Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan plan 30 gram Valhalla truffels te nemen

Van plan 30 gram Valhalla truffels te nemen

29 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee dit is hartstikke dom. Je hebt op dit moment geen idee hoe een trip met zo'n dosering is, en daarom kun je je ook slecht inbeelden hoe je daarop gaat reageren.

De stap van 15 naar 30 is gewoon veel te groot. Hiermee verdubbel je het effect niet, maar de sterkte van een (truffel-)trip groeit exponentieel adhv de ingenomen dosering. Als je de volgende trip 20gr, of maximaal 22.5gr neemt zal je trip duidelijk een stuk zwaarder zijn. Mocht je dan besluiten om de volgende keer een nog hogere dosering te nemen, dan kun je je wat beter voorstellen waarvoor je dan precies tekent. :wink:

Daarnaast: bedoel je met 'als iedereen slaapt' dat je samen met ouders/whatever woont die op dat moment in huis zijn en niet mogen weten dat je tript?
Als dat het geval is dat dan raad ik het helemaal af om je dosering op te horen. Dat soort situaties zijn verschrikkelijk als je tript, en dat wordt nog veel erger als je je dosering verhoogd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Realiseer je je wel dat het verdubbelen van je dosis het effect veel meer dan verdubbeld? Ik zou echt niet zomaar de sprong van 15 naar 30 gram maken. Want dat gaat je echt zwaar overvallen qua heftigheid, zeker wanneer je zegt dat 15 gram al een heftige trip voor je opleverde. Bovendien heb je het pas 3 keer gedaan, geloof mij dan ben je nog maar een beginner.

Voor psychedelica moet je respect hebben en de dosis gewoon rustig opbouwen. Als je zo gaat stunten met de dosis dan kan dat eigenlijk alleen maar fout aflopen, want psychedelica zetten je dan echt direct op je plek. Bovendien zul je met dat soort doseringen niet direct meer bruikbare inzichten over je leven krijgen, maar vooral veel meer chaos en verwarring als je nog niet ervaren bent met dit soort doseringen.
M
MehmetLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wil even met tegenargumenten komen want ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd.

Fool: Dat klopt ik heb helemaal geen idee, maar dat had dat had ik ook helemaal niet met de eerste keer bij 15 gram. Verder heb ik die 3 keer ook in mijn kamer getript, de eerste keer alleen met mijn zusje die af en toe even kwam kijken, en de andere 2 keer met een vriend ook in mijn kamer. Alle 3 trips met mijn ouders ook in huis die helemaal geen weet hadden van waar ik mee bezig was. Ik word verder ook nooit gestoord en ben helemaal comfortabel met het trippen in de aanwezigheid van mijn ouders.

Psychedelibee: Ik ben me bewust dat het vele male intenser zal zijn, en verwacht dan ook een level 5 trip. 15 gram vond ik inderdaad intens maar alleen omdat ik zoiets nooit eerder had meegemaakt, en het was ook niet dat ik negatieve gedachtes had tijdens die trips, alleen dat ik het intens vond. Trouwens ik heb ook eens salvia gehad en dat was voor mijn gevoel 1000 maal sterker dan een truffel trip daar kwam ik ook goed uit, alleen schrok ik van de intensiteit. Niet bang ofzo, alleen verwondering voor de intensiteit en wat ik heb ervaren.

Ik ben het wel met jullie eens dat ik nog niet ervaren genoeg ben, en 30 gram aan intensiteit voor ongeveer 5 uur lang, daar ben ik denk ik nog niet klaar voor. Het is alweer een tijdje geleden en ik ben vergeten hoe intens zo'n trip is, want ik weet nog dat ik momenten had van ik ben hier nu wel klaar mee, en hoelang gaat dit nog door hahaha. Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?

Ik weet nog steeds niet zeker hoeveel gram ik zal nemen, ik moet echt wel respect hebben voor psychedelia. Ik zal er zeker eerst nog even over nadenken en zelf even wat meer research doen over hogere doseringen. Ik ben blij dat ik wel hier nog even heb gepost haha, anders had het misschien helemaal fout kunnen aflopen.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dood zul je er in ieder geval niet van gaan. Het zal een mentale uitdaging worden, misschien ben je daar wel naar opzoek? Ik heb geen ervaring met psilocybine, dus kan daar niets zinnigs over zeggen. Wel heb ik ervaring met DMT, ook maar 1 keer, maar toch.. Ik heb een Ayahuasca-ceremonie bijgewoond en iedereen die daar kwam kreeg exact dezelfde hoeveelheid, ook de mensen die er b.w.v.s. wekelijks kwamen. Stuk voor stuk hadden we een sterke trip. Voor mij was het heel erg overweldigend en intens. Ook heb ik momenten meegemaakt waar ik oprecht doodsangsten heb uitgestaan. Achteraf bezien vond ik het een geweldige ervaring. Je geeft aan de trip in je eentje te willen doen, dat zou dan niet mijn voorkeur hebben. Ik vond het fijn een beetje het gevoel te hebben dat er nog mensen waren die op me aan het letten waren. Ik had af en toe wel een hand op mijn schouder nodig, maar geen verbale communicatie; dat begreep ik niet meer:grin:. Maar misschien trip je liever helemaal in je eentje, it's up too you. Ik denk dat het per persoon afhankelijk is. Als je voelt dat je het moet doen, ga ervoor zou ik zeggen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mehmet zei:
Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?
Klik om te vergroten...
Je zult je mee moeten laten voeren, want controle heb je niet. Probleem waar het juist vaak fout gaat is dat mensen die controle niet durven opgeven, waardoor ze dan echt totaal bad gaan.

Overigens is salvia niet echt een goed vergelijk met truffels, want dat duurt heel kort waardoor de enorme intensiteit makkelijker te doen is.

Ik zou eerst maar eens voor 20g gaan, je zal zien dat dit alweer een stuk sterker is dan 15g. En dan gewoon langzaam de dosis opbouwen elke volgende keer als het goed ging. Telkens 5g erbij is best te doen, maar in een keer 15g erbij is vragen om problemen.

Neem dit maar van mij aan. Ik heb er zelf al zo'n 50+ trips opzitten en ook wel eens doseringen van 30 en 40g gedaan, maar daar moet je echt niet te licht over denken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Btw, je zei in je eerste post dat je mediteert. Ga mediteren tijdens je trip, diepgang gegarandeerd. Ipv een belachelijk hoge dosis te nemen, kun je dezelfde diepgang met een normale dosis en meditatie bereiken zonder dat het direct overweldigend wordt.
M
MehmetLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Btw, je zei in je eerste post dat je mediteert. Ga mediteren tijdens je trip, diepgang gegarandeerd. Ipv een belachelijk hoge dosis te nemen, kun je dezelfde diepgang met een normale dosis en meditatie bereiken zonder dat het direct overweldigend wordt.
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk. Ik denk dat ik niet eens voor de 20 ga, maar gewoon weer 15 neem en probeer nog dieper te gaan met meditatie. Even wat meer ervaring opbouwen. En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen. Oh en dat over salvia daar heb je ook gelijk in haha, dat kun je idd niet echt vergelijken met elkaar.

Thanks voor de snelle reactie, jullie hebben me enorm veel geholpen!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mehmet zei:
Fool: Dat klopt ik heb helemaal geen idee, maar dat had dat had ik ook helemaal niet met de eerste keer bij 15 gram.
Klik om te vergroten...
Dat kan wel wezen, maar 30 gram is wel even een stuk serieuzer dan 15.
Daarnaast blijkt uit de volgende quote ook hoe goed je kon dealen met die 15 gram. :wink:

Mehmet zei:
het was ook niet dat ik negatieve gedachtes had tijdens die trips, alleen dat ik het intens vond.
Klik om te vergroten...
Je situatie als te intens ervaren is zelfs een bijzonder negatieve gedachte. Je hebt last van een situatie waar je de komende paar uur aan vast zit, terwijl je er niets aan kan doen. Vanuit deze gedachte is het nog maar een kleine stap voordat je ineens flink in paniek raakt hoor, onderschat dit niet!

Verder heb ik die 3 keer ook in mijn kamer getript, de eerste keer alleen met mijn zusje die af en toe even kwam kijken, en de andere 2 keer met een vriend ook in mijn kamer. Alle 3 trips met mijn ouders ook in huis die helemaal geen weet hadden van waar ik mee bezig was.
Klik om te vergroten...
Onder invloed ga je op andere manieren denken dan nuchter. Vooral met zulke hoge doseringen kunnen punten die je nuchter niet uitmaken je ineens in de war schoppen. Als je bijvoorbeeld kort denkt 'mijn vader ging net op de gang naar de wc, hij is even wakker!' of 'mijn moeder zou vet teleurgesteld zijn als ze er nu achter komt', dan kan dit zomaar je complete beleving van de rest van de trip zwaar negatief beïnvloeden, zelfs al gaat alles goed.

Ik word verder ook nooit gestoord en ben helemaal comfortabel met het trippen in de aanwezigheid van mijn ouders.
Klik om te vergroten...
Daar hebben ze in de financiële wereld een soort reclame-slogan voor uitgevonden. 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.'

Ik herinner me ook nog een keer dat ik aan alles gedacht had, ik woonde toen nog bij mijn ouders. Mijn ouders waren op vakantie, iedere Nederlander was een of andere hoge wk-wedstrijd aan het kijken en wij zaten met een paar vrienden bij mij thuis in de tuin te trippen.
Net na de piek(ik had 22.5gr op) stopte er ineens een hele bekende auto voor onze deur. Mijn oma kwam, zo lief bezorgd, even kijken of het nog wel goed met mij en mn zusje ging nu mijn ouders op vakantie waren. Met een kutexcuus over bier in de achtertuin en een voetbalwedstrijd kijken heb ik haar weer op pad naar huis gestuurd, maar ik heb nog steeds geen enkel idee over hoe vreemd ik over moet zijn gekomen. :tongueout:
Maargoed, mijn punt is dat je nooit aan alles kan denken. De kans is gewoon aanwezig dat je ouders je zullen betrappen, en dat kan zomaar resulteren in een kutstemming tijdens je trip.

Mehmet zei:
Trouwens ik heb ook eens salvia gehad en dat was voor mijn gevoel 1000 maal sterker dan een truffel trip daar kwam ik ook goed uit, alleen schrok ik van de intensiteit.
Klik om te vergroten...
Dat staat hier echt compleet los van. Van salvia ben je zo van de kaart dat alles gewoon compleet raar is geworden en je je niet kunt verzetten tegen het effect totdat het voorbij is. Bij truffels blijft je besef van een identiteit en je begrip van de situatie veel meer aanwezig, derhalve kan je ook veel harder in paniek raken op een hoge dosering truffels.

Mehmet zei:
Nu ik terug denk aan mijn eerdere trips had ik ook niet veel controle en zat ik soms wel vast in van die gedachtenloops. Ik weet niet of er een bepaalde vorm van beheersing en controle is bij een hoge dosering of laat je je gewoon meevoeren?
Klik om te vergroten...
Dit is dus precies de reden waarom dit een dom idee is. Er zijn bepaalde manieren en trucjes om met de vervelende 'denkfouten' van psychedelica te leren dealen, en als je wat vaker tript raak je langzaam ook wat meer gewend aan het trippen zelf.
Dit is precies wat psychedelibee bedoeld als hij zegt dat je een beginner bent: je moet nog leren trippen. Je moet bekend worden met de effecten van het trippen zelf, je moet op je gemak zijn en je moet leren omgaan met bepaalde situaties. Als je steeds op dezelfde gedachtenloops uitkomt zonder dat je daar enige controle over weer uit te oefenen, hoe kun je er dan van overtuigd zijn dat je op een dubbele dosering nog steeds geen problemen hebt om bij je ouders thuis te trippen?

Mehmet zei:
Ik weet nog steeds niet zeker hoeveel gram ik zal nemen, ik moet echt wel respect hebben voor psychedelia.
Klik om te vergroten...
Sterker nog, ik krijg steeds meer het idee dat je je dosering helemaal niet omhoog moet gooien. Als ik kijk hoe je over je laatste ervaring praat, dan klinkt het alsof deze eigenlijk toen al wat hoog voor je lag. Het lijkt me verstandig om nog een paar keer 15gram te doen, zodat je je op je gemak gaat voelen en wat meer ervaring op doet.

Uit je vragen merk ik dat je nog steeds de kracht van een sterke dosis truffels flink onderschat. Wees verstandig en neem van ons aan dat het mentaal echt sterk spul kan zijn.
Trippen op hogere doseringen is echt een eigenschap die je (langzaam) moet ontwikkelen, al lijkt dat voor jou nou misschien wel niet zo. Iedere ervaren tripper leert op zijn eigen moment dat het misschien toch wel wat heftiger is dan gedacht, en krijgt van ook een soort van respect/ontzag voor zwaardere doseringen/middelen. Zo'n moment kan best belangrijk zijn in je psychedelische Carriere, en daarom wil ik je nog éénmaal op het hart drukken dat zo'n moment beter niet gebeurd doordat je 'perongeluk' 30 gram truffels opeet terwijl je daar nog lang niet klaar voor bent.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mehmet zei:
Je hebt gelijk. Ik denk dat ik niet eens voor de 20 ga, maar gewoon weer 15 neem en probeer nog dieper te gaan met meditatie. Even wat meer ervaring opbouwen. En dan als ik er dan nog behoefte aan heb kan ik een week later ofzo weer gaan trippen. Oh en dat over salvia daar heb je ook gelijk in haha, dat kun je idd niet echt vergelijken met elkaar.

Thanks voor de snelle reactie, jullie hebben me enorm veel geholpen!
Klik om te vergroten...
Schijnbaar typ ik nogal traag op mijn mobiel, je hebt zelf al de juiste conclusies getrokken zonder mijn post te lezen. Goed bezig! :)

Ik laat de post toch maar zo staan, en ik doe net alsof je jouw bericht na de mijne geplaatst hebt. :tongueout:
M
MehmetLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Schijnbaar typ ik nogal traag op mijn mobiel, je hebt zelf al de juiste conclusies getrokken zonder mijn post te lezen. Goed bezig! :)

Ik laat de post toch maar zo staan, en ik doe net alsof je jouw bericht na de mijne geplaatst hebt. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Juist haha. Ik denk nu toch wel dat ik meer uit een trip van 15 gram kan halen dan eentje van hogere dosering. En waarschijnlijk is het gewoon mijn ego die denkt zo'n intense trip te kunnen hebben, onwetend en ook wel vergeten nu hoe gek het er aan toe kan gaan bij een trip. Ik zou wel voor de 30 kunnen gaan maar wie houd ik voor de gek, ik weet zelf ook wel dat dat veel te intens is en sowieso geen positieve ervaring zal zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."