#1
Ik heb niet veel ervaring met wiet maar ik merk wel dat ik er toch vaak wel een beetje para van word. Het is zeker niet zo onschuldig zoals je zegt. Ik vind het psychologisch veel heftiger dan tripmiddelen.
Eigenlijk vind ik het alleen maar chill als ik een upper heb gebruikt om die te combineren. Ook wel fijn andersom haha om uppers te combineren met wiet heb ik niet zon last van de Munchies :P
Bij veel mensen die veel blowen is het er volgens mij ook wel erg ingeslopen hoor.
Eigenlijk vind ik het alleen maar chill als ik een upper heb gebruikt om die te combineren. Ook wel fijn andersom haha om uppers te combineren met wiet heb ik niet zon last van de Munchies :P
Bij veel mensen die veel blowen is het er volgens mij ook wel erg ingeslopen hoor.
Jixx zei:Psychedelibee zei:We gingen inmiddels al zo lang off topic, dat ik er maar even een apart onderwerp van gemaakt heb.
Mijn cannabis gebruik had niet echt een achterliggende reden eigenlijk, het sloop er gewoon langzaam in. Toen ik begon met studeren ging ik van af en toe blowen naar wekelijks in het weekend blowen. Dit was met een goede vriend van mij die dan altijd draaide. Na een jaartje leek het me handig om ook te leren draaien en toen ging ik het steeds vaker in mijn eentje doen tot ik in enen dagelijks aan het blowen was, dat sloop er echt in. Over de jaren ging ik steeds een klein beetje meer blowen tot op het laatst mijn leven redelijk in het teken stond van stoned worden.Jixx zei:Correct me if i'm wrong. Ik kan namelijk niet vertellen hoe dat gebeurd is. Ik zou alleen kunnen gokken dat je cannabis gebruik een achterliggende reden had? Misschien heeft je iets heel lang dwars gezeten, en werken hallucinerende middelen (super) anti depressief? Maar ik kan de plank ook volledig misslaan.
Btw kun je me de link van dat report eens geven? Alvast bedankt!
Dat report vind je hier trouwens.
Dit is dan wel weer een prettig trip report om te lezen! Als dit nog lekkerder kan voelen dan mdmaDaarnaast kan ik er wel uit ophalen dat het mentaal best heftig kan zijn. Ik kan juist door mijn angststoornis nu niet makkelijk hallucinerende middelen gebruiken. Op dit moment heeft ook wiet volgens mij wel nadelige effecten op de angststoornis. Terwijl ik ongeveer 15 jaar lang gewend was dat het juist angst dempend deed werken.
Wat dat betreft is blowen er bij mij ook wel ingeslopen. Toen ik 12 was wilde een Poolse jongen een spreekbeurt doen over coffeeshops. Hij had met grote letters op het krijtbord gezet: COFFEESHOP. Dit mocht echter niet van de leraar, en moest zijn onderwerp aanpassen. Vervolgens vroeg die Poolse jongen nog aan mij: Weet jij wat een coffeeshop is? Ik zei: Ja, daar kun je koffie drinken. Vervolgens begon ie mij hard uit te lachen. Gelukkig ging hij er toen niet verder op in. Hij zei alleen: Daar kun je wiet kopen. Maar tja... wist ik veel wat wiet was op mijn 12de? Het verwaterde weer. En op mijn 15de kwam ik in contact met een jongen op het voortgezet onderwijs die deed blowen. Niet omdat hij deed blowen. Dit wist ik eerst nog niet. Maar op een dag kwam hij met een zakje groen spul en zei tegen mij: Heb je dit wel een gerookt? Ik zei: nee, maar ik wil het wel eens proberen. Zo rookte ik mijn eerste jointje waar ik niks van merkte trouwens. Ik vroeg me eigen af, of dit nou echt wel drugs genoemd mocht worden? Op een dag werd ik natuurlijk wel ineens goed stoned, en ik vond het echt geweldig. Zo begon het met een paar keer in de maand een paar jointjes. Dat is opgebouwd naar ongeveer 5 gram per week. Maar toen ik thuis kwam te zitten werd dit binnen 2 jaar 7 gram per week. Daar zit ik nu op. Maar over het algemeen wel minder sterkere wiet als die van de coffeeshop. Het is ook beetje uit verveling geworden, dat mijn gebruik nu gestegen is. Als ik weer zou werken, dan zou het wel even lastig gaan worden na zo een lange periode elke dag 1 gram weg roken. Maar ik denk dat ik die omslag wel aankan. Op de leeftijd dat ik begon met blowen was het allemaal ook nog anders. Er was geen internet. Er was toen destijds (17 jaar geleden) ook nog niet zoveel bekend over cannabis als nu. Zolang je iets aardig goed bevalt ga je je ook niet richten op de negatieve kanten. Dit jaar is het me eigenlijk pas meer duidelijk geworden dat cannabis toch een veel minder onschuldige drugs is als dat ik altijd gedacht heb.