UmbraVitae, kratom is wel degelijk te merken. De witte soorten zijn doorgaans 'energizing' en van de rode wordt je doorgaans relaxt. Ikzelf heb twee fervent kratomgebruikers in mijn omgeving (kraat voor, kraat na, kratom, kratom, kratom!). Ik dacht: 'nou, dat moet ik dan ook maar eens proberen'. Ik weet niet meer precies welke soorten ik heb uitgeprobeerd, maar de soort waar je energie van krijgt daar wordt je ook wel vrolijker, opgewekter en licht euforisch van. Ik vind alleen dat het snel is uitgewerkt en dat je je dan behoorlijk 'leeggetrokken' voelt. Je kunt dan natuurlijk weer gewoon bijpakken en vrolijk verder gaan, maar het houdt een keer op natuurlijk. Ik ben niet zo'n groot fan, de nadelen wegen niet op tegen de kortdurende voordelen.
Maar ik wil je wel even waarschuwen dat je dagelijkse inname dient te vermijden. Een goede vriend en mijn partner slikken dus dagelijks bergen van dat spul. Maar ook zij dachten: natuurlijk = dus prima! Ik heb ze allebei gezien toen de kratomleverancier vertraging had en de kraat op was en nou ik zeg het je, dat was geen pret. Mijn partner had het superkoud (twee truien aan en een dekentje op de bank), moest braken, had diarree en zweette zich te pletter en was superdown (wat natuurlijk ook niet zo verwonderlijk is als je er zo bij ligt). Het lijkt daarom mssn ook stiekem wel erg veel op opiaten. Ze hebben het vaker over afkicken van de kratom, maar de waarheid is dat dat spul je gewoon op de been houdt. Beiden beginnen ze de dag dus gewoon met zo'n hoopje poeder. Hij neemt vervolgens gedurende de hele dag om de paar uur bij. Qua persoonlijkheid of gedrag heb ik er weinig last van en wat wel of niet goed is voor hemzelf weet hij zelf ook vast wel en daar moet ie dan maar mee aan de slag als de tijd rijp is.... Bij voorkeur in zijn eigen woning als ik er niet ben
Dus, als je iets zoekt om dagelijks te gaan gebruiken zou ik niet voor de kratom gaan. Ik heb vorige week van dinsdag tot en met vrijdag elke dag wat truffeltjes gesnoept. Dinsdag 1/3 van een bakje van 10 gram en zo zag dat eruit:
https://drugsforum.nl/threads/een-snoezig-minitripje-van-truffels.62414/ . De rest van de dagen een stuk of 4/5 ofzo. Daarvan werd ik vrolijk, relaxter (vooral in mijn hoofd), energiek en ik voelde me de hele dag positiever en fijner, zonder lichamelijke of mentale kater. In het weekend lekker volledig nuchter en dat was ook helemaal best. Dus mssn hele kleine doseringen truffeltjes proberen?