Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeedverslaving

speedverslaving

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
b
burnevil92Lid
01-01-2024, 00:00
Hallo,

Een goede vriend van me is de laatste tijd veel bezig met speed en is verslaafd geworden vrees ik hij snuift iets van een 10G per dag, al zijn vrienden proberen hem te doen stoppen blijven zeggen dat hij moet stoppen,maar hij blijft maar het slegte pad volgen van nog grotere speedverslaafden weten jullie hoe we hem kunnen doen luisteren, of is het al te laat?
P
PetrovicLid
hij snuift iets van een 10G per dag
Klik om te vergroten...
:grin:

Zeggen dat hij moet stoppen heeft weinig zin, hij moet er wel baat bij hebben, betrek het dus op hem. Wat is zijn reden van gebruik? Vooral niet opdringerig brengen, dan zet hij zich van te voren al op slot en komt niets er in.
b
burnevil92Lid
Zijn reden ? weet ik niet hij feest graag denk ik gewoon... en nu heeft hij een nieuwe vrindin die al lang speedverslaafd is en nu gaat het nog slzechter met hem
P
PetrovicLid
en nu heeft hij een nieuwe vrindin die al lang speedverslaafd is en nu gaat het nog slzechter met hem
Klik om te vergroten...
Stek de stopper er dan maar uit..
E
Exceptional InsightLid
Ik denk niet dat hij verslaafd is. Ik denk dat hij op zoek is naar de amfetamine feeling in een zak poedersuiker.
b
burnevil92Lid
Exceptional Insight zei:
Ik denk niet dat hij verslaafd is. Ik denk dat hij op zoek is naar de amfetamine feeling in een zak poedersuiker.
Klik om te vergroten...

dit snap ik niet helemaal ma bon :tongueout:
P
PetrovicLid
10 gram op een dag... Begint er een belletje te rinkelen? Ik hoop het.
l
lysergine25Lid
er is weinig aan de hand want van die 10 gram is 8 gram lactose 1 gram cafeine en 1 gram pep.

Dus hij gebruikt maar 1 gram pep per dag das best netjes.

1 dump die pepslet
2 stop met nemen
3 zoek een baan
E
Exceptional InsightLid
burnevil92 zei:
dit snap ik niet helemaal ma bon :tongueout:
Klik om te vergroten...
Hij gebruikt zo veel omdat hij het amfetamine gevoel niet kan vinden, omdat hij troep snuift. Tien gram, denk eens na.
M
Mathys_NRDLid
ik ben ook verslaafd geweest. ik snoof op een gegeven moment 2/3 gram op een dag omdat ik anders helemaal niks meer zou voelen. ik werd na een tijd helemaal gek van mezelf en me gedachten. ik wil niet weten wat er allemaal in zijn hoofd omgaat :openmouth:
C
Chris PontiusLid
Mathys_NRD zei:
ik wil niet weten wat er allemaal in zijn hoofd omgaat :openmouth:
Klik om te vergroten...
Zal wel iets zijn met het straffen van zijn dealer voor het verkopen van zulke troep.
l
lysergine25Lid
zijn delaer heeft een geweten en probeert via dit versijdinds programma de afkick te stimuleren.

:kots:
F
FlameonLid
Ik weet zeker dat het geen tien gram is, zoals hierboven al gesteld zal het grootste deel wel versneden troep zijn. Ook erg slecht overigens!
Hij zal zelf moeten stoppe, daar kun jij niks aandoen
E
Exceptional InsightLid
Flameon zei:
Ik weet zeker dat het geen tien gram is, zoals hierboven al gesteld zal het grootste deel wel versneden troep zijn.
Klik om te vergroten...
Als de LD50 al de helft is kun je daar inderdaad moeilijk omheen.
k
knolselderijLid
nu dat ze samen stoppen kan elkaar veel steun geven maar met zn 2e stoppen kan wel gevaarlijk zijn. als de ene weer begint is de kans groot dat de andere ook weer stopt met stoppen
J
JunkXLLid
Succes ermee :wink:
B
BacingsPenLid
Petrovic zei:
hij snuift iets van een 10G per dag
Klik om te vergroten...
:grin:

Zeggen dat hij moet stoppen heeft weinig zin, hij moet er wel baat bij hebben, betrek het dus op hem. Wat is zijn reden van gebruik? Vooral niet opdringerig brengen, dan zet hij zich van te voren al op slot en komt niets er in.
Klik om te vergroten...

ok, dus wat is je advies als een vriend van jou een jaar werkloos is geweest, en nu op zn 20e bijna 1700 euro per maand verdiend omdat hij met speed op vroeg kan gaan werken?

Hij is elk weekend helemaal naar de tering, maar geen geldzorgen meer, en toen die dat had zat ie aan de drank.... (3 flessen rode wijn per dag.)

sorry dat ik gebruik maak van je topic burnevil :grin:
b
burnevil92Lid
burnevil92 zei:
Hallo,

Een goede vriend van me is de laatste tijd veel bezig met speed en is verslaafd geworden vrees ik hij snuift iets van een 10G per dag, al zijn vrienden proberen hem te doen stoppen blijven zeggen dat hij moet stoppen,maar hij blijft maar het slegte pad volgen van nog grotere speedverslaafden weten jullie hoe we hem kunnen doen luisteren, of is het al te laat?
Klik om te vergroten...

ik bedoelde per week... sorry
J
JunkXLLid
Probeer hem eens uit te leggen wat de risico's zijn van drugs mis/gebruik.
10G vind ik nogal veel per week. En dat zal hem op den duur tegen gaan werken.
Er staat een veel duurdere prijs op drugsgebruik dan 5 euro. Als hij er voor kiest om drugs te gebruiken kan je hem hoogstwaarschijnlijk niet tegenhouden. Probeer het op een "neutraal" niveau door te laten dringen dat het niet de drugs is die je doodt, maar de lifestyle.
Verstandig gebruik kan leiden tot een niet verslaafde gebruiker.
Daarvoor denk ik dat iemand daarvoor wel geestelijk sterk in zijn schoenen moet staan.
Ben benieuwd of je hier wat mee kan.

Greetz
b
burnevil92Lid
JunkXL zei:
Probeer hem eens uit te leggen wat de risico's zijn van drugs mis/gebruik.
10G vind ik nogal veel per week. En dat zal hem op den duur tegen gaan werken.
Er staat een veel duurdere prijs op drugsgebruik dan 5 euro. Als hij er voor kiest om drugs te gebruiken kan je hem hoogstwaarschijnlijk niet tegenhouden. Probeer het op een "neutraal" niveau door te laten dringen dat het niet de drugs is die je doodt, maar de lifestyle.
Verstandig gebruik kan leiden tot een niet verslaafde gebruiker.
Daarvoor denk ik dat iemand daarvoor wel geestelijk sterk in zijn schoenen moet staan.
Ben benieuwd of je hier wat mee kan.

Greetz
Klik om te vergroten...

thnx,

Hij gaat proberen te stoppen samen met zijn vrindin nu :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."