Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet verslaafd

Wiet verslaafd

26 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sublimo zei:
Dat is nu eenmaal het nadeel aan een verslaving, als je er vanaf bent kun je het (bijna) nooit meer gebruiken. Recreatief gebruik is er niet bij voor een ex-verslaafde. Meestal dan toch.

Of je moet er echt helemaal vanaf zijn. Ik ben vroeger verslaafd geweest aan sigaretten. Nu niet meer. Ik kan echter nu een sigaret roken omdat ik dat eens wil doen en er vervolgens weer vanaf blijven zonder enige moeite. Maar toch doe ik het niet te vaak omdat ik weet dat de kans op terugvallen altijd aanwezig is.
Klik om te vergroten...
Ik kan recreatief speed gebruiken omdat ik nu verantwoordelijk ben en met zorg met mezelf en mijn omgeving omspring.

Uiteindelijk kun je wel weer eens blowen maar denk niet dat je van je verslaving af bent als je een maand niet geblowd hebt.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
langeman zei:
Hoe kan een plantje in je tuin leren maat te houden?
Klik om te vergroten...

Ik doe het eigelijk vooral als hobby, oogsten is nog nooit gelukt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
Sublimo zei:
Dat is nu eenmaal het nadeel aan een verslaving, als je er vanaf bent kun je het (bijna) nooit meer gebruiken. Recreatief gebruik is er niet bij voor een ex-verslaafde. Meestal dan toch.

Of je moet er echt helemaal vanaf zijn. Ik ben vroeger verslaafd geweest aan sigaretten. Nu niet meer. Ik kan echter nu een sigaret roken omdat ik dat eens wil doen en er vervolgens weer vanaf blijven zonder enige moeite. Maar toch doe ik het niet te vaak omdat ik weet dat de kans op terugvallen altijd aanwezig is.
Klik om te vergroten...

Ik kan recreatief speed gebruiken omdat ik nu verantwoordelijk ben en met zorg met mezelf en mijn omgeving omspring.

Uiteindelijk kun je wel weer eens blowen maar denk niet dat je van je verslaving af bent als je een maand niet geblowd hebt.
Klik om te vergroten...

Ja, dat geldt voor jou en ook voor mij. Maar voor het overgrote deel geldt dat niet, helaas.
E
EdblokLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat je nu mist (na 2 weken) is de versuffende werking van wiet waardoor je altijd zo snel in slaap valt en als een roosje van lijkt te slapen.

Houdt er echter rekening mee, dat de THC nog zeker minimaal 8-12 weken in je bloed wordt gepompt wanneer het vrijkomt uit je vet (waarin het wordt opgeslagen).

Daarna zal je lichaam snel gaan merken dat je niet meer blowd, dwz dat je een gigantische hoeveelheid onverwerkte informatie zal gaan inhalen, resulterend in heftige dromen en sterke emotionele zelfreflectie. Pas dan zal je het moeilijk gaan krijgen.

De gouden regel is om niet te gaan drinken, geen slaapmiddelen te nemen, en vooral niet te vechten tegen wat er gebeurd.

Praat de komende maanden veel met mensen die je vertrouwd, maak een wandeling een uurtje voor het slapen of sport een paar uur voor het slapen (niet vlak voor het slapen omdat je dan nog adrenalineachtige effecten zal voelen waardoor je niet kunt slapen), schakel een half uur voor je plat gaat de tv uit en lees een donald duck of wat je ook leuk vind, en nogmaals, vecht niet tegen de slapeloosheid, maar geef je er aan over en denk 'boeiend als ik morgen brak ben daar kom ik ook wel weer overheen'.

en succes :)
l
legouskLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties allemaal. Er is nog steeds geen joint op mijn lippen gekomen sinds ik gestopt ben alhoewel ik moet zeggen dat de gedachte eraan me wel een beetje een gevoel geeft van "ik heb het nodig", ik rook wel gewoon sigaretten om het een beetje te compenseren en mijn idee was om hier tijdens de zomervakantie (ja als kutstudent heb ik nog een heerlijke vakantie van 2 maanden, wat ik zelf wel weinig vindt maar goed dat is een ander verhaal :grin: ) ook mee te kappen, maar ik heb de indruk dat een sigaretje niet sterk genoeg is en dat ik daarom naar die joint wil happen, niet perse voor het stonde gevoel maar meer voor de sterkte ervan (wat waarschijnlijk gewoon verslaving heet).

Over mijn slaapproblemen, ik moet zeggen dat het totaal aan mezelf ligt of ik goed in slaap val of niet, mijn probleem is dat als ik in mijn bed ga liggen ik maar blijf malen over de dingen die ik nog moet doen, niet heb gedaan of zin heb om te doen en daardoor mijn hersens niet de benodigde rust krijgen om in slaap te vallen. Ik ben nu bezig om mezelf te trainen mijn hersens kompleet leeg te maken en ik moet zeggen dat als ik dat langer dan 10min vol hou ik meestal al slaap maar het is toch redelijk gecompliceerd om nergens aan te denken, een beetje onnatuurlijk of zo heb ik de indruk.

Cass
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je maar niet gaat denken dat je nergens aan mag denken, want dan denk je toch ergens aan. Denk nergens aan en merk op als je toch ineens ergens aan gaat denken. W#rdt dan niet boos op jezelf ofzo, maar merk op dat je toch ineens ergens aan denkt en laat die gedachte los. Oefening baart kunst.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
legousk zei:
(ja als kutstudent heb ik nog een heerlijke vakantie van 2 maanden, wat ik zelf wel weinig vindt maar goed dat is een ander verhaal :grin: )
Klik om te vergroten...

Ik heb er zelfs 3 :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."