Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen truffels nemen

Alleen truffels nemen

23 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MagicMushLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is natuurlijk lastig om voor ons DF'ers te zeggen: doe maar joh, en dat er dan straks iets mis gaat :grin: Of je het alleen kan doen is echt afhankelijk van jezelf, als je al wat ervaring had (en je was zeker van jezelf) dan zou het geen probleem zijn.

Kies je er straks voor om het in je eentje te doen, neem dan in ieder geval niet meer dan 1 portie. En voor alle zekerheid: zorg dat je een vriend hebt die je kan bellen (en zet deze eventueel in je laatste gebelde nummer zodat) die eventueel ook snel bij je kan zijn.

Paddo's/truffels blijven heel erg stuurbaar, dus blijf positief en ontspannen. Verzet je niet, laat je lekker gaan en alles komt goed! :)

(Hierbij ga ik er wel van uit dat je niet gevoelig bent voor psychoses, depressief bent, etc. Je zit wel goed in je vel toch?)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
chocola versterkt je trip niet, alleen als je kilo's eet... Maar dat lukt niemand
Klik om te vergroten...

pure chocolade wel (mao-remmer)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
psych-out zei:
chocola versterkt je trip niet, alleen als je kilo's eet... Maar dat lukt niemand
Klik om te vergroten...

pure chocolade wel (mao-remmer)
Klik om te vergroten...

Ja, maar zoals ik al zei moet je er kilo's van eten voordat je het effect merkt. Het MAO effect is zeer klein. Vandaar dat je een grote hoeveelheid moet eten.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
psych-out zei:
pure chocolade wel (mao-remmer)
Klik om te vergroten...

Ja en neem zeker wat dextro als je slecht zou gaan! :rolleyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
psych-out zei:
pure chocolade wel (mao-remmer)
Klik om te vergroten...

Ja en neem zeker wat dextro als je slecht zou gaan! :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ja dan ben je helemaal voorbereid :P Waar gaat het toch met onze psychonauts naar toe? :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stelletje amateurs zijn het! :mrgreen:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
En toch heet ie psych-out en is hij een bewuste gebruiker... Nou hier ging hij toch even lekker de mist in :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
En toch heet ie psych-out en is hij een bewuste gebruiker... Nou hier ging hij toch even lekker de mist in :P
Klik om te vergroten...

Inderdaad want chocolade heeft zelf geen MAO-remmende werking, het doet wel iets met je serotonine voorraad maar dat is te verwaarlozen.

Wat logisch is anders zou je niet zomaar chocolade kunnen eten want als je erna een boterham met kaas ofzo zou eten kan je dood gaan...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
KoxBox zei:
Sublimo zei:
En toch heet ie psych-out en is hij een bewuste gebruiker... Nou hier ging hij toch even lekker de mist in :P
Klik om te vergroten...

Inderdaad want chocolade heeft zelf geen MAO-remmende werking, het doet wel iets met je serotonine voorraad maar dat is te verwaarlozen.

Wat logisch is anders zou je niet zomaar chocolade kunnen eten want als je erna een boterham met kaas ofzo zou eten kan je dood gaan...
Klik om te vergroten...

Lees de sticky van shokora maar eens, zelfs daar staat in dat pure chocola een MAO remmer is :P Weer dezelfde fout en dat nog wel in een sticky, het is er maar in zeer kleine dosis in aanwezig :)
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@TS
Ik zou het je willen afraden de eerste keer alleen te gaan trippen.

Trippen is best een heftige onderneming en kan zeer overweldigend zijn. En het is erg fijn om dit gevoel met een mede tripper de kunnen delen, zeker de eerste keer. Kun je lekker samen op pad gaan!

Daarnaast geeft een medetripper een groot gevoel van zekerheid (ookal lijkt het nuchter niet nodig) en waarschijnlijk zul je diegene ook helemaal niet nodig hebben in een trip om je te helpen, het is erg fijn om in je achterhoofd te weten dat áls het nodig is, er iemand bij je is.

Uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze, maar je vraagt hier niet voor niets om advies. Blijkbaar twijfel je er toch een beetje over.... Laat die twijfel dan lekker voor wat het is en ga op een ander tijdstip trippen als er wel iemand bij kan zijn! Je wachten zal beloond worden :wink:
k
kennehLid
01-01-2024, 00:00
#11
zoals de anderen het al eerder gezegd hebben, ik zou ook niet trippen alleen, tenzij het een dosis is dat je weet dat je zeker aankan :)
dus waarschijnlijk valt het allemaal best wel mee op 10g
maar als je meer wilt gaan doen, don't do it alone :P
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
kenneh zei:
zoals de anderen het al eerder gezegd hebben, ik zou ook niet trippen alleen, tenzij het een dosis is dat je weet dat je zeker aankan :)
dus waarschijnlijk valt het allemaal best wel mee op 10g
maar als je meer wilt gaan doen, don't do it alone :P
Klik om te vergroten...
Ik heb een maandje terug 10gram verse paddo's gegeten (normale portie beschouw ik 30 tot 40 gram) in mn eentje (was 3e keer alleen) en ik schrok me rot hoe hard dit aankwam! Ik hoopte op een heel subtiel effect, maar was gewoon goed aant trippen :openmouth:

Ik merk zelf dat als ik alleen trip dat lagere doseringen, hogere uitwerkingen hebben dan als je in een groep tript. Misschien dat niet iedereen dit heeft, maar zelfs bij lage doseringen denk ik voortaan iets langer na voordat ik alleen ga trippen :wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ergens is dat normaal, als je alleen tript kan je je echt volledig op jezelf concentreren (damn al die je's). In groep heb je meer afleiding en kan je eigenlijk niet voluit gaan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Ergens is dat normaal, als je alleen tript kan je je echt volledig op jezelf concentreren (damn al die je's). In groep heb je meer afleiding en kan je eigenlijk niet voluit gaan.
Klik om te vergroten...

Ja dat zorgt ook voor een enorm verschil. In een groep ervaar ik het anders dan op mezelf.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alleen trippen kan wel eens fijn zijn moet ik zeggen, dan is het echt zoals op vakantie zijn vind ik.
Geen zorgen meer, je amuseren met de kleinste dingen zoals een klein kind (terwijl niemand het ziet, hihi lekker stiekem :P ), lekker jezelf zijn en de gekste dingen en avonturen beleven in je bureaustoel. *Droomt weg* :hearteyes: Ik hou wel van dat "me against the world" gevoel.

Maar ik kan me dan ook best amuseren op mijn eigen, ik heb zowat alle drugs(die ik al gebruikt heb natuurlijk) al eens alleen gebruikt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja ik hou daar ook wel van, maar er is toch een kleine maar. Het kan soms veel confronterender worden dan in een groep. Ik sta soms te kijken in de spiegel tijdens het trippen, heel alleen, dan heb ik soms wel een soort van confrontatie met mezelf. Je begrijpt me wel.
Als je daar niet tegen kan is alleen trippen niet verstandig, heb je daar geen last van kun je alleen maar genieten ervan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die confrontaties heerlijk vindt, juist omdat ze vaak te maken hebben met problemen waar ik zo geen oplossing voor heb, tijdens het trippen kan alles op zijn plaats vallen bij mij :grin:
R
RobTripLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor de reactie's. Ik had me goed ingelezen en er werd altijd gezegd dat je het niet alleen moet doen. Ik heb dus ook besloten om het niet te doen, omdat het niet verstandig is. Ik moet alleen wel lang wachten op een mogelijke volgende keer, maar het zij zo. Bedankt in ieder geval voor jullie meningen :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
RobTrip zei:
Bedankt voor de reactie's. Ik had me goed ingelezen en er werd altijd gezegd dat je het niet alleen moet doen. Ik heb dus ook besloten om het niet te doen, omdat het niet verstandig is. Ik moet alleen wel lang wachten op een mogelijke volgende keer, maar het zij zo. Bedankt in ieder geval voor jullie meningen :wink:
Klik om te vergroten...

Als ik je persoonlijk kende kon ik je een beter advies geven, maar ik durf dat nu niet omdat ik niet precies weet wat voor tripper je bent :)
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Gewoon proberen, zou ik wel doen. Lijkt me niet veel riskanter dan bijv alleen gaan zwemmen ergens in het bos, theoretisch kan je ergens in verstrikt raken en verdrinken, maar die kans is zo klein.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vrij veel ervaring met alleen trippen. Je komt er dan wat dieper in en kan je beter aan de trip overgeven. Meer kans op een badtrip? Ik denk vanwel. Merkte wel op hogere doseringen alleen nemen dat ik wel in slechte mind-loops kwam.

ik raad het voor onervaren trippers dus af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."