Fool: Dat klopt ik heb helemaal geen idee, maar dat had dat had ik ook helemaal niet met de eerste keer bij 15 gram.
Dat kan wel wezen, maar 30 gram is wel even een stuk serieuzer dan 15.
Daarnaast blijkt uit de volgende quote ook hoe goed je kon dealen met die 15 gram.
het was ook niet dat ik negatieve gedachtes had tijdens die trips, alleen dat ik het intens vond.
Je situatie als te intens ervaren is zelfs een bijzonder negatieve gedachte. Je hebt last van een situatie waar je de komende paar uur aan vast zit, terwijl je er niets aan kan doen. Vanuit deze gedachte is het nog maar een kleine stap voordat je ineens flink in paniek raakt hoor, onderschat dit niet!
Verder heb ik die 3 keer ook in mijn kamer getript, de eerste keer alleen met mijn zusje die af en toe even kwam kijken, en de andere 2 keer met een vriend ook in mijn kamer. Alle 3 trips met mijn ouders ook in huis die helemaal geen weet hadden van waar ik mee bezig was.
Onder invloed ga je op andere manieren denken dan nuchter. Vooral met zulke hoge doseringen kunnen punten die je nuchter niet uitmaken je ineens in de war schoppen. Als je bijvoorbeeld kort denkt 'mijn vader ging net op de gang naar de wc, hij is even wakker!' of 'mijn moeder zou vet teleurgesteld zijn als ze er nu achter komt', dan kan dit zomaar je complete beleving van de rest van de trip zwaar negatief beïnvloeden, zelfs al gaat alles goed.
Ik word verder ook nooit gestoord en ben helemaal comfortabel met het trippen in de aanwezigheid van mijn ouders.
Daar hebben ze in de financiële wereld een soort reclame-slogan voor uitgevonden. 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.'
Ik herinner me ook nog een keer dat ik aan alles gedacht had, ik woonde toen nog bij mijn ouders. Mijn ouders waren op vakantie, iedere Nederlander was een of andere hoge wk-wedstrijd aan het kijken en wij zaten met een paar vrienden bij mij thuis in de tuin te trippen.
Net na de piek(ik had 22.5gr op) stopte er ineens een hele bekende auto voor onze deur. Mijn oma kwam, zo lief bezorgd, even kijken of het nog wel goed met mij en mn zusje ging nu mijn ouders op vakantie waren. Met een kutexcuus over bier in de achtertuin en een voetbalwedstrijd kijken heb ik haar weer op pad naar huis gestuurd, maar ik heb nog steeds geen enkel idee over hoe vreemd ik over moet zijn gekomen.
![:tongueout:]()
Maargoed, mijn punt is dat je nooit aan alles kan denken. De kans is gewoon aanwezig dat je ouders je zullen betrappen, en dat kan zomaar resulteren in een kutstemming tijdens je trip.
Trouwens ik heb ook eens salvia gehad en dat was voor mijn gevoel 1000 maal sterker dan een truffel trip daar kwam ik ook goed uit, alleen schrok ik van de intensiteit.
Dat staat hier echt compleet los van. Van salvia ben je zo van de kaart dat alles gewoon compleet raar is geworden en je je niet kunt verzetten tegen het effect totdat het voorbij is. Bij truffels blijft je besef van een identiteit en je begrip van de situatie veel meer aanwezig, derhalve kan je ook veel harder in paniek raken op een hoge dosering truffels.
Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?
Dit is dus precies de reden waarom dit een dom idee is. Er zijn bepaalde manieren en trucjes om met de vervelende 'denkfouten' van psychedelica te leren dealen, en als je wat vaker tript raak je langzaam ook wat meer gewend aan het trippen zelf.
Dit is precies wat psychedelibee bedoeld als hij zegt dat je een beginner bent: je moet nog leren trippen. Je moet bekend worden met de effecten van het trippen zelf, je moet op je gemak zijn en je moet leren omgaan met bepaalde situaties. Als je steeds op dezelfde gedachtenloops uitkomt zonder dat je daar enige controle over weer uit te oefenen, hoe kun je er dan van overtuigd zijn dat je op een dubbele dosering nog steeds geen problemen hebt om bij je ouders thuis te trippen?
Ik weet nog steeds niet zeker hoeveel gram ik zal nemen, ik moet echt wel respect hebben voor psychedelia.
Sterker nog, ik krijg steeds meer het idee dat je je dosering helemaal niet omhoog moet gooien. Als ik kijk hoe je over je laatste ervaring praat, dan klinkt het alsof deze eigenlijk toen al wat hoog voor je lag. Het lijkt me verstandig om nog een paar keer 15gram te doen, zodat je je op je gemak gaat voelen en wat meer ervaring op doet.
Uit je vragen merk ik dat je nog steeds de kracht van een sterke dosis truffels flink onderschat. Wees verstandig en neem van ons aan dat het mentaal echt sterk spul kan zijn.
Trippen op hogere doseringen is echt een eigenschap die je (langzaam) moet ontwikkelen, al lijkt dat voor jou nou misschien wel niet zo. Iedere ervaren tripper leert op zijn eigen moment dat het misschien toch wel wat heftiger is dan gedacht, en krijgt van ook een soort van respect/ontzag voor zwaardere doseringen/middelen. Zo'n moment kan best belangrijk zijn in je psychedelische Carriere, en daarom wil ik je nog éénmaal op het hart drukken dat zo'n moment beter niet gebeurd doordat je 'perongeluk' 30 gram truffels opeet terwijl je daar nog lang niet klaar voor bent.