Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVanavond Paddo's, [HELP]

Vanavond Paddo's, [HELP]

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ook nog wel wat over 'mindfucks' op psilocybine (of dat nu truffels of paddo's is, maakt bij mij weinig uit). Ik heb zelf ruime ervaring met psilocybine (meer dan 50x op getript). Bij psilocybine draait het véél meer om je eigen wilskracht opgeven dan bij iets als LSD. Kun of wil je dat niet, dan zou ik je niet eens 40 gram vers/4 gram gedroogd aanraden, want dan is er een grote kans dat die 4-6 uurtjes een verschrikking zullen zijn (die trouwens niet aan zal voelen als 4-6 uurtjes, maar eerder als dagen of zelfs weken/maanden/jaren, ik overdrijf hier niet). Ik wil je absoluut niet bang maken, maar dat wil je niet meemaken. Ik zou je dan ook eerder aanraden eerst 3 gram gedroogd te nemen of zo. Tussen 3 en 4 gram kan imo een immens verschil zitten. De hoge dosering psilocybine trips zijn dan ook compleet andere ervaringen dan de lage/normale dosering trips, tenzij je mediteert op een lage dosis, dan kun je net zo diep gaan als normaal op een hoge dosering. Het ding met psilocybine is dat het een eigen wil heeft. Wil je een enigszins prettige trip, dan kun je maar beter respect hebben voor die wil, want anders zal het je respect leren op de hardhandige manier.

Ik zal je ook eerlijk zeggen, de laatste paar keren dat ik getript heb op psilocybine hebben me goed laten schrikken. Ik kon tijdens deze trips als het ware zien waar ik in eerdere trips geweest was. Maar er is altijd een moment dat je álle controle los moet laten en je compleet moet laten meevoeren. De laatste paar keren durfde ik dat niet aan, want ik weet waar dat toe kan leiden: een krankzinnige reis door je onbewuste, waarbij je de meest onvoorstelbare "plekken" bezoekt en de meest prachtige maar ook de meest verontrustende dingen zult zien. En je weet niet wanneer die reis stopt en je kunt het zelf ook niet stoppen. En je kunt diezelfde reis ook honderden keren achter elkaar meemaken, waardoor het kan lijken alsof je een eeuwigheid weg bent geweest van de normale werkelijkheid, totaal niet meer wetende wie je bent als persoon.

Wederom, ik wil niemand laten schrikken, maar weet waar je aan begint met psilocybine. Het is echt een hardcore tripmiddel en te hoog doseren kan resulteren in bovengenoemde dingen. Vroeger zocht ik dat echt op en ging ik er zonder aarzelen in mee, maar het heeft me echt even laten schrikken de laatste keren. Het is echt onbeschrijflijk wat je kunt meemaken in die 5 uurtjes. Je kunt dan meer ervaren dan iemand in zijn hele leven ervaart. Trouwens, het wordt pas altijd een mindfuck, wanneer je probeert de boel te begrijpen of te sturen. Doe je dat niet, dan is er geen sprake van een mindfuck en ook niet van een probleem. Het probleem is dat de meeste van ons altijd alles willen begrijpen en sturen (zo zijn we opgevoed). De mate waarin je de controle los kunt laten, bepaald hoe fijn je psilocybine trip verloopt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik zal je ook eerlijk zeggen, de laatste paar keren dat ik getript heb op psilocybine hebben me goed laten schrikken. Ik kon tijdens deze trips als het ware zien waar ik in eerdere trips geweest was. Maar er is altijd een moment dat je álle controle los moet laten en je compleet moet laten meevoeren. De laatste paar keren durfde ik dat niet aan, want ik weet waar dat toe kan leiden: een krankzinnige reis door je onbewuste, waarbij je de meest onvoorstelbare "plekken" bezoekt en de meest prachtige maar ook de meest verontrustende dingen zult zien. En je weet niet wanneer die reis stopt en je kunt het zelf ook niet stoppen. En je kunt diezelfde reis ook honderden keren achter elkaar meemaken, waardoor het kan lijken alsof je een eeuwigheid weg bent geweest van de normale werkelijkheid, totaal niet meer wetende wie je bent als persoon.
Klik om te vergroten...
Beetje off topic, maar vind het erg interessant. Waarom durfde je de laatste paar keren er niet aan over te geven? Je weet waar je zal belanden, maar je weet ook dat je er tegen verzetten geen zin heeft en alleen maar averechts werkt. Lijkt mij dat je er niet tegen verzetten uiteindelijk alsnog de fijnste trip op levert ten opzichte van je er juist tegen verzetten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Beetje off topic, maar vind het erg interessant. Waarom durfde je de laatste paar keren er niet aan over te geven? Je weet waar je zal belanden, maar je weet ook dat je er tegen verzetten geen zin heeft en alleen maar averechts werkt. Lijkt mij dat je er niet tegen verzetten uiteindelijk alsnog de fijnste trip op levert ten opzichte van je er juist tegen verzetten.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar het is dan ook niet een rationeel iets. Er gebeurd eigenlijk een heel vreemd iets en dit is nu elke keer hetzelfde bij mij. Ik zal het proberen te beschrijven en ik zeg alvast dat dit een vaag verhaal zal worden. :P

Zoals je weet mediteer ik altijd tijdens het trippen. Dit zorgt er altijd voor dat het dieper gaan in een stroomversnelling komt. Ik voel dan de intensiteit steeds toenemen. Soms wordt dat even teveel en stop ik de meditatie. Later pak ik dat weer op, waardoor de intensiteit weer toeneemt. Op een gegeven moment heb ik dan een soort doorbraak waarna alles heel erg stil wordt. Maar los van dat alles stil wordt, is er ook een gevoel van dat 'tijd' op het randje van stoppen staat. Mijn waarneming van tijd is dan extreem vertraagd en dreigt helemaal te gaan stoppen. En ik wéét dat tijd ook echt helemaal stopt als ik loslaat, want dat heb ik eerder meegemaakt. Een paar trips terug durfde ik die "stap" niet te zetten en nu heb ik dat dus mentaal een issue gemaakt. :( Op die rand van tijd en eeuwigheid zie ik dan als het ware waar ik ben geweest tijdens vorige trips, maar ik heb die laatste stap niet gezet en ben daar dan nog niet. Eerdere trips krijg ik dan weer voor me (in de verte) en het schrikt me dan af door wat voor extreme ervaringen ik eerder ben gegaan.

Wat echt helemaal raar is, is dat wanneer ik op de rand sta (als het ware) het voelt alsof mijn hele omgeving me aan zit te kijken en me aan zit te moedigen om die sprong te maken... :rolleyes: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is zelfs zo dat mijn CV ketel dan een geluid maakt alsof ´ie niet wil opstarten... :confused: Dat heb ik al meerdere keren meegemaakt. Alsof de hele realiteit on hold staat en het niet doorgaat zolang ik niet durf los te laten. Het is echt een super apart gevoel, waarbij ik aan de ene kant weet dat ik gerust die sprong kan maken, maar aan de andere kant ook niet weet hóe ik die sprong moet maken/los kan laten... Misschien heeft het meer tijd nodig. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ook ik merk dat volledig loslaten toch elke keer weer een uitdaging is, maakt niet uit hoe vaak je al getript hebt. Voor mij geldt eigenlijk wel altijd dat wanneer ik me er dan toch toe kan zetten om los te laten, dit altijd beloond wordt met bijzondere ervaringen. Maar dat wetende maakt het er niet makkelijker om inderdaad.
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat leren accepteren doe je bij LSD ook wel, het loslaten (dit heb ik dan ook al 50+++ keer gedaan).

Hetgeen wat je zegt over; hoe harder je vecht, hoe harder die terug komt, is logisch, je vecht tegen jezelf, een gevecht wat je altijd verliest... totdat je loslaat, dan win je. Het is een struggle tussen ego en bewustzijn. Op LSD ben ik hier vrij handig in. Ik heb ook al eens een zware bad trip gehad op LSD . Maar ik heb ook 2 keer een psychedelic enlightment gehad erop...

Maar "er niks meer van snappen", hoor ik vaker. Weet je nog wel wat je doet, of dat ook niet meer? Dat is voor mij wel even een heel belangrijk aspect om te weten, aangezien ik het liever alleen doe de volgende keer, dan trip ik beter en dieper omdat ik weet dat er niemand op me let. Een sitter vind ik irritant, die weerhoud mn trip van "verder" gaan.

Ik zal de volgende dosis rond de 3 gram gaan leggen om te kijken hoe goed ik dat kan hebben. Bedankt voor de input.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
omfg zei:
Maar "er niks meer van snappen", hoor ik vaker. Weet je nog wel wat je doet, of dat ook niet meer? Dat is voor mij wel even een heel belangrijk aspect om te weten, aangezien ik het liever alleen doe de volgende keer, dan trip ik beter en dieper omdat ik weet dat er niemand op me let. Een sitter vind ik irritant, die weerhoud mn trip van "verder" gaan.
Klik om te vergroten...
Ik ben nog nooit echt rare dingen gaan doen als ik er geen reet meer van snapte. Meestal ben ik met een hoge dosis psilo ook niet in staat nog heel veel te bewegen, aangezien het behoorlijk versuffend werkt. Maargoed, het kan natuurlijk. Je hoort wel eens rare verhalen, maar denk dat die eerder uitzondering dan regel zijn.

Ik snap dat je liever alleen tript, kun je veel makkelijker diep gaan inderdaad. Een tripsitter lijkt mij ook erg irritant persoonlijk, vandaar ook nog nooit erbij gehad.
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
omfg zei:
Maar "er niks meer van snappen", hoor ik vaker. Weet je nog wel wat je doet, of dat ook niet meer? Dat is voor mij wel even een heel belangrijk aspect om te weten, aangezien ik het liever alleen doe de volgende keer, dan trip ik beter en dieper omdat ik weet dat er niemand op me let. Een sitter vind ik irritant, die weerhoud mn trip van "verder" gaan.
Klik om te vergroten...
Ik ben nog nooit echt rare dingen gaan doen als ik er geen reet meer van snapte. Meestal ben ik met een hoge dosis psilo ook niet in staat nog heel veel te bewegen, aangezien het behoorlijk versuffend werkt. Maargoed, het kan natuurlijk. Je hoort wel eens rare verhalen, maar denk dat die eerder uitzondering dan regel zijn.

Ik snap dat je liever alleen tript, kun je veel makkelijker diep gaan inderdaad. Een tripsitter lijkt mij ook erg irritant persoonlijk, vandaar ook nog nooit erbij gehad.
Klik om te vergroten...
Snap je op "dat moment" nog wel wát je doet, of ook niet meer?

En je kan dus beter gewoon nemen en dan op je nest naar muziek gaan luisteren ofzo? Als je niet meer in staat ben te bewegen?

Nee, ook als ik met vrienden trip ofzo, ik zit nooit goed op 1 lijn, dat is kut want communicatie is lastig. En ook heb je t gevoel dat je je niet helemaal kan laten gaan. Ik trip daarom ook liever alleen. Behalve met salvia of DMT, dan wil ik wel iemand erbij hebben, die heb ik toch niet meer in de gaten dan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb twee hele goede vrienden waar ik ook best vaak mee getript hebt, alleen met hun kan ik prima alles laten gaan. We laten elkaar dan gewoon ons eigen gang gaan. Maar verder heb ik ook altijd dat ik me toch iets moet inhouden als ik met anderen ben. Of ze letten op je, of ze leiden je de hele tijd af. Salvia en DMT zijn inderdaad gevallen apart, dan vind ik het ook veiliger om er iemand bij te hebben.

Ik snap vaak nog wel wat ik doe hoor, is meer dat alles nogal een waas kan worden. En vaak is het meer dat er mentaal van alles gebeurd en niet zozeer fysiek. Gewoon op bed of op de bank gaan liggen is wel fijn altijd vind ik met psilo, muziek erbij is ook altijd fijn ja. Ik vind muziek met psilo niet zoveel mooier worden dan met LSD, maar het beïnvloed mijn emoties wel meer.

Het niet meer kunnen bewegen komt wel pas in echt hoge doseringen hoor, zal met 3gr nog wel te doen zijn. Maar versuffend werkt het in ieder geval wel, zeker ten opzichte van LSD.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe hoger de dosis truffels/paddos, hoe minder mobiel ik word. Ik heb ook nog nooit echt rare ideeen gehad, in de zin van uit het raam willen springen of zo. Soms heb ik echt geen benul meer wie ik ben en wat ik doe, maar aan het begin van zo'n diepe trip lig ik op de bank en erna ook. Ik heb niet het idee dat ik dan zomaar het hele huis door loop. Daar ben ik dan niet eens toe in staat.

Als ik jou was, zou ik gewoon rustig psilo leren kennen. Deze drug heeft echt een eigen persoonlijkheid en die moet je even leren kennen.

Muziek is trouwens prima, maar voor het echt diepe trippen is ook dat een afleiding en iets wat je trip tegenhoudt. Vind ik dan.
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Als ik jou was, zou ik gewoon rustig psilo leren kennen. Deze drug heeft echt een eigen persoonlijkheid en die moet je even leren kennen.
Klik om te vergroten...
Ok, ik ben erg ervaren met psychedelics wel maar ik weet toch graag zoveel mogelijk. Ben wat meer voorzichtig na wat ervaringen op 2c-b en LSD die vrij roekeloos waren, wat ook erg dom is met dit type drugs.

Ik heb het al rustig aan gedaan met die 1,6 vorige keer... was een zeer lichte trip... amper mindfuck (wel merkte ik op dat mn mind juist HELEMAAL leeg was). De volgende zal ik solo op bed doen, 2,8 tot 3 gram ga ik proberen.

Wat muziek betreft luister ik altijd naar GOA, voor mij is het de grote rode draad in een trip. Met KETA is dat het meest belangrijk, maar met LSD toch ook wel hoor. Vorige keer kreeg ik een psychedelic enlightment juist omdat ik me he-le-maal verloor in de muziek. Mooiste momenten van mn leven zijn dat geweest... die keer ervoor was het op een GOA feestje zelf.

Bedankt guys. Appreciate!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
omfg zei:
Wat muziek betreft luister ik altijd naar GOA, voor mij is het de grote rode draad in een trip. Met KETA is dat het meest belangrijk, maar met LSD toch ook wel hoor. Vorige keer kreeg ik een psychedelic enlightment juist omdat ik me he-le-maal verloor in de muziek. Mooiste momenten van mn leven zijn dat geweest... die keer ervoor was het op een GOA feestje zelf.
Klik om te vergroten...
Ik kan me juist ook helemaal verliezen in de muziek, dat helpt als het ware om je aan over te geven ofzo. Gewoon uitproberen waar jij je prettig bij voelt denk ik. Persoonlijk lijkt me goa wel te actief voor psilo. Met LSD vind ik goa of psytrance ook altijd erg fijn, past goed bij de energie die ik heb. Aan psilo zou ik persoonlijk liever iets rustigers opzetten, maar bij ketamine ook eigenlijk. Dus wellicht is dat ook gewoon persoonlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
No problem :)

Het scheelt natuurlijk enorm dat je veel ervaring hebt met trippen. Maar toch moet je psilo nooit gaan onderschatten. Zelf heb ik veel ervaring met psilo, maar daarom denk ik nog niet licht over DMT. :wink: (nog geen ervaring mee) Gewoon elke nieuwe stof met respect behandelen. :)

Met muziek heb ik ook fantastische ervaringen gehad, maar dat was vooral met LSD. Maar hoe ongelofelijk dat was, dat viel in het niet bij wat ik met psilocybine heb meegemaakt. Maar ja, dat is toch ook wel lastig te vergelijken hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."