Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaar van psychoactieven

Gevaar van psychoactieven

37 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik sluit me hier ontzettend bij aan. Ik ben vorig jaar begonnen met trippen en ik deed het toen meteen best veel ik was er zo enthousiast over dat de één na de andere vriend het ook met me wou proberen. Ook omdat ik mezelf heel goed inlees en een soort boek/naslagwerk was voor mijn vrienden.

Sommige trips waren gewoon leuk sommige waren heel leerzaam en diep. Mijn eerste wist ik niet zo goed wat te verwachten. Ik verwachte vooral veel leuke visuele grapjes maar ik kreeg vooral mentaal een enorme verruiming en dat vond ik zoveel mooier dan de "trucjes"

Nu als ik mensen over trippen vertel vergeet ik zelfs te zeggen dat je van alles ziet bewegen en de ene screensaver na de andere in je hoofd voorbij ziet komen. Dat is voor mij niet de meerwaarde van trippen. Ik gebruik het als reset knop van mijn hersenenen en ik heb daarna vaak weer een frisse kijk en een schoon gevoel in mijn hoofd.

Nu voelde ik me vanaf Maart wat minder lekker in mijn vel en heb dus ook niet meer echt getript. (behalve 2CB maar goed dit is voor mij geen trippen) Trippen gaat voor mij om het mindspel. Ik heb nu ook minder de behoefte om het vaak te doen. En niet iedere trip hoeft diep te zijn maar het mag wel ik zie wel wat het me brengt.

Psychedelibee zei:
when-the-trip-go-bad zei:
eerlijk gezegd vindt ik 100 goede trips 1 badtrip niet waard
Klik om te vergroten...
Als je het puur voor entertainment gebruikt niet inderdaad, maar als je gebruikt om wat over jezelf te leren wel. Psychedelica zijn geen speelgoed en juist de meer duistere/minder vrolijke trips zijn vaak het meest leerzaam, alleen je moet er wel voor open staan. Als je jezelf in een badtrip over geeft aan de inzichten zul je er eerder herboren uitkomen dan dat je er in blijft hangen.

Probleem is alleen dat veel mensen, waaronder jij volgens mij, psychedelica gebruiken puur voor de fun. Dat kan lang goed gaan tot je het punt bereikt dat het in enen zo confronterend wordt dat je niet weet wat je er mee aan moet. Als je je dan gaat verzetten tegen zo'n trip loop je helaas het risico dat je er een trauma aan over houd of in jouw geval hppd.

Daarnaast is elke 2 weken trippen gewoon al snel te vaak. Je moet alleen trippen als je je goed voelt en je eerdere trips hebt verwerkt. De enige die weet wanneer het weer kan ben jij zelf. Ik trip soms ook wel eens met maar 1 week rust ertussen en andere keren kunnen daar meerdere maanden tussen zitten. Hangt af van hoe ik in mijn vel zit en hoe druk mijn dagelijks leven is.

Heel vervelend voor je dat het zo heeft uitgepakt, maar wat ik zo lees heb je het ook met de verkeerde intenties gebruikt en heb je jezelf te weinig geïnformeerd over de mogelijke risico's van gebruik. Überhaupt drugs gebruiken om te vluchten is niet verstandig omdat dat snel tot verslaving leidt. Maar psychedelica zijn bovendien geen vlucht middelen ze versterken juist je huidige mindset en als je het als vlucht middel gaat gebruiken kan het snel fout gaan. Verder is het helaas heel naïef om te denken dat iets wat legaal is ook onschuldig is. De huidige drugs wetgeving heeft bijzonder weinig met de risico's te maken, anders was alcohol ook gewoon verboden geweest. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik psychedelica persoonlijk redelijk lage risico's vind hebben mits juist gebruikt.
Klik om te vergroten...
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na 30 keer trippen met truffels gestopt met een badtrip een maand later begon ik me raar te voelen het werd maar slechter en slechter, ook zonder badtrip ben je onder risico.

ik kreeg na beelden en na geluiden, dwang gedachten, onrust, steeds een badtrip gevoel, slaap problemen, libido problemen, derealisatie, depersonalisatie, schokende beelden, draaiende beelden, trillende beelden ; allerlei lichtvlekken, nachtmerries, gebrek aan emoties, verlies van interesses, halunisaties dit met nog veel meer met verschilde pieken van symptomen

deze grotendeels symptomen noemt men hppd een badtrip voor de rest van u leven

Nu na 3.5 jaar heb steeds veel last er van een leven vol
Horror.

als je duizenden slachtoffers ervaringen wil lezen kun je hppd online raadplegen het is echt geen kinderspel wat jullie ermee riskeren.

De beste weg om te genieten van leven is op natuurlijke wegen en zeker niet met harddrugs dat heb ik spijtig te laat ondervonden je zou het nooit willen voor niemand

En nee dit is geen psychose met een erfelijke aard er zijn veel slachtoffers in nl die de party drugs team hebben raad gepleegd zonder een serieuse behandeling je bent over gelaten aan je lot want wetenschappers gaan geen pillen ontwikkelen voor een kleine groep.

enige wat help is sporten en bezighouden en een beetje benzos

En ja voor dat je het door hebt is het al telaat.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zeg niet dat dit een psychose is, maar zoals je het schrijft komt het wel meer overeen met andere psychische problemen dat HPPD. Daarnaast zijn alle mentale problemen die je opnoemt helemaal geen onderdeel van HPPD, wel is het zo dat er vaker comorbiditeiten hierbij voorkomen. Deze zijn echter vaak wél behandelbaar (i.t.t. HPPD zelf) en daarvoor zou ik dus ook naar een fatsoenlijke professional gaan.
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Ik zeg niet dat dit een psychose is, maar zoals je het schrijft komt het wel meer overeen met andere psychische problemen dat HPPD. Daarnaast zijn alle mentale problemen die je opnoemt helemaal geen onderdeel van HPPD, wel is het zo dat er vaker comorbiditeiten hierbij voorkomen. Deze zijn echter vaak wél behandelbaar (i.t.t. HPPD zelf) en daarvoor zou ik dus ook naar een fatsoenlijke professional gaan.
Klik om te vergroten...

Nee hoor ik heb veel ervaringen gelezen en weet heel goed wat hppd is en wat voor mentale problemen mee brengt en ik heb een expert geconsulteerd in gebied van hppd ik weet heel goed wat ik hier heb gepost en het is direct veroorzaakt door deze drugs wat ik heb een link van symptomen van de ervaren trips en de laaste badtrip
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat jij gewon te veel op korte tijd hebt gebruikt...
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#6
theholyganja zei:
Ik denk dat jij gewon te veel op korte tijd hebt gebruikt...
Klik om te vergroten...

Heb het 2 keer per maand gebruikt op zich is er genoeg tijd om de trips te verwerken
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vraag me af of sommige mensen zeer psychedelische ervaringen gewoon nooit kunnen integreren in het dagelijkse leven. Alle psychedelische idolen die ik heb zoals Terence Mckenna, Timothy Leary, Sasha Shulgin en Alex Grey hebben ook echt in groten aantallen getript, waarvan Shasha en Timothy wel boven de 300 trips zitten. Daarnaast zijn er culturen die al duizenden jaren psychoactieve stoffen gebruiken in hun rituelen, bv. ayahuasca, waar eigenlijk nauwelijks tot geen geestenziekten voorkomen.

Het gebruik van psychoactieve stoffen zal meer dan zeker je (verborgen) angsten laten zien of een ongekend beeld van de persoon die je bent, maar dit is juist wat zo therapeutisch kan werken als er begrip voor is en mensen het proberen te begrijpen. Angsten in een ander daglicht kunnen dan soms ineens niet meer zo eng of realistisch lijken als je eerst dacht en verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik kan ook erg goed begrijpen als jongeren gewoon even vlug iets van psychedelica nemen, zonder te weten hoe je je moet voorbereiden, dat de kans groot is dat je wordt overrompeld door de ervaring en wellicht een badtrip krijgt (die ook leerzaam kunnen zijn). Maar ik vind het dan altijd onterecht om te zeggen dat het door de drugs komt.
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#8
ElvenSpice zei:
Ik vraag me af of sommige mensen zeer psychedelische ervaringen gewoon nooit kunnen integreren in het dagelijkse leven. Alle psychedelische idolen die ik heb zoals Terence Mckenna, Timothy Leary, Sasha Shulgin en Alex Grey hebben ook echt in groten aantallen getript, waarvan Shasha en Timothy wel boven de 300 trips zitten. Daarnaast zijn er culturen die al duizenden jaren psychoactieve stoffen gebruiken in hun rituelen, bv. ayahuasca, waar eigenlijk nauwelijks tot geen geestenziekten voorkomen.

Het gebruik van psychoactieve stoffen zal meer dan zeker je (verborgen) angsten laten zien of een ongekend beeld van de persoon die je bent, maar dit is juist wat zo therapeutisch kan werken als er begrip voor is en mensen het proberen te begrijpen. Angsten in een ander daglicht kunnen dan soms ineens niet meer zo eng of realistisch lijken als je eerst dacht en verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik kan ook erg goed begrijpen als jongeren gewoon even vlug iets van psychedelica nemen, zonder te weten hoe je je moet voorbereiden, dat de kans groot is dat je wordt overrompeld door de ervaring en wellicht een badtrip krijgt (die ook leerzaam kunnen zijn). Maar ik vind het dan altijd onterecht om te zeggen dat het door de drugs komt.
Klik om te vergroten...

Niet idereen kan er goed tegen die drugs er zijn veel mensen met gelijk aardi symptomen die de dokter geraadpleegd en die serius verstoord ziekte hebben ontwikkeld , het kan gewoon ineens bergafwaarts gaan in je brein, eigenlijk is leven leuk genoeg zonder drugs.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
when-the-trip-go-bad zei:
theholyganja zei:
Ik denk dat jij gewon te veel op korte tijd hebt gebruikt...
Klik om te vergroten...

Heb het 2 keer per maand gebruikt op zich is er genoeg tijd om de trips te verwerken
Klik om te vergroten...
2 keer per maand is behoorlijk veel, dan heb je gemiddeld maar zo'n 2 weken om een trip te verwerken. Voor sterkere trips kan ik me niet voorstellen dat dat altijd genoeg is eerlijk gezegd.
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
when-the-trip-go-bad zei:
theholyganja zei:
Ik denk dat jij gewon te veel op korte tijd hebt gebruikt...
Klik om te vergroten...

Heb het 2 keer per maand gebruikt op zich is er genoeg tijd om de trips te verwerken
Klik om te vergroten...
2 keer per maand is behoorlijk veel, dan heb je gemiddeld maar zo'n 2 weken om een trip te verwerken. Voor sterkere trips kan ik me niet voorstellen dat dat altijd genoeg is eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...


Sta er ergens op of dat da te weinig is
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
when-the-trip-go-bad zei:
Sta er ergens op of dat da te weinig is
Klik om te vergroten...
Wat?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
when-the-trip-go-bad zei:
Fool zei:
Ik zeg niet dat dit een psychose is, maar zoals je het schrijft komt het wel meer overeen met andere psychische problemen dat HPPD. Daarnaast zijn alle mentale problemen die je opnoemt helemaal geen onderdeel van HPPD, wel is het zo dat er vaker comorbiditeiten hierbij voorkomen. Deze zijn echter vaak wél behandelbaar (i.t.t. HPPD zelf) en daarvoor zou ik dus ook naar een fatsoenlijke professional gaan.
Klik om te vergroten...

Nee hoor ik heb veel ervaringen gelezen en weet heel goed wat hppd is en wat voor mentale problemen mee brengt en ik heb een expert geconsulteerd in gebied van hppd ik weet heel goed wat ik hier heb gepost en het is direct veroorzaakt door deze drugs wat ik heb een link van symptomen van de ervaren trips en de laaste badtrip
Klik om te vergroten...
Lees mijn post nog eens door. :P
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
when-the-trip-go-bad zei:
Niet idereen kan er goed tegen die drugs er zijn veel mensen met gelijk aardi symptomen die de dokter geraadpleegd en die serius verstoord ziekte hebben ontwikkeld , het kan gewoon ineens bergafwaarts gaan in je brein, eigenlijk is leven leuk genoeg zonder drugs.
Klik om te vergroten...
Niet iedereen kan er goed tegen nee. Maar wat is de reden daarvan? Dat sommige mensen er "gewoon" niet goed tegen kunnen en anderen wel? Ik zelf denk van niet.

Wij hebben gewoon de grote pech hier (in het westen) dat we zo'n mentale maatschappij hebben. Iedereen zit in zijn eigen gedachten wereldje en diepliggende problemen en angsten stoppen we het liefste ver weg in het onderbewuste, dit wordt ons vaak zelfs letterlijk aangeleerd. Vervolgens zijn daar dan die middelen waar je lekker op kan trippen, maar waarbij je de kans hebt dat je zo "uit het niets" ineens een "bad trip" kunt hebben. Alsof het russian roulette is.

Natuurlijk gaat het niet werkelijk zo. Die dingen in je onderbewuste kunnen (en horen) zo nu en dan gewoon omhoog te komen. Maar dat betekent niet dat je dan meteen een bad trip hebt. Jij bent het zelf die dat ervan maakt. Als je dan tijdens zo'n trip helemaal gaat geloven dat je nu echt in een bad trip zit, dan maak je dat tot je eigen werkelijkheid. Ik wil trouwens niet zeggen dat dat verkeerd is van iemand hoor. Het is volkomen begrijpelijk dat het gebeurt in die staat. Het is gewoon dat wij vanuit onze cultuur helemaal nul weten van de diepere dimensies van onszelf en dan vaak gewoon geen benul hebben hoe we daarmee om moeten gaan. We moeten dus helemaal zelf uitzoeken hoe we hiermee omgaan, zonder goede educatie en begeleiding van anderen. Het resultaat is dan dat sommige mensen in paniek kunnen raken en van daaruit kun je zo in een vicieuze cirkel van waanzin terechtkomen, waarbij je wel degelijk psychisch flinke problemen kan krijgen.

Net als ElvenSpice vind ik 't ook jammer dat dan vaak de schuld weer wordt afgeschoven op deze middelen. Zouden we dan allemaal maar bang moeten gaan worden van deze prachtige bewustzijnverruimende middelen? Natuurlijk niet. Er is niets mis met deze middelen. Het probleem is dat we hier in deze cultuur geen benul hebben hoe ongelofelijk scheef ons idee van de realiteit is, hoe krachtig deze middelen werkelijk zijn en hoe we ze verstandig moeten gebruiken.

Je zegt trouwens dat alleen sporten en benzo's helpen. Maar dat is dus respectievelijk afleiding en verdoving. Dingen die het probleem niet aanpakken. Ik zou je aanraden met een specialist te gaan praten en te gaan mediteren. Meditatie, omdat je op die manier niet wegrent van je problemen, maar er juist oog in oog mee komt te staan op een rustig tempo (in plaats van een hoog tempo en hoge intensiteit, zoals met psychedelica). Probeer altijd zoveel mogelijk in het nu te leven. Daar zitten al die opgekropte problemen en angsten en daar is de enige "plek" waar je er werkelijk wat aan kunt doen. Het zal niet comfortabel zijn, maar dat is werkelijk de enige echte oplossing. Ik zou zelf afraden om benzo's te gebruiken, maar het kan zijn dat die de boel wat draaglijk maken. Ik weet ook niet precies hoe erg je het hebt. Maar kun je in principe zonder, blijf er dan ook vanaf. Dat spul vlakt je emotioneel alleen maar af en zorgt er juist voor dat je in een roes gaat leven en zo dus niet iets aan het eigenlijke probleem doet. Een pilletje en je voelt je weer een tijdje goed. Zoiets is té makkelijk om verslaafd aan te raken. Ik kan je vertellen dat er geen easy way out is. Als je een echte (lange termijn) oplossing wilt, dan moet je oog in oog komen te staan met je weggestopte gevoelens en angsten.
Klik om te vergroten...

Ja de probleem kan liggen aan weggestopte problemen dat ik die psygedelica begon te gebruiken het was een soort afleiding zoeken van stres maar er zijn dingens in het leven dat je niet kan oplossen en ja je komt in een vicuele cirkel het was geen goede idee om drugs te gebruiken maar omdat het legaal was had ik geen idee dat het serieus schadelijk zijn het kwam uit het niet plots was ik een badtrip waar ik helemaal geen controle over had maar hppd is een ziekte dat geen behandeling voor bestaat en dat wordt niet veroorzaakt door wegestopte problemen de oorzaak onbekend maar meeste mensen deze ziekte hebben ontwikkeld hebben deze soort drugs gebruikt kijk maar naar hppdonline het is echt een serieus stoornis.

en sport onderdruk niet alleen de symptomen maar geeft zeker een zelfverzekerend gevoel en een relax gevoel had ik dat maar eerder gedaan plaats van drugs te gebruiken

ik gebruik maar 1 keer perweek laagste dosis aan een benzo vroeger gebruikte ik het elke dag moest er serius van afkicken en heb verschilende psychiaters en psygologen expert in drugs gerelateerde ziektes helaas kunnen zij niet veel doen, het is niet zo simpel
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
when-the-trip-go-bad zei:
Niet idereen kan er goed tegen die drugs er zijn veel mensen met gelijk aardi symptomen die de dokter geraadpleegd en die serius verstoord ziekte hebben ontwikkeld , het kan gewoon ineens bergafwaarts gaan in je brein, eigenlijk is leven leuk genoeg zonder drugs.
Klik om te vergroten...
Niet iedereen kan er goed tegen nee. Maar wat is de reden daarvan? Dat sommige mensen er "gewoon" niet goed tegen kunnen en anderen wel? Ik zelf denk van niet.

Wij hebben gewoon de grote pech hier (in het westen) dat we zo'n mentale maatschappij hebben. Iedereen zit in zijn eigen gedachten wereldje en diepliggende problemen en angsten stoppen we het liefste ver weg in het onderbewuste, dit wordt ons vaak zelfs letterlijk aangeleerd. Vervolgens zijn daar dan die middelen waar je lekker op kan trippen, maar waarbij je de kans hebt dat je zo "uit het niets" ineens een "bad trip" kunt hebben. Alsof het russian roulette is.

Natuurlijk gaat het niet werkelijk zo. Die dingen in je onderbewuste kunnen (en horen) zo nu en dan gewoon omhoog te komen. Maar dat betekent niet dat je dan meteen een bad trip hebt. Jij bent het zelf die dat ervan maakt. Als je dan tijdens zo'n trip helemaal gaat geloven dat je nu echt in een bad trip zit, dan maak je dat tot je eigen werkelijkheid. Ik wil trouwens niet zeggen dat dat verkeerd is van iemand hoor. Het is volkomen begrijpelijk dat het gebeurt in die staat. Het is gewoon dat wij vanuit onze cultuur helemaal nul weten van de diepere dimensies van onszelf en dan vaak gewoon geen benul hebben hoe we daarmee om moeten gaan. We moeten dus helemaal zelf uitzoeken hoe we hiermee omgaan, zonder goede educatie en begeleiding van anderen. Het resultaat is dan dat sommige mensen in paniek kunnen raken en van daaruit kun je zo in een vicieuze cirkel van waanzin terechtkomen, waarbij je wel degelijk psychisch flinke problemen kan krijgen.

Net als ElvenSpice vind ik 't ook jammer dat dan vaak de schuld weer wordt afgeschoven op deze middelen. Zouden we dan allemaal maar bang moeten gaan worden van deze prachtige bewustzijnverruimende middelen? Natuurlijk niet. Er is niets mis met deze middelen. Het probleem is dat we hier in deze cultuur geen benul hebben hoe ongelofelijk scheef ons idee van de realiteit is, hoe krachtig deze middelen werkelijk zijn en hoe we ze verstandig moeten gebruiken.

Je zegt trouwens dat alleen sporten en benzo's helpen. Maar dat is dus respectievelijk afleiding en verdoving. Dingen die het probleem niet aanpakken. Ik zou je aanraden met een specialist te gaan praten en te gaan mediteren. Meditatie, omdat je op die manier niet wegrent van je problemen, maar er juist oog in oog mee komt te staan op een rustig tempo (in plaats van een hoog tempo en hoge intensiteit, zoals met psychedelica). Probeer altijd zoveel mogelijk in het nu te leven. Daar zitten al die opgekropte problemen en angsten en daar is de enige "plek" waar je er werkelijk wat aan kunt doen. Het zal niet comfortabel zijn, maar dat is werkelijk de enige echte oplossing. Ik zou zelf afraden om benzo's te gebruiken, maar het kan zijn dat die de boel wat draaglijk maken. Ik weet ook niet precies hoe erg je het hebt. Maar kun je in principe zonder, blijf er dan ook vanaf. Dat spul vlakt je emotioneel alleen maar af en zorgt er juist voor dat je in een roes gaat leven en zo dus niet iets aan het eigenlijke probleem doet. Een pilletje en je voelt je weer een tijdje goed. Zoiets is té makkelijk om verslaafd aan te raken. Ik kan je vertellen dat er geen easy way out is. Als je een echte (lange termijn) oplossing wilt, dan moet je oog in oog komen te staan met je weggestopte gevoelens en angsten.
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#15
when-the-trip-go-bad zei:
Mindless zei:
when-the-trip-go-bad zei:
Niet idereen kan er goed tegen die drugs er zijn veel mensen met gelijk aardi symptomen die de dokter geraadpleegd en die serius verstoord ziekte hebben ontwikkeld , het kan gewoon ineens bergafwaarts gaan in je brein, eigenlijk is leven leuk genoeg zonder drugs.
Klik om te vergroten...
Niet iedereen kan er goed tegen nee. Maar wat is de reden daarvan? Dat sommige mensen er "gewoon" niet goed tegen kunnen en anderen wel? Ik zelf denk van niet.

Wij hebben gewoon de grote pech hier (in het westen) dat we zo'n mentale maatschappij hebben. Iedereen zit in zijn eigen gedachten wereldje en diepliggende problemen en angsten stoppen we het liefste ver weg in het onderbewuste, dit wordt ons vaak zelfs letterlijk aangeleerd. Vervolgens zijn daar dan die middelen waar je lekker op kan trippen, maar waarbij je de kans hebt dat je zo "uit het niets" ineens een "bad trip" kunt hebben. Alsof het russian roulette is.

Natuurlijk gaat het niet werkelijk zo. Die dingen in je onderbewuste kunnen (en horen) zo nu en dan gewoon omhoog te komen. Maar dat betekent niet dat je dan meteen een bad trip hebt. Jij bent het zelf die dat ervan maakt. Als je dan tijdens zo'n trip helemaal gaat geloven dat je nu echt in een bad trip zit, dan maak je dat tot je eigen werkelijkheid. Ik wil trouwens niet zeggen dat dat verkeerd is van iemand hoor. Het is volkomen begrijpelijk dat het gebeurt in die staat. Het is gewoon dat wij vanuit onze cultuur helemaal nul weten van de diepere dimensies van onszelf en dan vaak gewoon geen benul hebben hoe we daarmee om moeten gaan. We moeten dus helemaal zelf uitzoeken hoe we hiermee omgaan, zonder goede educatie en begeleiding van anderen. Het resultaat is dan dat sommige mensen in paniek kunnen raken en van daaruit kun je zo in een vicieuze cirkel van waanzin terechtkomen, waarbij je wel degelijk psychisch flinke problemen kan krijgen.

Net als ElvenSpice vind ik 't ook jammer dat dan vaak de schuld weer wordt afgeschoven op deze middelen. Zouden we dan allemaal maar bang moeten gaan worden van deze prachtige bewustzijnverruimende middelen? Natuurlijk niet. Er is niets mis met deze middelen. Het probleem is dat we hier in deze cultuur geen benul hebben hoe ongelofelijk scheef ons idee van de realiteit is, hoe krachtig deze middelen werkelijk zijn en hoe we ze verstandig moeten gebruiken.

Je zegt trouwens dat alleen sporten en benzo's helpen. Maar dat is dus respectievelijk afleiding en verdoving. Dingen die het probleem niet aanpakken. Ik zou je aanraden met een specialist te gaan praten en te gaan mediteren. Meditatie, omdat je op die manier niet wegrent van je problemen, maar er juist oog in oog mee komt te staan op een rustig tempo (in plaats van een hoog tempo en hoge intensiteit, zoals met psychedelica). Probeer altijd zoveel mogelijk in het nu te leven. Daar zitten al die opgekropte problemen en angsten en daar is de enige "plek" waar je er werkelijk wat aan kunt doen. Het zal niet comfortabel zijn, maar dat is werkelijk de enige echte oplossing. Ik zou zelf afraden om benzo's te gebruiken, maar het kan zijn dat die de boel wat draaglijk maken. Ik weet ook niet precies hoe erg je het hebt. Maar kun je in principe zonder, blijf er dan ook vanaf. Dat spul vlakt je emotioneel alleen maar af en zorgt er juist voor dat je in een roes gaat leven en zo dus niet iets aan het eigenlijke probleem doet. Een pilletje en je voelt je weer een tijdje goed. Zoiets is té makkelijk om verslaafd aan te raken. Ik kan je vertellen dat er geen easy way out is. Als je een echte (lange termijn) oplossing wilt, dan moet je oog in oog komen te staan met je weggestopte gevoelens en angsten.
Klik om te vergroten...

Ja de probleem kan liggen aan weggestopte problemen dat ik die psygedelica begon te gebruiken het was een soort afleiding zoeken van stres maar er zijn dingens in het leven dat je niet kan oplossen en ja je komt in een vicuele cirkel het was geen goede idee om drugs te gebruiken maar omdat het legaal was had ik geen idee dat het serieus schadelijk zijn het kwam uit het niet plots was ik een badtrip waar ik helemaal geen controle over had maar hppd is een ziekte dat geen behandeling voor bestaat en dat wordt niet veroorzaakt door wegestopte problemen de oorzaak onbekend maar meeste mensen deze ziekte hebben ontwikkeld hebben deze soort drugs gebruikt kijk maar naar hppdonline het is echt een serieus stoornis.

en sport onderdruk niet alleen de symptomen maar geeft zeker een zelfverzekerend gevoel en een relax gevoel had ik dat maar eerder gedaan plaats van drugs te gebruiken

ik gebruik maar 1 keer perweek laagste dosis aan een benzo vroeger gebruikte ik het elke dag moest er serius van afkicken en heb verschilende psychiaters en psygologen expert in drugs gerelateerde ziektes helaas kunnen zij niet veel doen, het is niet zo simpel
Klik om te vergroten...
eerlijk gezegd vindt ik 100 goede trips 1 badtrip niet waard
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat kan. Zelf vind ik de trips waar het niet alleen maar happy happy is, vaak de meest betekenisvolle. Zelfs de trips waar ik een psychose had of daar tegenaan zat. Dat het niet alleen maar entertainment is, is ook de reden dat truffels/paddo's mijn favoriete drug zijn. Ik heb er enorm veel mee over mijzelf geleerd. Maar ik kan natuurlijk niet zeggen of ik dat ook zou vinden als ik naderhand problemen zou blijven ondervinden. Ik ben nog steeds van mening dat ons eigen geloof een enorme factor is in onze beleving. Imo ontstaan de meeste, zo niet alle, kwalen (ook fysiek) uiteindelijk door een verkeerde interpretatie van onze werkelijkheid. Niet de meest gangbare en populaire mening, maar so be it.

Dat iets legaal is, zegt natuurlijk niet dat je het maar achteloos kunt gebruiken. Drank is ook legaal, maar daar kun je je ook makkelijk mee in een coma drinken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
when-the-trip-go-bad zei:
eerlijk gezegd vindt ik 100 goede trips 1 badtrip niet waard
Klik om te vergroten...
Als je het puur voor entertainment gebruikt niet inderdaad, maar als je gebruikt om wat over jezelf te leren wel. Psychedelica zijn geen speelgoed en juist de meer duistere/minder vrolijke trips zijn vaak het meest leerzaam, alleen je moet er wel voor open staan. Als je jezelf in een badtrip over geeft aan de inzichten zul je er eerder herboren uitkomen dan dat je er in blijft hangen.

Probleem is alleen dat veel mensen, waaronder jij volgens mij, psychedelica gebruiken puur voor de fun. Dat kan lang goed gaan tot je het punt bereikt dat het in enen zo confronterend wordt dat je niet weet wat je er mee aan moet. Als je je dan gaat verzetten tegen zo'n trip loop je helaas het risico dat je er een trauma aan over houd of in jouw geval hppd.

Daarnaast is elke 2 weken trippen gewoon al snel te vaak. Je moet alleen trippen als je je goed voelt en je eerdere trips hebt verwerkt. De enige die weet wanneer het weer kan ben jij zelf. Ik trip soms ook wel eens met maar 1 week rust ertussen en andere keren kunnen daar meerdere maanden tussen zitten. Hangt af van hoe ik in mijn vel zit en hoe druk mijn dagelijks leven is.

Heel vervelend voor je dat het zo heeft uitgepakt, maar wat ik zo lees heb je het ook met de verkeerde intenties gebruikt en heb je jezelf te weinig geïnformeerd over de mogelijke risico's van gebruik. Überhaupt drugs gebruiken om te vluchten is niet verstandig omdat dat snel tot verslaving leidt. Maar psychedelica zijn bovendien geen vlucht middelen ze versterken juist je huidige mindset en als je het als vlucht middel gaat gebruiken kan het snel fout gaan. Verder is het helaas heel naïef om te denken dat iets wat legaal is ook onschuldig is. De huidige drugs wetgeving heeft bijzonder weinig met de risico's te maken, anders was alcohol ook gewoon verboden geweest. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik psychedelica persoonlijk redelijk lage risico's vind hebben mits juist gebruikt.
w
when-the-trip-go-badLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
when-the-trip-go-bad zei:
eerlijk gezegd vindt ik 100 goede trips 1 badtrip niet waard
Klik om te vergroten...
Als je het puur voor entertainment gebruikt niet inderdaad, maar als je gebruikt om wat over jezelf te leren wel. Psychedelica zijn geen speelgoed en juist de meer duistere/minder vrolijke trips zijn vaak het meest leerzaam, alleen je moet er wel voor open staan. Als je jezelf in een badtrip over geeft aan de inzichten zul je er eerder herboren uitkomen dan dat je er in blijft hangen.

Probleem is alleen dat veel mensen, waaronder jij volgens mij, psychedelica gebruiken puur voor de fun. Dat kan lang goed gaan tot je het punt bereikt dat het in enen zo confronterend wordt dat je niet weet wat je er mee aan moet. Als je je dan gaat verzetten tegen zo'n trip loop je helaas het risico dat je er een trauma aan over houd of in jouw geval hppd.

Daarnaast is elke 2 weken trippen gewoon al snel te vaak. Je moet alleen trippen als je je goed voelt en je eerdere trips hebt verwerkt. De enige die weet wanneer het weer kan ben jij zelf. Ik trip soms ook wel eens met maar 1 week rust ertussen en andere keren kunnen daar meerdere maanden tussen zitten. Hangt af van hoe ik in mijn vel zit en hoe druk mijn dagelijks leven is.

Heel vervelend voor je dat het zo heeft uitgepakt, maar wat ik zo lees heb je het ook met de verkeerde intenties gebruikt en heb je jezelf te weinig geïnformeerd over de mogelijke risico's van gebruik. Überhaupt drugs gebruiken om te vluchten is niet verstandig omdat dat snel tot verslaving leidt. Maar psychedelica zijn bovendien geen vlucht middelen ze versterken juist je huidige mindset en als je het als vlucht middel gaat gebruiken kan het snel fout gaan. Verder is het helaas heel naïef om te denken dat iets wat legaal is ook onschuldig is. De huidige drugs wetgeving heeft bijzonder weinig met de risico's te maken, anders was alcohol ook gewoon verboden geweest. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik psychedelica persoonlijk redelijk lage risico's vind hebben mits juist gebruikt.
Klik om te vergroten...


Maar meeste mensen gebruiken het ook voor fun of om even te ontsnappen van het dagelijkse stres het zelfde de mensen gebruiken alchol voor de zelfde reden of welk andere drugs maar psydelica was niet een goede idee voor mij maar ik voelde me niet slecht op het moment dat ik aan het gebruiken was hoe kon ik het weten, het kan gewoon idereen voorkomen want iemand die geen badtrip heeft gehad heeft ook hppd gekregen voor mij nooit meer
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
when-the-trip-go-bad zei:
Maar meeste mensen gebruiken het ook voor fun of om even te ontsnappen van het dagelijkse stres het zelfde de mensen gebruiken alchol voor de zelfde reden of welk andere drugs
Klik om te vergroten...
Maar als je mijn reactie goed had gelezen zit juist hier het risico bij gebruik van psychedelica. Dat heeft niet met de drug te maken, maar met slecht geinformeerde gebruikers.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
In de smartshop waar ik altijd kom vragen ze gewoon netjes of ik weet hoe het werkt en of ik er nog uitleg bij wil. Als ik twee bakjes haal vragen ze zelfs of ik niet van plan ben die alleen op te eten. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."