Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels: eten of thee trekken?

Truffels: eten of thee trekken?

14 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Petrovic zei:
thee is hoe dan ook minder sterk dan het normaal op te eten
Klik om te vergroten...
Niet per definitie. En aan de smaak is echt veel te doen. Tegelijkertijd op iets anders kauwen dat sterker smaakt, in een blender met sap is ook een goeie, thee zetten is mijn favoriet. Naar het schijnt is de smaak van truffels ook een stuk minder erg. Probeer een stukje en kijk hoe het bevalt. Thee zetten ofzo kan altijd nog :)
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik maak er altijd thee van, dit vind ik lekkerder. Ik giet ook altijd de stukjes truffels mee in mijn thee kopje en eet die naderhand op als de thee op is (de stukjes blijven toch op de bodem van 't kopje liggen). Ook al zijn ze gesneden, kauw voor een beter effect!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goeie tips allemaal, bedankt!
Die tip met sap en fruit klinkt inderdaad goed, lijkt me een stuk makkelijker om zo weg te krijgen. Maar misschien inderdaad eerst een stukje zo proberen.. Ik stel me er echt een walgelijke smaak bij voor, maar hoogstwaarschijnlijk overdrijf ik het in m'n gedachten heel erg. Heb alleen laatst lsa zaadjes gekauwd, en bij de gedachte aan truffels komt de herinnering aan die smaak om de een of andere reden naar boven drijven.. :kots: Natuurlijk ten onrechte, maar kan er niks aan doen. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maakt weinig uit of je paddestoelen lust, ze zijn het niet en smaken er ook niet naar.

De beste omschrijving die ik kan geven is erg bittere walnoot smaak.
Ikzelf zit ook met het probleem dat ik het echt niet lekker vind, dus heb ik na enkele keren gewoon eten er is thee van getrokken. Het effect was stukje minder ( kan zijn dat ik het fout heb gedaan, maar lijkt me niet.) en de smaak voor mij persoonlijk erger. De combo truffel+rooibos wilt niet echt lukken.

Ga volgende keer ook voor de truffel smoothie :grin:
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#5
't Smaakte inderdaad naar walnoten, niet echt lekker maar zo smerig was het nou ook weer niet.. Bij de thee proef je waarschijnlijk meer van de truffels dan als je gaat mixen in de blender, ik weet dus wel wat ik de volgende keer ga doen :mrgreen:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gisteren was het zover, ik heb ze uiteindelijk met stoofpeertjesvla opgegeten. :P Wilde er toch zo lang mogelijk van genieten, dus durfde het niet aan om er thee van te trekken. Kreeg na een half bakje al braakneigingen, wat is de structuur van die dingen walgelijk zeg... En die zure nasmaak! :kots: Ben de hele trip wel misselijk geweest, het eerste uur heel erg (ook al kon ik niet kotsen), daarna was het nog wel goed aanwezig maar de leuke kanten overwonnen gelukkig verreweg deze negatieve kant. De volgende keer wordt het absoluut blenderen en met sap + fruit naar binnen gieten. Neus dichthouden en klokken maar! :beer:

Heb overigens een supertrip gehad. Tripreport gaat zeker nog komen, wanneer ik tijd heb om 'm te schrijven. :)
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#7
De eerste keer dat ik ze at vond ik de smaak ook wel meevallen, maar de laatste keer dat ik ze at vond ik ze echt ranzig. Misschien dat die karakteristieke smaak van paddo's en truffels me gewoon meer tegen begint te staan. :kots:

Als je er thee van trekt slaan ze iets eerder in en is het effect iets minder(geen feit, maar mijn ervaring). Ik eet die dingen in ieder geval nooit meer op. Voortaan maak ik er een fruitdrankje of thee van. :grin:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben blij dat je een goede trip had. :grin: Icm met vla valt het inderdaad zwaar op de maag.. Een vriend van me heeft op deze manier ook al een keer zn truffels er weer uitgewerkt.

Verwerken in muntthee helpt ook goed tegen de misselijkheid of muntthee drinken tijdens het verorberen van die truffels in een fruitcocktail.
N
Nijntje3000Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Petrovic zei:
thee is hoe dan ook minder sterk dan het normaal op te eten. Maar ik heb wel een tip voor je, en dit werkt echt goed aangezien ik het ook niet bepaald smakelijk vindt.

Gooi die 10 gram in een blender, gooi er wat fruit en bij en je lievelings sap. Even mixen en het is zo weg te drinken zonder al te veel moeite. Het werkt dan sneller dan eten en je neemt ook nog eens alles op.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit net met een paar vrienden gedaan met Dragons Dynamite en we merkten niks van de trip. Een vriend had zelfs 15 gr er in gedaan en voelde ook niks. Niet aan te raden dus!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Nijntje3000
Reageren op een topic van 10 jaar geleden is ook niet aan te raden. :tongueout:
N
Nijntje3000Lid
01-01-2024, 00:00
#11
acht.zes zei:
@Nijntje3000
Reageren op een topic van 10 jaar geleden is ook niet aan te raden. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Wilde het toch ff delen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Nijntje3000 Ik kreeg van Dragon Dynamite toch altijd wel hele lekkere visuele trips maar ik at ze wel gewoon op. Ik geloof nooit zo in verschillende werkingen van verschillende truffel soorten zoals dat de 1 meer visueel en de ander meer op je geest zou werken oid. Maar met dragon's had ik toch altijd wel bijzondere visuals. Heb ze 4 a 5x gehad en het viel me elke keer weer op. Lang niet gehoord die naam.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goeie tip! Het was in ieder geval zeker voor herhaling vatbaar, dus dat lijkt me zeker een verbetering voor de volgende keer. :grin: Thanks!
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste DF'ers,

Kon geen topic vinden over dit onderwerp, vandaar dat ik een nieuwe open.

Ik ga namelijk over een week voor het eerst truffels gebruiken (philosopher's stones), 10 gram. Nu heb ik een klein probleempje: ik lust geen paddestoelen. Op zich is dat geen dealbreaker, want ik werk ze sowieso wel naar binnen, hoe moeilijk het ook wordt. Maar nu bedacht ik me dat het dan misschien veel handiger is om er thee van te trekken.

Nu mijn vraag: is er enig verschil qua uitwerking, met of je truffels eet of er thee van maakt? Is het heftiger, minder heftig, werkt het net zo goed? Wil die 10 gram wel volledig benutten natuurlijk. :) Wat raden jullie aan? Bedankt alvast voor jullie reacties!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
thee is hoe dan ook minder sterk dan het normaal op te eten. Maar ik heb wel een tip voor je, en dit werkt echt goed aangezien ik het ook niet bepaald smakelijk vindt.

Gooi die 10 gram in een blender, gooi er wat fruit en bij en je lievelings sap. Even mixen en het is zo weg te drinken zonder al te veel moeite. Het werkt dan sneller dan eten en je neemt ook nog eens alles op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."