Hi,
Ja, de smaak bij toss n wash is echt wel smerig. Capsules zijn een stuk aangenamer om te slikken. Effect komt wel iets langzamer op, maar zodra capsules zijn opgelost maakt het qua sterkte niets uit. Misschien wel iets meer gespreid. Thee zetten kan ook, maar dan is de werking wel iets minder sterk. Er zit misschien wel iets smaakverschil tussen de strains, maar ze smaken allemaal heel vies
Houd er wel rekening mee dat kratom bij regelmatig gebruik verslavend kan zijn. Het lijkt onschuldig omdat het een natuurlijk product is, maar sommige mensen komen er toch wel in de problemen mee. Kratom bevat een opiaat-agonist en werkt daardoor op de opiaatreceptoren in je hersenen. Herhaaldelijk gebruik van kratom zorgt voor tolerantie. Hierdoor heb je steeds meer kratom nodig om hetzelfde effect te bereiken. Dus liever niet te vaak achter elkaar gebruiken.
Ook kan je het beter niet combineren met met alcohol, benzodiazepinen, andere opiaten of andere middelen die het zenuwstelsel onderdrukken. Dit kan soms leiden tot ademhalingsproblemen. Wees ook voorzichtig met geneesmiddelen die de bloeddruk verhogen en MAO-remmers, waaronder antidepressiva. Dat is een gevaarlijke combi met kratom. Hier vind je wat meer informatie over de risico's:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-kratom/
De werking hangt verder af van het soort kratom en de dosering. Er bestaan verschillende soorten witte nerf, rode nerf en groene nerf kratom en die groeien in verschillende landen. Witte soorten zijn meer stimulerend en rode soorten meer geschikt voor pijnstilling. De groene kratom zit daar een beetje tussen in. Lichte dosering is ook meer stimulerend en een hogere dosering geeft een rustgevend / opiaat-achtig effect. Beetje proberen welke soort jou het beste bevalt, afhankelijk van welk effect je zoekt. Geniet, maar gebruik met mate.
Hoe nuttig vond je deze info? *modknip: verwijzen naar een link met evaluatie van bovenstaande info voegt niets toe, verder prima dat je deze info deelt*