Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFirst Time Salvia

First Time Salvia

37 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Ik heb tot nu toe altijd genoeg aan het gaasje zelf gehad, maar het gaasje van mijn pijpje is wel redelijk fijn, ik weet niet hoe dat bij jou zit. Dat extract is ook niet echt een poeder ofzo.
1/20 gram is wat overdreven, hoeveel heb je gekocht? Ik zou het tussen 1/5 en 1/10 houden, vaak lukt het ook niet helemaal met inhaleren enzo, dat is nogal iets wat enige oefening vereist.
Veel plezier!
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb één gram 15x gekocht. Het is niet echt een poeder maar het is wel héél fijn gemalen. En als ik zegmaar 1/10e in een kop van de waterpijp stop, lijkt me zo'n hoeveelheid ala een grote mespunt zo weinig voor het wegbranden en roken. Maar dit is dan toch wel genoeg?
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag Forummers.

Ik heb besloten een keer salvia te gaan gebruiken. Maar nu heb ik toch nog even wat vragen zodat ik op de juiste manier kan trippen. Ik heb vanmiddag bij de Smart Shop 15x extract gehaald, bij de shop werd mij aangeraden te beginnen met 1/20 van een gram. Nu vroeg ik hem of het extract niet door het gaasje zal vallen en hij adviseerde mij een kleine basis van de bladeren te gebruiken zodat het er niet doorheen valt.

Maar nu is dus even mijn vraag; Is 1/20 van een gram de juist dosering voor een eerste keer en als je bladeren als basis gebruikt, zodat het er niet doorheen valt, krijg je dan niet teveel binnen? Maar het lijkt me ook dat je wanneer je alleen het extract gebruikt, haast niets in de kop hebt?

Mocht iemand verder nog tips hebben voor een fijne/goede trip, dan hoor ik ze ook graag!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja het lijkt weinig, maar 200 microgram LSD lijkt ook weinig. :P

Ik zou gewoon zo'n hoeveelheid proberen, zeker als het je eerste keer is weet je niet hoe je er op zal reageren. Better safe than sorry, zeg maar. :wink:
Als het tegen valt kan je altijd meer nemen.
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik twijfel ook niet over de werking van de hoeveelheid, maar was meer of het extract bij die hoeveelheid uit zichzelf goed brand en goed te roken is in een waterpijp zonder tabak o.i.d.

:)
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Twilight zei:
Ja het lijkt weinig, maar 200 microgram LSD lijkt ook weinig. :P

Ik zou gewoon zo'n hoeveelheid proberen, zeker als het je eerste keer is weet je niet hoe je er op zal reageren. Better safe than sorry, zeg maar. :wink:
Als het tegen valt kan je altijd meer nemen.
Klik om te vergroten...
juist!
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Doet het wel, al heb ik ook mensen gehoord die een stormaansteker gebruiken, dan brand de hele inhoud van de pijpkop in één keer flink en komt alle rook vrij. Maar een gewone aansteker werkt ook prima naar mijn ervaring, al heb ik zelf nog niet echt een doorbraak meegemaakt met salvia.

Bij salvia gaat het echt om de hoeveelheid rook die je in een of twee keer naar binnen krijgt, en dat dan een tijdje binnen kan houden. Het brand wel, maar het is ook niet de bedoeling dat het lang door blijft gloeien. :wink:

Als je er zeker van wilt zijn kan je er natuurlijk tabak bij doen, maar het lijkt me niet nodig.
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oké, bedankt voor je antwoord! Ga het aankomend weekend doen waarschijnlijk dus ik ben benieuwd. :)
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel plezier! Als je voor die tijd nog iets wilt weten horen we het wel!
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben van plan binnenkort wat salvia bladen oraal in te nemen (onder te tong). En hierna (als er nog geen gewenst effect bereikt is) nog een kleine hoeveelheid bij te roken. Heeft iemand dit weleens geprobeerd? Het lijkt me dat je op deze methode meer kans op succes hebt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kbus zei:
Oké, bedankt voor je antwoord! Ga het aankomend weekend doen waarschijnlijk dus ik ben benieuwd. :)
Klik om te vergroten...

Denk dat het in een echte waterpijp ( shisha of groter) niet erg goed gaat werken. Ook moet je het echt niet vermengen met tabak! Je moet zoveel mogenlijk rook in 1 keer binnen krijgen. Met tabak krijg je dus in die 1 of 2 hijsen een gedeelte tabaksrook binnen waar ook salvia rook had gepast.

Het beste koop je gewoon een bong ( 10 euro) of desnoods een puurpijpje ( nog geen 2 euro).

De salvia hoeft niet te branden aangezien je dus alles in 1 keer ( evt. 2 keer maar liefst niet) binnen krijgt. Je houd de aansteker er bij zolang je hijst.
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn excuses, ik had even aan moeten geven dat ik wel gebruik ga maken van een bong en niet van een shisha. Ik heb een bong van 18cm groot die mijn voorkeur heeft, dit omdat het een vrij kleine bong is en zo een goede compromis tussen een puurpijp en bong is. Ook heb ik een bong van 35cm maar die lijkt me net iets te groot.

Of ik moet voor mijn glazen reus van 60cm gaan maar dat lijkt me helemaal niet een succes. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
18cm gebruik ik ook, en volstaat prima!
K
KbusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hartstikke mooi! :)

Dit weekend is het zo ver, ben benieuwd of het 'my cup of tea' is , we zullen zien. :grin:
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ook ik ga binnenkort voor het eerst aan de salvia.
kan iemand mij vertellen hoe het visueel is gesteld met dit goedje?

is het bijvoorbeeld net zo kleurrijk als bijv dmt , lsd en paddo's en zie je ook allerlei patronen tijdens de trip? of is het in de verste verte er niet mee te vergelijken?
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had vooral versmolten visuals. Alles kleefde aan elkaar en versmolt met elkaar, zag allemaal lagen die over elkaar heen gleden, mijn voeten als stukken kauwgom die aan de straat plakte. Maar het kan zijn dat de volgende keer dat ik het rook alles er weer anders uit ziet..
dus ik zou zeggen: probeer het! wel op een veilige plek. En verwacht niet dat je erop voorbereid bent.. dat dacht ik dus wel, ik wist dat het heel heftig was, maar zo erg? niet normaal. Misschien hebben ervaren trippers hier geen last van, ik rook alleen weed. Maar voor mijn gevoel word je door een intense salvia trip altijd weggeblazen...

gr!
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ok duidelijk
en hoe zit het met die ongekeerde tolerantie waarover ik net lees.
is het zo dat dit voor de lange termijn geld of voor vlak op elkaar volgende trips op bijv dezelfde dag?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
trojan.exe zei:
ok duidelijk
en hoe zit het met die ongekeerde tolerantie waarover ik net lees.
is het zo dat dit voor de lange termijn geld of voor vlak op elkaar volgende trips op bijv dezelfde dag?
Klik om te vergroten...

Op korte termijn, Dus bij de 2e keer binnen 10 uur trippen heb je in princiepe minder nodig voor hetzelfde effect.

De omgekeerde tolerantie zal niet meer optreden na zo'n dag of 6/7.
Net als bij paddo's en LSD een zeer snelle gewenning maar dan omgedraaid :wink:
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kbus zei:
Hartstikke mooi! :)

Dit weekend is het zo ver, ben benieuwd of het 'my cup of tea' is , we zullen zien. :grin:
Klik om te vergroten...
En, hoe was het?
p
puppycoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Salvia is best een hele leuke drug het nadeel vindt ik is altijd dat het naar mate je vaker gebruikt het beter werkt. Zo lees ik verschrikkelijk veel gevallen van mensen die helemaal niks voelen de eerste keer na het gebruiken van redelijke sterke extracten 30x.
Dit geld trouwens voor mij niet het was geweldig zelfs de eerste keer het is heel bizar voor even wordt je egt weggeblazen heel ergens anders heen.
Maar een tip zoek gewoon even op hoe je het moet roken want dat scheelt egt in het resultaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."