Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKratom ervaringen

Kratom ervaringen

32 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit toch wel lekker te spacen in de comedown van de Kratom. Heb er een joint bij gerookt en 3 biertjes op. :)

Deze was weer wat meer loom. Heb wat zitten gamen en ging wel maar reactiesnelheid leek ietsje minder.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De onrustige benen zullen wel bij Kratom horen, ook nu weer. Friemelen met je tenen en wat met je voeten bewegen, het gaat zowat automatisch.

Deze green vein werkt iets anders dan de white vein. Minder loomheid en wat energieker. Deze lijkt wat sterker, met zelfs een heel lichte bodyload.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#3
UmbraVitae, kratom is wel degelijk te merken. De witte soorten zijn doorgaans 'energizing' en van de rode wordt je doorgaans relaxt. Ikzelf heb twee fervent kratomgebruikers in mijn omgeving (kraat voor, kraat na, kratom, kratom, kratom!). Ik dacht: 'nou, dat moet ik dan ook maar eens proberen'. Ik weet niet meer precies welke soorten ik heb uitgeprobeerd, maar de soort waar je energie van krijgt daar wordt je ook wel vrolijker, opgewekter en licht euforisch van. Ik vind alleen dat het snel is uitgewerkt en dat je je dan behoorlijk 'leeggetrokken' voelt. Je kunt dan natuurlijk weer gewoon bijpakken en vrolijk verder gaan, maar het houdt een keer op natuurlijk. Ik ben niet zo'n groot fan, de nadelen wegen niet op tegen de kortdurende voordelen.

Maar ik wil je wel even waarschuwen dat je dagelijkse inname dient te vermijden. Een goede vriend en mijn partner slikken dus dagelijks bergen van dat spul. Maar ook zij dachten: natuurlijk = dus prima! Ik heb ze allebei gezien toen de kratomleverancier vertraging had en de kraat op was en nou ik zeg het je, dat was geen pret. Mijn partner had het superkoud (twee truien aan en een dekentje op de bank), moest braken, had diarree en zweette zich te pletter en was superdown (wat natuurlijk ook niet zo verwonderlijk is als je er zo bij ligt). Het lijkt daarom mssn ook stiekem wel erg veel op opiaten. Ze hebben het vaker over afkicken van de kratom, maar de waarheid is dat dat spul je gewoon op de been houdt. Beiden beginnen ze de dag dus gewoon met zo'n hoopje poeder. Hij neemt vervolgens gedurende de hele dag om de paar uur bij. Qua persoonlijkheid of gedrag heb ik er weinig last van en wat wel of niet goed is voor hemzelf weet hij zelf ook vast wel en daar moet ie dan maar mee aan de slag als de tijd rijp is.... Bij voorkeur in zijn eigen woning als ik er niet ben :wink:

Dus, als je iets zoekt om dagelijks te gaan gebruiken zou ik niet voor de kratom gaan. Ik heb vorige week van dinsdag tot en met vrijdag elke dag wat truffeltjes gesnoept. Dinsdag 1/3 van een bakje van 10 gram en zo zag dat eruit: https://drugsforum.nl/threads/een-snoezig-minitripje-van-truffels.62414/ . De rest van de dagen een stuk of 4/5 ofzo. Daarvan werd ik vrolijk, relaxter (vooral in mijn hoofd), energiek en ik voelde me de hele dag positiever en fijner, zonder lichamelijke of mentale kater. In het weekend lekker volledig nuchter en dat was ook helemaal best. Dus mssn hele kleine doseringen truffeltjes proberen?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kijk eens aan, een heel andere ervaring met Kratom deze keer, hoewel ik het gevoel wel herkende was de uitwerking toch een stuk anders dan vorige week met de White Vein.

Ik heb me echt vermaakt met de Kratom van vandaag. Beetje loomheid in het begin, heel ontspannen maar toch energiek, zo scherp als een mes, en ook nog een lichte euforie. En ik had al een goed humeur vandaag, misschien werd die ook nog een beetje versterkt. Het blijft allemaal subtiel, maar toch.... :)

Toch wel leuk spul dus. :)

Dus de White Vein en de Green Vein hebben we gehad. De eerste lijkt me wel iets voor het slapen gaan, de tweede leent zich wel voor sociale aangelegenheden. en dan heb ik nog 'All in one' en Bali Daeng X te gaan. En die schijnen sterker te zijn dan de White en Green, ik ben benieuwd.

@ Fruitvlieg:
Ja, ik weet dat het verslavend is, want zoals altijd lees ik me altijd goed in voor ik iets probeer. Maar zo voor af en toe zie ik geen enkele belemmering. er is in ieder geval geen enkele craving als het uitwerkt dus wat dat betreft zit je wel veilig. En nee, ik zoek niet naar iets wat ik elke dag kan gebruiken. Ik vind het leuk om me af en toe anders te voelen dan normaal maar ik wil me niet continue anders voelen dan normaal. Anders wordt 'anders' normaal dus is anders niet meer apart en dan zit je nog met een verslaving opgezadeld ook nog.
Van een 'leegetrokken' gevoel pf iets anders negatiefs heb ik overigens nog geen last gehad.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#5
Acht.zes: hoe lang duurde het gevoel bij jou?
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb een aantal maanden geleden ook een keer kratom geprobeerd, ik zou zo echt niet meer weten welke soort het was.
op het zakje stond aanbevolen dosis; 2-8 gram. ik begon met drie gram in wat water, niet te zuipen en een uur later had ik vrijwel geen effect, ik besloot dus om de rest van het zakje ook op te maken, dus de overige 7 gram met water ingenomen, na 25 minuten kreeg ik een sterke bodyload, maar het effect was zeer aangenaam. ik vond het een hele euforische roes waar ik nog wel vrij helder was.

als ik het zou moeten vergelijken zou ik zeggen 80% oxycodon met een vleugje van 20% wiet erdoor. toch helder maar wel een veranderde gedachtegang. heerlijk om een beetje te chatten en filmpjes te kijken. dit effect hield zon ongeveer 2 uur aan, hierna werd het rustig minder en totaal 3 uur na inname was het vrijwel uitgewerkt, ik ging even een sigaret roken en werd daardoor ineens heel misselijk en moest ook 5 minuten overgeven. ik denk dat dit ook grotendeels te verklaren is door de vrij hoge dosis voor de 1e keer. hierna overigens ook nooit meer gedaan.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Fruitvlieg zei:
Acht.zes: hoe lang duurde het gevoel bij jou?
Klik om te vergroten...

uurtje of 3 denk ik, met nog een uur of iets meer nawerking.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, dat is inderdaad ook mijn ervaring.

Tip tegen misselijkheid bij kratom: veel mensen (waaronder ikzelf) worden misselijk van kratom, maar daar heb ik iets op gevonden: neem een theelepeltje gemberpoeder voor je kratom inneemt, ik neem ook een beetje gemberpoeder na inname en voila, nergens last van.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Test #3.

Vandaag is de 'All in one' vein aan de beurt. Ik heb ook van deze 5 gram, maar de aangeraden dosering van deze vein is 2 a 3 gram, dus ik heb de helft van het zakje in de thee gedaan.

En nee, maak jullie maar geen zorgen, ik werk me echt niet een Kratom-verslaving in. Ik heb nu nog maar 2,5 gram All-in-one en 5 gram Bali Daeng X en als die op zijn is het er weer mee gedaan. Ik ga op korte termijn geen nieuwe Kratom halen. Wel wil ik in de toekomst nog eens de andere veins testen maar dat heeft dus geen haast.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
En dan gaan we meteen door naar test #4

Maeng Da Bali X, advies is 1-2 gram. Laat ik eens gek doen en gewoon 3 gram in mijn thee doen. :tongueout:

Ik begin de smaak lekker te vinden lol

edit;
Nog een kop thee op met 2 gram Bali.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Gisteren dus die hele 5 gram Bali opgemaakt. Ik had m behoorlijk hangen. :)

Conclusie:
Toch wel leuk spul. De eerste keer vond ik het niet bijzonder maar ik heb het gevoel leren waarderen. Daarnaast zit er toch wel verschil in de verschillende veins. Bij normale dosering kan je gewoon functioneren maar bij hoge dosering zal er niet veel uit je handen komen, en al zeker niet als je er bij blowt en of drinkt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had nog 2,5 gram 'All in one vein' liggen en ik had er behoorlijk zijn in ook en t smaakte erg lekker :)

Tijd om afscheid te nemen van de Kratom. Op is op en toch te verslavingsgevoelig om er een berg van in huis te halen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, van de week wat Kratom getest dus.

Het is op, maar ik moet bekennen dat ik nu toch wel enorm veel zin heb in een flinke bak Kratom thee. Als ik niet had geweten dat dit subtiele goedje best verslavend is zou ik van de week alweer een nieuw voorraadje in huis gehaald hebben denk ik. En dan rol je haast ongemerkt zo een verslaving in.

Bij het testen hoort denk ik toch ook wel het vermelden van deze lichte vorm van craving na een paar dagen vrolijk dit op het eerste gezicht onschuldig middel geprobeerd te hebben. Hoe subtiel ook, dit is ongetwijfeld een verslavende drug.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fruitvlieg zei:
Qua persoonlijkheid of gedrag heb ik er weinig last van en wat wel of niet goed is voor hemzelf weet hij zelf ook vast wel en daar moet ie dan maar mee aan de slag als de tijd rijp is.... Bij voorkeur in zijn eigen woning als ik er niet ben :wink:
Klik om te vergroten...

Mijn vriend heeft deze week dan eindelijk de stap gezet om af te kicken. De tijd was schijnbaar rijp, het verkeerde in mijn woning en ik was erbij.....Toch anders gelopen dan gewenst, maar goed, in good and bad times zullen we maar zeggen... :wink:

Huilen, diarree, heftige buikkrampen, ijskoud, doodmoe, nergens zin in. En dat zijn vooral de lichamelijke afkickverschijnselen. Deze hebben vijf dagen aangehouden. Gisteren (dag vijf en weer thuis bij hemzelf) begon het mentale gedeelte pas echt. Depri, huilen, angst, algehele malese. Ik heb zo'n vermoeden dat de eerste vijf dagen nog een snoezig begin waren van een lang en pijnlijk proces.

Moraal van het verhaal? Kraatjes vullen geen gaatjes of zoiets...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
En dan te bedenken dat de kratom high maar een heel subtiele is. Maar wel degelijk verslavend dus.

Heb zelf nog een flinke berg liggen maar al maanden niet meer aangeraakt.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
En dan te bedenken dat de kratom high maar een heel subtiele is. Maar wel degelijk verslavend dus.

Heb zelf nog een flinke berg liggen maar al maanden niet meer aangeraakt.
Klik om te vergroten...
Ja, ik las al vaker dat het verslavend kan werken.

Ikzelf neem het nu sinds 2 maanden zo’n 2-3 keer/week I.v.m. m’n ADD.
Laatst zat ik 1,5 week zonder: geen last v. cravings of ontwenningsverschijnselen gehad. Ook nog geen last v. tolerantie: dosis v. 1,5 gram nooit verhoogd en werkt nog steeds prima, zoals in het begin.
Ik gebruik het functioneel, niet recreatief.

Dit is natuurlijk mijn ervaring en zegt niets over de ervaring v. anderen.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi lieve en minder lieve mensjes, weet niet of het hier echt thuishoort, maar wat zijn jullie ervaringen met Kratom Maeng Da Extract? Het is niet psychoactief, maar alvast natuurlijk :P De effecten zijn toch echt miniem uit mijn ervaringen, laatst x je voelt je beetje energieker en je hebt zin om sociaal te doen, maar echt op een niveau waarbij je twijfelt of het vd herbs is of gewoon je eigen zelfve, gewoon omdat het zo miniem is. Is dit gewoon het uiteindelijk effect en moet je niets meer verwachten of schilt dit gewoon zo hard van persoon tot persoon? Nu ik het toch over natuurlijke en legale drugs heb, bij Salvia (roken met pijpje) is het effect wel BAM voelbaar, is kort maar krachtig, en die effecten zijn echt wel psychoactief en hallucinogeen, het branderige gevoel is enkel nadeel vr me omdat ik sowieso geen roker ben om die reden. Net zoals paddo's en truffs zeer sterk effect kunnen hebben, dus ben ik voorlopig teleurgesteld in kratom. Ik wou gewoon iets tot me nemen waarbij ik relax, licht euforisch en toch iets anders voelt dan normal modus, maar voor momenten waarbij lsd, xtc, ghb, 4fmp,...te heavy zijn en het niet echt kunt maken om deze middelen tot je te nemen. Zelf heb ik 2cb al in dat rijtje gestoken van, toch deftige effecten maar zeer controleerbaar en weinig tot geen dip, nu iets natuurlijks vinden en iets dat je bvb dagelijks kan nemen.
Groetjes
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Misschien moet je eens gewoon het kratom poeder kopen van een gespecialiseerde vendor (deze vind je gemakkelijk op internet). Kratom is wel degelijk psychoactief en kan ook een vrij intens effect hebben als je veel neemt :).
Het poeder is absoluut geen pretje om binnen te krijgen, maar het voelt wel heerlijk aangenaam en ontspannen, net zo'n gevoel als jij wil.
Wat ik als nadeel ervaar is dat het nogal vochtafdrijvend lijkt te werken :) ik moet altijd erg veel plassen wanneer ik het neem en voel me de dag erna ook een beetje uitgedroogd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kratom is wel degelijk psychoactief. Psychoactief betekent dat het de werking van je hersenen veranderd en wil nog niks zeggen over de heftigheid van de effecten. Caffeine en nicotine zijn bijvoorbeeld ook psychoactief, maar niet heel heftig. Kratom bind in je hersenen aan opiaat receptoren, maar doet dit wel veel minder heftig dan bijvoorbeeld morfine of heroine.

Een goede dosis van kwalitatief goede kratom zou je zeker moeten voelen, maar het blijft een vrij milde ervaring. Zo mild dat sommigen mensen die veranderingen in hun eigen lichaam niet herkennen het wellicht niet opmerken. Zeker als je al gewend bent om volledig van de kaart te gaan op middelen als salvia, lsd, xtc, ghb, 4-fa, etc. Als je kratom daarmee vergelijkt stelt het niet veel voor.

Je schrijft dat je je bij kratom wat energieker en socialer voelde, dat zijn wel degelijk effecten van kratom dus je hebt het in ieder geval gevoeld. Wanneer je wat meer neemt kan de energie ook omslaan in een wat suf en loom gevoel, dat zijn meer de opiaat effecten. Kratom heeft een beetje een tegenstrijdig effect in dat het je energiek en loom tegelijk kan maken. Van teveel kratom wordt je uiteindelijk misselijk,vdus je moet sowieso accepteren dat het nooit heel heftig zal worden.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dankje voor de reacties Jam en Psychedelibee, het is wel duidelijk dat ik niet de effecten van lsd, xtc, salvia, paddo's,...moet verwachten :tongueout: En hetgeen ik neem is kratom in capsules vanuit smartshop, dus het kan op dat vlak misschien ook al beter. En indd, hetgeen ik voelde zal wel door de kratom geweest zijn, had 3 capsules (500mg/cap) genomen op lege maag. Had vroeger eens blijven nemen, meer dan 14 capsules, omdat ik vond dat ik te weinig voelde, maar dat was dom van me, gaf me enkel misselijkheid en loom gevoel, maar geen leuke psy effecten, dus lage dosis, rond de 3-4 capsules (ca. 2g) is 0% misselijkheid of enige vorm van last en beetje energieker en socialer, ga ik dit verdubbelen fzo dan ist meer iets voor het slapengaan lijkt me :tongueout: Voor de rest brengt het ook geen schade aan het lichaam lijkt me.
PS is zon geconcentreerd extract in capsules minder dan je blad in zn geheel neemt?
Grtz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."