Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn verhaal over mij en drugs

mijn verhaal over mij en drugs

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZaeroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik jou was zou ik toch zo snel mogelijk hulp zoeken om te stoppen. Want anders word het alleen nog maar erger en beland je misschien wel op straat als junkie/zwerfer.
Hoe langer je ermee doorgaat hoe moeilijker het word om ermee te stoppen.
I
InvasionLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey ik wil graag mijn verhaal kwijt indien je een reactie hebt zou ik graag hebben dat je niet te kwetsend wilt doen aub. Ik gebruik 1 soort drugs dat dus speed is. De eerste keer dat ik het deed was met een maatje ongeveer 2 jaar geleden toen deed ik eens 1x per 6 maand.

Begin dit jaar heb ik altijd jointje gerookt elke dag tot ik een vriendin had meteen gestopt dat was zo ongeveer in juni. nu had ze mij gedumpt in september ik voelde me zo onzeker
over mezelf en begon speed vaker te gebruiken ik merkte snel dat ik meestal happy was en ik erdoor ook kon afvallen (woog 87kg). Handig zat niet steeds te janken! Daarnaast deed me ex vaak rot tegen me vind ik maakte me jaloers ik kon daar niet tegen dus wat deed ik? Snel een lijntje pakken en zo ging dat dus verder in september gebruikte ik meestal alleen in het weekend dat veranderde in oktober. Toen ook in de week,had wel een stop maandag & dinsdag niet dit is zo verder gegaan tot 21 november. Sinds toen heb ik nog geen stop gehad ik slaap amper vaak veel dagen doorgedaan en als ik slaap is het 3 tot 4 uur max. Daarnaast
weeg ik nu nog een 53kg als ik een duwtje krijg val ik al omver.

Ja ik heb nu wat problemen met mijn lever had me laten onderzoeken. Tijdje geleden al.
Maar steeds blijf ik doen zoals de meeste wel weten had ik een paniekaanval begin deze week. Wat wel zeer lastig is ik wil niet meer zonder als ik wakker word na even slapen en moet gaan werken kan ik echt niet gaan werken zonder een lijntje. Vaak wil ik mezelf gewoon dood hebben. Dan nog steeds krijg ik te horen dat ik een klootzak ben geworden van mijn ex en nog steeds heb ik het gevoel dat ze me wilt jaloers maken. Heb poginge gedaan om eraf te blijven maar niet gelukt. Natuurlijk het is niet haar schuld zij pakte niet de lijnen. Maar dan nog heb ik het vaak moeilijk gehad met dierbare mensen die ik ben verloren en dat heeft er ook bij gedaan denk ik wel. Wat in mijn hoofd omdraait, Zonder pep 1 dag? vind ik GEK! Maar denk dat ik ook wat tekort heb aan zelfrespect. Volgens vrienden toch..

Als ik gebruik doe ik meestal wel alleen. Maar mensen merken het hard aan me me gezicht ziet er niet meer uit ook al tehoren gekregen van vrienden half ingezakt is me gezicht vind ik ook,
ik lijk net een skelet. Nee ik ben er niet fier om ik doe het niet om stoer te doen vind ik.. Maar ik begrijp mezelf niet echt goed meer. Waarom post ik dit dan? Ik wou me verhaal toch eens kwijt.. Hoeveel gebruik ik? Nu hou ik het bij 1 tot 3 lijntjes per dag maar op zaterdag of zondag durf ik echt wel meer gebruiken. Er zijn ook dagen in de week waarop ik veel meer doe dan wat ik hierboven typ. Maar als ik moet gaan werken bijvoorbeeld voel ik overal pijn dan graak ik maar net uit mijn bed voor dat lijntje, en dan gaat het weer beter. Ik weet dat ik moet stoppen maar ik wil dat niet. Je leeft mischien minder lang ja maar dat maakt me vaak niet zoveel meer uit. Iedereen sterft toch ooit?

Voeg er nog even dit bij toe,,vandaag werd ik weer aangesproke van ja je ziet er netjes uit maar jij zelf ziet er niet meer uit. Thuis dan? Woon nog bij ouders omdat ik niks kan betalen voor mezelf. Maar krijg ik ook te horen dat ik een lelijk monster ben geworden mensen die me op straat zien zeggen dat ik er zo slecht uit zie durf amper nog op straat komen.

Dankje voor het lezen dit was mijn verhaal.
Aub geen scheldende reacties,,
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Invasion,

Dit is een goed begin, je geeft zelf toe dat je dringend hulp nodig hebt.
Maak vandaag een afspraak met de verslavingszorg en leer hier van groei en ontwikkel jezelf.
Je bent pas een echte held als je het overwint ven andere helpt hun problemen te overwinnen.


bonnie
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je echt wil stoppen dan kan je dat. Schijnbaar ben je nog niet diep genoeg gezonken om in te zien dat speed niets meer met je doet dan dit. Het holt je uit en maakt je een levenloos en emotieloos wrak.
Stoppen is niet het moeilijkste, het vanaf blijven nadat je al een tijd bent gestopt is veel lastiger omdat je dan weer op krachten bent.

Vraag hulp, niet alleen hier maar vraag je ouders/vrienden of ze jou willen helpen. Neem een paar dagen vrij, slaap, eet, kom op krachten zorg voor jezelf. Je lichaam is een tempel die je op dit moment steen voor steen aan het afbreken bent. Het kost tijd om deze uitputtingsslag weer te boven te komen.

Geef jezelf de ruimte voor je emoties, laat ze er zijn maar verdrink er niet in. Huil als je dat gevoel hebt (je hebt je emoties om je ex verdrongen, die zullen naar boven komen als je stopt met gebruiken en weer start met voelen), en hou in je achterhoofd dat alles voorbij gaat, dit ook.
Je zult zien dat je je na een maand weer veel beter voelt. Hang in and hang on!

Succes!
I
InvasionLid
01-01-2024, 00:00
#5
alleen dat kut gevoel maakt het moeilijk heb zoveel zin om te gebruiken nu
I
InvasionLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dag 1 dat ik stop, met stoppen bedoel ik niets gebruiken en ik voel me echt heel moe ook wat lastig. d enk dat ik zo weer terug mijn bed inkruip om te slapen
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Invasion zei:
Dag 1 dat ik stop, met stoppen bedoel ik niets gebruiken en ik voel me echt heel moe ook wat lastig. d enk dat ik zo weer terug mijn bed inkruip om te slapen
Klik om te vergroten...
Je zult nog wel een poosje moe blijven ook. Je hebt je lichaam uitgeput en die eist slaap om weer op krachten te komen. Dat duurt een weekje misschien anderhalf maar daarna ben je niet meer zo moe en eet je weer normaal.
I
InvasionLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het begint iets beter te gaan heb nu nog altijd niets gebruikt alleen wel minder dat ik daarstraks zomaar begon te huilen voor niks? Kan al terug wat meer eten alleen blijf ik zeer zeer moe. En die luiheid om gek van te worden ,,
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedenk dat je je alleen maar kutter zal voelen als je door blijft gaan met gebruiken. Je hebt die shit niet nodig!!

Kom weer op krachten, neem je rust en vitamines, ga sporten en als je weer wat beter in je vel zit, moet je lekker gaan daten zodat je die stomme ex ook eens uit je kop kunt zetten. Ze is het niet waard!!

Succes! :wave:
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uit je openingspost maak ik op dat je speed gebruikt hebt om emoties te onderdrukken. Deze emoties komen nu alsnog los. Lekker uithuilen zou ik zeggen,niks mis mee...Mooie muziek luisteren, fijne film kijken

Na je topic "help,overdosis" ben ik erg blij om te horen dat je nu Echt wakker bent geworden en op weg naar een gezonder en beter leven :)

succes!
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#11
je kan het wel!

alleen maar positieve gedachtens hier! die heb jij ook
strax zit je weer lekker te genieten van een broodje frikandel met mayo of wat dan ook!
dan smaakt je eten weer
ik heb niet veel advies voor je,wel een heel positief gevoel

suc6
J
JunkieEyesLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoe gaat het nu met je?
ik zie mijzelf 100pct in jouw verhaal.. tkon mezelf wel zijn geweest die het poste..
kga na deze examens ook proberen te stoppen want ben gewoon ongelukkig.
dankje voor dat verhaal, en de mensen die je steun gaven hebben mij ook enig wat moed gegeven.

GL
I
InvasionLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sorry dat ik zolaat iets heb laten weten van mij,, heb een tijdje in het ziekenhuis gelegen
heb mijn galblaas late wegneme zat met galstenen en mijn lever is ook gezuiverd.
Heb er geen spijt van vorige week lag ik om de paar uur nog de grond te kresse als een meisje van de pijn.

Oorzaak simpel korte tijd teveel afgevallen dit ziet men vaak bij mensen die veel gewicht verliezen in korte tijd,, En ja nog steeds clean en moet wel zeggen dat ik me al wat beter voel.
Zelfs het eten lukt al veel beter!

JunkieEyes zei:
hoe gaat het nu met je?
ik zie mijzelf 100pct in jouw verhaal.. tkon mezelf wel zijn geweest die het poste..
kga na deze examens ook proberen te stoppen want ben gewoon ongelukkig.
dankje voor dat verhaal, en de mensen die je steun gaven hebben mij ook enig wat moed gegeven.

GL
Klik om te vergroten...
Het gaat eerst waarschijnlijk paar dagen moeilijk zijn maar be strong! Het lijkt moeilijk
op het moment maar je voelt je inderdaad beter na een tijdje.

Toch ik wil iedereen even al bedanken voor de steun en goede tips
echt dankuwel !!

Groetjes en slaapwel.
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#14
nog steeds gestopt?
P
PrinzLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gast, hoe krijg je het voor elkaar jezelf zo weg te cijferen voor dat fucking poedertje!
Ik voel mezelf al schuldig na een nachtje doorhalen, paar nachten niet kunnen slapen en 3 kg gewichtsverlies! Als ik dan al in de spiegel kijk zie ik een zombie, ben aardig paranoia ook wat me ertoe aanzet alles weer snel op de rails te krijgen. Goed drinken, eten en slapen.
Het is voor jou ook nog niet te laat, maar je bent wel ver op weg onomkeerbaar naar de klote te gaan zo.

Zoek hulp s.v.p.

Ik heb al zoveel adviezen langs zien komen hier om je te helpen, maar kennelijk ben je niet sterk genoeg eigenhandig de ommekeer in te zetten.
B
BééébieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hee meid,
Ik weet niet of ik je hiermee kan helpen maar ik was eerst verslaafd aan XTC, toen ik 14 jaar was. Ik heb het toen ongeveer 3 maanden elke dag gedaan en voelde me er goed bij, tot dat er een moment kwam dat het thuis allemaal fout ging, de politie kwam aan de deur, zeik met mijn ouders... Ik besloot toen van die dag te stoppen, en heb toen ook 1,5 jaar niks aangeraakt.
Tot dat ik weer een zwak moment had ik zit nl. op een internaat in België. En dacht het daarmee op te lossen. Gelukkig heb ik wel wat brains, en had ik speed gesnoven. Dat vind ik minder verslavend op een of andere manier. 1 week lang, elke dag 1 gram. Ik was vergeten hoe kut ik me altijd voelde en hoe goed ik me voelde toen ik echt gestopt was. Ik was clean blij, daarna zat ik weer in de put! En vanaf die dag, ben ik overal mee gestopt. Ik blowde nl. ook al vanaf mijn 12de wat eigelijk schandalig is. Daar ben ik nu 2 maanden meegestopt en ik voel me eerlijk gezegt geweldig, het was zwaar op het begin. Sta je achter je beslissen?
Dan komt alles goed,

ik wens je veel geluk I know who hard it is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."