Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKratom ervaringen

Kratom ervaringen

32 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kijk eens aan, een heel andere ervaring met Kratom deze keer, hoewel ik het gevoel wel herkende was de uitwerking toch een stuk anders dan vorige week met de White Vein.

Ik heb me echt vermaakt met de Kratom van vandaag. Beetje loomheid in het begin, heel ontspannen maar toch energiek, zo scherp als een mes, en ook nog een lichte euforie. En ik had al een goed humeur vandaag, misschien werd die ook nog een beetje versterkt. Het blijft allemaal subtiel, maar toch.... :)

Toch wel leuk spul dus. :)

Dus de White Vein en de Green Vein hebben we gehad. De eerste lijkt me wel iets voor het slapen gaan, de tweede leent zich wel voor sociale aangelegenheden. en dan heb ik nog 'All in one' en Bali Daeng X te gaan. En die schijnen sterker te zijn dan de White en Green, ik ben benieuwd.

@ Fruitvlieg:
Ja, ik weet dat het verslavend is, want zoals altijd lees ik me altijd goed in voor ik iets probeer. Maar zo voor af en toe zie ik geen enkele belemmering. er is in ieder geval geen enkele craving als het uitwerkt dus wat dat betreft zit je wel veilig. En nee, ik zoek niet naar iets wat ik elke dag kan gebruiken. Ik vind het leuk om me af en toe anders te voelen dan normaal maar ik wil me niet continue anders voelen dan normaal. Anders wordt 'anders' normaal dus is anders niet meer apart en dan zit je nog met een verslaving opgezadeld ook nog.
Van een 'leegetrokken' gevoel pf iets anders negatiefs heb ik overigens nog geen last gehad.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#2
Acht.zes: hoe lang duurde het gevoel bij jou?
F
FreewayLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik heb een aantal maanden geleden ook een keer kratom geprobeerd, ik zou zo echt niet meer weten welke soort het was.
op het zakje stond aanbevolen dosis; 2-8 gram. ik begon met drie gram in wat water, niet te zuipen en een uur later had ik vrijwel geen effect, ik besloot dus om de rest van het zakje ook op te maken, dus de overige 7 gram met water ingenomen, na 25 minuten kreeg ik een sterke bodyload, maar het effect was zeer aangenaam. ik vond het een hele euforische roes waar ik nog wel vrij helder was.

als ik het zou moeten vergelijken zou ik zeggen 80% oxycodon met een vleugje van 20% wiet erdoor. toch helder maar wel een veranderde gedachtegang. heerlijk om een beetje te chatten en filmpjes te kijken. dit effect hield zon ongeveer 2 uur aan, hierna werd het rustig minder en totaal 3 uur na inname was het vrijwel uitgewerkt, ik ging even een sigaret roken en werd daardoor ineens heel misselijk en moest ook 5 minuten overgeven. ik denk dat dit ook grotendeels te verklaren is door de vrij hoge dosis voor de 1e keer. hierna overigens ook nooit meer gedaan.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Fruitvlieg zei:
Acht.zes: hoe lang duurde het gevoel bij jou?
Klik om te vergroten...

uurtje of 3 denk ik, met nog een uur of iets meer nawerking.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, dat is inderdaad ook mijn ervaring.

Tip tegen misselijkheid bij kratom: veel mensen (waaronder ikzelf) worden misselijk van kratom, maar daar heb ik iets op gevonden: neem een theelepeltje gemberpoeder voor je kratom inneemt, ik neem ook een beetje gemberpoeder na inname en voila, nergens last van.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Test #3.

Vandaag is de 'All in one' vein aan de beurt. Ik heb ook van deze 5 gram, maar de aangeraden dosering van deze vein is 2 a 3 gram, dus ik heb de helft van het zakje in de thee gedaan.

En nee, maak jullie maar geen zorgen, ik werk me echt niet een Kratom-verslaving in. Ik heb nu nog maar 2,5 gram All-in-one en 5 gram Bali Daeng X en als die op zijn is het er weer mee gedaan. Ik ga op korte termijn geen nieuwe Kratom halen. Wel wil ik in de toekomst nog eens de andere veins testen maar dat heeft dus geen haast.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En dan gaan we meteen door naar test #4

Maeng Da Bali X, advies is 1-2 gram. Laat ik eens gek doen en gewoon 3 gram in mijn thee doen. :tongueout:

Ik begin de smaak lekker te vinden lol

edit;
Nog een kop thee op met 2 gram Bali.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Gisteren dus die hele 5 gram Bali opgemaakt. Ik had m behoorlijk hangen. :)

Conclusie:
Toch wel leuk spul. De eerste keer vond ik het niet bijzonder maar ik heb het gevoel leren waarderen. Daarnaast zit er toch wel verschil in de verschillende veins. Bij normale dosering kan je gewoon functioneren maar bij hoge dosering zal er niet veel uit je handen komen, en al zeker niet als je er bij blowt en of drinkt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had nog 2,5 gram 'All in one vein' liggen en ik had er behoorlijk zijn in ook en t smaakte erg lekker :)

Tijd om afscheid te nemen van de Kratom. Op is op en toch te verslavingsgevoelig om er een berg van in huis te halen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm, van de week wat Kratom getest dus.

Het is op, maar ik moet bekennen dat ik nu toch wel enorm veel zin heb in een flinke bak Kratom thee. Als ik niet had geweten dat dit subtiele goedje best verslavend is zou ik van de week alweer een nieuw voorraadje in huis gehaald hebben denk ik. En dan rol je haast ongemerkt zo een verslaving in.

Bij het testen hoort denk ik toch ook wel het vermelden van deze lichte vorm van craving na een paar dagen vrolijk dit op het eerste gezicht onschuldig middel geprobeerd te hebben. Hoe subtiel ook, dit is ongetwijfeld een verslavende drug.
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fruitvlieg zei:
Qua persoonlijkheid of gedrag heb ik er weinig last van en wat wel of niet goed is voor hemzelf weet hij zelf ook vast wel en daar moet ie dan maar mee aan de slag als de tijd rijp is.... Bij voorkeur in zijn eigen woning als ik er niet ben :wink:
Klik om te vergroten...

Mijn vriend heeft deze week dan eindelijk de stap gezet om af te kicken. De tijd was schijnbaar rijp, het verkeerde in mijn woning en ik was erbij.....Toch anders gelopen dan gewenst, maar goed, in good and bad times zullen we maar zeggen... :wink:

Huilen, diarree, heftige buikkrampen, ijskoud, doodmoe, nergens zin in. En dat zijn vooral de lichamelijke afkickverschijnselen. Deze hebben vijf dagen aangehouden. Gisteren (dag vijf en weer thuis bij hemzelf) begon het mentale gedeelte pas echt. Depri, huilen, angst, algehele malese. Ik heb zo'n vermoeden dat de eerste vijf dagen nog een snoezig begin waren van een lang en pijnlijk proces.

Moraal van het verhaal? Kraatjes vullen geen gaatjes of zoiets...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
En dan te bedenken dat de kratom high maar een heel subtiele is. Maar wel degelijk verslavend dus.

Heb zelf nog een flinke berg liggen maar al maanden niet meer aangeraakt.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
En dan te bedenken dat de kratom high maar een heel subtiele is. Maar wel degelijk verslavend dus.

Heb zelf nog een flinke berg liggen maar al maanden niet meer aangeraakt.
Klik om te vergroten...
Ja, ik las al vaker dat het verslavend kan werken.

Ikzelf neem het nu sinds 2 maanden zo’n 2-3 keer/week I.v.m. m’n ADD.
Laatst zat ik 1,5 week zonder: geen last v. cravings of ontwenningsverschijnselen gehad. Ook nog geen last v. tolerantie: dosis v. 1,5 gram nooit verhoogd en werkt nog steeds prima, zoals in het begin.
Ik gebruik het functioneel, niet recreatief.

Dit is natuurlijk mijn ervaring en zegt niets over de ervaring v. anderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."