Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vraag Kratom

Korte vraag Kratom

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ExtremeHippy zei:
Ik gebruik nu 3 jaar dagelijks kratom, ik zet er thee van met 3 suikerklontjes met een theezakje. En ik moet zeggen dat het echt veel verslavender is dan ik ooit had verwacht. Want waarom zou ik het niet gebruiken? Het geeft een heerlijke intrinsieke motivatie om dingen te ondernemen. Het is me gelukkig wel gelukt om af te bouwen van 5 gram per dag naar een schappelijke 1 gram. Ik raad iedereen aan die dit recreatief wil gaan gebruiken goed beseft dat het verslavend KAN zijn, en dat discipline nodig is voor verstandig gebruik.
Klik om te vergroten...

wow.. ik had na 3 keer in 1 week al vreselijke nachtmerries en een soort milde slaapverlamming..
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Gewoon toss and wash. Mieperts
Klik om te vergroten...
DD96EB51-678A-49B3-A9F2-809F036973A7.jpeg
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thermo flesje.
Warm water. Schep kratom erin, even goed schudden en atten maar.
Zo werkt het best naar mijn idee.
Zo vies vind ik het niet.😋
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Krypt0nite zei:
Thermo flesje.
Warm water. Schep kratom erin, even goed schudden en atten maar.
Zo werkt het best naar mijn idee.
Zo vies vind ik het niet.😋
Klik om te vergroten...
Eens.. Ik doe het in een klein glaasje warm water even roeren en in 1 slok naar binnen gieten. Soms kopje even naspoelen en laatste restje oprdrinken. Niet heel lekker maar ach 1 slok en als je het snel doorslikt merk je het amper. Ik werk echt geen verschil tussen capsules en poeder buiten het feit dat zelf capsules maken een klote klus is :)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jongens. Doe daar nou eens een scheutje aanmaaklimonade bij! Is er echt niets vies meer aan
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
I like dirtyyy
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zanza zei:
Jongens. Doe daar nou eens een scheutje aanmaaklimonade bij! Is er echt niets vies meer aan
Klik om te vergroten...
Ja is ook zo waarom ook niet. Als je het dan echt zo erg vies vindt dan lekker limo'tje erbij hupsa!

Kratom ben ik trouwens afgelopen maanden weer opnieuw aan het waarderen. Blijft toch erg lekker spul:yum:
b
bossenaar567Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dames en heren,

Ik neem soms kratom, via de toss n wash methode. Neem ongeveer 2-3 gram per keer. Het effect bevalt me goed. Alleen ik kan maar niet aan de smaak wennen, de manier van inname bevalt me echt niet. Nu vroeg ik me af of de kratom net zo effectief is als je het zelf in capsules stopt en deze vervolgens doorslikt?

Andere tips over kratom zijn ook altijd welkom! Ik heb zelf nu een groene strain, als er bijvoorbeeld strains zijn die kwa smaak beter zijn hoor ik dat graag.
K
Krypt0niteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naar mijn persoonlijke idee werken capsules iets minder sterk.
Ik denk dat dat komt omdat het wat trager word opgenomen.
Heb ondertussen wel iets van 200 gram aan capsules gehad en elke keer voelt het wat minder sterk aan dan de poeder met water in te nemen.

Edit, er zit zeker verschil in smaak kwa strains.

Zelf vind ik de rode strains minder bitter dan de groene.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik doe de kratom eigenlijk altijd in de warme chocomel. Soms komt het voor dat ik tegen pijn vermindering 4 gram wil nemen. Dan neem ik 2 koppen chocomel met 2 gram. Dit drink ik dan binnen 3 kwartier op. Persoonlijk vind ik de smaak minder erg in de chocomel ( geen aanleng poeder maar echte uit een pak of fles). Je mag rustig een uur over het consumeren doen, dat doet niks af tegen de werking. Bovendien had ik ook gelezen dat de cacao en de melk beide de werkening van de kratom helpen activeren.
Ook heb ik begrepen dat de wash n tosh methode best slecht kan zijn voor je maagwand.
P
Party-psygirlLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hi,

Ja, de smaak bij toss n wash is echt wel smerig. Capsules zijn een stuk aangenamer om te slikken. Effect komt wel iets langzamer op, maar zodra capsules zijn opgelost maakt het qua sterkte niets uit. Misschien wel iets meer gespreid. Thee zetten kan ook, maar dan is de werking wel iets minder sterk. Er zit misschien wel iets smaakverschil tussen de strains, maar ze smaken allemaal heel vies :)

Houd er wel rekening mee dat kratom bij regelmatig gebruik verslavend kan zijn. Het lijkt onschuldig omdat het een natuurlijk product is, maar sommige mensen komen er toch wel in de problemen mee. Kratom bevat een opiaat-agonist en werkt daardoor op de opiaatreceptoren in je hersenen. Herhaaldelijk gebruik van kratom zorgt voor tolerantie. Hierdoor heb je steeds meer kratom nodig om hetzelfde effect te bereiken. Dus liever niet te vaak achter elkaar gebruiken.

Ook kan je het beter niet combineren met met alcohol, benzodiazepinen, andere opiaten of andere middelen die het zenuwstelsel onderdrukken. Dit kan soms leiden tot ademhalingsproblemen. Wees ook voorzichtig met geneesmiddelen die de bloeddruk verhogen en MAO-remmers, waaronder antidepressiva. Dat is een gevaarlijke combi met kratom. Hier vind je wat meer informatie over de risico's: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-kratom/

De werking hangt verder af van het soort kratom en de dosering. Er bestaan verschillende soorten witte nerf, rode nerf en groene nerf kratom en die groeien in verschillende landen. Witte soorten zijn meer stimulerend en rode soorten meer geschikt voor pijnstilling. De groene kratom zit daar een beetje tussen in. Lichte dosering is ook meer stimulerend en een hogere dosering geeft een rustgevend / opiaat-achtig effect. Beetje proberen welke soort jou het beste bevalt, afhankelijk van welk effect je zoekt. Geniet, maar gebruik met mate.

Hoe nuttig vond je deze info? *modknip: verwijzen naar een link met evaluatie van bovenstaande info voegt niets toe, verder prima dat je deze info deelt*
C
CrashdummyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey hallo 👋🏼 , Ben van plan on kratom een kans te geven, omdat het schijnt goed tegen ontwenningsverschijnselen gerelateerde klachten te helpen. Ik slik oxycodone HCI Aurobindo reguleerde afgifte 6 x 60 mg 1 keer per dag , Soms neem ik nog 1 a 2 bij later op de dag. Ik zou graag geholpen willen worden aan een website waar mensen tevreden mee zijn zodat ik daar kan bestellen, ik heb goede verhalen over kratom gehoord en ik zit er helemaal doorheen , oxycodone neem ik eigelijk alleen nog maar om niet ziek te worden, ik ben het zat en wil weer m’n gevoelens terug, m’n emoties , weer echt leven ipv zo numb te zijn..
Advies/tips zijn welkom , ik zou het erg waarderen als iemand me een beetje in de goede richting kan sturen. groetjes !
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Crashdummy zei:
Hey hallo 👋🏼 , Ben van plan on kratom een kans te geven, omdat het schijnt goed tegen ontwenningsverschijnselen gerelateerde klachten te helpen. Ik slik oxycodone HCI Aurobindo reguleerde afgifte 6 x 60 mg 1 keer per dag , Soms neem ik nog 1 a 2 bij later op de dag. Ik zou graag geholpen willen worden aan een website waar mensen tevreden mee zijn zodat ik daar kan bestellen, ik heb goede verhalen over kratom gehoord en ik zit er helemaal doorheen , oxycodone neem ik eigelijk alleen nog maar om niet ziek te worden, ik ben het zat en wil weer m’n gevoelens terug, m’n emoties , weer echt leven ipv zo numb te zijn..
Advies/tips zijn welkom , ik zou het erg waarderen als iemand me een beetje in de goede richting kan sturen. groetjes !
Klik om te vergroten...
Hi Crashdummy, we zijn inmiddels ruim een maand verder en wellicht heb je hier niet zo veel meer aan. Kratom is best een potent middeltje wat gebruikt kan worden als vervanger of kan helpen bij de afbouw van opiaten. Mijn advies zou overigens wel zijn om het altijd ook te bespreken met je arts, een opiaat afbouw is niet zomaar iets maar dat hoef ik jou niet vertellen denk ik. Lees je gewoon even goed in in het middel op diverse internetpagina's, maar kort door de bocht zijn er 3 soorten, waarbij de rode soort het meest lijkt op het verdovende van opiaten. Advies is om een gespecialiseerde vendor te zoeken (is zo gevonden via google) want via smartshops betaal je veel meer. Probeer het gewoon eens uit en kijk of je iets kunt minderen met de oxy. Zo kun je stapje voor stapje kijken wat werkt voor je. Gebruik de eerste keer (1-3 gr)een heel klein, gewoon een beetje om te kijken hoe je er op reageert. Is dit goed dan zou ik gewoon 5 gr doen want vanaf deze hoeveelheid begint het verdovende te werken, daaronder blijft vooral stimulerend. Ik meng het altijd met een beetje warm water en daarna met veel sinaasappelsap. Goed roeren want het lost slecht op, lijkt wel wat zanderig. Het begint in een half uurtje te werken en kijk of het wat is voor je. Ik zelf vind het een wondermiddeltje waar ik lekker relaxt van wordt. Succes en hopelijk is het iets voor je..
E
ExtremeHippyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik gebruik nu 3 jaar dagelijks kratom, ik zet er thee van met 3 suikerklontjes met een theezakje. En ik moet zeggen dat het echt veel verslavender is dan ik ooit had verwacht. Want waarom zou ik het niet gebruiken? Het geeft een heerlijke intrinsieke motivatie om dingen te ondernemen. Het is me gelukkig wel gelukt om af te bouwen van 5 gram per dag naar een schappelijke 1 gram. Ik raad iedereen aan die dit recreatief wil gaan gebruiken goed beseft dat het verslavend KAN zijn, en dat discipline nodig is voor verstandig gebruik.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zoraa zei:
Ik doe de kratom eigenlijk altijd in de warme chocomel. Soms komt het voor dat ik tegen pijn vermindering 4 gram wil nemen. Dan neem ik 2 koppen chocomel met 2 gram. Dit drink ik dan binnen 3 kwartier op. Persoonlijk vind ik de smaak minder erg in de chocomel ( geen aanleng poeder maar echte uit een pak of fles). Je mag rustig een uur over het consumeren doen, dat doet niks af tegen de werking. Bovendien had ik ook gelezen dat de cacao en de melk beide de werkening van de kratom helpen activeren.
Ook heb ik begrepen dat de wash n tosh methode best slecht kan zijn voor je maagwand.
Klik om te vergroten...
Ik doe altijd toss and wash. Maar ik verslik me soms en dat voelt echt als doodgaan een kwartier lang… Zo stoffig. Vind capsules ook minder fijn…

Probeer mezelf voor te houden dat het maar “aarde smaak/aka potgrond smaak heeft… 😂
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Ik doe altijd toss and wash. Maar ik verslik me soms en dat voelt echt als doodgaan een kwartier lang… Zo stoffig. Vind capsules ook minder fijn…

Probeer mezelf voor te houden dat het maar “aarde smaak/aka potgrond smaak heeft… 😂
Klik om te vergroten...
Doe nou aanmaaklimonade met warm water proberen! 🤣 veel minder stof/aarde smaak haha
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zanza zei:
Doe nou aanmaaklimonade met warm water proberen! 🤣 veel minder stof/aarde smaak haha
Klik om te vergroten...
Of gewoon niet zo aanstellen en mengen met water en gewoon teugen. Kom op, je gaat niet dood.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Doe nou aanmaaklimonade met warm water proberen! 🤣 veel minder stof/aarde smaak haha
Klik om te vergroten...
Ik moest bijna barfen!!! Nee nee nee
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rotjoch zei:
Of gewoon niet zo aanstellen en mengen met water en gewoon teugen. Kom op, je gaat niet dood.
Klik om te vergroten...
Gewoon toss and wash. Mieperts
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Gewoon toss and wash. Mieperts
Klik om te vergroten...
Ja maar dan heb je kans dat je je verslikt en als je het mengt niet. Normaal gesproken dan. Ik verslik me nog in mijn eigen speeksel 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."