#1
Ok alle theorieën over tolerantie kunnen wat mij betreft (en misschien alleen in mijn geval) overboord. Ik heb afgelopen vrijdag 15 gram Hollandia genomen en wat visuele effecten gehad. Gister heb ik een vriend over de vloer gehad en hij wilde graag eens proberen. Ik heb daarbij aangegeven dat ik mee zou doen om hem gerust te stellen, maar dat het bij mij wellicht minimaal effect had, gezien ik minder dan een week 15 gram heb genomen. Ik heb even gewacht met nemen, ivm met zijn uitwerking en mijn maagverkleining (werkt bij mij zoals ik zei veel sneller). Na 3 kwartier dat hij zijn dosis had genomen en nog geen effect had, verwachtte ik dat ik na mijn dosis ongeveer op hetzelfde moment iets zou moeten merken. Maar ik had totaal geen verwachtingen, ivm met die dosis van afgelopen vrijdag... Deze trip was zo enorm intens... zoals altijd na 10 a 15 minuten begon het, maar extremer dan ooit eerder. Ik kan het heel moeilijk onder woorden brengen, maar ik ga het proberen.
Het begon zoals altijd bij mij, voorovergebogen op tafel met mn hoofd op mn arm en mn ogen dicht. Ik heb gezien: geometrische patronen, die veranderden in wolkenkrabbers maar wel als patroon met die geometrische vormen aannam (een soort kubussen van rood-geel-blauw met daarin een soort van doolhof). Vlak daarop kreeg ik allemaal gezichten te zien; clown, doodshoofd, vrouw, man.. enz. daarna zag ik twee entiteiten (eveneens opgebouwd uit geometrische vormen) aan de linkerzijde een vrouw en aan de rechterzijde een man. Niet duidelijk herkenbaar als zodanig, maar ik voelde dat dat het was. Ik was echt in een raket weggeschoten. M'n vriend begon tegen me te praten en terwijl ik antwoord gaf en m'n ogen open deed leek het alsof ik naar een schouwspel zat te kijken. Ik reageerde, maar het was alsof ik iemand anders hoorde praten en alsof alles al vast lag. Dus, alsof dit de enige mogelijkheid was om te antwoorden. Dit was echt het meest bizarre dat ik ooit heb meegemaakt. Alsof je wordt gestuurd door een iets wat je niet kan vatten. het maakte me enigszins ongerust maar ik weet inmiddels uit wat ervaring dat ik me mee moet laten slepen. Dit heeft ongeveer 20 minuten geduurd, maar mn tijdsperceptie was volledig anders, alsof ik al 2 a 3 uur onderweg was. Opeens ging er een knop om en werd ik helder. Ik raakte in enorme euforie en deed mn ogen open, Ik heb alles 24 keer dubbel gezien, stroboscopisch en weer die fluoriderende lichtpuntjes overal, en raakte in een lachbui. Moest wederom naar het toilet en heb sinds die tijd het patroon dat ik eerder beschreef (kleuren-kubus-doolhof) de hele tijd waargenomen. Ik heb voor mn gevoel 1,5 uur op het toilet doorgebracht, maar toen ik terugkwam bleek dat er pas 15 minuten waren verstreken. Voor mn gevoel heeft alles ongeveer een uur of 4 geduurd, maar ik was compleet helder na 1,5 uur. Ivm met die maagoperatie krijg ik denk ik de volle mep in 1 keer, dus het hakt er keihard in en is ook vrij snel weer weg. Deze ervaring was voor het eerst een opening naar een hoger level. Ik kan dat moeilijk beschrijven, maar het gevoel dat alles als een film wordt afgespeeld terwijl je praat en dus voor je gevoel je iemand anders hoort praten terwijl je het zelf bent... Ik kan het eigenlijk niet in woorden vatten. Al met al heeft de echte trip maar een uur geduurd (voor mijn gevoel dus zon 4 uur) en na 3 uur was echt alles weg. De laatste twee uur heb ik wel continu dat patroon van doolhof-kubussen-kleuren steeds overal gezien, maar de echte trip was weg. Ik ga er eens een tekening van maken in photoshop.
De trip van mn maat begon na mijn trip eigenlijk pas. Omdat die nog een gewoon maag-darm stelsel heeft. Maar wat het bizarre is, dat hij dit, ik citeer mezelf "Ik reageerde, maar het was alsof ik iemand anders hoorde praten en alsof alles al vast lag. Dus, alsof dit de enige mogelijkheid was om te antwoorden." exact zo heeft meegemaakt. het verschil was wel dat hij veel minder visuele effecten had, maar in een soort time loop terecht kwam. Toen ik nuchter werd merkte ik dat ook. Hij pakte zn telefoon, zette zn bril op, zette zn bril af, ging naar buiten, kwam naar binnen, pakte zn telefoon, zette zn bril af... enz.. Ik dacht eerst dat hij zeer onrustig was en ben maar een einde gaan lopen, omdat mijn trip voorbij was. Achteraf bleek dat dit zijn trip was...
Het begon zoals altijd bij mij, voorovergebogen op tafel met mn hoofd op mn arm en mn ogen dicht. Ik heb gezien: geometrische patronen, die veranderden in wolkenkrabbers maar wel als patroon met die geometrische vormen aannam (een soort kubussen van rood-geel-blauw met daarin een soort van doolhof). Vlak daarop kreeg ik allemaal gezichten te zien; clown, doodshoofd, vrouw, man.. enz. daarna zag ik twee entiteiten (eveneens opgebouwd uit geometrische vormen) aan de linkerzijde een vrouw en aan de rechterzijde een man. Niet duidelijk herkenbaar als zodanig, maar ik voelde dat dat het was. Ik was echt in een raket weggeschoten. M'n vriend begon tegen me te praten en terwijl ik antwoord gaf en m'n ogen open deed leek het alsof ik naar een schouwspel zat te kijken. Ik reageerde, maar het was alsof ik iemand anders hoorde praten en alsof alles al vast lag. Dus, alsof dit de enige mogelijkheid was om te antwoorden. Dit was echt het meest bizarre dat ik ooit heb meegemaakt. Alsof je wordt gestuurd door een iets wat je niet kan vatten. het maakte me enigszins ongerust maar ik weet inmiddels uit wat ervaring dat ik me mee moet laten slepen. Dit heeft ongeveer 20 minuten geduurd, maar mn tijdsperceptie was volledig anders, alsof ik al 2 a 3 uur onderweg was. Opeens ging er een knop om en werd ik helder. Ik raakte in enorme euforie en deed mn ogen open, Ik heb alles 24 keer dubbel gezien, stroboscopisch en weer die fluoriderende lichtpuntjes overal, en raakte in een lachbui. Moest wederom naar het toilet en heb sinds die tijd het patroon dat ik eerder beschreef (kleuren-kubus-doolhof) de hele tijd waargenomen. Ik heb voor mn gevoel 1,5 uur op het toilet doorgebracht, maar toen ik terugkwam bleek dat er pas 15 minuten waren verstreken. Voor mn gevoel heeft alles ongeveer een uur of 4 geduurd, maar ik was compleet helder na 1,5 uur. Ivm met die maagoperatie krijg ik denk ik de volle mep in 1 keer, dus het hakt er keihard in en is ook vrij snel weer weg. Deze ervaring was voor het eerst een opening naar een hoger level. Ik kan dat moeilijk beschrijven, maar het gevoel dat alles als een film wordt afgespeeld terwijl je praat en dus voor je gevoel je iemand anders hoort praten terwijl je het zelf bent... Ik kan het eigenlijk niet in woorden vatten. Al met al heeft de echte trip maar een uur geduurd (voor mijn gevoel dus zon 4 uur) en na 3 uur was echt alles weg. De laatste twee uur heb ik wel continu dat patroon van doolhof-kubussen-kleuren steeds overal gezien, maar de echte trip was weg. Ik ga er eens een tekening van maken in photoshop.
De trip van mn maat begon na mijn trip eigenlijk pas. Omdat die nog een gewoon maag-darm stelsel heeft. Maar wat het bizarre is, dat hij dit, ik citeer mezelf "Ik reageerde, maar het was alsof ik iemand anders hoorde praten en alsof alles al vast lag. Dus, alsof dit de enige mogelijkheid was om te antwoorden." exact zo heeft meegemaakt. het verschil was wel dat hij veel minder visuele effecten had, maar in een soort time loop terecht kwam. Toen ik nuchter werd merkte ik dat ook. Hij pakte zn telefoon, zette zn bril op, zette zn bril af, ging naar buiten, kwam naar binnen, pakte zn telefoon, zette zn bril af... enz.. Ik dacht eerst dat hij zeer onrustig was en ben maar een einde gaan lopen, omdat mijn trip voorbij was. Achteraf bleek dat dit zijn trip was...