Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijdspanne tussen truffels, salvia en san pedro

Tijdspanne tussen truffels, salvia en san pedro

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

Een vriend en ik hebben in ons bezit: truffels, salvia en een san pedro cactus. Daar komt zelfs mogelijk LSD bij, maar dat is nog niet zeker.

Nu vroegen we ons af hoeveel tijd er tussen deze trips dient te zitten om ze zo effectief/plezierig mogelijk te houden. Aangezien het om allemaal verschillende stoffen gaat, ging ik ervan uit dat dit eigenlijk niet uitmaakt.

Als het alle vier totaal andere tripmiddelen zijn, kan je toch ook geen tolerantie hebben voor het een als je het ander pas genomen hebt?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Truffels, San Pedro en LSD hebben onderling kruistolerantie, aangezien ze dezelfde werking op je hersenen hebben. Alleen Salvia valt hierbuiten aangezien het geen psychedelica is en dus totaal anders werkt.

Voor psychedelica geldt dat de eerste paar dagen de tolerantie zeer groot is waardoor het zonde is om weer psychedelica tot je te nemen. Na een week heb je nog een redelijke tolerantie maar zou je al wel weer kunnen trippen. Na ongeveer 2 weken is tolerantie vaak volledig verdwenen.

Maar los van de tolerantie heb je natuurlijk ook tijd nodig om een trip te verwerken. Met trippen kan er behoorlijk veel op je af komen, zeker als je een heftige trip hebt, dan wil je waarschijnlijk niet snel weer opnieuw trippen. Je hebt er ook meer aan als je er rustig de tijd voor neemt, in plaats van een paar keer kort achter elkaar trippen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
de boodschap van fear and loathing is niet dat het tof is om na te doen.

ga alsjeblieft met respect om met psychedelica, het is geen speelgoed, en je hoeft het ook niet te verzamelen.

de tijd die ik aanraad tussen de trips is minstens de tijd die je nodig hebt om de ervaring te verwerken, daar zijn geen standaardtijden voor.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volledig mee eens met bovenstaande. Net als bij elke drug gaat de magie ook verdwijnen. Eens op zijn tijd een mooie trip maakt het waardevoller. Zelf had ik ook twijfels om kort na een 2CE ervaring truffels te gebruiken. Mijn mindset beslist morgen of het doorgaat of niet. Sowieso daarna laat ik psychedelische drugs weer een tijdje opzij. De inzichten die je krijgt met bepaalde drugs moet je vasthouden in het nuchtere leven. Probeer die niet terug te zoeken in nieuwe, kort op elkaar volgende ervaringen.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#5
En denk heel goed na of je al wilt trippen terwijl je relatie net voorbij is... Dit las ik namelijk in een ander topic. Zeker als ik uit zo'n lange relatie zou komen zou ik nog even wachten.

Je 'set', hoe jij je voelt voordat je in een trip stapt, is echt belangrijk. En in een trip werkt het niet hetzelfde als in het nuchtere dagelijks leven, dat je je wel even af kunt sluiten voor bepaalde gedachten of gevoelens als jou dat uit komt (ik zeg natuurlijk niet dat jij daar zo over denkt, maar ik hoop ook niet dat je je hierin vergist. Better safe than sorry). Hoewel niet noodzakelijk is de kans aanwezig dat alle registers open worden getrokken en je ook de mindere dingen die gaande zijn in je leven onder ogen zal moeten komen.

Aan niet-trippende vrienden die vragen hoe het 'voelt' om te trippen en in hoeverre je nog controle hebt leg ik dan ook altijd uit dat ik het ervaar als: Mijn geest is een kast met allemaal vakjes. Alle laatjes gaan open. Het is aan mij wat ik met de inhoud doe, maar ik moet het in ieder geval afstoffen en anders ordenen voordat het laatje weer dicht kan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Narayani zei:
Mijn geest is een kast met allemaal vakjes. Alle laatjes gaan open. Het is aan mij wat ik met de inhoud doe, maar ik moet het in ieder geval afstoffen en anders ordenen voordat het laatje weer dicht kan.
Klik om te vergroten...
He he, mooi gezegd. :)

Het is een heel waardevol iets dat psychedelica je kan dwingen om bepaalde dingen onder ogen te komen. Sprekend voor mijzelf, denk ik dat ik heel veel dingen over mezelf anders nooit onder ogen had durven komen. Op zo'n moment is het niet fijn, maar ik denk dan altijd maar dat het toch een keer moet. Ik wil niet het verleden mee blijven zeulen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."