Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan plan 30 gram Valhalla truffels te nemen

Van plan 30 gram Valhalla truffels te nemen

29 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mehmet zei:
Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?
Klik om te vergroten...
Je zult je mee moeten laten voeren, want controle heb je niet. Probleem waar het juist vaak fout gaat is dat mensen die controle niet durven opgeven, waardoor ze dan echt totaal bad gaan.

Overigens is salvia niet echt een goed vergelijk met truffels, want dat duurt heel kort waardoor de enorme intensiteit makkelijker te doen is.

Ik zou eerst maar eens voor 20g gaan, je zal zien dat dit alweer een stuk sterker is dan 15g. En dan gewoon langzaam de dosis opbouwen elke volgende keer als het goed ging. Telkens 5g erbij is best te doen, maar in een keer 15g erbij is vragen om problemen.

Neem dit maar van mij aan. Ik heb er zelf al zo'n 50+ trips opzitten en ook wel eens doseringen van 30 en 40g gedaan, maar daar moet je echt niet te licht over denken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Btw, je zei in je eerste post dat je mediteert. Ga mediteren tijdens je trip, diepgang gegarandeerd. Ipv een belachelijk hoge dosis te nemen, kun je dezelfde diepgang met een normale dosis en meditatie bereiken zonder dat het direct overweldigend wordt.
M
MehmetLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Btw, je zei in je eerste post dat je mediteert. Ga mediteren tijdens je trip, diepgang gegarandeerd. Ipv een belachelijk hoge dosis te nemen, kun je dezelfde diepgang met een normale dosis en meditatie bereiken zonder dat het direct overweldigend wordt.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk. Ik denk dat ik niet eens voor de 20 ga, maar gewoon weer 15 neem en probeer nog dieper te gaan met meditatie. Even wat meer ervaring opbouwen. En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen. Oh en dat over salvia daar heb je ook gelijk in haha, dat kun je idd niet echt vergelijken met elkaar.

Thanks voor de snelle reactie, jullie hebben me enorm veel geholpen!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mehmet zei:
Fool: Dat klopt ik heb helemaal geen idee, maar dat had dat had ik ook helemaal niet met de eerste keer bij 15 gram.
Klik om te vergroten...
Dat kan wel wezen, maar 30 gram is wel even een stuk serieuzer dan 15.
Daarnaast blijkt uit de volgende quote ook hoe goed je kon dealen met die 15 gram. :wink:

Mehmet zei:
het was ook niet dat ik negatieve gedachtes had tijdens die trips, alleen dat ik het intens vond.
Klik om te vergroten...
Je situatie als te intens ervaren is zelfs een bijzonder negatieve gedachte. Je hebt last van een situatie waar je de komende paar uur aan vast zit, terwijl je er niets aan kan doen. Vanuit deze gedachte is het nog maar een kleine stap voordat je ineens flink in paniek raakt hoor, onderschat dit niet!

Verder heb ik die 3 keer ook in mijn kamer getript, de eerste keer alleen met mijn zusje die af en toe even kwam kijken, en de andere 2 keer met een vriend ook in mijn kamer. Alle 3 trips met mijn ouders ook in huis die helemaal geen weet hadden van waar ik mee bezig was.
Klik om te vergroten...
Onder invloed ga je op andere manieren denken dan nuchter. Vooral met zulke hoge doseringen kunnen punten die je nuchter niet uitmaken je ineens in de war schoppen. Als je bijvoorbeeld kort denkt 'mijn vader ging net op de gang naar de wc, hij is even wakker!' of 'mijn moeder zou vet teleurgesteld zijn als ze er nu achter komt', dan kan dit zomaar je complete beleving van de rest van de trip zwaar negatief beïnvloeden, zelfs al gaat alles goed.

Ik word verder ook nooit gestoord en ben helemaal comfortabel met het trippen in de aanwezigheid van mijn ouders.
Klik om te vergroten...
Daar hebben ze in de financiële wereld een soort reclame-slogan voor uitgevonden. 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.'

Ik herinner me ook nog een keer dat ik aan alles gedacht had, ik woonde toen nog bij mijn ouders. Mijn ouders waren op vakantie, iedere Nederlander was een of andere hoge wk-wedstrijd aan het kijken en wij zaten met een paar vrienden bij mij thuis in de tuin te trippen.
Net na de piek(ik had 22.5gr op) stopte er ineens een hele bekende auto voor onze deur. Mijn oma kwam, zo lief bezorgd, even kijken of het nog wel goed met mij en mn zusje ging nu mijn ouders op vakantie waren. Met een kutexcuus over bier in de achtertuin en een voetbalwedstrijd kijken heb ik haar weer op pad naar huis gestuurd, maar ik heb nog steeds geen enkel idee over hoe vreemd ik over moet zijn gekomen. :tongueout:
Maargoed, mijn punt is dat je nooit aan alles kan denken. De kans is gewoon aanwezig dat je ouders je zullen betrappen, en dat kan zomaar resulteren in een kutstemming tijdens je trip.

Mehmet zei:
Trouwens ik heb ook eens salvia gehad en dat was voor mijn gevoel 1000 maal sterker dan een truffel trip daar kwam ik ook goed uit, alleen schrok ik van de intensiteit.
Klik om te vergroten...
Dat staat hier echt compleet los van. Van salvia ben je zo van de kaart dat alles gewoon compleet raar is geworden en je je niet kunt verzetten tegen het effect totdat het voorbij is. Bij truffels blijft je besef van een identiteit en je begrip van de situatie veel meer aanwezig, derhalve kan je ook veel harder in paniek raken op een hoge dosering truffels.

Mehmet zei:
Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?
Klik om te vergroten...
Dit is dus precies de reden waarom dit een dom idee is. Er zijn bepaalde manieren en trucjes om met de vervelende 'denkfouten' van psychedelica te leren dealen, en als je wat vaker tript raak je langzaam ook wat meer gewend aan het trippen zelf.
Dit is precies wat psychedelibee bedoeld als hij zegt dat je een beginner bent: je moet nog leren trippen. Je moet bekend worden met de effecten van het trippen zelf, je moet op je gemak zijn en je moet leren omgaan met bepaalde situaties. Als je steeds op dezelfde gedachtenloops uitkomt zonder dat je daar enige controle over weer uit te oefenen, hoe kun je er dan van overtuigd zijn dat je op een dubbele dosering nog steeds geen problemen hebt om bij je ouders thuis te trippen?

Mehmet zei:
Ik weet nog steeds niet zeker hoeveel gram ik zal nemen, ik moet echt wel respect hebben voor psychedelia.
Klik om te vergroten...
Sterker nog, ik krijg steeds meer het idee dat je je dosering helemaal niet omhoog moet gooien. Als ik kijk hoe je over je laatste ervaring praat, dan klinkt het alsof deze eigenlijk toen al wat hoog voor je lag. Het lijkt me verstandig om nog een paar keer 15gram te doen, zodat je je op je gemak gaat voelen en wat meer ervaring op doet.

Uit je vragen merk ik dat je nog steeds de kracht van een sterke dosis truffels flink onderschat. Wees verstandig en neem van ons aan dat het mentaal echt sterk spul kan zijn.
Trippen op hogere doseringen is echt een eigenschap die je (langzaam) moet ontwikkelen, al lijkt dat voor jou nou misschien wel niet zo. Iedere ervaren tripper leert op zijn eigen moment dat het misschien toch wel wat heftiger is dan gedacht, en krijgt van ook een soort van respect/ontzag voor zwaardere doseringen/middelen. Zo'n moment kan best belangrijk zijn in je psychedelische Carriere, en daarom wil ik je nog éénmaal op het hart drukken dat zo'n moment beter niet gebeurd doordat je 'perongeluk' 30 gram truffels opeet terwijl je daar nog lang niet klaar voor bent.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mehmet zei:
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik niet eens voor de 20 ga, maar gewoon weer 15 neem en probeer nog dieper te gaan met meditatie. Even wat meer ervaring opbouwen. En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen. Oh en dat over salvia daar heb je ook gelijk in haha, dat kun je idd niet echt vergelijken met elkaar.

Thanks voor de snelle reactie, jullie hebben me enorm veel geholpen!
Klik om te vergroten...
Schijnbaar typ ik nogal traag op mijn mobiel, je hebt zelf al de juiste conclusies getrokken zonder mijn post te lezen. Goed bezig! :)

Ik laat de post toch maar zo staan, en ik doe net alsof je jouw bericht na de mijne geplaatst hebt. :tongueout:
M
MehmetLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Schijnbaar typ ik nogal traag op mijn mobiel, je hebt zelf al de juiste conclusies getrokken zonder mijn post te lezen. Goed bezig! :)

Ik laat de post toch maar zo staan, en ik doe net alsof je jouw bericht na de mijne geplaatst hebt. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Juist haha. Ik denk nu toch wel dat ik meer uit een trip van 15 gram kan halen dan eentje van hogere dosering. En waarschijnlijk is het gewoon mijn ego die denkt zo'n intense trip te kunnen hebben, onwetend en ook wel vergeten nu hoe gek het er aan toe kan gaan bij een trip. Ik zou wel voor de 30 kunnen gaan maar wie houd ik voor de gek, ik weet zelf ook wel dat dat veel te intens is en sowieso geen positieve ervaring zal zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mehmet zei:
En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen.
Klik om te vergroten...
Verstandig dat je het advies ter harte neemt en meer tijd neemt om ervaring op te bouwen. Een week later alweer trippen zou ik niet doen, aangezien je dan nog tolerantie hebt en je niet het volle effect krijgt. Na zo'n twee weken is de tolerantie pas zo goed als helemaal verdwenen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk is het meeste wel gezegd, maar ik had nog wat dingen in m'n hoofd:

30 gram truffels lijkt me ook een te grote stap als je van 15 af komt. Ik heb met truffels maximaal 1,5 pakje (samen 22,5 gram) gedaan, dat gaf een goede trip. Met paddo's heb ik hoge doseringen gedaan. Destijds had ik toen een soort sweet spot gevonden welke op zo'n 30 a 35 gram paddo's lag (vergelijkbaar met die 22,5 gram truffels). Hoger dan 40 gram paddo's gaf dan niet zozeer meer diepgaande trips, maar vooral meer intensiteit (mentaal en qua visuals) waardoor de kans op verwarring sterk toenam. Een 'normale' paddo trip was dan 20 gram (vergelijkbaar met 15 gram truffels), maar zodra ik rond de 30 gram paddo's nam, werden de trips intenser zonder nog echt te intens te worden. Het was nog niet chaos zeg maar.

Wat ik denk over diepgang in relatie tot hoog doseren:

De diepte zit niet in het middel dat je tot je neemt. De diepte is in jou. 2 dingen zijn nodig om die diepte te ervaren: voldoende intensiteit en accepterend vermogen. Intensiteit kan zowel intern verkregen worden (door concentratie/meditatie) als extern (op verscheidene manieren waaronder tripmiddelen consumeren). Maar accepterend vermogen is een intern proces. Met behulp van entactogenen bijvoorbeeld kun je dit vermogen wel kunstmatig vergroten, maar dat is een vrij oppervlakkige en onstabiele acceptatie. De echte accepterende capaciteit zit daaronder, in onszelf. Daarom kun je niet een willekeurige lompe boer van straat plukken en die een gegarandeerde spirituele ervaring geven door hem LSD of iets dergelijks te voeren. Zolang er tijdens het trippen geen accepterend vermogen is, zullen mensen geen diepgang ervaren maar enkel intensiteit (in visuals en in het denken).

Of je moet zó hoog gaan doseren dat je identiteit compleet weggevaagd wordt. :wink: Dat denken niet meer mogelijk is. Maar mij lijkt de slimste manier om gemiddeld tot misschien iets boven gemiddeld te doseren en vooral aan je accepterend vermogen te gaan werken. Dan worden trips heel gauw heel interessant, zonder al teveel kans op mindfucks.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij mij is een (minstens) dubbele portie truffels/paddo's de normaalste zaak van de wereld.

Ben ervaren en de kans op een bad trip is precies nul en ik heb een hekel aan zo'n net niet trip van een normale portie.

als paddo-gebruiker ga je denk ik door verschillende fases. de eerste keren vooral lachkicks, dan de mentale fases met fantastische inzichten in jezelf, en daar tussendoor de onvermijdelijke bad trip die je eigenlijk gewoon nodig hebt om dus ook je demonen te leren kennen alsmede je trip beter te kunnen sturen. en op een gegeven moment ben je wel klaar met die ontdekkingsreis door jezelf en blijft over gewoon lekker genieten van de body-high en het visuele en audiotieve (psychedelische muziek luisteren) en kan je de trip gemakkelijk sturen ook tijdens hele hoge doseringen zoals dus dubbele en driedubbele porties zonder ook maar enige kans op een bad trip.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
Bij mij is een (minstens) dubbele portie truffels/paddo's de normaalste zaak van de wereld.
Klik om te vergroten...
Een dubbele portie van de smartshop, hoop ik dan. Onze TS wou graag een dubbele portie van de hoogste dosering die hij ooit henomen heeft. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn beste Fool,

TS spreekt toch over 3 keer 15 gram te hebben gedaan, en 15 gram IS een portie in de smartshop. en dan is 2 porties een dubbele portie en 3 porties een driedubbele. toch geen hogere wiskunde dacht ik zo...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
En hoe sterk is zo'n driedubbele portie dan als je het moet verdelen over 3 verschillende tripmomenten? :)
C
Cosmic de hamsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelf heb ik een keer 30 gram Vahalla en nog iets van 7,5 gram Utopia gehad, samen met passiebloem en wiet.
Als je het een keer wilt proberen zorg dan dat je in een rustige en vertrouwde omgeving bent (zoals bij elke tripmiddel).
Neem dit niet als je nog niet ervaren bent met tripmiddelen, maar als je het wel bent gewend dan is het echt een aanrader!

Mentaal is het idd wel zwaar maar als de trip over is dan voelt het net alsof je een parcour hebt gelopen, je hebt altijd de kans dat je verkeerd land maar als je het allemaal hebt doorlopen dan heb je weer een overwinning op je naam staan (in dit geval een psychedelisch winst)

Ik vond de ervaring het meer dan waard, maar de kans op een bad trip word ook groter met dit soort dosissen. dus doe eerst zelf je onderzoek voordat je iemand op het internet gaat geloven :wink:
R
REA3Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet niet of het verstandig is om je portie te verdubbelen . Zelf ben ik een beginner en heb verleden week 33 gram valhalla truffels genomen in combinatie met wiet. Had pas twee keer ervaring met 15 gram als hoogste dosis. Ik wilde het langzaam verhogen echter uit gierigheid ( moest een deel wegdoen ) had ik de volledige dosis genomen. En ondanks dat ik er achteraf het een super ervaring vond. Was het tijdens de trip een grote hel. Had amper controle over mijn gedachtes en was volledig op toen de trip klaar was. Het is lastig. Tijdens de trip heb ik letterlijk mijn excuses aangeboden aan de truffel. Het is goed voor je nederigheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
REA3 zei:
in combinatie met wiet.
Klik om te vergroten...
Dat kan het echt geweest zijn hoor. Psychedelica icm wiet is tricky en gaat heel vaak fout. Je kunt met psychedelica alleen ook bad gaan, maar ik heb het idee dat wiet erbij nemen dat risico zeer vergroot. Een beetje toegevoegde paranoia kan makkelijk uitgroeien tot ware paniekaanvallen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik blow ook bij 2cb. 2cb is wel minder sterk psychedelisch dan truffels of lsd. De combi voelt lekker maar de wiet versterkt zeker de trip. Pas er dus wel mee op.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Dat kan het echt geweest zijn hoor. Psychedelica icm wiet is tricky en gaat heel vaak fout. Je kunt met psychedelica alleen ook bad gaan, maar ik heb het idee dat wiet erbij nemen dat risico zeer vergroot. Een beetje toegevoegde paranoia kan makkelijk uitgroeien tot ware paniekaanvallen.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar, maar na amper ervaring meteen zo'n dosis nemen lijkt me toch ook duidelijk wel een recept voor te hard gaan.

Zelf blow ik eigenlijk standaard bij psychedelica en bij mij is het nog nooit verkeerd gegaan, maar cannabis erbij verhoogt zeker het risico op fout gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Zelf blow ik eigenlijk standaard bij psychedelica en bij mij is het nog nooit verkeerd gegaan, maar cannabis erbij verhoogt zeker het risico op fout gaan.
Klik om te vergroten...
Ik ook, maar ik heb me persoonlijk wel eens zo trippend-stoned geblowed dat ik niet meer kon dansen op het festival :(
Toen heb ik de rest van de dag maar in het zonnetje gezeten :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Dat is zeker waar, maar na amper ervaring meteen zo'n dosis nemen lijkt me toch ook duidelijk wel een recept voor te hard gaan.

Zelf blow ik eigenlijk standaard bij psychedelica en bij mij is het nog nooit verkeerd gegaan, maar cannabis erbij verhoogt zeker het risico op fout gaan.
Klik om te vergroten...
Lang voordat ik regelmatig wiet gebruikte nam ik geregeld hogere doseringen psilocybine en ik heb het idee dat die hogere intensiteit (hard gaan) niet per se een probleem is, tenzij er paranoia aanwezig is. Bij mij lijkt paranoia veel eerder op te komen met wiet dan met psychedelica en zo lijkt het voor veel mensen te werken. Uiteraard zal iemand sneller overmand worden door 30 dan 15 gram truffels, maar ik denk dat het voor veel mensen gewoon niet slim is om wiet erbij te nemen omdat het vaak een element van paranoia toevoegt. Velen ervaren dat al met wiet alleen, maar kunnen het dan handelen. Maar psychedelica versterkt alles en dan kan het heel gauw heel verkeerd gaan... Als er geen element van paranoia is, kun je super intense trips meemaken, zonder verkeerd te gaan. Voor mezelf gesproken, ik denk dat ik veel meer kans heb op bad gaan met 15 gram truffels + wiet, dan 30 gram truffels alleen. 30 gram truffels + wiet erbij is dan natuurlijk helemaal een recept voor verkeerd gaan (maar hoeft natuurlijk niet, er zijn vele uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld bij jou dus).
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Ik ook, maar ik heb me persoonlijk wel eens zo trippend-stoned geblowed dat ik niet meer kon dansen op het festival :(
Toen heb ik de rest van de dag maar in het zonnetje gezeten :tongueout:
Klik om te vergroten...
Haha ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."