Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmanita Muscaria

Amanita Muscaria

34 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Einstein zei:
Mijn eerste conclusie op het gebied van amanita muscaria is dat ze oplossen in WC-papier :rock:
Nu moet ik weer nieuwe gaan halen, terwijl ik mezelf had voorgenomen niet de hele berm leeg te roven :( Gelukkig zijn de sporen al uitgezaaid, als mijn kennis van paddenstoelen het tenminste niet laat afweten.
De reports die ik erover gelezen heb vind ik erg interessant. Uitwerking kan blijkbaar ontzettend verschillen, van zware, ietwat salvia-achtige dissociatie tot love rush tot heftige mindfucks/bad trips, maar ik vermoed dat dit met (de moeilijke) dosering te maken heeft. Eigenlijk spreekt vooral de dissociatie mij aan (spiritualiteit á la Einstein, verkenning van de eigen microkosmos), gratis love-gevoel is natuurlijk ook altijd handig.
Klik om te vergroten...

Denk dat verschil in uitwerking ook veel te maken heeft met de enorm verschillende concentratie van veel verschillende werkzame stoffen in deze paddenstoel.
Dat is bij psilocybe paddenstoelen wat constanter denk ik ( hoewel dat ook erg verschild natuurlijk).
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb zondag ook 2 gebroken vliegenzwammen gevonden en de hoedjes meegenomen om te drogen. éentje bleek vol maden te zitten maar de andere droogt mooi door. Ik ben benieuwd, naar aanleiding van de ervaringen die ik tot nu toe gelezen heb lijkt het me verstandig om met niet veel meer dan 5 gram te beginnen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou best kunnen inderdaad, hoewel er ook in de vliegenzwam maar een paar werkzame stoffen aanwezig zijn, die grotendeels ook nog volgens hetzelfde mechanisme werken: A.M. bevat muscimol en het veel minder potente iboteenzuur (beide GABA-A-agonisten). Muscarine, het gif dat voor de misselijkheid zorgt, is niet psychoactief: verder is daar nog het obscure muscazone, een stof waar het internet mij weinig over weet te vertellen.
Ik weet niet in welke verhouding deze stoffen aanwezig zijn, maar als er bijv. in een bepaalde zwam relatief heel veel iboteenzuur zit, zou dit een andere uitwerking kunnen hebben dan een paddenstoel met meer muscimol, ondanks de overeenkomst in werking.
Bij psilocybes is dit overigens niet anders, door het verschil in relatieve concentratie van de tandem psilocybine/psilocine.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Einstein zei:
Mijn eerste conclusie op het gebied van amanita muscaria is dat ze oplossen in WC-papier :rock:
Klik om te vergroten...

Leg dat eens uit. :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sublimo zei:
Einstein zei:
Mijn eerste conclusie op het gebied van amanita muscaria is dat ze oplossen in WC-papier :rock:
Klik om te vergroten...

Leg dat eens uit. :)
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk word de hoed wat snotterig als je ze droogt op wc papier?
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nogal ja. Wat er van de zwammen over was was voornamelijk een plasje water waar wat papier in lag :( Papier misschien niet vaak genoeg verwisseld.
*
**NYX**Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had laatst ook twee mooie amanita's gevonden, thuis netjes te drogen gelegd op een zooi kranten en de ventilator aan, helaas moest ik een paar dagen weg en toen ik terug kwam was die ene bijna helemaal weggevreten door maden/wormpjes :(
Nou heb ik ergens gelezen dat als je amanita's vind je ze thuis even in de melk kan laten weken alvorens je ze te drogen legt, de beestjes zouden dan in de melk achter blijven.
Heeft iemand hier ervaring mee, of is het van die inetonzin??
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hebben ondertussen hier nog wat mensen vliegenzwam geprobeerd afgelopen herfst?
Zat gisteren bij een maat, die dus eerder deze herfst wat vliegenzwam had gedroogd, uiteindelijk is daar helaas maar 3 gram van overgebleven, maar daar hebben we thee van gezet. Precies 2 koppen, zodat er zo min mogelijk verloren gaat van het kleine beetje.
Ik had alleen geblowd, maat had ook al een paar biertjes op.
Het effect was bij mij vrij gering, maar ik had ook niet veel verwacht van zo'n klein beetje. Toch merkte ik er wel wat van, ik spacete veel harder dan ik normaal zou doen van een paar jointjes, af en toe voelde ik me bij vlagen ineens heel vaag, bijvoorbeeld dat mijn nek en hoofd als éen paal aanelkaar zaten en dat het scharnierpunt daarvan ergens midden op mijn borst zat. We hadden Dark Side of the Moon op staan met Winamp visualisaties, en die leken op een gegeven moment echt 3D te worden, ik zag dikke diepte in de TV. Maar buiten dat geen echte 'trip' effecten. Het duurde ook niet heel lang, het kwam gedurende een uur of 2-3 bij korte vlagen.
Maat werd er op een gegeven moment wel goed misselijk van, ik denk dat het in combinatie met alcohol zeker af te raden is! Dan gaat het al snel te hard.
Eerder had ik al een keer op een avond na aardig wat biertjes en wiet een stukje vliegenzwam gegeten, en een klein uurtje later lag ik ook compleet van de wereld te kotsen. toen dacht ik niet dat dat door de paddestoel kwam maar nu denk ik toch dat de combo alcohol+vliegenzwam behoorlijke misselijkheid veroorzaakt.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wilde het deze herfst wel doen (zie hierboven), maar ben er niet meer aan toe gekomen nieuwe vliegenzwammen te plukken. Jammer, dat wordt wachten tot volgende herfst.
Ik begin het idee te krijgen dat je beter direct je vliegenzwam kunt extraheren in water dan deze eerst te drogen, de werkzame stoffen zijn zeer goed oplosbaar in water. Ik vermoed dat je door drogen heel wat van de muscimol verliest. Moet nog even uitzoeken hoe dat met de giftige stoffen in de vliegenzwam zit, ik vrees dat die ook oplosbaar zijn in water, maar weet het niet zeker.
Hakvlees zei:
Maat werd er op een gegeven moment wel goed misselijk van, ik denk dat het in combinatie met alcohol zeker af te raden is! Dan gaat het al snel te hard.
Klik om te vergroten...
Ik zou die combinatie alleen aanraden aan zelfmoordenaars die zeker van hun zaak zijn. Kijk in godsnaam uit met A.M. + alcohol, bij enkele biertjes zal de schade nog wel meevallen maar de risico's zijn sowieso een heel stuk groter dan bij een combinatie van normale paddo's en alcohol.
Alcohol versterkt direct de werking van vliegenzwammen. Wees er voorzichtig mee.
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik dacht dat de giftige stoffen vergingen door te drogen, en de muscimol juist 'geactiveerd' werd.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zou in principe ook kunnen, zelfde reactie als bij cannabis waar het niet-actieve THCA wordt omgezet in THC. In vliegenzwammen komt dit overeen met de omzetting van iboteenzuur in muscimol. Iboteenzuur is zelf echter ook enigszins actief (hoewel minder dan muscimol) en de hoge oplosbaarheid van muscimol in water zorgt ervoor dat je volgens mij een hoop muscimol verliest als je niet uitkijkt en er een puinhoop van maakt (zoals ik in ieder geval gegarandeerd weer ga doen als ik ooit nog eens een zwammetje pluk).
Of de geringe hoeveelheid muscarine in een vliegenzwam verdwijnt bij drogen weet ik niet precies.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag lekker gewandeld in het bos.Tijdens me wandeling ben ik er redelijk veel tegengekomen.
Nou ja veel een stuk of 9 en heb er natuurlijk 1 hoedje gejat.(vond het zonde, te mooi, te lief om meer te plukken)En tegenover elke andere soort die ik zag op 1 of 2 uitzonderingen na is de mooie rood met witte stippen niet veel te zien.
Mijn Vraag is dus hoe bereid ik deze hoed voor.Ik heb wel eens eerder gelezen dat je hem moet bakken in de oven om dat giftige stofje eruit te halen.Of gewoon drogen en dan lekker eten als ik er zin in heb ?
Iemand hier ervaring mee??
Iemand ervaring met een Amanita trip??? was het leuk,hetzelfde of weer totaal anders als de Psilocybe paddos ?
Alvast bedankt :smoke:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zijn ze er al? Dan moet ik binnenkort maar eens een frisse neus halen in het bos :grin:
Het lijkt me zeker een interessante plant, nog geen ervaring ermee maar wil het wel graag proberen. Het is sowieso niet te vergelijken met psilocybine, psilocybine is een redelijk normaal psychedelicum en de werkzame stof uit A.M. (muscimol) is een stof die qua werking eigenlijk met niks is te vergelijken, het is (net als alcohol en GHB) één van de weinige stoffen die op de GABA-circuits werken en vrijwel de enige (samen met het ook in vliegenzwammen aanwezige iboteenzuur) die hier een hallucinogeen effect op heeft. Wat je als gebruiker hiervan merkt is:
1. dat het GEEN goed idee is deze stof samen met alcohol en/of GHB in te nemen, dit is mogelijk levensgevaarlijk!
2. dat de paddenstoel ook niet gecombineerd moet worden met stoffen die samen met alcohol ook een probleem opleveren;
3. dat de trip mogelijk een psychedelische/dissociatieve versie is van flink bezopen zijn, Sublimo heeft laatst A.M. gedaan en rapporteerde (als ik me goed herinner) een roes als van GHB of alcohol, maar dan met (vrij unieke) hallucinaties.
Bakken in de oven lijkt me niet nodig, er staat een obscuur recept in krom engels op Erowid waarbij wel aangeraden wordt de oven te gebruiken, maar dat lijkt niet erg betrouwbaar. Misschien kan Sublimo hier uitleggen wat de bedoeling is :grin:
Het is trouwens aan te bevelen een tripsitter erbij te hebben, onder invloed van A.M. is het mogelijk dat je rond gaat rennen of onhandige dingen gaat doen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zijn ze er al ? :grin: Dan moeten wij ook maar eens naar het bos gaan. :sunglasses:

Weet je zeker dat je dit wilt doen ? Het gaat eerder onplezierig zijn dan plezierig. Sowieso heb je hier een tripsitter voor nodig.

Het is totaal anders dan psylocibine. Veel gevaarlijker zelfs, voor de geest dan. Psylocibine kan al in het bolletje voor flink wat chaos zorgen, amanita muscaria kan dat nog veel beter !

Mijn tripreport staat hier op DF. Gewoon bij zoeken in het tripreportsubforum amanita muscaria ingeven, er staat zelfs een hoop praktische informatie bij.

Als je het echt gaat doen, kan ik je de informatie geven die je nodig hebt. Maar wees gewaarschuwd, dit is echt geen speelgoed ! :wink:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey thx for the replies.
Om heel eerlijk te zijn klinkt dit wel best heftig.Ik raak nogal snel de weg kwijt :tearsofjoy:
Ik ben er dus nog niet helemaal klaar voor. :wink:
Ik zal hem goed drogen en in 1 van mijn luchtdichte stash doosjes doen.

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt.Kan je wel zien dat het pas het begin is van het seizoen.
Meeste zijn niet heel erg groot, maarja ik ben natuurlijk ook niet op alle plekken geweest in het bos.
In het park waar ik laats was zag ik wel 6-7 grote bij elkaar ..Ik was daar eergister ook nog even heen geweest maar ze waren al allemaal weg , :grin:

De fotos moet ik nog ff op me pc zien te krijgen.I-tunes eerst downloaden want ze staan op mijn telefoon.
En dan post ik ze wel in deze topic of ergens waar het hoort te staan :smoke:
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#16


M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#17
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry voor de grote pics maar de resized zagen er niet uit :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrrow14 zei:
Sorry voor de grote pics maar de resized zagen er niet uit :)
Klik om te vergroten...

Voor zulke plaatjes hoef je geen sorry te zeggen hoor :hearteyes:

Het is inderdaad een vrij heftige trip.
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt het ook roken.
Hierbij schijnen de effecten een stuk milder en vooral veel korter te duren.

Dit is ook een erg informatief topic om even te lezen:

viewtopic.php?t=17937&f=7
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Voor zulke plaatjes hoef je geen sorry te zeggen hoor :hearteyes:
Klik om te vergroten...
+1 :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
Zie overal paddenstoelen staan, maar nog geen amanita muscaria :( Moet ik toch nog het bos in, geen idee of ze hier überhaupt ergens groeien.
Het is inderdaad een heftige trip (die ook lang niet altijd "leuk" uitpakt) dus als je er nog niet klaar voor bent is het slim om de boel nog even te laten staan. Lijkt me wel een leerzame (en unieke) ervaring, leuk of niet.
PepTalk, bedankt voor de handige thread, die ga ik straks nog even doorlezen :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."