Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over truffels

Vraag over truffels

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi @mrorange ,

Leuk om jouw verkenning met psychedelica te lezen. Interessant ook omdat door jouw unieke situatie alles net wat anders lijkt te werken dan normaal. Ik ben ook wel heel benieuwd of je met LSD ook effect van je operatie zult merken of niet. LSD wordt normaal gesproken namelijk sublinguaal ingenomen (onder de tong gelegd). Misschien is dat voor jou een fijnere manier om psychedelica in te nemen. DMT roken kan natuurlijk ook. DMT lijkt qua aard meer op truffels maar vond ik persoonlijk wel echt een heel stuk heftiger!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
mrorange zei:
Nou. dit was de zesde keer dat ik truffles heb genomen en elke keer was het iets intenser, dus voor mij lijkt het dat je er steeds gevoeliger voor wordt, Ik heb eigenlijk tot dusver geen negatieve ervaringen gehad. Wel overweldigend. Het overkomt je gewoon, en ik laat me daarmee meevoeren. Het heeft me eigenlijk alleen maar inzichten gebracht die ik totaal niet had verwacht. Dus ik zou het zeker nog een keer doen en heftiger lijkt me daarmee geen probleem. Vooral omdat ik steeds meer inzicht krijg in wat ik zou kunnen verwachten. Ik neig nu naar een DMT trip.. maar dat moet ik nog even overwegen.
Klik om te vergroten...
Dat is wel een ding met truffels en paddo's. Dat elke keer dat je tript, het middel je weer wat meer laat zien. Soms denk je dat je het allemaal wel gezien hebt en dan zet het je hele wereld weer op z'n kop door je het compleet onverwachte te geven. Dit is bij mij na 60, 70+ (?) trips nog steeds helemaal het geval.

Interessant dat het voor jou zo'n korte intense ervaring is door de ingreep bij je darmen.

Het jezelf en anderen aanschouwen als een soort compleet voorbestemde film waar je gedistantieerd naar zit te kijken ben ik ook bekend mee. Naast psychedelica heb ik dat nu soms ook tijdens een avondje stevig wiet vapen/roken met een maat. Het maakt vanuit dat perspectief niet uit of hij of ik wat zegt. Zijn en mijn woorden zijn zowel beide mijn woorden, als beide niet mijn woorden. Er is dan geen 'zijn' woorden en 'mijn' woorden meer. En tegelijkertijd is er een diepe harmonie/verbondenheid. Maar dat betreft dus mijn best buddy en daar zit ik sowieso al gauw mee op 1 lijn. Doe wat sterke sativa in de mix en die overgebleven barrière verdwijnt dan dus soms. Heel bijzondere ervaring.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Hoi @mrorange ,

Leuk om jouw verkenning met psychedelica te lezen. Interessant ook omdat door jouw unieke situatie alles net wat anders lijkt te werken dan normaal. Ik ben ook wel heel benieuwd of je met LSD ook effect van je operatie zult merken of niet. LSD wordt normaal gesproken namelijk sublinguaal ingenomen (onder de tong gelegd). Misschien is dat voor jou een fijnere manier om psychedelica in te nemen. DMT roken kan natuurlijk ook. DMT lijkt qua aard meer op truffels maar vond ik persoonlijk wel echt een heel stuk heftiger!
Klik om te vergroten...

Ik zou wel een stukje kunnen schrijven voor op het forum over mijn ervaring in combi met een maagoperatie als dat gewaardeerd wordt. Hoe de truffels werken en wat ze kunnen verwachten. Ik spreek alleen uit eigen ervaring nu natuurlijk, omdat ik geen mensen ken met een vergelijkbare toestand.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
mrorange zei:
Ik zou wel een stukje kunnen schrijven voor op het forum over mijn ervaring in combi met een maagoperatie als dat gewaardeerd wordt. Hoe de truffels werken en wat ze kunnen verwachten. Ik spreek alleen uit eigen ervaring nu natuurlijk, omdat ik geen mensen ken met een vergelijkbare toestand.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat zeker een waardevolle toevoeging kan zijn aan het forum! Misschien kun je daar zelfs andere drugs (ook alchohol) in meenemen. Je weet maar nooit wie er nog meer een dergelijke operatie heeft gehad en voor wie jouw informatie waarde kan hebben!
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok! ga ik doen. Zal er vanavond even voor gaan zitten. Alcohol is wel een ding hoor met een gastric bypass, wordt sterk afgeraden. Maar in principe worden alle mensen die zon operatie ondergaan daar goed over geïnformeerd (alleen over alcohol dan). Maar ik zal het sowieso meenemen in mijn tekst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
LSD wordt inderdaad onder de tong gelegd, maar mijn weten is dat om het sneller te doen inwerken. Het werkt ook als je het gewoon inslikt mijn weten. Misschien dat de duur anders is als je het onder de tong leggen overslaat?
Klik om te vergroten...
Grappig is dat ik zegels vaak lang onder de tong houdt, maar praktisch niets van effect merk tot dan toe, maar wanneer ik een zegel doorslik, merk ik meestal kort daarna dat het sterk op begint te komen...

Het kan zijn dat het dan gewoon pas gaat werken, maar het geeft mij altijd het idee dat onder de tong houden niet zoveel doet. :neutral:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt, ik ken toevallig twee mensen die ook zo'n operatie hebben gehad, en die kunnen maar max 1 glas drinken. Als ze goede tolerantie hebben 2. Erna is het hetzelfde effect als dat de rest van ons een avond veeeeel te veel gedronken hebben.

LSD wordt inderdaad onder de tong gelegd, maar mijn weten is dat om het sneller te doen inwerken. Het werkt ook als je het gewoon inslikt mijn weten. Misschien dat de duur anders is als je het onder de tong leggen overslaat?

LSD duurt inderdaad lang, en ik raad dan ook aan het enkel te proberen als je effectief een volledige dag hebt. Maar je moet niet bang zijn in de zin van, je zit bijlange na niet 12 uur op je piek. Er is een lange coming up en vooral heel lange comedown (na-effecten van 5 uur na je piek ofzo).
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelf heb ik LSD nog maar 1 keer gedaan. Kreeg de instructie om het twee minuten onder de tong te houden en door te slikken. De effecten waren pas echt merkbaar na 1.5-2 uur, dus ik had ook de indruk dat het niet hielp want als dat al "sneller inkicken" is...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb altijd vernomen dat je de zegel toch minimaal een kwartier, 20 minuten onder je tong houdt. En dan ook doorslikken, niet uitspugen (ja, sommigen doen dat echt).

Na 1,5-2 uren pas effect is vrij laat ja. Maar dit wil ook nog wel veel verschillen per persoon. Bij mij is het bij LSD en aanverwanten vaak na een dik half uur denk ik. Met psilocybine vaak sneller nog: een kwartiertje ongeveer.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het kan ook zijn dat er iets mis was met de zegels of met de setting (wel, dat sowieso) die keer. Ik ervaarde de algehele trip als underwhelming, dus als de piek niet zo sterk is, heb je zwakkere coming up dus kom je pas later bij het tijdstip waarop de effecten merkbaar zijn.
Bij truffels merk ik het ook al na een kwartier.
Heb wel nieuwe LSD liggen ondertussen, binnen paar maand probeer ik het eens uit, in de lente ofzo.

Ik snap ook niet waarom je je LSD papier zou uitspuwen. Voor de zekerheid wil je het allemaal binnen toch? Of je moet bang zijn voor de inkt op te nemen.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thanks voor je antwoord. Er zaten 6 dagen tussen. Ik ga wachten nu voor een paar weken en opnieuw proberen. Heb gelezen dat het wel vaker voorkomt dat mensen niet in een trip raken, en dan na een tijd opnieuw proberen wel in een trip raken.
d
ddigLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben de kameraad die dit samen met mrorange onderging, en voor mij was het de eerste keer. Ik heb in mijn tienerjaren regelmatig geblowd (wiet enzo) maar magic mushrooms wilde ik zo graag proberen omdat het totaal niet verslavend is en het effect iets weg lijkt te hebben van DMT. Dat laatste lijkt mij echt zeer heftig. De verhalen op YouTube zijn bizar gewoon. Maar echt, wat ik de 1e keer ervaarde was voor mrorange dus de 4e of 5e keer ofzo. En mijn ervaring kwam echt heel erg overeen met zijn ervaring. Dat is wel bizar. Voor mij was het echt een timeloop. Hij stak een verhaal af, en plotseling was ik ergens anders en was ik buiten. Daarna was het of de tijd terug ging en was ik weer naar het verhaal aan het luisteren. Vooruit, achteruit, vooruit achteruit. Kan niet, ik weet het, maar zo was het echt. En ZEER sterk alsof mijn realiteit 'geregisseerd' was door iets dat we niet kunnen vatten. Het had wat weg van een projectie. Een manifestatie van de werkelijkheid door 'iets' dat dit voor mij ter plekke in elkaar knutselde. Dat hadden we beiden heel erg sterk. Ik ben nu meer dan ooit overtuigd dat er een realiteit is die wij niet zomaar kunnen vatten, maar die er wel degelijk is. Wij kunnen daar niet zomaar heen tenzij je dat 'opent'. Je kan dan even gluren zeg maar. Die 'wereld' die er is en die de onze bestuurt ofzo, daar kom je volgens mij met DMT echt compleet in terecht. Met dit (magic mushrooms) ervaar je het tot op zekere hoogte. Maar voor mij zo heftig dat ik echt dagen later nog compleet van de leg ben. Vet, echt niet te bevatten zo vet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."