Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntipsychotica en trippen

Antipsychotica en trippen

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
Diabeet0504Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey astronaut heftig verhaal zeg
Vaak met dit soort dingen kun je het zelf al heel goed inschatten wees vooral voorzichtig
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Antipsychotica mengt niet met wiet of psilocybine. Als ik jou was zou ik stoppen met drugs. psychose is niet niks.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey allen.
Ik heb gister een zakje Hollandia truffels opgegeten. Het was echt een fijne trip. Tevens ben ik tot inzichten gekomen over mijn psyche. Ik heb lang niet zo'n helende ervaring gehad. Die 4 uur trippen op psilocybine heeft mij meer gebracht dan het GGZ ooit voor elkaar kan krijgen.

Groeten Astronaut
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal.
Ik heb in de zomer van 2021 een psychose gekregen na het gebruik van lsd. Sindsdien heb ik antipsychotica gekregen (flupentixol) ofwel fluanxol. Ik ben altijd wel een stevige blower en dat doe ik dus nog steeds dagelijks. Nu ben ik vandaag gestopt met mijn depot en wil ik graag na al die tijd weer eens trippen. Ik weet dat het niet aangeraden wordt maar ik heb mijn persoonlijke redenen om een innerlijke reis te maken. Het is zelfs erg belangrijk voor mijn genezing proces. Graag zou ik voorzichtig willen opbouwen met microdoseren van truffels. En later een wat diepere reis met meer psilocybine. Hoe denken jullie hierover en zijn er mensen met een soortgelijke ervaring? Groeten Astronaut
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Had je toevallig wiet gerookt tijdens je LSD trip waarbij je psychotisch werd?
Deze combinatie kan anders wel een stukje uitleg zijn.

Daarbij is het zomaar stopzetten van medicatie zonder overleg met je huisarts niet bijster slim, zeker als het gaat over antipsychotica en psychoses. Wat is de reden waarom je plots gestopt bent met het nemen van je medicijnen?

Alleszins zou ik zeker geen wiet combineren met psychedelica aangezien jouw pyschiatrisch verleden.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met micrososeren kan je beter de medicijnen afbouwen want dan heb je voor langere tijd een pauze 'cold turkey ' dat je stopt met medicijnen.

Je kan dan nog beter 1 dag stoppen of max 2 zolang je je maar goed voelt voor je het neemt.
.je bouwt met microdoseren ook een tolerantie op. Dus dan moet je daarna weer wachten om echt te trippen.

Daar zit dan weer minimaal 2 weken geen psychedelica gebruik tussen.

Zou hier dus nog even goed over nadenken.

En nogmaals neem het alleen als je je al goed voelt , niet om je goed te gaan voelen.

Als ik niet lekker in mijn vel zit wacht ik liever tot ik me weer oké voel en dan pas het neem als ik me weer goed voel.

Succes!

Edit klinkt misschien gek maar overleg het met de psychiater anders. Een depot krijg je niet voor niets ipv dagelijks tabletten.
Zou hier erg mee oppassen en eerst zorgen dat je je goed voelt zonder anti psychotica


Pps als je door LSD een psychose kreeg is LSD niet een goed middel voor je. Kies wat anders of beter niets tot je van alles af bent.
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daarbij is het zomaar stopzetten van medicatie zonder overleg met je huisarts niet bijster slim, zeker als het gaat over antipsychotica en psychoses
Klik om te vergroten...
Dit first. Zelfs al heb je de medicatie echt niet meer nodig dan nog is cold turkey stoppen niet slim. Ik zie anti-psychotica als drugs die sterk genoeg is om psychoses te onderdrukken, aka zeer krachtige drugs. Je lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen aan de nieuwe stofjes balans in je lichaam.

Second: dit kan zeker, trippen met medicatie dus. Let alleen wel goed op jezelf. Je hebt kennelijk een gevoeligheid op dit gebied dus beetje tactisch te werk gaan 😉 en vinden wat bij je past.

Heb dit zelf ook gedaan dus weet dat t zeer positief kan uitpakken! Al vergt dat wel een bepaald type persoon/karakter.
Zeker als je het solo doet. Ken vrijwel niemand anders die dit doet/kan zonder ze koppie te verliezen.
10% slagingskans gok ik 👌🏻

Je kan me pmen als je iets wilt vragen
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry dat ik dit zeg. Maar wat ben jij een ongelofelijke lul dat je weer een trip wil maken. Ik weet dat ik hier een ban voor kan krijgen, maar dat interesseert me geen reet.
Wat doe je je vrienden en familie aan als je weer in een psychose belandt. Ik hoop echt dat je een troll bent en dat je topic een grap is. Anders heb ik 0 respect voor je. Ik ken meer mensen die de gesloten afdeling in en uitgaan door steeds bewust weer te gaan gebruiken en een psychose triggeren. De families gaan er aan onderdoor. En voor andere mensen die ook zorg nodig hebben is er geen plek. OPK#NKEREN!
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor jullie reacties en de nuttige inzichten.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAutist zei:
Sorry dat ik dit zeg. Maar wat ben jij een ongelofelijke lul dat je weer een trip wil maken. Ik weet dat ik hier een ban voor kan krijgen, maar dat interesseert me geen reet.
Klik om te vergroten...
Waarom reageer je dan ook? Negeer het topic dan. Ik negeer topics ook gewoon.

De TS verteld kort en duidelijk ze verhaal. Waar de TS om advies vraagt en @Snuffelaar , @Tijdloos en @De Laatste Rohikaan geven goed en juist advies in mijn ogen. Meer moet er niet gezegd worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
MDMAutist zei:
Sorry dat ik dit zeg. Maar wat ben jij een ongelofelijke lul dat je weer een trip wil maken. Ik weet dat ik hier een ban voor kan krijgen, maar dat interesseert me geen reet.
Wat doe je je vrienden en familie aan als je weer in een psychose belandt. Ik hoop echt dat je een troll bent en dat je topic een grap is. Anders heb ik 0 respect voor je. Ik ken meer mensen die de gesloten afdeling in en uitgaan door steeds bewust weer te gaan gebruiken en een psychose triggeren. De families gaan er aan onderdoor. En voor andere mensen die ook zorg nodig hebben is er geen plek. OPK#NKEREN!
Klik om te vergroten...

Hier krijg je een ban van een week voor, dit is niet hoe we elkaar aanspreken op dit forum. En dat laatste woord getuigt al helemaal van gebrek aan respect, van jou uit.
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Astronaut zei:
Hoe denken jullie hierover
Klik om te vergroten...
Ik vind het echt een slecht idee. Trippen is leuk, maar er is meer in het leven. Niet alleen heb je al een psychose gehad en ben je hier dus gevoelig voor, deze psychose is ook ontstaan door LSD. Is het echt het risico waard?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
MDMAutist zei:
Sorry dat ik dit zeg. Maar wat ben jij een ongelofelijke lul dat je weer een trip wil maken. Ik weet dat ik hier een ban voor kan krijgen, maar dat interesseert me geen reet.
Wat doe je je vrienden en familie aan als je weer in een psychose belandt. Ik hoop echt dat je een troll bent en dat je topic een grap is. Anders heb ik 0 respect voor je. Ik ken meer mensen die de gesloten afdeling in en uitgaan door steeds bewust weer te gaan gebruiken en een psychose triggeren. De families gaan er aan onderdoor. En voor andere mensen die ook zorg nodig hebben is er geen plek. OPK#NKEREN!
Klik om te vergroten...

Sommigen onder ons hebben misschien net te weinig trips gemaakt in hun leven.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Astronaut zei:
Hallo allemaal.
Ik heb in de zomer van 2021 een psychose gekregen na het gebruik van lsd. Sindsdien heb ik antipsychotica gekregen (flupentixol) ofwel fluanxol. Ik ben altijd wel een stevige blower en dat doe ik dus nog steeds dagelijks. Nu ben ik vandaag gestopt met mijn depot en wil ik graag na al die tijd weer eens trippen. Ik weet dat het niet aangeraden wordt maar ik heb mijn persoonlijke redenen om een innerlijke reis te maken. Het is zelfs erg belangrijk voor mijn genezing proces. Graag zou ik voorzichtig willen opbouwen met microdoseren van truffels. En later een wat diepere reis met meer psilocybine. Hoe denken jullie hierover en zijn er mensen met een soortgelijke ervaring? Groeten Astronaut
Klik om te vergroten...
Eens een psychose gehad, betekent dat je grotere kans hebt er nog eens een te krijgen.

Ongecontroleerd stoppen met antipsychotica kan een psychose uitlokken.

Het gebruik van psychedelica wordt afgeraden bij mensen met eens psychosegevoeligheid.

Dus tsja. Gewoon niet doen, tenzij onder controle van en in overleg met je behandelaar.
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb vroeger voor de LSD psychose altijd leuke en fijne reizen gemaakt met psilocybine waar ik veel van heb geleerd en me ware 'ik' heb leren kennen. Door het gebruik van antipsychotica ben ik ironisch genoeg zo ver van mezelf verwijderd dat ik mezelf zou willen onderzoeken.

Nu ben ik 2 weken van me depot af en dat is tevens de periode waarbij een eventuele psychose zou kunnen terugkomen na het stoppen van medicatie. Dit is echter niet het geval en ik rook ook nog steeds me blowtje iedere dag. Voel me goed. Maar nog wel incompleet zegmaar. Ik zie dat de meeste het afraden en dat snap ik wel. Het is net Russisch roulette.

Maar wie zegt dat mensen met psychose gevoeligheid niet kunnen trippen? Dat vraag ik me wel af. Ik heb de psychose met lsd gekregen nadat ik ook wiet erbij heb gerookt. Dus die wiet kan ik beter weg laten mocht ik een trip maken. En LSD never again. Misschien doe ik het helemaal niet, ik twijfel. Maar ik neem al jullie adviezen ten harte. Het is risky vandaar dat ik eerst onderzoek erover doe.

Dank voor jullie nuttige reacties.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Astronaut zei:
Ik heb vroeger voor de LSD psychose altijd leuke en fijne reizen gemaakt met psilocybine waar ik veel van heb geleerd en me ware 'ik' heb leren kennen. Door het gebruik van antipsychotica ben ik ironisch genoeg zo ver van mezelf verwijderd dat ik mezelf zou willen onderzoeken.

Nu ben ik 2 weken van me depot af en dat is tevens de periode waarbij een eventuele psychose zou kunnen terugkomen na het stoppen van medicatie. Dit is echter niet het geval en ik rook ook nog steeds me blowtje iedere dag. Voel me goed. Maar nog wel incompleet zegmaar. Ik zie dat de meeste het afraden en dat snap ik wel. Het is net Russisch roulette.

Maar wie zegt dat mensen met psychose gevoeligheid niet kunnen trippen? Dat vraag ik me wel af. Ik heb de psychose met lsd gekregen nadat ik ook wiet erbij heb gerookt. Dus die wiet kan ik beter weg laten mocht ik een trip maken. En LSD never again. Misschien doe ik het helemaal niet, ik twijfel. Maar ik neem al jullie adviezen ten harte. Het is risky vandaar dat ik eerst onderzoek erover doe.

Dank voor jullie nuttige reacties.
Klik om te vergroten...
Ik zou toch niet eigenwijs zijn en zeer terughoudend zijn.

Bedenk je wat er kan gebeuren in een psychose. Je kan andere mensen of jezelf kwaad aan doen. Dan vervloek je jezelf de rest van je leven. Probeer te accepteren dat het niet meer zal zijn als vroeger. Het is het echt niet waard en er zijn zoveel andere manieren om jezelf te ontdekken.

Sterkte!
P
ParacetamolletjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja vast :tearsofjoy:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Astronaut zei:
Hey allen.
Ik heb gister een zakje Hollandia truffels opgegeten. Het was echt een fijne trip. Tevens ben ik tot inzichten gekomen over mijn psyche. Ik heb lang niet zo'n helende ervaring gehad. Die 4 uur trippen op psilocybine heeft mij meer gebracht dan het GGZ ooit voor elkaar kan krijgen.

Groeten Astronaut
Klik om te vergroten...
Blij te horen dat het goed ging. Ik zeg wel eerlijk dat ik normaal nooit trip met mensen die psychose gevoelig zijn. Aangezien het een hoop ellende kan geven. Maar als je mentaal stabiel bent zonder SSRI of TCA of AP medicijnen zou ik het eerst proberen met een licht tripmiddel zoals Salvia of 2CB beide licht ivm LSD.

Maar nogmaals blij dat het goed ging en je blijkbaar goede inzichten hebt gehad!

Nu moet je weer minimaal 1 maand wachten , maar wees voorzichtig en neem het alleen als je je al goed voelt niet om je beter te laten voelen als je je rot voelt. Het versterkt emoties zoals iedereen weet.

Peace en careful!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Astronaut zei:
Maar wie zegt dat mensen met psychose gevoeligheid niet kunnen trippen?
Klik om te vergroten...
Het is niet dat je niet kúnt trippen. Maar je bent risicofactoren op elkaar aan het stapelen, en dan vraag je wat we daarvan vinden. Nou, dat vinden we dus risicovol.
F
FatalDestructionLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jezus! En toch ga je weer beginnen hiermee? Was de psychose niet heftig genoeg? Na heftig LSD gebruik kreeg ik zware psychotische klachten zoals in een psychose alleen was ik nog wel bij bewustzijn in dit leven en daardoor maak je juist al die psychose dingen volledig mee en dat is erg heftig, eng en blijft altijd bij je evenals blijvende klachten.

Echt niet dat ik ooit nog een trip middel aan raak. Vraag me ook af wat enger moet zijn? Een psychose, terug komen en niet weten wat er is gebeurd of wat je hebt gedaan.. of een psychose terwijl je je alles herinnert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."