wrong.
B
BLOEDLINKLid
01-01-2024, 00:00
#10
Delcasa88 zei:
soldiermoney zei:
Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij zijn 'golden teachers' niets meer dan een andere benaming voor de psilocybe cubensis.
Correct me if I'm wrong.
Klik om te vergroten...
ALLE paddestoelsoorten die daar staan (behalve 1) zijn Psilocybe cubensis.

De enige andere zijn de hawaiiaanse. Dat zijn copelandia's. Dit is een ander 'ras'.

De namen die gegeven worden (door verkopers) als een aparte 'soort' is biologisch onjuist. Ja, de shrooms zien er net wat anders uit. En ja, van binnen bevatten ze allemaal hun unieke combinatie van stoffen. Maar dat maakt het nog niet een andere soort. Het zijn allemaal variaties binnen 1 en dezelfde soort.

Wij (mensen) zijn ook allemaal anders. Anders van buiten en anders van binnen. Toch zijn wij allemaal van dezelfde 'soort', de mens. Het maakt vervolgens niet uit waar je geboren bent of welke naam je van je ouders hebt meegekregen, je bent en blijft een mens :)
(in het geval van paddos: het maakt niet uit welke naam de verkoper meegeeft aan een paddestoel bij de geboorte van eentje die hij nog nooit eerder heeft gezien, het is en blijft genetisch 99,9% dezelfde paddestoel, dezelfde soort, namelijk P. Cubensis). Zelfs als ze 100% anders van kleur of vorm zijn blijft het dezelfde soort. Het is gewoon een bijzonder geval van 'uniek zijn' dat toevallig, uit alle miljoenen genen combinaties, deze paddestoel net zo eruit is gekomen. Zo kan het bij puur toeval ook gebeuren dat twee blonde mensen een roodharig kind krijgen of twee kleine mensen een zoon van 2m10 produceren. Kans is klein, maar het kan gebeuren bij de vorming van de genen.

En aangezien paddestoelen over de hele wereld per miljoenen gekweekt worden is het zeer gemakkelijk om zo'n uniek geval (die geboren is uit normale ouders) te selecteren en verder te kweken als eentje die sterk genoeg is om zichzelf voor te planten :) Marketing-technisch is dan vervolgens veel aantrekkelijk om te zeggen dat je een compleet nieuw iets hebt gecreerd, want dan kan je daar speciale eigenschappen aan toe schrijven. Een bioloog zou dit nooit doen :P

De enige 'variatie' van de P. Cubensis die door meerdere mensen is aangemerkt als daadwerkelijk verschillend van alle andere P. Cubensis'en, is de Penis Envy. Deze schijnt in zowel groeiomstandigheden als in uitwerking bij gebruik zich sterk te onderschijden. Maar daar wordt volop over gediscuseerd (toen ik voor het laatst op shroomery zat xD).

(edit: Truffels zijn volgens mij officieel 贸贸k vruchten die gevormd worden door bepaalde varieteiten van de P. Cubensis, weet dit echter niet 100% cker...)
Klik om te vergroten...


Oke, maar binnen de psilocybe cubensis zijn er dus weer verschillen tussen de hoeveelheden werkzame stoffen en dus sterkte en effecten? Het lijkt me sterk dat er anders zoveel verschil in prijs en ook effecten zit tussen Mexicaanse en McKennai of Golden Teacher. Dan kan ik volgende keer net zo goed Mexicaanse nemen als die andere 'soorten' toch hetzelfde zijn
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
soldiermoney zei:
Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij zijn 'golden teachers' niets meer dan een andere benaming voor de psilocybe cubensis.
Correct me if I'm wrong.
Klik om te vergroten...
ALLE paddestoelsoorten die daar staan (behalve 1) zijn Psilocybe cubensis.

De enige andere zijn de hawaiiaanse. Dat zijn copelandia's. Dit is een ander 'ras'.

De namen die gegeven worden (door verkopers) als een aparte 'soort' is biologisch onjuist. Ja, de shrooms zien er net wat anders uit. En ja, van binnen bevatten ze allemaal hun unieke combinatie van stoffen. Maar dat maakt het nog niet een andere soort. Het zijn allemaal variaties binnen 1 en dezelfde soort.

Wij (mensen) zijn ook allemaal anders. Anders van buiten en anders van binnen. Toch zijn wij allemaal van dezelfde 'soort', de mens. Het maakt vervolgens niet uit waar je geboren bent of welke naam je van je ouders hebt meegekregen, je bent en blijft een mens :)
(in het geval van paddos: het maakt niet uit welke naam de verkoper meegeeft aan een paddestoel bij de geboorte van eentje die hij nog nooit eerder heeft gezien, het is en blijft genetisch 99,9% dezelfde paddestoel, dezelfde soort, namelijk P. Cubensis). Zelfs als ze 100% anders van kleur of vorm zijn blijft het dezelfde soort. Het is gewoon een bijzonder geval van 'uniek zijn' dat toevallig, uit alle miljoenen genen combinaties, deze paddestoel net zo eruit is gekomen. Zo kan het bij puur toeval ook gebeuren dat twee blonde mensen een roodharig kind krijgen of twee kleine mensen een zoon van 2m10 produceren. Kans is klein, maar het kan gebeuren bij de vorming van de genen.

En aangezien paddestoelen over de hele wereld per miljoenen gekweekt worden is het zeer gemakkelijk om zo'n uniek geval (die geboren is uit normale ouders) te selecteren en verder te kweken als eentje die sterk genoeg is om zichzelf voor te planten :) Marketing-technisch is dan vervolgens veel aantrekkelijk om te zeggen dat je een compleet nieuw iets hebt gecreerd, want dan kan je daar speciale eigenschappen aan toe schrijven. Een bioloog zou dit nooit doen :P

De enige 'variatie' van de P. Cubensis die door meerdere mensen is aangemerkt als daadwerkelijk verschillend van alle andere P. Cubensis'en, is de Penis Envy. Deze schijnt in zowel groeiomstandigheden als in uitwerking bij gebruik zich sterk te onderschijden. Maar daar wordt volop over gediscuseerd (toen ik voor het laatst op shroomery zat xD).

(edit: Truffels zijn volgens mij officieel 贸贸k vruchten die gevormd worden door bepaalde varieteiten van de P. Cubensis, weet dit echter niet 100% cker...)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die streepjes die voor visuals of mind ect. staan is ook commercieel gezwam.

Iedere paddenstoel heeft een iets andere samenstelling van werkzame stoffen, elke soort, elke kweek, elke flush, elke paddenstoel, en zelfs binnen de paddenstoel zelf zit nog verschil.

Elke trip zal hoe dan ook anders aanvoelen, en als jij een soortje krijgt waar veel visuals bij staan, dan zul je die ook krijgen. Staat het balkje met energy helemaal vol, dan zal je tijdens je trip van die paddestoelen als een stuiterbal gedragen.

It's al about what YOU believe.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
soldiermoney zei:
Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij zijn 'golden teachers' niets meer dan een andere benaming voor de psilocybe cubensis.
Correct me if I'm wrong.
Klik om te vergroten...

Hahaa :tearsofjoy: nice one!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Delcasa88 zei:
soldiermoney zei:
Ik weet niet of ik het goed heb, maar volgens mij zijn 'golden teachers' niets meer dan een andere benaming voor de psilocybe cubensis.
Correct me if I'm wrong.
Klik om te vergroten...
ALLE paddestoelsoorten die daar staan (behalve 1) zijn Psilocybe cubensis.

De enige andere zijn de hawaiiaanse. Dat zijn copelandia's. Dit is een ander 'ras'.

De namen die gegeven worden (door verkopers) als een aparte 'soort' is biologisch onjuist. Ja, de shrooms zien er net wat anders uit. En ja, van binnen bevatten ze allemaal hun unieke combinatie van stoffen. Maar dat maakt het nog niet een andere soort. Het zijn allemaal variaties binnen 1 en dezelfde soort.

Wij (mensen) zijn ook allemaal anders. Anders van buiten en anders van binnen. Toch zijn wij allemaal van dezelfde 'soort', de mens. Het maakt vervolgens niet uit waar je geboren bent of welke naam je van je ouders hebt meegekregen, je bent en blijft een mens :)
(in het geval van paddos: het maakt niet uit welke naam de verkoper meegeeft aan een paddestoel bij de geboorte van eentje die hij nog nooit eerder heeft gezien, het is en blijft genetisch 99,9% dezelfde paddestoel, dezelfde soort, namelijk P. Cubensis). Zelfs als ze 100% anders van kleur of vorm zijn blijft het dezelfde soort. Het is gewoon een bijzonder geval van 'uniek zijn' dat toevallig, uit alle miljoenen genen combinaties, deze paddestoel net zo eruit is gekomen. Zo kan het bij puur toeval ook gebeuren dat twee blonde mensen een roodharig kind krijgen of twee kleine mensen een zoon van 2m10 produceren. Kans is klein, maar het kan gebeuren bij de vorming van de genen.

En aangezien paddestoelen over de hele wereld per miljoenen gekweekt worden is het zeer gemakkelijk om zo'n uniek geval (die geboren is uit normale ouders) te selecteren en verder te kweken als eentje die sterk genoeg is om zichzelf voor te planten :) Marketing-technisch is dan vervolgens veel aantrekkelijk om te zeggen dat je een compleet nieuw iets hebt gecreerd, want dan kan je daar speciale eigenschappen aan toe schrijven. Een bioloog zou dit nooit doen :P

De enige 'variatie' van de P. Cubensis die door meerdere mensen is aangemerkt als daadwerkelijk verschillend van alle andere P. Cubensis'en, is de Penis Envy. Deze schijnt in zowel groeiomstandigheden als in uitwerking bij gebruik zich sterk te onderschijden. Maar daar wordt volop over gediscuseerd (toen ik voor het laatst op shroomery zat xD).

(edit: Truffels zijn volgens mij officieel 贸贸k vruchten die gevormd worden door bepaalde varieteiten van de P. Cubensis, weet dit echter niet 100% cker...)
Klik om te vergroten...

Akkoord maar het is toch ergens logisch dat ze een "onderscheid" maken, en er dus een naam aan geven. Anders kan je toch niet kiezen welke sub-soort je wil gaan nuttigen...

Ik geef je volledig gelijk dat de verschillen te verwaarlozen zijn, en dat die balkjes er gewoon staan om het er een beetje aantrekkelijker te laten uitzien. Maar langs de andere kant vind ik het toch logisch dat het zo wordt weergegeven...

En zoals elke zichzelf respecterende psychonaut/kweker of wat dan ook weet, is het onmogelijk te bepalen hoe potent een paddenstoel is. Desalniettemin vind ik het een mooie richtlijn voor de gebruiker.
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#15
sommige kwekers sorteerden de paddestoelen op uiterlijk en om te zorgen voor een precies gewicht, daarnaast was het nuttig om minder sterke cubensis soorten te verkopen om zo te sterke ook beter te verkopen, er zijn opzich wel iets van 50-70 soorten cubensis die verschillende sterkte hebben maar het verschil tussen de sterkste en zwakste is minder dan 20% de voedingsbodem waar ze op gekweekt zijn is daar vooral de factor in.

In growkits zitten vaak de wat makkelijkere soorten, die zonder al te veel gezeur oogsten, sommige cubensis soorten die zouden niet eens stoelen vormen in zo een zak.

Dat als richtlijn aanhouden werkt niet echt zo, en vaak is het ook nog per persoon verschillend hoe hij/zij ze ervaard, vaak is ook bv een eerdere goede trip een factor dat iemand ze later ook als sterk zou ervaring, gebruikers zijn immers erg gevoelig voor suggestie :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."