Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTryptamine Pellets, advies

Tryptamine Pellets, advies

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een beetje research gedaan naar verschillende RC tryptamines. Wat me opviel is dat er een redelijk grote selectie is van oraal actieve tryptamines waar ik eigenlijk vrij weinig informatie over kan vinden.

Mijn oog viel op de volgende soorten:

AMT (α-Methyltryptamine) - werking 13/15 uur
4-HO-MET (4-Hydroxy-N-methyl-N-ethyltryptamine) - werking 4/6 uur
4-HO-MiPT (4-Hydroxy-N-methyl-N-isopropyltryptamine)- werking 4/6 uur
5-MeO-MiPT (5-Methoxy-N-methyl-N-isopropyltryptamine) - werking 5/8 uur
4-AcO-MET (4-Acetoxy-N-ethyl-N-methyltryptamine) werking 4/6 uur

Ik heb veel ervaring met (1-P)LSD, paddo's, 2C-B (fly) en 2C-E. Met Tryptamines in pilvorm heb ik geen ervaring. DMT roken vind ik nog een beetje eng dus daar wacht ik liever nog even mee.

Is er iemand die advies kan geven over deze drugs in pilvorm en wat jullie ervaring is hiermee?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
4-ho-met is de enige die het meest op psilo zou lijken. Paddos dus.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#3
aMT is erg uniek, daar kan je zeker wel een hoop info over vinden.

AcO wordt omgezet in HO dus in dit geval is 4-AcO-MET identiek aan 4-HO-MET op een heel klein beetje potentie en duratie verschil na (door de omzetting van AcO naar HO).

4-HO-MET lijkt vrij veel op truffels/paddos maar net iets minder headspace. Voor de rest zijn alle 4-XX-XXX allemaal een pot nat op een paar echt obscure na.

5-MeO-MiPT is ook vrij uniek, wordt veelal omgeschreven als MDMA onder de psychedelica.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
De lange werking van AMT staat me wel een beetje tegen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idem hier.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buu zei:
aMT is erg uniek, daar kan je zeker wel een hoop info over vinden.
Klik om te vergroten...
Uniek, maar ook een beetje lastig. Wat belangrijk is om te onthouden bij aMT is dat het in principe wel een psychedelicum is, maar de effecten zitten heel erg op het randje van een milde stimulant. Met andere woorden: je moet niet te veel verwachten. Bij aMT is er echt een specifieke sweetspot waarvan je niet heel hard gaat trippen maar wel een relaxte space kunt hebben. Misselijkheid en buikpijn komen wel veel voor, zeker omdat het spul dus lastig te doseren is en omdat veel mensen underhelmd raken van de tripeffecten waardoor ze meer gaan nemen dan wat prettig is.
Daarbij is aMT een aselectieve MAOI waardoor je eerst een speciaal dieet zonder kaas en zuurkool en vlees en gefermenteerde producten moet aanhouden omdat je anders flink last kunt krijgen van hoofdpijn, hartkloppingen en een te hoge bloeddruk.
Ik heb aMT vaak op de planning gezet maar ook elke keer toch weer niet gedaan. Vanwege de lange werkingsduur en de moeilijkheden met plannen is het er toch niet echt van gekomen steeds. Andere stoffen krijgen dan voorrang :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
5-MeO-MiPT is ook vrij uniek, wordt veelal omgeschreven als MDMA onder de psychedelica.
Klik om te vergroten...
5-MeO-MIPT (moxy) was echt super lastig om goed te doseren. Het is al snel kiezen: of een lichte ervaring met veel misselijkheid (8 milligram) en een klein beetje mooiere kleurtjes of keihard trippen met veel te veel misselijkheid (15+ milligram). Ik vond het wel een middel voor gevorderden zeg maar. En ook dan niet echt een aanbeveler.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik heb een beetje research gedaan naar verschillende RC tryptamines. Wat me opviel is dat er een redelijk grote selectie is van oraal actieve tryptamines waar ik eigenlijk vrij weinig informatie over kan vinden.

Mijn oog viel op de volgende soorten:

AMT (α-Methyltryptamine) - werking 13/15 uur
4-HO-MET (4-Hydroxy-N-methyl-N-ethyltryptamine) - werking 4/6 uur
4-HO-MiPT (4-Hydroxy-N-methyl-N-isopropyltryptamine)- werking 4/6 uur
5-MeO-MiPT (5-Methoxy-N-methyl-N-isopropyltryptamine) - werking 5/8 uur
4-AcO-MET (4-Acetoxy-N-ethyl-N-methyltryptamine) werking 4/6 uur

Ik heb veel ervaring met (1-P)LSD, paddo's, 2C-B (fly) en 2C-E. Met Tryptamines in pilvorm heb ik geen ervaring. DMT roken vind ik nog een beetje eng dus daar wacht ik liever nog even mee.

Is er iemand die advies kan geven over deze drugs in pilvorm en wat jullie ervaring is hiermee?
Klik om te vergroten...
Ik heb van deze lijst aMT, 4-HO-MET en 5-MeO-MiPT (moxy) gedaan. Daar kan ik dus iets over vertellen!

aMT 1 keer gedaan. Het nadeel is dat de come-up een uur of 3 kan duren en je behoorlijk misselijk kan zijn. Daarna is wel een leuk en uniek middel. Het is een typische tryptamine-trip, maar dan gecombineerd met een MDMA-achtige body high.

4-HO-MET vaak gedaan. Lijkt inderdaad wel wat op paddo's maar is ook wel duidelijk anders. Ik vind het vrolijker, visueler en wat oppervlakkiger. Soort van de 2C-B onder de tryptamines. Niet dat het hetzelfde is, maar het geeft net als 2C-B een leuke en toegankelijke trip. Niet heel diep of spiritueel.

5-MeO-MiPT (moxy) ook vaak gedaan. Een heel uniek middel. In mijn ervaring gaat het in 3 fases die zich steeds afwisselen. Dit zijn:
- Een fase waarin je meer gestimuleerd bent en maar licht tript. Beetje pep met een psychedelisch randje.
- Een fase waarin je flink tript en het behoorlijk visueel kan worden.
- Een fase waarin je een MDMA-achtige body high hebt. Natuurlijk wel met een psychedelisch tintje, maar veel minder dan in de eerder genoemde fase.

Met deze drug moet je niet te ver over de normale dosis heen gaan. Voor mij ligt die tussen de 10 en 15mg maar voor de meesten is dit lager. Het heeft namelijk wel een bodyload en die neemt dan teveel de overhand.

Het is ook wel stimulerend dus zorg dat je iets te doen hebt!

Drie hele leuke drugs dus, die zeker de moeite waard zijn!

Volgens mij lijkt 4-HO-MiPT meer op paddo's en van 4-AcO-MET weet ik niets af. Maar met deze twee heb ik dus geen ervaring.

Roep maar als je nog vragen hebt!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
5-MeO-MIPT (moxy) was echt super lastig om goed te doseren. Het is al snel kiezen: of een lichte ervaring met veel misselijkheid (8 milligram) en een klein beetje mooiere kleurtjes of keihard trippen met veel te veel misselijkheid (15+ milligram). Ik vond het wel een middel voor gevorderden zeg maar. En ook dan niet echt een aanbeveler.
Klik om te vergroten...
Apart, had geen last van misselijkheid hierbij terwijl ik dat vaak toch wel heb. 15 mg was voor mij een mooie dosis.

Ik heb ook weleens 20mg genomen, maar ging toen wel erg hard. Net op het randje van wat leuk is. Ook wel wat last van spierspanningen toen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Ik heb een beetje research gedaan naar verschillende RC tryptamines. Wat me opviel is dat er een redelijk grote selectie is van oraal actieve tryptamines waar ik eigenlijk vrij weinig informatie over kan vinden.

Mijn oog viel op de volgende soorten:

AMT (α-Methyltryptamine) - werking 13/15 uur
4-HO-MET (4-Hydroxy-N-methyl-N-ethyltryptamine) - werking 4/6 uur
4-HO-MiPT (4-Hydroxy-N-methyl-N-isopropyltryptamine)- werking 4/6 uur
5-MeO-MiPT (5-Methoxy-N-methyl-N-isopropyltryptamine) - werking 5/8 uur
4-AcO-MET (4-Acetoxy-N-ethyl-N-methyltryptamine) werking 4/6 uur

Ik heb veel ervaring met (1-P)LSD, paddo's, 2C-B (fly) en 2C-E. Met Tryptamines in pilvorm heb ik geen ervaring. DMT roken vind ik nog een beetje eng dus daar wacht ik liever nog even mee.

Is er iemand die advies kan geven over deze drugs in pilvorm en wat jullie ervaring is hiermee?
Klik om te vergroten...
Ik ken alleen 4-HO-MET gedaan en vind dat een geweldig lekker stofje. Lijkt inderdaad veel op paddo's maar minder headspace en vrolijker vaak.
Buu zei:
4-HO-MET lijkt vrij veel op truffels/paddos maar net iets minder headspace. Voor de rest zijn alle 4-XX-XXX allemaal een pot nat op een paar echt obscure na.
Klik om te vergroten...
Ik vond 4-AcO-DMT toch wel echt heel anders dan 4-HO-MET bijvoorbeeld. Veel meer headspace en minder visual als je met elkaar vergelijkt.
KlaasVaak zei:
4-HO-MET vaak gedaan. Lijkt inderdaad wel wat op paddo's maar is ook wel duidelijk anders. Ik vind het vrolijker, visueler en wat oppervlakkiger. Soort van de 2C-B onder de tryptamines. Niet dat het hetzelfde is, maar het geeft net als 2C-B een leuke en toegankelijke trip. Niet heel diep of spiritueel.
Klik om te vergroten...
Precies dit dus. Ik noem dan van de LSD onder de tryptamines maar we bedoelen hetzelfde :)
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Ik ken alleen 4-HO-MET gedaan en vind dat een geweldig lekker stofje. Lijkt inderdaad veel op paddo's maar minder headspace en vrolijker vaak.

Ik vond 4-AcO-DMT toch wel echt heel anders dan 4-HO-MET bijvoorbeeld. Veel meer headspace en minder visual als je met elkaar vergelijkt.

Precies dit dus. Ik noem dan van de LSD onder de tryptamines maar we bedoelen hetzelfde :)
Klik om te vergroten...
4-AcO-DMT is inderdaad net wat dieper, maar die heb ik in het specifiek niet benoemd omdat die niet meer te krijgen is. Als 4-HO-MET jou bevalt is er geen reden om een 4-HO-MiPT of 4-AcO-DET te proberen. Zijn vrijwel identiek, omdat het een nieuw stofje is begin je toch vaak wat lager wat uiteindelijk zorgt voor een teleurstellende ervaring IMO. Ik houd het gewoon bij 4-HO-MET en ramp daar de dosering omhoog.

Er zijn wel een paar die net wat anders zijn zoals 4-HO-DPT of 4-HO-EPT, maar die zijn ook een heel stuk minder potent en lijken vooralsnog niet echt interessant.
Neo-Shulginist zei:
5-MeO-MIPT (moxy) was echt super lastig om goed te doseren. Het is al snel kiezen: of een lichte ervaring met veel misselijkheid (8 milligram) en een klein beetje mooiere kleurtjes of keihard trippen met veel te veel misselijkheid (15+ milligram). Ik vond het wel een middel voor gevorderden zeg maar. En ook dan niet echt een aanbeveler.
Klik om te vergroten...
Ik vond het wel meevallen. Gevaped was de intensiteit helemaal niet zo erg en oraal was het tot zo'n 15mg freebase ook aardig mild in mijn ogen. Het is juist een heel toegankelijk stofje zonder al teveel diepgang. Je moet inderdaad alleen kunnen afwegen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Buu zei:
Als 4-HO-MET jou bevalt is er geen reden om een 4-HO-MiPT of 4-AcO-DET te proberen. Zijn vrijwel identiek
Klik om te vergroten...
Ja dat denk ik ook ja. Ik heb wel de 4-HO-Mipt gehaald want tjah... je bent researcher of niet he :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vond 4-HO-MET en 4-HO-MiPT behoorlijk anders hoor. 4-HO-MET geeft een wat lichtere headspace en misschien een tikkeltje dissociatie waardoor het veel minder emotioneel is. Kan aardig zijn voor een recreatief dagje maar als je diepgang zoekt dan heeft 4-HO-MiPT meer te bieden.
P
Plucky DuckLid
01-01-2024, 00:00
#14
Welke heb je uiteindelijk gekozen en kan je aanraden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."