Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Truffels

Eerste keer Truffels

24 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je dan truffels doet en meer neemt geef je er dan ook echt aan over, dus ook eventuele negatieve gedachtes. Hoewel niet altijd leuk kun je daar echt veel over jezelf van leren en misschien opgekropte dingen verwerken. Zie ook de minder leuke trips als een kans om een beter persoon te worden.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Na de nodige interessante informatie en verslagen van iedereen te hebben gelezen nu iets van ons :stoned: .

Wij (k&K) zijn met toeval)in aanraking met XTC gekomen( (met vrienden paar maanden geleden en we zijn al 40 jaar oud :sunglasses: ) Wow wat geweldig was dat!!!... :hearteyes:
Nu willen we wat verder, alsof we al die tijd iets gemist hebben :wink: .
We willen truffels proberen met z'n 4en lekker trippen.
Wat is een goeie website om te bestellen? (dr zit hier geen shop in de buurt)
Ben van plan om bij magic truffels.nl te bestellen. iemand ervaring mee?

Hoe zit het met de smaak van truffels?

Zijn van plan de Psilocybe Atlantis – Fruits of Utopia te nemen.
Wat is de betere truffel qua smaak? de Atlantis of de Hollandia?
Ik weet dat de Hollandia sterker schijnt te zijn dus wellicht minder van nodig.
En hoe lang is het houdbaar? (aangezien je per 3 of 5 porties moet bestellen)

Hoe is "The day after"? Net als XTC heel moe en lusteloos of anders?

.....Zin In......

Mijn idee is om (5x) de Atlantis te bestellen en 4 porties te gebruiken en 1 achter de hand te houden.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey Kessie,

Van harte welkom bij de Psychedelische club :wink:

Truffels heb ik als erg prettig ervaren en heb inmiddels redelijk wat ervaring opgebouwd. Het is inmiddels een soort ontdekkingsreis geworden die me al veel heeft gebracht.

Allereerst zorg dat je mega comfortabel bent met de mensen met wie je tript en dat je in een lekkere relaxte omgeving bent die je kent. Ik koop meestal mijn truffels bij Azarius de shop die ook adverteert hier boven in de banner. Ik vind de Atlantis wel een goeie keuze om te beginnen. Veel mensen adviseren lichter te beginnen maar ik denk dat de Atlantis een goede optie is. Hier krijg je in ieder geval echt de effecten van een truffel zonder dat je mega overvallen wordt. Inmiddels pak ik zelf wat sterkere soorten maar als ik met iemand trip die het nog niet heeft gedaan dan geef ik hem of haar de Atlantis.

Doe de eerste keer wel rustig aan met je dosis 10 gram p.p. is meer dan genoeg van Atlantis. Sommige mensen hebben na de eerste keer de trip de behoefte om veel dieper te gaan "zoals ik" en andere helemaal niet "zoals meerdere vrienden"

Koop niet de Hollandia de eerste keer. Als je nog nooit hebt getript kan ik je het niet goed uitleggen maar je wordt echt helemaal voor de gek gehouden door deze drug. Je moet hiermee rustig aan beginnen. Het is niet alleen maar voor de gek houden dat dingetjes vervormen en ademen en dergelijke maar ook je geest wordt voor de gek gehouden. Je kan denken dat je je shit helemaal voor elkaar hebt maar ondertussen raak je steeds meer in de war van je eigen gedachten of ze gaan in een loop. Bad gaan zal niet gauw gebeuren met 10 gram Atlantis als je er zin in hebt en je goed hebt voorbereid maar onderschat deze drug niet het is best heftig.

De smaak ja ach ook hier hoor je halve horror verhalen over. Zelf vind ik het een soort mengelmoes van zurige walnoot en kastanje. Lekker? nee zeker niet maar het is meer dat de smaak me erg verveelt en je dan zon heel bakje weg moet eten. Zelf heb ik er nooit zon moeite mee maar een vriendin van me stond laatst gewoon te kokhalzen er van.

De day after nou ja er is lichamelijk sowieso geen day after er is eigenlijk niet eens een hour after. Je hebt ineens het idee "hey ik ben weer op aarde" Dan ben je hooguit moe lichamelijk omdat je veel gedaan hebt. En het kan zijn dat je het geestelijk moet verwerken maar je hebt geen naeffecten je hebt ook geen emotionele dip ofzo. Stel je begint savonds om 7 uur dan ben je rond 0:00 a 1:00 uur zeker klaar de piek duurt wel veel korter.

Ooh en zorg dat je niet gestoord kan worden tijdens het trippen en neem je telefoon niet op haha.

Verder ga je gewoon idioot veel lol hebben juist met die dosis. Haal gewoon wat je nodig hebt niet meer je kan het opzich drie weken bewaren maar heeft neit zoveel zin heb ik het idee. Ooh en bijnemen als je het effect te weinig vind heeft geen zin. Je lichaam wordt meteen immuun voor de stof.

Kessie zei:
Hallo allemaal,

Na de nodige interessante informatie en verslagen van iedereen te hebben gelezen nu iets van ons :stoned: .

Wij (k&K) zijn met toeval)in aanraking met XTC gekomen( (met vrienden paar maanden geleden en we zijn al 40 jaar oud :sunglasses: ) Wow wat geweldig was dat!!!... :hearteyes:
Nu willen we wat verder, alsof we al die tijd iets gemist hebben :wink: .
We willen truffels proberen met z'n 4en lekker trippen.
Wat is een goeie website om te bestellen? (dr zit hier geen shop in de buurt)
Ben van plan om bij magic truffels.nl te bestellen. iemand ervaring mee?

Hoe zit het met de smaak van truffels?

Zijn van plan de Psilocybe Atlantis – Fruits of Utopia te nemen.
Wat is de betere truffel qua smaak? de Atlantis of de Hollandia?
Ik weet dat de Hollandia sterker schijnt te zijn dus wellicht minder van nodig.
En hoe lang is het houdbaar? (aangezien je per 3 of 5 porties moet bestellen)

Hoe is "The day after"? Net als XTC heel moe en lusteloos of anders?

.....Zin In......

Mijn idee is om (5x) de Atlantis te bestellen en 4 porties te gebruiken en 1 achter de hand te houden.
Klik om te vergroten...
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je antwoorden. Ik laat wel even weten hoe het was :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet zo veel toe te voegen aan wat Bobsacamano al heeft gezegd. Goed bezig kerel, ik kan me nog herinneren dat ik jou een paar maanden geleden zelf dit soort adviezen heb gegeven :wink:.

Kijk eens in de volgende handleidingen: viewtopic.php?f=7&t=32971, viewtopic.php?f=7&t=39631. Daar vind je echt alle basis info voor een beginnende tripper.

Als laatst, kies een dag uit dat je geen verplichtingen hebt en zorg dat je lekker in je vel zit. De ervaring gaat toch wel veel dieper dan MDMA en is niet per definitie positief zoals MDMA dat wel is. Maar als je er zin in hebt en je hebt geen zorgen aan je hoofd dan ga je een hele mooie en bijzondere ervaring tegemoet! Geniet ervan.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja man :grin: ik maak je een trotse leermeester :P

Psychedelibee zei:
Niet zo veel toe te voegen aan wat Bobsacamano al heeft gezegd. Goed bezig kerel, ik kan me nog herinneren dat ik jou een paar maanden geleden zelf dit soort adviezen heb gegeven :wink:.
Klik om te vergroten...
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gisteren de truffels binnen gekregen. We gaan het zaterdag zien. We zijn alle 4 heel benieuwd! :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kessie zei:
Gisteren de truffels binnen gekregen. We gaan het zaterdag zien. We zijn alle 4 heel benieuwd! :wink:
Klik om te vergroten...
Geniet ervan! En laat even weten hoe jullie het vonden, ben benieuwd.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja laat ff een reporter achter. Of in ieder geval kort je ervaring :)

Kessie zei:
Gisteren de truffels binnen gekregen. We gaan het zaterdag zien. We zijn alle 4 heel benieuwd! :wink:
Klik om te vergroten...
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ga ik zeker doen!!

Als je op de piek van de trip zit, ben je dan helemaal van de wereld en niet aanspreekbaar? Of ben je dan wel helder en kan je dat wel redelijk sturen ?

Is het vestandig om fotos van overleden mensen te laten staan?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kessie zei:
Ga ik zeker doen!!

Als je op de piek van de trip zit, ben je dan helemaal van de wereld en niet aanspreekbaar? Of ben je dan wel helder en kan je dat wel redelijk sturen ?

Is het vestandig om fotos van overleden mensen te laten staan?
Klik om te vergroten...
Wat betreft het van de kaart zijn op de piek, dat hangt echt van de heftigheid af. Als je niet teveel neemt zal dat wel meevallen hoor. Ik doseer meestal wel zo dat ik echt in mijn eigen wereld zit op de piek en dus niks mee krijg van de mensen om mij heen. Maar ik doseer erg hoog en dat is pas aan te raden bij veel trip ervaring.

Zorg dat je dingen waarbij je een negatieve associatie kan hebben niet in beeld hebt. Of jij die bij foto's van overleden mensen hebt kun je het best zelf inschatten.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een rare ervaring.

We beginnen om 2100uur en na een half uur begon ik en mijn maat al wat te voelen. De beide dames nog niets. Mijn maat gaat al snel heel hard. Alles draaid en verormt. Bij mij gaat het minder snel. Ik voel me wel zweverig en duizelig maar geen visuele aspecten. Langzaam voelen de dames ook wat.
Af en toe wordt er wat gelachen om domme dingen maar niet echt een heftig effect terwijl mijn maat heel hard gaat en zegt dat iedereen er anders uit ziet. Hij vind het eigenlijk veel te hard gaan.
Bij mij blijft het een beetje op hetzelfde niveau. Geen visuele effecten. Wel dat mijn gedachten continu afdwalen. Meest negatief. Gevoel dat ik door een gang loop met allemaal deuren die ik liever niet open doe. Maar ik kan er ook zo weer uit stappen. Niet heel erg heftig.
Beide dames voelen het ook niet erg heftig maar zitten wel in hun eigen wereldje.
Later op de avond heb ik geen effect meer, geen visuele effecten gezien. De andere drie zien nog genoeg en er wordt smakelijk gelachen om elkaar.
Ze hadden het alledrie wel erg koud terwijl het inmiddels 24 graden was in de kamer.

De smaak van de truffels kwam mij wel iedere keer omhoog en maag en darmen speelden ook op. Ik vond de nasmaak echt vies.

Weer een ervaring rijker. Ik denk niet dat trippen iets voor ons is. Misichien in de natuur een keer proberen. Naar geen truffels meer voor mij. Dan maar een keer 2cb proberen.

We hadden niet het lekkere euforische gevoel wat we met xtc hadden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jammer dat het niet bevallen is. Trippen is ook niet voor iedereen en levert zeker ook niet altijd positieve ervaringen op. Belangrijk is je over te geven aan de ervaring, of dat nou positief of negatief is. Negatieve momenten in trips heb ik vaak het meest van geleerd.

Hoeveel hadden jullie eigenlijk genomen?

2cb is misschien een beter alternatief. Afgelopen weekend voor het eerst gedaan en vond het tussen mdma en truffels in zitten. Heeft een meer positieve push dan truffels, geen mentale aspecten, het mag bijna geen trippen heten als je het mij vraagt. Wel een zware bodyload die misschien niet iedereen kan waarderen, maar ik vond het erg fijn.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#14
We hebben alle 4 10gram genomen.

Wat bedoel je precies met zware bodyload? :confused:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kessie zei:
We hebben alle 4 10gram genomen.

Wat bedoel je precies met zware bodyload? :confused:
Klik om te vergroten...
10gr truffels is niet heel veel, maar kan ook de minder leuke dingen in je leven naar boven halen. Dat verhaal met die gang en die deuren die je liever niet open wilt doen, doet wel vermoeden dat er wellicht negatieve emoties in je leven zijn die je hebt weg gestopt. Trippen kan een goed middel zijn om dat soort zaken alsnog te verwerken, als je daar geen zin in hebt kun je beter niet weer trippen inderdaad.

Met een zware bodyload bij 2cb bedoel ik dat het overwegend een lichamelijke ervaring was. Mijn lichaam was enorm zwaar en onrustig tegelijk. Het was alsof ik meer in mijn lichaam zat dan normaal. Hoewel het nogal overheersend was, vond ik het zelf wel heel erg aangenaam. Zeker omdat het samen ging met een mdma achtige euforie. Ik kan mij echter ook voorstellen dat niet iedereen die bodyload chill vind. Ik had trouwens wel een redelijk hoge dosering genomen voor een eerste keer, 25mg. Dus mochten jullie aan de 2cb kunnen komen neem niet meer dan 15 tot 20 mg de eerste keer.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
De eerste keer heb ik ook niet veel gehad en was wel leuk maar zette ook niet zo door. Mocht je het een keer proberen weer neem dan bijv 15 gram.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had de eerste keer 'maar' 7,5 gram en dat was helemaal prima genoeg. Al zou ik de volgende keer wel 10 nemen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
bobsacamano zei:
De eerste keer heb ik ook niet veel gehad en was wel leuk maar zette ook niet zo door. Mocht je het een keer proberen weer neem dan bijv 15 gram.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of meer nemen verstandig is voor Kessie, als ik lees dat het geen fijne ervaring was en ze op zoek zijn naar een positieve ervaring zoals mdma. Met truffels weet je het nooit en daar moet je wel voor open staan als je meer gaat nemen.

ZERO- zei:
Ik had de eerste keer 'maar' 7,5 gram en dat was helemaal prima genoeg. Al zou ik de volgende keer wel 10 nemen.
Klik om te vergroten...
Als je denkt dat je wel wat meer kan hebben dan de vorige keer os 2,5gr extra prima te doen denk ik.
K
KessieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wellicht gaan we het in de toekomst nog wel een keer proberen. Dan 15 gram of 2-cb en dan lekker in de natuur met mooi weer. Dan zal de ervaring een stuk positiever zijn denk ik.

Eind volgende maand mogen wel weer x gebruiken (3 maanden regel). Dus gaan we dat eerst maar een keer inplannen.

Wellicht ook een keer ghb proberen met z'n 2en :hearteyes: .
Als ik eraan kan komen natuurlijk.

Keep you posted :wave:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Als je dan truffels doet en meer neemt geef je er dan ook echt aan over, dus ook eventuele negatieve gedachtes. Hoewel niet altijd leuk kun je daar echt veel over jezelf van leren en misschien opgekropte dingen verwerken. Zie ook de minder leuke trips als een kans om een beter persoon te worden.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."