Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrogen of niet?

Drogen of niet?

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
V
VageVogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sunseed zei:
Er plakte een stickertje op de verpakking met 18-04.
Heb even een email naar Azarius gestuurd om te vragen of dit de vervaldatum was.
En dit is zo vertelden ze me vandaag, dus kan ze gewoon in dat pakje laten. :)
Klik om te vergroten...

Slim :grin:
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#2
VageVogel zei:
Sunseed zei:
Er plakte een stickertje op de verpakking met 18-04.
Heb even een email naar Azarius gestuurd om te vragen of dit de vervaldatum was.
En dit is zo vertelden ze me vandaag, dus kan ze gewoon in dat pakje laten. :)
Klik om te vergroten...

Slim :grin:
Klik om te vergroten...
Ze zijn al op hoor ondertussen :beer:
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#3
En?
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kan ze dan wel opeten, maar niet bewaren! En inprincipe droog je ze omdat je ze voor langere tijd wilt kunnen bewaren.

als je paddo's niet 100% droog bewaart zullen ze gaan schimmelen en kan je ze weg pleuren :(
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey,

Mijn truffels die ik op Azarius.nl had besteld zijn vandaag aangekomen,
was idd zoals ze op de website zeiden een heel discrete verpakking.
Had ze eigenlijk veeeell groter verwacht! (Woon in België & is de eerste keer dat ik paddo's zie:tongueout:)

Nu ik heb ze dinsdag besteld & ze zijn donderdag verzonden,
het is het plan dit weekend te trippen, maar het zou mss niet kunnen doorgaan (weer).

Ze zien er nu heel gezond uit (bruin/geel achtig). Zou ik ze laten drogen of gewoon in de verpakking laten? :grin:

Bedankt :)

P.s. : Damn wat krijg ik een zin om ze op te eten als ik ze hier zie liggen haha :tearsofjoy:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon het bakje int de koelkast knallen en vant weekend trippen.

Gaat het uiteindelijk toch niet door kan je ze altijd nog drogen. In de koelkast blijven ze lang genoeg goed.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
drogen
Klik om te vergroten...
Altijd :rockband:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
want?
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan ze niet echt in de ijskast leggen, ouders zouden er niet echt mee lachen.
Kan ze wel buiten leggen waar het deze week 3-8 °c blijft?

Het is btw geen doosje, maar een soort van 'luchtdicht' zakje, zal zo meteen foto uploaden.

Foto: http://i49.tinypic.com/142hv0k.jpg
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sunseed zei:
Kan ze wel buiten leggen waar het deze week 3-8 °c blijft?
Klik om te vergroten...

Ja hoor werkt ook prima. Als het onder nul graden wordt kan het wel dat ze kapot vriezen maar dat slaat enkel op de structuur (ze worden dan een beetje smurrie), de psylocibine blijft gewoon aanwezig en actief.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nathaniel zei:
Sunseed zei:
Kan ze wel buiten leggen waar het deze week 3-8 °c blijft?
Klik om te vergroten...

Ja hoor werkt ook prima. Als het onder nul graden wordt kan het wel dat ze kapot vriezen maar dat slaat enkel op de structuur (ze worden dan een beetje smurrie), de psylocibine blijft gewoon aanwezig en actief.
Klik om te vergroten...
Had er wel niet aan gedacht dat het 's nachts tot wel -5 ° C Vriest, binnen leggen dan of?
Weet niet goed wat ik er mee moet doen tot dan :tongueout:
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow, die zien er heeel anders uit dan die ik hier gekocht heb :openmouth: Cool :)

Aangezien ze luchtdicht verpakt zijn kun je ze inderdaad ergens buiten (in de schuur??) bewaren maar ik denk zelfs dat als je ze gewoon in je bureaula bewaard het gewoon goed blijft die paar dagen. Het is niet voor niks luchtdicht verpakt :)

als ik jou was zou ik ze ergens koel neerleggen/vertoppen en mocht het trippen er dit weekend niet van komen kun je ze altijd nog drogen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je ze niet in de koelkast kan bewaren kan je ze denk ik beter wel drogen, vooral als ze langer dan 2-3 dagen moeten liggen; misschien is het dan overbodige moeite maar als je met verrotte paddo's zit is het toch ook zonde. Hoe goed truffels drogen weet ik trouwens niet, nog ooit geprobeerd. Bij paddo's is het makkelijk, en als het het zelfde werkt moet je veel keukenrol / wc papier achtig papier hebben en een donkere schaduw plek waar het niet vochtig is, en dan heb je alleen nog wat geduld nodig.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan iemand me dan zeggen of het bij truffels anders verloopt dan bij gewone paddo's of hetzelfde?

En zullen ze droog zijn tegen het weekend (vrijdagavond)?
Had eens gelezen dat je ze ook in de oven kan drogen in een paar uurtjes?
Zou handig zijn, kan dit even doen als mijn ouders werken, of blijft je oven er naar ruiken?
Niet dat ze het zouden herkennen ofzo, of het aan drugs/paddo's linken, maar toch :P
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij gaat het drogen van truffels hetzelfde als het drogen van paddo's.

- Snij de grote stukken truffel fijn
- Leg ze op 3 lagen dik wcpapier (dit is dikker en heeft meer absorberend vermogen)
- Leg er 2 lagen dik wcpapier erboven op
- Leg ze bij de verwarming, of onder een lamp of in je computer kast. Zolang er droge lucht circuleert is het goed. Ze mogen warm worden, maar niet belachelijk heet.
-Als de truffels hard zijn (en hoogstwaarschijnlijk flink gekrompen zijn) kun je ze op een donkere plek bewaren voor ruim een halfjaar.

De truffels hebben een maffe geur, maar niet doordringend. Even een raampje open en de geur is weg. Ik heb zelf truffels op mijn kamer gedroogd en mijn ouders kwamen binnen zonder iets vreemds te ruiken. :)

Tripze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rock:
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#16
En hoe lang zou dit duren?
Als ze "half" droog zijn, kan ik ze dan ook eten?

Bedankt voor de antwoorden :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sunseed zei:
En hoe lang zou dit duren?
Als ze "half" droog zijn, kan ik ze dan ook eten?

Bedankt voor de antwoorden :)
Klik om te vergroten...

Gewoon inpakken in wc/keuken papier en op de verwarming leggen, na 2-3 dagen zouden ze droog moeten zijn. Als ze half droog zijn kan je ze inderdaad ook gewoon opeten.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er plakte een stickertje op de verpakking met 18-04.
Heb even een email naar Azarius gestuurd om te vragen of dit de vervaldatum was.
En dit is zo vertelden ze me vandaag, dus kan ze gewoon in dat pakje laten. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."