Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over truffels

Vraag over truffels

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok alle theorieën over tolerantie kunnen wat mij betreft (en misschien alleen in mijn geval) overboord. Ik heb afgelopen vrijdag 15 gram Hollandia genomen en wat visuele effecten gehad. Gister heb ik een vriend over de vloer gehad en hij wilde graag eens proberen. Ik heb daarbij aangegeven dat ik mee zou doen om hem gerust te stellen, maar dat het bij mij wellicht minimaal effect had, gezien ik minder dan een week 15 gram heb genomen. Ik heb even gewacht met nemen, ivm met zijn uitwerking en mijn maagverkleining (werkt bij mij zoals ik zei veel sneller). Na 3 kwartier dat hij zijn dosis had genomen en nog geen effect had, verwachtte ik dat ik na mijn dosis ongeveer op hetzelfde moment iets zou moeten merken. Maar ik had totaal geen verwachtingen, ivm met die dosis van afgelopen vrijdag... Deze trip was zo enorm intens... zoals altijd na 10 a 15 minuten begon het, maar extremer dan ooit eerder. Ik kan het heel moeilijk onder woorden brengen, maar ik ga het proberen.

Het begon zoals altijd bij mij, voorovergebogen op tafel met mn hoofd op mn arm en mn ogen dicht. Ik heb gezien: geometrische patronen, die veranderden in wolkenkrabbers maar wel als patroon met die geometrische vormen aannam (een soort kubussen van rood-geel-blauw met daarin een soort van doolhof). Vlak daarop kreeg ik allemaal gezichten te zien; clown, doodshoofd, vrouw, man.. enz. daarna zag ik twee entiteiten (eveneens opgebouwd uit geometrische vormen) aan de linkerzijde een vrouw en aan de rechterzijde een man. Niet duidelijk herkenbaar als zodanig, maar ik voelde dat dat het was. Ik was echt in een raket weggeschoten. M'n vriend begon tegen me te praten en terwijl ik antwoord gaf en m'n ogen open deed leek het alsof ik naar een schouwspel zat te kijken. Ik reageerde, maar het was alsof ik iemand anders hoorde praten en alsof alles al vast lag. Dus, alsof dit de enige mogelijkheid was om te antwoorden. Dit was echt het meest bizarre dat ik ooit heb meegemaakt. Alsof je wordt gestuurd door een iets wat je niet kan vatten. het maakte me enigszins ongerust maar ik weet inmiddels uit wat ervaring dat ik me mee moet laten slepen. Dit heeft ongeveer 20 minuten geduurd, maar mn tijdsperceptie was volledig anders, alsof ik al 2 a 3 uur onderweg was. Opeens ging er een knop om en werd ik helder. Ik raakte in enorme euforie en deed mn ogen open, Ik heb alles 24 keer dubbel gezien, stroboscopisch en weer die fluoriderende lichtpuntjes overal, en raakte in een lachbui. Moest wederom naar het toilet en heb sinds die tijd het patroon dat ik eerder beschreef (kleuren-kubus-doolhof) de hele tijd waargenomen. Ik heb voor mn gevoel 1,5 uur op het toilet doorgebracht, maar toen ik terugkwam bleek dat er pas 15 minuten waren verstreken. Voor mn gevoel heeft alles ongeveer een uur of 4 geduurd, maar ik was compleet helder na 1,5 uur. Ivm met die maagoperatie krijg ik denk ik de volle mep in 1 keer, dus het hakt er keihard in en is ook vrij snel weer weg. Deze ervaring was voor het eerst een opening naar een hoger level. Ik kan dat moeilijk beschrijven, maar het gevoel dat alles als een film wordt afgespeeld terwijl je praat en dus voor je gevoel je iemand anders hoort praten terwijl je het zelf bent... Ik kan het eigenlijk niet in woorden vatten. Al met al heeft de echte trip maar een uur geduurd (voor mijn gevoel dus zon 4 uur) en na 3 uur was echt alles weg. De laatste twee uur heb ik wel continu dat patroon van doolhof-kubussen-kleuren steeds overal gezien, maar de echte trip was weg. Ik ga er eens een tekening van maken in photoshop.

De trip van mn maat begon na mijn trip eigenlijk pas. Omdat die nog een gewoon maag-darm stelsel heeft. Maar wat het bizarre is, dat hij dit, ik citeer mezelf "Ik reageerde, maar het was alsof ik iemand anders hoorde praten en alsof alles al vast lag. Dus, alsof dit de enige mogelijkheid was om te antwoorden." exact zo heeft meegemaakt. het verschil was wel dat hij veel minder visuele effecten had, maar in een soort time loop terecht kwam. Toen ik nuchter werd merkte ik dat ook. Hij pakte zn telefoon, zette zn bril op, zette zn bril af, ging naar buiten, kwam naar binnen, pakte zn telefoon, zette zn bril af... enz.. Ik dacht eerst dat hij zeer onrustig was en ben maar een einde gaan lopen, omdat mijn trip voorbij was. Achteraf bleek dat dit zijn trip was...
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een bizarre ervaring! Echt intens man. Het lijkt erop dat jij met hele kleine hoeveelheden enorm uit je plaat gaat door je operatie. Ik heb afgelopen weekend 30 gram truffels gegeten en ik heb half niet zo extreem getript als jij.

Ik kan me niet voorstellen hoe de verhoudingen liggen bij jou, maar je omschrijving lijkt op iets wat ik wellicht pas bij 60 a 70 gram truffels zou ervaren.

Zou je de volgende keer net zo'n dosis nemen. Of vind je dit zelf ook een beetje te heftig?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#3
mrorange zei:
Ik ga er eens een tekening van maken in photoshop
Klik om te vergroten...
Zeker doen, en posten!
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Space Criminal zei:
Wat een bizarre ervaring! Echt intens man. Het lijkt erop dat jij met hele kleine hoeveelheden enorm uit je plaat gaat door je operatie. Ik heb afgelopen weekend 30 gram truffels gegeten en ik heb half niet zo extreem getript als jij.

Ik kan me niet voorstellen hoe de verhoudingen liggen bij jou, maar je omschrijving lijkt op iets wat ik wellicht pas bij 60 a 70 gram truffels zou ervaren.

Zou je de volgende keer net zo'n dosis nemen. Of vind je dit zelf ook een beetje te heftig?
Klik om te vergroten...

Nou. dit was de zesde keer dat ik truffles heb genomen en elke keer was het iets intenser, dus voor mij lijkt het dat je er steeds gevoeliger voor wordt, Ik heb eigenlijk tot dusver geen negatieve ervaringen gehad. Wel overweldigend. Het overkomt je gewoon, en ik laat me daarmee meevoeren. Het heeft me eigenlijk alleen maar inzichten gebracht die ik totaal niet had verwacht. Dus ik zou het zeker nog een keer doen en heftiger lijkt me daarmee geen probleem. Vooral omdat ik steeds meer inzicht krijg in wat ik zou kunnen verwachten. Ik neig nu naar een DMT trip.. maar dat moet ik nog even overwegen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je neemt nu ook sterkere variant met de Hollandia hé. Bij psychedelica is gekend dat het minste beetje extra een véél intensere trip kan geven, dus niet in verhouding (hoeveelheid truffels - trip sterkte is een parabolische lijn). Ook heb ik al gehoord dat psychedelische trips iets is wat je kan aanleren, dus je kunt dieper gaan met dezelfde hoeveelheid inderdaad.
Als je dit wilt uittesten kun je trouwens weer eens 10 gram Atlantis doen en zien wat er gebeurt😂 ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar ik denk dat eind deze maand te doen op een geplande truffelsessie, terug eens mijn allereerste hoeveelheid portie nemen en zien wat er gebeurt.
Maar qua tolerantie wordt sowieso altijd gezegd dat het meeste er na een week uit is en na twee weken eigenlijk alles, maar dat kan per persoon verschillen (metabolisme enzo). Dus het is perfect mogelijk.
Ik vraag me af, als je een LSD trip doet, normaal duurt die 12 uur, misschien wordt die voor jou zoals een truffeltrip van andere mensen qua lengte :)

Mooie trip report trouwens. Ik herken me heel erg in gewaar zijn alsof hetgene wat je zegt al vast stond. Ik heb meerdere zo'n momenten gehad tijdens mijn laatste truffeltrip van 21 gram. Ik had zelfs het gevoel dat ik al wist wat mijn tripmaat telkens ging zeggen. Ik denk dat het déjà-vu effect is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi @mrorange ,

Leuk om jouw verkenning met psychedelica te lezen. Interessant ook omdat door jouw unieke situatie alles net wat anders lijkt te werken dan normaal. Ik ben ook wel heel benieuwd of je met LSD ook effect van je operatie zult merken of niet. LSD wordt normaal gesproken namelijk sublinguaal ingenomen (onder de tong gelegd). Misschien is dat voor jou een fijnere manier om psychedelica in te nemen. DMT roken kan natuurlijk ook. DMT lijkt qua aard meer op truffels maar vond ik persoonlijk wel echt een heel stuk heftiger!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
mrorange zei:
Nou. dit was de zesde keer dat ik truffles heb genomen en elke keer was het iets intenser, dus voor mij lijkt het dat je er steeds gevoeliger voor wordt, Ik heb eigenlijk tot dusver geen negatieve ervaringen gehad. Wel overweldigend. Het overkomt je gewoon, en ik laat me daarmee meevoeren. Het heeft me eigenlijk alleen maar inzichten gebracht die ik totaal niet had verwacht. Dus ik zou het zeker nog een keer doen en heftiger lijkt me daarmee geen probleem. Vooral omdat ik steeds meer inzicht krijg in wat ik zou kunnen verwachten. Ik neig nu naar een DMT trip.. maar dat moet ik nog even overwegen.
Klik om te vergroten...
Dat is wel een ding met truffels en paddo's. Dat elke keer dat je tript, het middel je weer wat meer laat zien. Soms denk je dat je het allemaal wel gezien hebt en dan zet het je hele wereld weer op z'n kop door je het compleet onverwachte te geven. Dit is bij mij na 60, 70+ (?) trips nog steeds helemaal het geval.

Interessant dat het voor jou zo'n korte intense ervaring is door de ingreep bij je darmen.

Het jezelf en anderen aanschouwen als een soort compleet voorbestemde film waar je gedistantieerd naar zit te kijken ben ik ook bekend mee. Naast psychedelica heb ik dat nu soms ook tijdens een avondje stevig wiet vapen/roken met een maat. Het maakt vanuit dat perspectief niet uit of hij of ik wat zegt. Zijn en mijn woorden zijn zowel beide mijn woorden, als beide niet mijn woorden. Er is dan geen 'zijn' woorden en 'mijn' woorden meer. En tegelijkertijd is er een diepe harmonie/verbondenheid. Maar dat betreft dus mijn best buddy en daar zit ik sowieso al gauw mee op 1 lijn. Doe wat sterke sativa in de mix en die overgebleven barrière verdwijnt dan dus soms. Heel bijzondere ervaring.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Hoi @mrorange ,

Leuk om jouw verkenning met psychedelica te lezen. Interessant ook omdat door jouw unieke situatie alles net wat anders lijkt te werken dan normaal. Ik ben ook wel heel benieuwd of je met LSD ook effect van je operatie zult merken of niet. LSD wordt normaal gesproken namelijk sublinguaal ingenomen (onder de tong gelegd). Misschien is dat voor jou een fijnere manier om psychedelica in te nemen. DMT roken kan natuurlijk ook. DMT lijkt qua aard meer op truffels maar vond ik persoonlijk wel echt een heel stuk heftiger!
Klik om te vergroten...

Ik zou wel een stukje kunnen schrijven voor op het forum over mijn ervaring in combi met een maagoperatie als dat gewaardeerd wordt. Hoe de truffels werken en wat ze kunnen verwachten. Ik spreek alleen uit eigen ervaring nu natuurlijk, omdat ik geen mensen ken met een vergelijkbare toestand.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
mrorange zei:
Ik zou wel een stukje kunnen schrijven voor op het forum over mijn ervaring in combi met een maagoperatie als dat gewaardeerd wordt. Hoe de truffels werken en wat ze kunnen verwachten. Ik spreek alleen uit eigen ervaring nu natuurlijk, omdat ik geen mensen ken met een vergelijkbare toestand.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat zeker een waardevolle toevoeging kan zijn aan het forum! Misschien kun je daar zelfs andere drugs (ook alchohol) in meenemen. Je weet maar nooit wie er nog meer een dergelijke operatie heeft gehad en voor wie jouw informatie waarde kan hebben!
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ok! ga ik doen. Zal er vanavond even voor gaan zitten. Alcohol is wel een ding hoor met een gastric bypass, wordt sterk afgeraden. Maar in principe worden alle mensen die zon operatie ondergaan daar goed over geïnformeerd (alleen over alcohol dan). Maar ik zal het sowieso meenemen in mijn tekst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
LSD wordt inderdaad onder de tong gelegd, maar mijn weten is dat om het sneller te doen inwerken. Het werkt ook als je het gewoon inslikt mijn weten. Misschien dat de duur anders is als je het onder de tong leggen overslaat?
Klik om te vergroten...
Grappig is dat ik zegels vaak lang onder de tong houdt, maar praktisch niets van effect merk tot dan toe, maar wanneer ik een zegel doorslik, merk ik meestal kort daarna dat het sterk op begint te komen...

Het kan zijn dat het dan gewoon pas gaat werken, maar het geeft mij altijd het idee dat onder de tong houden niet zoveel doet. :neutral:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klopt, ik ken toevallig twee mensen die ook zo'n operatie hebben gehad, en die kunnen maar max 1 glas drinken. Als ze goede tolerantie hebben 2. Erna is het hetzelfde effect als dat de rest van ons een avond veeeeel te veel gedronken hebben.

LSD wordt inderdaad onder de tong gelegd, maar mijn weten is dat om het sneller te doen inwerken. Het werkt ook als je het gewoon inslikt mijn weten. Misschien dat de duur anders is als je het onder de tong leggen overslaat?

LSD duurt inderdaad lang, en ik raad dan ook aan het enkel te proberen als je effectief een volledige dag hebt. Maar je moet niet bang zijn in de zin van, je zit bijlange na niet 12 uur op je piek. Er is een lange coming up en vooral heel lange comedown (na-effecten van 5 uur na je piek ofzo).
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelf heb ik LSD nog maar 1 keer gedaan. Kreeg de instructie om het twee minuten onder de tong te houden en door te slikken. De effecten waren pas echt merkbaar na 1.5-2 uur, dus ik had ook de indruk dat het niet hielp want als dat al "sneller inkicken" is...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb altijd vernomen dat je de zegel toch minimaal een kwartier, 20 minuten onder je tong houdt. En dan ook doorslikken, niet uitspugen (ja, sommigen doen dat echt).

Na 1,5-2 uren pas effect is vrij laat ja. Maar dit wil ook nog wel veel verschillen per persoon. Bij mij is het bij LSD en aanverwanten vaak na een dik half uur denk ik. Met psilocybine vaak sneller nog: een kwartiertje ongeveer.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het kan ook zijn dat er iets mis was met de zegels of met de setting (wel, dat sowieso) die keer. Ik ervaarde de algehele trip als underwhelming, dus als de piek niet zo sterk is, heb je zwakkere coming up dus kom je pas later bij het tijdstip waarop de effecten merkbaar zijn.
Bij truffels merk ik het ook al na een kwartier.
Heb wel nieuwe LSD liggen ondertussen, binnen paar maand probeer ik het eens uit, in de lente ofzo.

Ik snap ook niet waarom je je LSD papier zou uitspuwen. Voor de zekerheid wil je het allemaal binnen toch? Of je moet bang zijn voor de inkt op te nemen.
d
ddigLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben de kameraad die dit samen met mrorange onderging, en voor mij was het de eerste keer. Ik heb in mijn tienerjaren regelmatig geblowd (wiet enzo) maar magic mushrooms wilde ik zo graag proberen omdat het totaal niet verslavend is en het effect iets weg lijkt te hebben van DMT. Dat laatste lijkt mij echt zeer heftig. De verhalen op YouTube zijn bizar gewoon. Maar echt, wat ik de 1e keer ervaarde was voor mrorange dus de 4e of 5e keer ofzo. En mijn ervaring kwam echt heel erg overeen met zijn ervaring. Dat is wel bizar. Voor mij was het echt een timeloop. Hij stak een verhaal af, en plotseling was ik ergens anders en was ik buiten. Daarna was het of de tijd terug ging en was ik weer naar het verhaal aan het luisteren. Vooruit, achteruit, vooruit achteruit. Kan niet, ik weet het, maar zo was het echt. En ZEER sterk alsof mijn realiteit 'geregisseerd' was door iets dat we niet kunnen vatten. Het had wat weg van een projectie. Een manifestatie van de werkelijkheid door 'iets' dat dit voor mij ter plekke in elkaar knutselde. Dat hadden we beiden heel erg sterk. Ik ben nu meer dan ooit overtuigd dat er een realiteit is die wij niet zomaar kunnen vatten, maar die er wel degelijk is. Wij kunnen daar niet zomaar heen tenzij je dat 'opent'. Je kan dan even gluren zeg maar. Die 'wereld' die er is en die de onze bestuurt ofzo, daar kom je volgens mij met DMT echt compleet in terecht. Met dit (magic mushrooms) ervaar je het tot op zekere hoogte. Maar voor mij zo heftig dat ik echt dagen later nog compleet van de leg ben. Vet, echt niet te bevatten zo vet.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanks voor je antwoord. Er zaten 6 dagen tussen. Ik ga wachten nu voor een paar weken en opnieuw proberen. Heb gelezen dat het wel vaker voorkomt dat mensen niet in een trip raken, en dan na een tijd opnieuw proberen wel in een trip raken.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over truffels. Ik ben een zeer stabiel persoon in mijn gemoedstoestand en ben een beetje opzoek naar wat psychadelica. Ik ben begonen met een dosis Atlantis truffles (10 gram), maar dit had echt op wat kleine draaierigheden na, nauwelijks effect. Dit heb ik even een paar dagen laten rusten.

M'n omgeving is zeer relaxt. Ik ben de enige in de ruimte en weet dat ik me moet laten meevoeren met de ervaring. Ik ben niet snel angstig te krijgen.

Ik heb 6 uur geleden een dosis "dragon dynamite" van 15 gram genomen en ook daarop... tja.. geen trip. Ik heb daarna nog ongeveer 7,5 gram genomen... tevergeefs. Alles geprobeerd. ogen sluiten, liggen, staan. volledig donder, licht, loopje doen. wel wat kleine visuele schommelingen zoals sterretjes die schitteringen om lampjes.. maar voor de rest echt helemaal niets. Een blowtje doet 100 keer meer voor me, om het even in perspectief te zetten.

Mijn vraag dus, is dit gewoon troep dat wordt verkocht? of ben ik gewoon niet gevoelig ofzo voor psychadelica? Doe ik iets fout? Ik gebruik op een lege maag. Geen alcohol, geen suikers alleen water...

Ik wil niet overdoseren ook al heb ik geen effect op het middel, dus ik ben maar gestopt na die 22,5 gram
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoeveel tijd zat er tussen je 1e keer en 2e keer?
Wat ik zo begrijp een paar dagen. Dan snap ik dat de 2e keer ook niks doet. Je bouw je namelijk instant tolerantie op.

Qua dosering kan ik je niet helpen. Geen ervaring met truffel.

Wellicht even paar weken wachten. En opnieuw die 15 gram proberen
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
6 dagen is te weinig. Voor psychedelica moet je minstens twee weken tussenlaten (ook tussen psychedelica onderling, ookal is het een andere substantie, in veel gevallen) voor optimaal effect. Bijnemen vlak nadat je genomen hebt schijnt ook niet veel te helpen, omdat tolerantie snel opbouwt, en vooralje trip te verlengen.
Ik heb geen ervaring met de soorten die je genomen hebt, maar mijn advies zou zijn: neem eens ~12 gram Hollandia truffels nadat er twee weken gepasseerd zijn (en niets anders tussendoor van drugs op alcohol/nicotine/caffeïne, ... de mainstream dingen na).
Hollandia zijn een van de sterkste, zoniet de allersterkste, en heb al veel gehoord dat die soort redelijk consistent is in de zin van dat het zelden gebeurt dat ze te weinig actieve stof bevatten.
Nog een tip is, een anderhalf uur na inname de natuur opzoeken, een bos ofzo. Ik vind visuals gemakkelijkst gebeuren in de natuur.

Laat ons dan terug weten hoe het was, uit nieuwsgierigheid en om toeltreffender mensen te kunnen inlichten in de toekomst :)
Als deze tip dan nog niet hielp, vrees ik dat je mogelijk niet gevoelig bent voor psilocybine. En probeer je best een ander soort tripmiddel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."