Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKratom ervaringen

Kratom ervaringen

32 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit toch wel lekker te spacen in de comedown van de Kratom. Heb er een joint bij gerookt en 3 biertjes op. :)

Deze was weer wat meer loom. Heb wat zitten gamen en ging wel maar reactiesnelheid leek ietsje minder.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De onrustige benen zullen wel bij Kratom horen, ook nu weer. Friemelen met je tenen en wat met je voeten bewegen, het gaat zowat automatisch.

Deze green vein werkt iets anders dan de white vein. Minder loomheid en wat energieker. Deze lijkt wat sterker, met zelfs een heel lichte bodyload.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi lieve en minder lieve mensjes, weet niet of het hier echt thuishoort, maar wat zijn jullie ervaringen met Kratom Maeng Da Extract? Het is niet psychoactief, maar alvast natuurlijk :P De effecten zijn toch echt miniem uit mijn ervaringen, laatst x je voelt je beetje energieker en je hebt zin om sociaal te doen, maar echt op een niveau waarbij je twijfelt of het vd herbs is of gewoon je eigen zelfve, gewoon omdat het zo miniem is. Is dit gewoon het uiteindelijk effect en moet je niets meer verwachten of schilt dit gewoon zo hard van persoon tot persoon? Nu ik het toch over natuurlijke en legale drugs heb, bij Salvia (roken met pijpje) is het effect wel BAM voelbaar, is kort maar krachtig, en die effecten zijn echt wel psychoactief en hallucinogeen, het branderige gevoel is enkel nadeel vr me omdat ik sowieso geen roker ben om die reden. Net zoals paddo's en truffs zeer sterk effect kunnen hebben, dus ben ik voorlopig teleurgesteld in kratom. Ik wou gewoon iets tot me nemen waarbij ik relax, licht euforisch en toch iets anders voelt dan normal modus, maar voor momenten waarbij lsd, xtc, ghb, 4fmp,...te heavy zijn en het niet echt kunt maken om deze middelen tot je te nemen. Zelf heb ik 2cb al in dat rijtje gestoken van, toch deftige effecten maar zeer controleerbaar en weinig tot geen dip, nu iets natuurlijks vinden en iets dat je bvb dagelijks kan nemen.
Groetjes
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien moet je eens gewoon het kratom poeder kopen van een gespecialiseerde vendor (deze vind je gemakkelijk op internet). Kratom is wel degelijk psychoactief en kan ook een vrij intens effect hebben als je veel neemt :).
Het poeder is absoluut geen pretje om binnen te krijgen, maar het voelt wel heerlijk aangenaam en ontspannen, net zo'n gevoel als jij wil.
Wat ik als nadeel ervaar is dat het nogal vochtafdrijvend lijkt te werken :) ik moet altijd erg veel plassen wanneer ik het neem en voel me de dag erna ook een beetje uitgedroogd.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kratom is wel degelijk psychoactief. Psychoactief betekent dat het de werking van je hersenen veranderd en wil nog niks zeggen over de heftigheid van de effecten. Caffeine en nicotine zijn bijvoorbeeld ook psychoactief, maar niet heel heftig. Kratom bind in je hersenen aan opiaat receptoren, maar doet dit wel veel minder heftig dan bijvoorbeeld morfine of heroine.

Een goede dosis van kwalitatief goede kratom zou je zeker moeten voelen, maar het blijft een vrij milde ervaring. Zo mild dat sommigen mensen die veranderingen in hun eigen lichaam niet herkennen het wellicht niet opmerken. Zeker als je al gewend bent om volledig van de kaart te gaan op middelen als salvia, lsd, xtc, ghb, 4-fa, etc. Als je kratom daarmee vergelijkt stelt het niet veel voor.

Je schrijft dat je je bij kratom wat energieker en socialer voelde, dat zijn wel degelijk effecten van kratom dus je hebt het in ieder geval gevoeld. Wanneer je wat meer neemt kan de energie ook omslaan in een wat suf en loom gevoel, dat zijn meer de opiaat effecten. Kratom heeft een beetje een tegenstrijdig effect in dat het je energiek en loom tegelijk kan maken. Van teveel kratom wordt je uiteindelijk misselijk,vdus je moet sowieso accepteren dat het nooit heel heftig zal worden.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dankje voor de reacties Jam en Psychedelibee, het is wel duidelijk dat ik niet de effecten van lsd, xtc, salvia, paddo's,...moet verwachten :tongueout: En hetgeen ik neem is kratom in capsules vanuit smartshop, dus het kan op dat vlak misschien ook al beter. En indd, hetgeen ik voelde zal wel door de kratom geweest zijn, had 3 capsules (500mg/cap) genomen op lege maag. Had vroeger eens blijven nemen, meer dan 14 capsules, omdat ik vond dat ik te weinig voelde, maar dat was dom van me, gaf me enkel misselijkheid en loom gevoel, maar geen leuke psy effecten, dus lage dosis, rond de 3-4 capsules (ca. 2g) is 0% misselijkheid of enige vorm van last en beetje energieker en socialer, ga ik dit verdubbelen fzo dan ist meer iets voor het slapengaan lijkt me :tongueout: Voor de rest brengt het ook geen schade aan het lichaam lijkt me.
PS is zon geconcentreerd extract in capsules minder dan je blad in zn geheel neemt?
Grtz
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb persoonlijk weinig ervaring met de extracten (buiten zelf gemaakte) maar lees hier weinig positiefs over, behalve mijn zelfgemaakt extract wat wel goed werkt vind ik.
Ik vind zelf dat het poeder dat je bij gespecialiseerde vendors op internet kunt kopen het beste, je kan soort per soort het effect zoeken dat je wenst, en ook de dosering beter kiezen.
3x 500mg lijkt me een eerder lage dosis, ik nam altijd ong 4gram, wat een duidelijker merkbaar maar niet zo intens effect geeft.
Het geeft wel echt een aangenaam gevoel vind ik, met een beetje wiet erbij ook licht psychedelisch vind ik wat ook erg aangenaam is.
Ik denk dat het vooral wat zoeken is welke soort en welke dosis goed bij je past, maar het is zeker een aangenaam middel (buiten de smaak dan).
L
LetMeDreamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vanavond voor de eerste keer kratom (red veined Borneo) genomen (5gr = 2gr +1gr + 1gr + 1gr, met spaties 1 uur). Tevens meerdere whiskeys/biertjes genuttigd gedurende deze periode. Ik voel mij momenteel (na laatste inname 1gr omstreeks 21:00) vrij goed. Het effectief is zeker subtiel: als ik alcohol nuttig ben ik eerder geneigd tot depressieve gemoedstoestand, momenteel is dit niet het geval. Ik vermoed echter dat ik een hoge tolerantie heb tov verdovende middelen (als gevolg van een jarenlange benzo verslaving). Ik neem kratom in capsules zodat je (relatief) zeker bent van de dosering en vermijd onaangename drankjes of smaak (in thee, shakes, etc). Mijn huidige persoonlijke conclusies zijn: matig leuk supplement maar niet fantastisch. Zoals jam vermeld: het is een beetje zoeken naar de goede dosis, vertrek vanuit een gekende (lage) dosis en verhoog met mate.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
nou, de smaak valt me in ieder geval mee. wel vrij bitter en door die bak poeder krijgt de thee iets zanderigs. lekker is anders, maar zeker niet te smerig of zo.

Ik zal eens googlen op wiet + kratom, als het een wisselwerking heeft zal ik een dikke vette gaan draaien. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga van de week eens kratom proberen :)

Ik kreeg net bij de smartshop 4 zakjes van 5 gram gratis mee, merk Kratopia in de varianten White Vein, Green Vein, Allin One en Maeng Da X Bali.

Ik verwacht er vrij weinig van, maar we zullen het wel zien. :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
UmbraVitae zei:
Het is niet psychoactief, maar alvast natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Misschien geen psychedelica maar wel psychoactief. :wink:

UmbraVitae zei:
De effecten zijn toch echt miniem uit mijn ervaringen
Klik om te vergroten...
Dat was ook mijn ervaring met Kratom Maeng Da Extract. Ze zeiden dat het de meest potente variant was maar ik voel het niet zo. :P
Ik moest al snel zo'n 6 gram naar binnen werk wou ik fatsoenlijk merkbaar effect van deze kratom variant ondervinden en dat is nog best een opgave. Ze zeggen ook dat je van meer dan 8 gram al heel snel misselijk wordt.

Ik denk echter wel dat de effecten hiervan makkelijk te onderschatten zijn, zoals je zei kan het gewoon ook als 'een goede dag aanvoelen'.

UmbraVitae zei:
Ik wou gewoon iets tot me nemen waarbij ik relax, licht euforisch en toch iets anders voelt dan normal
Klik om te vergroten...
Moet je al snel Benzodiazepines, Opiaten, GHB of Phenibut er bij pakken. Maar dat zijn allemaal zeer verslavende middelen. Wellicht is de subtiele werking van Kratom ook zijn sterkste pluspunt, op een andere manier ga je soortgelijke effecten wellicht niet verantwoord kunnen ervaren.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De waterkoker staat aan.

Ik begin met White Vein, en wel meteen de volle 5 gram. Het schijnt iets heel subtiels te zijn dus dan gaan we niet eerst aftasten of zo, meteen de volle mep dus. :)

Ik heb even op de webpage gekeken en daar staat over de White Vein:
White Vein Kratom
The feeling the White Vein kartom gives you is very strong: it gives you extra energy and stamina. When the first effects are elaborated you can experience a calming effect. That’s why this kratom also works well against insomnia. This kratom can also give you a slightly euphoric feeling.
Klik om te vergroten...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou,
The recent century discovered the magical combination of kratom and cannabis which has extremely high medicinal and psychological potential. Kratom and cannabis have been used for hundreds of years in traditional medicines.
Klik om te vergroten...

Dat wordt dus een dikke joint draaien. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Och, wel leuk, maar niet zo heel bijzonder.

Dus er een joint bij gerookt en wat bankgehangen met wat ambient muziek op, beetje chillen dus. M'n benen waren wat onrustig maar niet echt hinderlijk. En op een gegeven moment kreeg ik ontzettend zin in energydrink dus ben ik naar de supermarkt gegaan om een paar blikjes te halen. en die smaken nu echt heerlijk, dat was dus een goede ingeving.

Het effect bij mij is een soort loomheid, van energie heb ik niks gemerkt. en van euforie eigenlijk ook niet. Ik vind het meer ontspannend en ik zie hier wel potentie in om dit vlak voor het slapen te doen, volgens mij slaap je hier heel best op.

Verder kreeg ik zin om lekker in de zon op t balkon te gaan zitten maar dat heb ik maar 5 minuten volgehouden, toch te koud. :tongueout:

Hoe subtiel ook, toch leuk om weer eens iets nieuws te proberen en toch weer iets af te strepen op de lijst der dingen nog te doen :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
eerste effect al merkbaar, ik voel me enorm loom worden. zou zo kunnen slapen denk ik.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
Ik zal eens googlen op wiet + kratom, als het een wisselwerking heeft zal ik een dikke vette gaan draaien. :)
Klik om te vergroten...
Denk niet dat Kratom erg veel effect geeft wanneer gerookt maar kan het mis hebben.

Maar leuk om eens iets over te lezen. Ben Kratom wel iets meer gaan waarderen sinds ik het voor de eerste keer kocht.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Jmths

Ik bedoel niet de kratom roken, maar gewoon naast de kratom thee er een joint bij roken en dus of de twee stoffen wisselwerking hebben.

ik heb er op gegoogled en het zou dus een wisselwerking moeten hebben, maar ik merkte daar eigenlijk niks van. Dus te verwaarlozen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
Ik bedoel niet de kratom roken, maar gewoon naast de kratom thee er een joint bij roken en dus of de twee stoffen wisselwerking hebben.

ik heb er op gegoogled en het zou dus een wisselwerking moeten hebben, maar ik merkte daar eigenlijk niks van. Dus te verwaarlozen.
Klik om te vergroten...
Haha, die letterlijke interpretatie van mij. :tongueout:
Heb wel eens hasj gerookt naast opiaten, vriend raadde het me aan, maar dat was nogal moeilijk sederend, kon bij bescheiden doseringen al snel niet meer opstaan. Kan zelf wat minder goed tegen couchlock maar kan me voorstellen dat sommigen dat prettig vinden. Al weet ik niet of dat ook voor kratom op gaat en in hoe verre.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Test #2

Nu 5 gram green vein in de thee, de smaak went al. Dalijk op de koffie bij m'n zus en dan eten bij me ouwelui dus ook meteen een test hoe dit is onder volk. :)
F
FruitvliegLid
01-01-2024, 00:00
#20
UmbraVitae, kratom is wel degelijk te merken. De witte soorten zijn doorgaans 'energizing' en van de rode wordt je doorgaans relaxt. Ikzelf heb twee fervent kratomgebruikers in mijn omgeving (kraat voor, kraat na, kratom, kratom, kratom!). Ik dacht: 'nou, dat moet ik dan ook maar eens proberen'. Ik weet niet meer precies welke soorten ik heb uitgeprobeerd, maar de soort waar je energie van krijgt daar wordt je ook wel vrolijker, opgewekter en licht euforisch van. Ik vind alleen dat het snel is uitgewerkt en dat je je dan behoorlijk 'leeggetrokken' voelt. Je kunt dan natuurlijk weer gewoon bijpakken en vrolijk verder gaan, maar het houdt een keer op natuurlijk. Ik ben niet zo'n groot fan, de nadelen wegen niet op tegen de kortdurende voordelen.

Maar ik wil je wel even waarschuwen dat je dagelijkse inname dient te vermijden. Een goede vriend en mijn partner slikken dus dagelijks bergen van dat spul. Maar ook zij dachten: natuurlijk = dus prima! Ik heb ze allebei gezien toen de kratomleverancier vertraging had en de kraat op was en nou ik zeg het je, dat was geen pret. Mijn partner had het superkoud (twee truien aan en een dekentje op de bank), moest braken, had diarree en zweette zich te pletter en was superdown (wat natuurlijk ook niet zo verwonderlijk is als je er zo bij ligt). Het lijkt daarom mssn ook stiekem wel erg veel op opiaten. Ze hebben het vaker over afkicken van de kratom, maar de waarheid is dat dat spul je gewoon op de been houdt. Beiden beginnen ze de dag dus gewoon met zo'n hoopje poeder. Hij neemt vervolgens gedurende de hele dag om de paar uur bij. Qua persoonlijkheid of gedrag heb ik er weinig last van en wat wel of niet goed is voor hemzelf weet hij zelf ook vast wel en daar moet ie dan maar mee aan de slag als de tijd rijp is.... Bij voorkeur in zijn eigen woning als ik er niet ben :wink:

Dus, als je iets zoekt om dagelijks te gaan gebruiken zou ik niet voor de kratom gaan. Ik heb vorige week van dinsdag tot en met vrijdag elke dag wat truffeltjes gesnoept. Dinsdag 1/3 van een bakje van 10 gram en zo zag dat eruit: https://drugsforum.nl/threads/een-snoezig-minitripje-van-truffels.62414/ . De rest van de dagen een stuk of 4/5 ofzo. Daarvan werd ik vrolijk, relaxter (vooral in mijn hoofd), energiek en ik voelde me de hele dag positiever en fijner, zonder lichamelijke of mentale kater. In het weekend lekker volledig nuchter en dat was ook helemaal best. Dus mssn hele kleine doseringen truffeltjes proberen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."