Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over psychedelica

Vragen over psychedelica

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Jixx zei:
Dit is dan wel weer een prettig trip report om te lezen! Als dit nog lekkerder kan voelen dan mdma :hearteyes: Daarnaast kan ik er wel uit ophalen dat het mentaal best heftig kan zijn. Ik kan juist door mijn angststoornis nu niet makkelijk hallucinerende middelen gebruiken. Op dit moment heeft ook wiet volgens mij wel nadelige effecten op de angststoornis. Terwijl ik ongeveer 15 jaar lang gewend was dat het juist angst dempend deed werken.
Klik om te vergroten...
Er is een verschil tussen de euforie van mdma en die van psychedelica. Ik zou de euforie van psychedelica niet 'lekker' noemen. Het is veel en veel meer dan dat. Het mdma gevoel is wel 'lekker', je wilt er meer en meer van. De mogelijke euforie met psychedelica is veel dieper en wordt juist gekenmerkt door de afwezigheid van het verlangen om er meer en meer van te willen.

En wat betreft die angststoornis. Een angststoornis hou je ook juist in stand door de instelling 'ik kan dit en dat niet doen, want ik heb een angststoornis'. Een angststoornis komt juist in stand door angst voor angst te hebben en wordt daar ook door in leven gehouden. Hierdoor ontstaat er een herhalend patroon van angst. Niet dat ik dan zeg dat je dan meteen helemaal los moet gaan met psychedelica, maar wanneer de angst niet extreem is, is het (volgens mij) goed om je angsten juist voorzichtig op te zoeken. Psychedelica is een van de manieren om dat te doen.
Klik om te vergroten...

Die termen zoals anticipatie angst heb ik de afgelopen jaren zelf moeten ontdekken, door gebrek aan psychologische/psychiatrische ondersteuning. Maar toen ik daar achter kwam, zat ik al erg ver in een neerwaartse spiraal. Ik heb namelijke hele lang tijd niet geweten wat mij precies mankeerde, door gebrek aan diagnoses.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
toch is in jou situatie het wel handig om op zn minst een 'sitter' met wat ervaring erbij te hebben om je wat bij te sturen.

om helemaal op eigen houtje je angststoornis te gaan aanpakken met psychedelica vind ik maar een gewaagd advies. dat kan ook een heel vervelende ervaring worden.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
toch is in jou situatie het wel handig om op zn minst een 'sitter' met wat ervaring erbij te hebben om je wat bij te sturen.

om helemaal op eigen houtje je angststoornis te gaan aanpakken met psychedelica vind ik maar een gewaagd advies. dat kan ook een heel vervelende ervaring worden.
Klik om te vergroten...

Dat vroeg ik mij dus ook af. Je hebt verschillende soorten angst. Mijn angststoornis heeft niks te maken voor de angst voor het kwade bijvoorbeeld. Eigenlijk heb ik me nooit kunnen voorstellen dat ik een angststoornis zou krijgen. Vermijdingsangst heeft altijd al wel een rol gespeeld. Blowen zorgde bij mij altijd voor knalrode ogen, en dikke wallen. Wat ik er eigenlijk best wel debiel uit vond zien. Daar schaamde ik me voor, en daardoor ging ik dingen vermijden. (openbaar vervoer, supermarkt etc.)
Ik zelf heb ook al de overweging genomen om het met iemand met meer ervaring te doen als ik weer ga trippen. Eerst wou ik het nog met iemand doen die helemaal nog geen ervaring heeft. Maar die persoon staat niet open voor hallucinerende middelen. Dus dan is mijn angst al snel, dat als ik hem overgehaald zou hebben, dat het bij hem verkeerd gaat vallen en paniekerig wordt, wat uiteindelijk weer niet chill voor mijn trip zou zijn. Dus ja, het liefst met iemand die ervaring heeft. :wink:
Ik heb altijd nog wat alprazolam in huis, just in case!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Trippen zou je zeker over je angsstoornis heen kunnen helpen, maar het is wel echt heel belangrijk om er dan iemand bij te hebben met ervaring. Mensen overhalen die niet willen trippen moet je echt niet doen trouwens, trippen kan slecht aflopen als mensen er niet open voor staan.

Wel bedacht ik me nog dat je volgens mij best wel wat medicatie slikt, dit zou nog wel eens tot veel interacties kunnen leiden die ervoor kunnen zorgen dat je er of weinig van merkt of dat het heel anders zou vallen als normaal. Mag ik vragen welke medicatie je nu slikt? Dan kan ik wel even voor je kijken of er interacties met psychedelica zijn.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Trippen zou je zeker over je angsstoornis heen kunnen helpen, maar het is wel echt heel belangrijk om er dan iemand bij te hebben met ervaring. Mensen overhalen die niet willen trippen moet je echt niet doen trouwens, trippen kan slecht aflopen als mensen er niet open voor staan.

Wel bedacht ik me nog dat je volgens mij best wel wat medicatie slikt, dit zou nog wel eens tot veel interacties kunnen leiden die ervoor kunnen zorgen dat je er of weinig van merkt of dat het heel anders zou vallen als normaal. Mag ik vragen welke medicatie je nu slikt? Dan kan ik wel even voor je kijken of er interacties met psychedelica zijn.
Klik om te vergroten...

Risperidon (1,75 mg), Pregabaline (300 mg), Sertraline (75 mg) en Alprazolam. ( 1 tot 3 mg)

Sowieso vermoed ik zelf dat risperidon en alprazolam enigszins de werking ervan beinvloeden?
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iemand begon laatst over DMT tegen mij , en ik had er nog nooit van gehoord. Hij zelf had het ook nog nooit gebruikt, maar stuitte per toeval op een filmpje over DMT.

Nou vertelde hij mij dat veel personen die DMT gebruikt hebben min of meer in contact schijnen te komen met buitenaards leven. Klopt dit?

Verders heeft dit filmpje (DMT experience) mij eigenlijk wel nieuwsgierig gemaakt. :P
Ik heb daarom een paar vraagjes rondom DMT.

Hoe lang werkt het ongeveer?
Wat is de beste/juiste setting om DMT te gebruiken?
Komt er nog een euforisch of (high/stoned) gevoel bij kijken? (zoals bij paddo's)
Bestaat er kans op bad visuals? (horror-achtig)
Zijn het alleen maar closed eye visuals?
Kun je erbij cannabis gebruiken?
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Jixx Bij wat ze een breakthrough ervaring noemen is het zo dat je inderdaad het gevoel kan hebben dat je met een hogere complexe intelligentie communiceert. Of dit buitenaardse wezens zijn, moet je zelf uit maken, maar de dingen die ze laten zien kunnen bijna onmogelijk door jezelf zijn bedacht.

N,N-DMT werkt ongeveer 10-15 minuten, het wordt soms ook wel de lunch trip genoemd, omdat je dit praktisch in een uur zou kunnen doen en dan weer volledig op je baseline bent naar 30min.

De beste setting om dit te doen is in een bijna donkere kamer waar het liefste niemand praat tijdens de ervaring. Een tip is om het s' avonds te doen en dan in een donkere kamer 2 kaarsjes op te steken die voldoende licht afgeven en een erg mooi effect geven!
Het wordt ook wel als een van de sterkste psychedelics gezien, dus doe dit niet gewoon voor de fun. Ga er op uit om de diepere lagen van de realiteit te ontdekken met begrip.

Ervaringen kunnen extreem euforisch worden, ongekend aan normale eurofie. Sommige mensen denken dat ze in de hemel zijn of ongeconditioneerde liefde en eenheid ervaren. Dit komt af en toe voor maar het is groten deels een achtbaan rit. Een maal ingestapt kan je er niet meer uit en moet je je door de ervaring mee laten nemen. Weerstand bieden kan dus ook tot minder fijne ervaringen lijden. Bad-visuals liggen dus aan van hoe jij de toestand interpreteert, als er een entiteit aan je zit kan je dit zowel als verwondering als terreur zien. Grotendeels moet je niet bang zijn, ze willen je dingen leren en met je spelen.

Of je echt cannisbis kan gebruiken tijdens weet ik niet, je wordt gewoon direct meegenomen met gesloten ogen voor 10min dus er is weinig tijd om een joint op te steken.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#8
ElvenSpice zei:
@Jixx Bij wat ze een breakthrough ervaring noemen is het zo dat je inderdaad het gevoel kan hebben dat je met een hogere complexe intelligentie communiceert. Of dit buitenaardse wezens zijn, moet je zelf uit maken, maar de dingen die ze laten zien kunnen bijna onmogelijk door jezelf zijn bedacht.

N,N-DMT werkt ongeveer 10-15 minuten, het wordt soms ook wel de lunch trip genoemd, omdat je dit praktisch in een uur zou kunnen doen en dan weer volledig op je baseline bent naar 30min.

De beste setting om dit te doen is in een bijna donkere kamer waar het liefste niemand praat tijdens de ervaring. Een tip is om het s' avonds te doen en dan in een donkere kamer 2 kaarsjes op te steken die voldoende licht afgeven en een erg mooi effect geven!
Het wordt ook wel als een van de sterkste psychedelics gezien, dus doe dit niet gewoon voor de fun. Ga er op uit om de diepere lagen van de realiteit te ontdekken met begrip.

Ervaringen kunnen extreem euforisch worden, ongekend aan normale eurofie. Sommige mensen denken dat ze in de hemel zijn of ongeconditioneerde liefde en eenheid ervaren. Dit komt af en toe voor maar het is groten deels een achtbaan rit. Een maal ingestapt kan je er niet meer uit en moet je je door de ervaring mee laten nemen. Weerstand bieden kan dus ook tot minder fijne ervaringen lijden. Bad-visuals liggen dus aan van hoe jij de toestand interpreteert, als er een entiteit aan je zit kan je dit zowel als verwondering als terreur zien. Grotendeels moet je niet bang zijn, ze willen je dingen leren en met je spelen.

Of je echt cannisbis kan gebruiken tijdens weet ik niet, je wordt gewoon direct meegenomen met gesloten ogen voor 10min dus er is weinig tijd om een joint op te steken.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor de vrij duidelijke/heldere uitleg! :wink:

Een vraagje nog? DMT is roken toch? Dus in feite zou je er wat wiet bij kunnen doen?
Of is dit totaal nutteloos? Of een joint van te voren? Ik vraag me af of dit positieve invloed kan hebben op de DMT trip?

Met paddo's had ik steeds lachkicks door de visuals, maar deze werden bepaald door de omgeving. Het gezicht van Mel Gibson op tv kreeg ineens wat rare vormen. :tearsofjoy: Maar ik denk dat die lachkicks kwamen omdat ik erbij geblowd had?
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je zou het kunnen proberen, ik zou wel eerst kijken hoe de ervaring is zonder te blowen. DMT is echt ongekend overweldigend, de hoeveelheid informatie die binnen komt is gigantisch, het lijkt ook of je met gigantische snelheid door een morphende wereld gaat.

Als je het wil doen en je hebt je goed voorbereid, dus ook mentaal (soort van vasten helpt altijd positief op de ervaring, ook al heeft dit geen effect op de ervaring zelf). Dan zou je het kunnen doen via de methode "The machine". De manier hoe je het rookt is uiterst belangrijk, veel beginnende mensen verspillen dus ook de eerste keer dmt omdat het verkeerd gerookt wordt en weinig tot nauwelijks effecten komen. Icm met een donkere kamer met geen geluiden kan dit bijna niet tot geen bijzondere ervaring uitlopen.

Denk dat het beter is als je niet van te voren blowt om een zuivere ervaring te hebben.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er is wel een verschil tussen 5-meo-DMT en n,n-DMT.
Ik heb het hier over n,n-DMT; de 5-meo versie wordt vaak als een void ervaren, lege ruimte, dus weinig visuals. Hier staan ook al wat reportjes over van diverse mensen
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
Zolang als je risperidon slikt zul je helaas vrij weinig merken van psychedelica.
Klik om te vergroten...

Daar was ik dus zelf ook al bang voor. Ik vraag me eigen wel af in hoeverre deze dosis daar invloed op zal hebben? Weet iemand in hoeverre 1,75 mg risperidon invloed heeft op de trip (truffels)?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jixx zei:
Risperidon (1,75 mg), Pregabaline (300 mg), Sertraline (75 mg) en Alprazolam. ( 1 tot 3 mg)

Sowieso vermoed ik zelf dat risperidon en alprazolam enigszins de werking ervan beinvloeden?
Klik om te vergroten...
Risperidon (antipsychotica) zal de werking volledig onderdrukken van psychedelica, geen idee in hoeverre de dosering hierin een rol speelt. Verder zullen Sertraline (SSRI's) en Alprazolam (Benzo's) de werking op zich zelf ook redelijk onderdrukken. Dus denk eerlijk gezegd dat het met deze cocktail aan medicatie weinig zin heeft om psychedelica te nemen, als je er al iets van zou merken dan kan het bijna niet anders dat het effect heel anders of veel milder dan normaal zal zijn.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Jixx zei:
Risperidon (1,75 mg), Pregabaline (300 mg), Sertraline (75 mg) en Alprazolam. ( 1 tot 3 mg)

Sowieso vermoed ik zelf dat risperidon en alprazolam enigszins de werking ervan beinvloeden?
Klik om te vergroten...
Risperidon (antipsychotica) zal de werking volledig onderdrukken van psychedelica, geen idee in hoeverre de dosering hierin een rol speelt. Verder zullen Sertraline (SSRI's) en Alprazolam (Benzo's) de werking op zich zelf ook redelijk onderdrukken. Dus denk eerlijk gezegd dat het met deze cocktail aan medicatie weinig zin heeft om psychedelica te nemen, als je er al iets van zou merken dan kan het bijna niet anders dat het effect heel anders of veel milder dan normaal zal zijn.
Klik om te vergroten...

Dat had ik ook al gemerkt bij wiet ja. :wink: De werking ervan wordt redelijk sterk gedempt.
Maar een leuke overweging om te maken als ik van de medicatie af ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."