#1
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan,(denken) is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.
Tigg zei:Leg eens een van deze oefeningen uit, ben wel nieuwsgierig
henkdevries zei:schrijver? isbn? link?
ben benieuwd
Nathaniel zei:Ik snap er niks meer van, wie is die “ik” die steeds loopt te denken,en ook tegen me praat?
ShadowLSD zei:Je eigen puur concentreren op het Nu. Is 1 van de oefeningen.
Ik merk dat als ik me daar op concentreer ik heel bewust ben van mijn omgeving en waaronder dus ook mijn lichaam.
Loei_koei zei:Ik heb de theorie uit het boek toegepast en kwam ineens in een paddo trip terecht zonder paddo's te hebben gegeten. Ik heb dan ook geen enkele twijfel meer bij Tolles verhaal.
Launched zei:ShadowLSD zei:J
Volgens mij lijkt dit wel een beetje op mindfullness training, daarbij leer je dacht ik o.a je helemaal te concentreren op wat je op dit moment aan het doen bent, bijvoorbeeld je bewust zijn van het zitten op de bureaustoel waar je nu waarschijnlijk op zit. Volgens mij is het daarbij ook de bedoeling dat je meer aandacht besteed aan routine handelingen. Dat zou dan helpen tegen stress geloof ik.
DrippTone zei:Ik vind de term de denker een beetje verkeerd gekozen, het gaat in deze om het ego wat ik zelf een passender benaming vind. Want wie zegt wat denken is, en of je niet kunt denken met die hogere intelligentie. Volgens mij zijn er een aantal boeken die het allemaal wat beter verwoorden, zelf zal ik er in ieder geval niet aan beginnen.
Je kunt zeker weten je bewust worden van je ego, ook zonder middelen(paddo's oa). Ik ben mij bewust van mijn ego.
Maar misschien is het een idee dit topic te verplaatsen naar het subforum General Chat, aangezien dit niet echt drugs betreft maar een discussie over een bepaalde gedachte.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."