Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoornappel

Doornappel

48 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom zou iemand dit willen nemen... Sommige dingen moet je echt gewoon laten voor wat ze zijn.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
Waarom zou iemand dit willen nemen... Sommige dingen moet je echt gewoon laten voor wat ze zijn.
Klik om te vergroten...

Wanneer je nieuwsgierigheid groter wordt dan dat je rationeel kan denken.. denk ik :)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
KoxBox zei:
Maar dit middel is toch echt wel extreem, dat je je laat verleiden tot hoogstens heroïne of ander opiaten tot daar aan toe maar doornappel... Dat gaat te ver vind ik.
Klik om te vergroten...


Idd doornappel is gewoon te extreem vind ik ook. ik bedoel het is niet alleen levensgevaarlijk maar ook is de kans nog eens klein dat je leuk tript.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
hislordship zei:
KoxBox zei:
Maar dit middel is toch echt wel extreem, dat je je laat verleiden tot hoogstens heroïne of ander opiaten tot daar aan toe maar doornappel... Dat gaat te ver vind ik.
Klik om te vergroten...


Idd doornappel is gewoon te extreem vind ik ook. ik bedoel het is niet alleen levensgevaarlijk maar ook is de kans nog eens klein dat je leuk tript.
Klik om te vergroten...
ergens snap ik ook wel dat mensen er zo nieuwsgierig naar kunnen zijn, het is zo'n unieke ervaring en al is het dan op het moment niet leuk (en gevaarlijk) kan je er misschien later toch goed op terug kijken.
voor mij is het meer dan 1 stap te ver, eerder een giganstische

te ver voor mij :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tjah, ieder zijn smaak zeker... :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je kon kiezen tussen de zevende schaal van de hel met datura, of ergens in de bossen tussen de paddestoelen, en kabouter verschijningen, of zingende zeemeerminnen die je niet kan vinden
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
De reports die ik erover lees lijken mij vooral een zeer versterkte versie van een psychose. Veel van de dingen die ik lees in tripreports ervan herinner ik me uit m'n psychotische periode, alleen wel een stuk minder heftig. Wss is een extreem heftige acute psychose vergelijkbaar ermee; Gelukkig daar geen ervaring mee; Enkel een zeer langdurige psychose waar vooral verwardheid en waanideeën de boventoon voerden, met nauwelijks echte hallucinaties. Datura lijkt me ook zo eng omdat de grens tussen dodelijke en recreatieve dosis zo dichtbij is, en het middeltje een natuurproduct is waarvan je nooit precies weet hoe sterk het is.
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dat gevaar van overdosering kan je vermijden door datura gewoon te roken, het gaat direct je bloed in, het veiligst is mischien nog wel om een hele grote hijs te nemen en dan snel de datura joing of waterpijp uit je buurt halen(omdat mensen meestal niet doorhebben dat ze aan het trippen zijn en mischien gewoon domweg doorgaan met datura roken). al weet ik niet of één volle hijs genoeg is. ik heb wel enkele reports gelezen van mensen die datura rookten en die kwamen er het meest positief uit vergeleken met thee en zaden eten.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
gandwarf777 zei:
dat gevaar van overdosering kan je vermijden door datura gewoon te roken
Klik om te vergroten...
Nee.
gandwarf777 zei:
snel de datura joing of waterpijp uit je buurt halen(omdat mensen meestal niet doorhebben dat ze aan het trippen zijn en mischien gewoon domweg doorgaan met datura roken)
Klik om te vergroten...
Leuk hoor, een middel waarbij je niet eens doorhebt dat je aan het trippen bent. Kenmerkend ook voor het gevaar van datura.
gandwarf777 zei:
al weet ik niet of één volle hijs genoeg is. ik heb wel enkele reports gelezen van mensen die datura rookten en die kwamen er het meest positief uit vergeleken met thee en zaden eten.
Klik om te vergroten...
Zal best. Als iemand bereid is het risico te nemen, veel plezier met je psychose en mogelijk permanente depersonalisatie. Koop paddo's ofzo.

Bovendien is dit topic meer dan een jaar oud.
D
DreuzelLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoi, wat ik begrepen heb, is dat elke individuele plant een andere sterkte heeft dus als je het echt wil nemen, begin je gewoon met een zaadje(wss voel je niks ) dus de volgende keer neem je er twee enzovoort. een bol bevat +- 150 zaadjes en je kan het een paar weken bewaren.

veel succes
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dreuzel zei:
dat elke individuele plant een andere sterkte heeft
Klik om te vergroten...
Elk individueel zaadje heeft een andere sterkte. Hoe je ook doseert, het blijft een vorm van Russische roulette.
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#12
gandwarf777 zei:
dat gevaar van overdosering kan je vermijden door datura gewoon te roken, het gaat direct je bloed in, het veiligst is mischien nog wel om een hele grote hijs te nemen en dan snel de datura joing of waterpijp uit je buurt halen(omdat mensen meestal niet doorhebben dat ze aan het trippen zijn en mischien gewoon domweg doorgaan met datura roken). al weet ik niet of één volle hijs genoeg is. ik heb wel enkele reports gelezen van mensen die datura rookten en die kwamen er het meest positief uit vergeleken met thee en zaden eten.
Klik om te vergroten...
Omdat ook het grootste gedeelte van de atropine/scopolamine verbranden tijdens het roken. De 2 methodes zijn echt niet vergelijkbaar.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#13
De schrijvers van Uit je bol hebben veelvuldig geexperimenteerd met Datura, hebben het over een dosis van rond de 10 zaadjes voor een zware trip. Alle drugs brengen risico´s mee, maar ik denk dat je aan mag nemen dat de natuur voornamelijk volgens het principe van ritme en voorspelbaarheid werkt, en dat als er dus veelvuldig is geexperimenteerd met een dosis van 10 zaadjes, je er vanuit mag gaan dat je van 1 zaadje niet gek wordt of dood gaat. De kans dat je die ene plant treft die de verdeling van zijn werkzame stof geconcentreerd heeft in dat zaadje dat jij uitzoekt is te vergelijken met die ene fucked up xtc pil die je neemt of die vervuilde cocaine die je verkocht is, om maar iets te noemen. Die risico´s worden veelvuldig genomen door gebruikers, dus als het iets is wat je heel graag wil leren kennen, go for it! Wel even eerlijk bekennen...... heb zelf datura in de tuin staan en heb er ook nog nooit iets mee gedaan, maar heb nu ik iets ouder wordt ook niet meer die onbedwingbare nieuwsgierigheid naar alles wat onder drugs valt die ik in mijn tiener en twintiger jaren had, en waarvan ik me voor kan stellen dat dat voor anderen nog wel geldt. Mocht je het proberen, schrijf een report!
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lijkt me dan handig om een groot aantal zaden te pakken, deze in stukjes te snijden en daaruit weer 1 zaadje samen te stellen. Dan kun je kijken hoe gevoelig het is en dit zou ongeveer gelijke sterkte moeten hebben als je weer het gewicht van 1 zaadje pakt en die gebruikt. Dan kun je 10x het gewicht nemen, wat ongeveer gelijk zou moeten zijn aan 10 gemiddelde zaadjes.

Ik heb trouwens na dit topic gelezen te hebben iets van 20 tripreports gelezen en geen enkele had er iets goeds over te zeggen. Na een jaar hebben sommigen nog problemen en de helft eindigt in het ziekenhuis/politiebureau. Niet echt aan te raden dus :P
A
AndyyLid
01-01-2024, 00:00
#15
gewoon lekkah zo hele plant opvreten met stengel en al, lekker joh
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cadou, bedenk dat:
- datura waarschijnlijk geen middel is dat je überhaupt leuk wil vinden (effecten zijn vergelijkbaar met Alzheimer en/of een zeer tijdelijke psychose)
- de lichamelijke en geestelijke gevolgen van een overdosis scopolamine of hyosciamine net een tikkie erger zijn dan kotsen vanwege je verkeerde XTC-pil of poedersuiker in je neus door slechte coke. Denk bij datura eerder aan bijvoorbeeld levenslange depersonalisatie of ernstige (levensgevaarlijke) uitdroging en oververhitting.

Zelfs al zou je met dit middel willen experimenteren ("Go for it" lijkt me niet echt een handig advies voor stoffen van dit kaliber), dan nog zijn de bijwerkingen niet bepaald een risico dat je graag wilt nemen. Geloof me, de natuur is onvoorspelbaarder dan je zou willen. De variatie in potentie mag dan klein zijn, het verschil tussen een nauwelijks werkzame dosis en een zware overdosis is mogelijk nog kleiner.
Ik vind het nogal vreemd dat je blijkbaar Uitjebol hebt gelezen, maar toch de nadelen en bijwerkingen wegwuift. Datura is geen gezellig tripmiddeltje waardoor je op een vrolijke zaterdagmiddag de blauwe golfjes kan gaan tellen, het is extreem zwaar spul.
Als je het écht nodig vindt een dosis datura in je bakkes te stoppen is de methode van lolnoob misschien wel een goed idee, hoewel het dan nog steeds risky business is. Het beste is om de pure gezuiverde stoffen te hebben. Ik raad dit middel echter aan niemand aan.
c
cadouLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Einstein,

Ik wuif zeker niets weg, ik ga ervan uit, vind dat ik ervan uit mag gaan, dat iemand die over dit middel nadenkt op de hoogte is van de gevaren en de risico´s die zeer, zeer reeel zijn. Daarnaast vind ik dat je er ten onrechte vanuit gaat dat een drugservaring per defintie ´leuk´moet zijn. Ik heb in mijn 32 jarige leventje bijna alle hallucinogenen gebruikt en geen van alle waren leuk in de zin van party, of een ontspannende avond. De meeste waren heftig, emotioneel en erg diepgaand, maar vooral erg leerzaam. En dat is nou net wat ik bedoel, als iemand nou dolgraag een Datura ervaring wil, dan is het risico aanvaardbaar, zoals met alle drugs. Dat betekent niet dat je onverantwoordelijk moet zijn, zaols bijna al die idioten van die tripreports op eowid. Mensen die 150 zaadjes opeten en het dan raar opkijken als ze totaal gestoord worden. Ik vind alleen dat als je nou heel graag datura wil proberen, om wat voor reden dan ook, je je gevoel moet kunnen volgen zonder dat iedereen schreeuwt dat je per definitie dood zult gaan, of een rottrip zult hebben. Ik heb op de kibboets in Israel een keer een lsd trip gehad die mij enorm gesterkt heeft in mijn karakter terwijl het op het moment zelf de meest vervelende trip ooit was. Ik zag alles in brand staan om me heen en had het gevoel dat ik zelf ook in brand stond, Het was in 1 woord verschrikkelijk, en dat uren en uren lang. Toen het uiteindelijk uit begon te werken, was ik zo trots op mezelf dat ik het aangekund had om dat zolang te voelen zonder gek te worden. Maar nogmaals datura is een klasse apart, en zoals gezegd, ik heb al jaren zo´n ding in de tuin staan en zit er ook niet aan, maar ieder zijn ding.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#18
cadou zei:
Ik vind alleen dat als je nou heel graag datura wil proberen, om wat voor reden dan ook, je je gevoel moet kunnen volgen zonder dat iedereen schreeuwt dat je per definitie dood zult gaan, of een rottrip zult hebben.
Klik om te vergroten...
100% mee eens. Neemt echter niet weg dat je dan erg zeker van je zaak moet zijn wil je dit proberen, de kans dat je dood gaat of een rottrip gaat hebben is en blijft groot zonder zeer adequate voorbereiding. Er zijn ook veel malloten op de wereld (ik denk zelfs dat de malloten de grootste doelgroep voor datura zijn, o.a. wegens de illegale status van andere middelen) die de gevolgen van een trip niet overzien.
Bovendien denk ik dat mensen die serieus datura willen proberen ook moeite zouden moeten doen om veiligheidsmaatregelen te nemen, zoals het inschakelen van een goede tripsitter en (zo mogelijk) ook het zuiveren van de werkzame stoffen.
Als laatste: er is en blijft een verschil tussen "niet leuk" en "gevaarlijk en/of traumatiserend".
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#19
http://www.youtube.com/watch?v=cllCUqWcDHY
http://www.youtube.com/watch?v=R8J883zTavA&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=II1nrFDv ... re=related

Ik kreeg de youtube functie niet aan de praat moet je maar ff zelf copy paste doen :tearsofjoy:
Doornappel kan best leuk zijn na deze filmpjes te hebben gezien :grin:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#20
http://www.youtube.com/watch?v=u12SZAyMp54

Minder leuk :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."