Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke truffels voor een goede trip?

Welke truffels voor een goede trip?

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
l
lichtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
3 maanden geleden heb ik voor het eerst een keer truffels geprobeerd. Om verstandig te zijn hebben we toen niet de sterkste genomen (we hadden de mushrocks) en we hebben het bakje van 15 gram met zn tweeën gedeeld. Dit werd ons ook aangeraden door de smartshop. Nu hoopte ik met truffels vooral wat visuele dingen te zien, maar dit viel best tegen eigenlijk. Ik zag de gordijnen een klein beetje golven als ik er heel lang naar staarde en zag dingen een beetje 'ademen'. Maar daar hield het ook wel een beetje mee op. Met 2-cb heb ik ooit wel wat meer visuals gehad, wat wel heel leuk/ interessant was.

Nu wil ik graag nog een keer truffels proberen, omdat ik hier wel veel goede verhalen over gehoord heb. Maar dit keer wil ik wel wat meer gaan trippen. Dus mijn vraag is welke truffels zou ik het beste kunnen proberen en hoeveel zou ik hier van moeten nemen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan ook gewoon dezelfde soort weer nemen maar dan 10 of 15 gram. Dan heb je wat meer een normale dosis zeg maar.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
of je gebruikt weer 2-cb, als dat beter bevallen is, en ook nog eens goedkoper.
l
lichtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha ja 2-cb heb ik ooit van een vriend gekregen, maar die spreek ik nu niet echt meer dus dat is geen optie :P maar zou dezelfde soort wel goed moeten werken? niet beter een andere proberen ofzo?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je het dubbele van de vorige keer neemt ga je dat verschil echt wel merken hoor. Aangezien je nog amper ervaring met trippen hebt moet je echt niet in enen heel hoog gaan doseren. Uiteraard komen er meer visuals met een hogere dosis, maar ook veel meer mindfuck en daar moet je een beetje mee om leren gaan. 15 gram is voor onervaren trippers vaak al best een sterke dosering. Een volgende keer kun je altijd meer nemen of een andere soort.

Het is trouwens ook niet zo dat er echt gigantische verschillen in potentie tussen de verschillende soorten zit. Uit commerciele overwegingen doen ze je graag geloven dat het allemaal heel veel uitmaakt, maar in mijn ervaring valt dat wel mee.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Uiteraard komen er meer visuals met een hogere dosis, maar ook veel meer mindfuck en daar moet je een beetje mee om leren gaan.
Klik om te vergroten...

Dit. Ik hoop dat je je hier op voorbereidt en niet alleen op leuke visuals. Ik heb als sitter al eens een tripper mogen begeleiden die geen flauw idee had dat het ook emotioneel en mentaal zwaar kan zijn.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ga voor iets hogere dosis. Neem es 12 gram van dezelfde soort. Ik heb ooit 8 gram genomen dragons dynamite en ik had weinig visueel spektakel. Mijn laatste ervaring was 15 gram atlantics wat volgens de verkoper minder sterk was en dat was dan wel een top ervaring.

Zoals aangegeven let wel op voor de mentale kant. Ik heb ook al een maatje moeten leiden door de trip omdat hij geen raad wist met zichzelf. Gaf mezelf een super goed gevoel (zelf 15gr op en tripsitter had afgebeld) als hij uiteindelijk zijn "zen punt" gevonden had door het inpraten.
l
lichtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik was ook zeker niet van plan om in 1x heel hoog te gaan doseren ofzo. Maar zat zelf te twijfelen of een ander soort (sterkere) truffels beter zouden zijn maar dan wel dezelfde dosering als de vorige keer of beter dezelfde truffels en die wat hoger doseren. En aangezien ik liever niet heb dat het fout gaat vraag ik het eerst maar even aan mensen die er wat meer ervaring mee hebben :) En ik zorg idd ook dat er altijd iemand in de buurt is, mocht het toch niet helemaal goed gaan.
Is er eigenlijk ook iets te doen aan de smaak van de truffels? want daar ben ik nog wel behoorlijk misselijk van geweest.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed dat je het hier komt vragen hoor, er zitten hier genoeg ervaringsdeskundigen in ieder geval. Je kunt ook wel een sterkere soort nemen, maar dan blijft 7,5gr nog steeds een vrij lage dosering.
Je kunt naar mijn idee nu beter bij dezelfde soort blijven en dan de dosis langzaam opbouwen, op die manier ga je niet in 1 keer meerdere variabelen veranderen zeg maar. De dosis die je dan wilt nemen is een beetje wat je aan durft, is voor een ander lastig in te schatten. Daarbij reageert ook iedereen er anders op natuurlijk. Voor sommigen is 15gr een sterke dosering, voor mij persoonlijk is dat helaas een milde dosering. Maargoed, je zult gewoon een beetje moeten gaan experimenteren om tot jouw eigen ideale dosis te komen. Het gaat niet alleen om de ultieme trip maar ook de reis er naar toe :wink:.

Wat betreft de smaak en de misselijkheid, je kunt er volgende keer een thee van zetten. Sowieso is het daardoor een stuk minder smerig en meestal leidt het ook tot minder misselijkheid. Er gaan verschillende adviezen de ronde over het zetten van thee, maar ik zal even kort toelichten hoe ik dat altijd deed. Ik kook genoeg water voor een groot thee glas en laat dat een minuutje afkoelen ongeveer. Ik haal de truffels door een blender of snijd ze zo klein mogelijk en gooi ze vervolgens in het hete thee glas. Ik laat de truffels dan zo'n 20 minuten trekken en dan is het klaar voor consumptie. Je kunt de truffels er dan uit filteren, de werkzame stoffen zullen grotendeels zijn opgenomen in de thee. Persoonlijk eet ik die het liefst nog op, met het idee dat er wellicht wat verloren gaat anders. De truffels zijn dan zo week geworden dat ze goed te eten zijn. Verder kun je naar smaak nog een zakje thee en suiker of honing toevoegen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Je kunt de truffels er dan uit filteren, de werkzame stoffen zullen grotendeels zijn opgenomen in de thee. Persoonlijk eet ik die het liefst nog op, met het idee dat er wellicht wat verloren gaat anders. De truffels zijn dan zo week geworden dat ze goed te eten zijn.
Klik om te vergroten...
Er zal wellicht altijd wel iets verloren gaan als je de overgebleven stukjes niet opeet, maar naar mijn mening kun je gewoon een volwaardige trip hebben op alleen de thee, mits je de truffels zo fijn mogelijk hebt gesneden/geplet/geblend natuurlijk. Dat is toch juist het voordeel van thee ervan zetten, dat je het zo naar binnen werkt? Ik vind het maar een vies gedoe om die stukjes nog op te peuzelen. :wink:

@lichtje:

Ik ben het met de anderen hier eens om bij dezelfde soort truffels te blijven en dan de dosis iets op te voeren. En je inderdaad niet al te blind te staren op de dosis voor wat betreft een goede truffel ervaring. Je hebt uiteraard wel een voldoende hoge dosis nodig, maar je mindset en de setting waarin je tript is vele malen belangrijker wat dat betreft. Ga op avontuur door je huis. Bekijk dingen van dichtbij en geef er je volle aandacht aan. De kleinste verandering in je perceptie kan je in verwondering brengen. Ga mee in die verwondering en je kunt binnen no-time de meest ongelofelijke visuals (en algehele ervaring) beleven, ook op een lage dosis. Ik heb mensen meegemaakt die een dubbele dosis namen en nog steeds geen visuals hadden. Dit zijn steeds mensen die maar analytisch blijven kijken naar hun ervaring. 'Ik heb nog steeds geen visuals' 'Wanneer komen die visuals nou?' 'Misschien kan ik gewoon geen visuals krijgen' enzovoort. En dan ondertussen steeds op hun smartphone kijken. :wink: Je moet met truffels/paddo's op een of andere manier mee kunnen gaan in die verwondering en je verstand even uitschakelen. Niet bezig zijn met oppervlakkig vermaak (smartphone, filmpjes, afbeeldingen), maar naar je werkelijke omgeving kijken. Niet te snel willen, maar aandacht geven aan je ervaring. Laat je inner kind toe. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Er zal wellicht altijd wel iets verloren gaan als je de overgebleven stukjes niet opeet, maar naar mijn mening kun je gewoon een volwaardige trip hebben op alleen de thee, mits je de truffels zo fijn mogelijk hebt gesneden/geplet/geblend natuurlijk. Dat is toch juist het voordeel van thee ervan zetten, dat je het zo naar binnen werkt? Ik vind het maar een vies gedoe om die stukjes nog op te peuzelen.
Klik om te vergroten...
Als die stukjes eenmaal helemaal week zijn van de thee vind ik het vaak niet zo erg meer om te eten, maar of het echt nodig is kun je je afvragen inderdaad. Mijn redenatie is eigenlijk altijd gewoon dat het mogelijk net dat extra verschil kan maken en dat het verder best prima te doen is. Maargoed, in alle recepten voor thee zeggen ze ook eigenlijk altijd dat je de stukjes eruit kunt filteren.

Verder sluit ik me trouwens helemaal aan bij dat de dosering helemaal niet zo belangrijk is en dat het veel belangrijker is om je over te geven aan de ervaring. Probleem is vaak dat beginnende trippers hier moeite mee hebben en dus eerder wat meer nodig hebben om gedwongen te worden zich over te geven aan de ervaring. Maar ook hier geldt natuurlijk, als je weet dat je je moet overgeven aan de ervaring zal dit ook alweer makkelijker gaan natuurlijk.
l
lichtjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thee klinkt idd wel als een goed idee, denk dat dat misschien wel makkelijker weg te krijgen is dan de truffels zelf. Ik zal dan de volgende keer idd de dosering wat verhogen maar wel weer de zelfde soort gaan gebruiken :)

Naar mijn smartphone kijken oid dat deed ik de vorige keer ook al niet, heb toen wel gewoon geprobeerd te genieten van dingen die ik zag, alleen was dit jammergenoeg wel wat weinig. Verder had ik gewoon wat rustige muziek op staan, kaarsjes aangedaan (die wel heel mooi waren) en gewoon een lekkere ontspannen sfeer, wat ik de volgende keer gewoon weer ga doen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."