#1
Mindless zei:Er is een verschil tussen de euforie van mdma en die van psychedelica. Ik zou de euforie van psychedelica niet 'lekker' noemen. Het is veel en veel meer dan dat. Het mdma gevoel is wel 'lekker', je wilt er meer en meer van. De mogelijke euforie met psychedelica is veel dieper en wordt juist gekenmerkt door de afwezigheid van het verlangen om er meer en meer van te willen.Jixx zei:Dit is dan wel weer een prettig trip report om te lezen! Als dit nog lekkerder kan voelen dan mdmaDaarnaast kan ik er wel uit ophalen dat het mentaal best heftig kan zijn. Ik kan juist door mijn angststoornis nu niet makkelijk hallucinerende middelen gebruiken. Op dit moment heeft ook wiet volgens mij wel nadelige effecten op de angststoornis. Terwijl ik ongeveer 15 jaar lang gewend was dat het juist angst dempend deed werken.
En wat betreft die angststoornis. Een angststoornis hou je ook juist in stand door de instelling 'ik kan dit en dat niet doen, want ik heb een angststoornis'. Een angststoornis komt juist in stand door angst voor angst te hebben en wordt daar ook door in leven gehouden. Hierdoor ontstaat er een herhalend patroon van angst. Niet dat ik dan zeg dat je dan meteen helemaal los moet gaan met psychedelica, maar wanneer de angst niet extreem is, is het (volgens mij) goed om je angsten juist voorzichtig op te zoeken. Psychedelica is een van de manieren om dat te doen.
Die termen zoals anticipatie angst heb ik de afgelopen jaren zelf moeten ontdekken, door gebrek aan psychologische/psychiatrische ondersteuning. Maar toen ik daar achter kwam, zat ik al erg ver in een neerwaartse spiraal. Ik heb namelijke hele lang tijd niet geweten wat mij precies mankeerde, door gebrek aan diagnoses.