Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswel gelukt niet gelukt

wel gelukt niet gelukt

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Curtis, de enige tip die ik je geven kan is kijken in welke situatie jij de trek/drang krijgt om te gebruiken. Er zijn een aantal stappen die je nu kunt zetten:

De eerste 5 stappen (deze zijn vrij vertaald van de 12 stappen van de AA en de NA

1. Je erkent dat je niet met drank of drugs om kan gaan.
2. Je geeft toe dat je hulp nodig hebt.
3. Je aanvaardt de hulp die je geboden wordt.
4. Je maakt de balans op van je (verzopen of gedrogeerde) leven.
5. Je spreekt je uit naar een vertrouwenspersoon.

Je bent nu bij stap 1. En ook al ben je niet verslaafd (fysiek)mentaal blijft het goedje aan je trekken.

Maak kenbaar dat je een probleem hebt, aan geliefden, vrienden of familie. Ze kunnen je steunen als je trek krijgt (Bijv. door naar hen toe te gaan en andere dingen te gaan doen dan drugs gebruiken). Probeer een vangnet op te bouwen.

Je kunt ook professionele hulp zoeken bij een instantie dicht bij jou in de buurt.

Succes man![/quote]

Hoi Drientje en andere lezers/deelnemers aan dit forum,

ik ben een tijdje weggeweest van dit forum omdat ik op een gegeven moment besefte dat ik het zelf uit moest gaan zoeken. Zelf een beslissing nemen. Ik werd geconfronteerd met mijn eigen "praatjes" en het feit dat ik zelf geen echt standpunt durfde in te nemen of neem.
Onrust in geest en lichaam nemen het, na een paar dagen niet gebruiken, over en ik weet daar uiteindelijk geen weerstand aan te bieden. Ik ben geen veelgebruiker maar wel een "medicijngebruiker". Ik ga lange tijd niet loos of tot het gaatje. Uiteindelijk gebeurt dat natuurlijk wel en denk ik de volgende dag, man!!! wat ben je nu aan het doen! Je bent zo destructief als de pest! Vervolgens schrik ik van mezelf en stop ik.
Dit is dus het gevaarlijke in mijn geest. Net op tijd stoppen, anonimiteit blijven behouden(denk ik dan waarschijnlijk naief) om vervolgens weer toe te geven en de cirkel begint weer opnieuw.
Waar ik op doel is, dat je als gebruiker vergaande habituele eigenschappen hebt ontwikkeld(gewoontes dus) die echt niet! zo 1,2,3, te doorbreken zijn. De excuses van een verslaafde om te doen waar die zin in heeft zijn mega!
De enige manier om dit te doorbreken is, hoe lastig ook!, toe te geven dat je een (beetje?) een loser bent. NU ALTHANS! Dit is verschrikkelijk en ik vind het ontzettend moeilijk om dat toe te geven. Maar ik kom er simpelweg op uit dat ik "raad" nodig heb, "weerklank" van anderen(ervaringsdeskundigen) die weten waar ze over praten en mogelijk artsen of therapeuten.
Ik blijf van mening dat we allemaal onderdeel zijn van de huidige cultuur en daar dus niet op afgerekend kunnen of mogen worden. We zijn toch zeker niet gek?!
Ik heb het een en ander zelf in werking gezet, qua verslaving, maar ben zeker niet de enige! ("broeder-straight"!.)
Kortom, ik heb mezelf zojuist opgegeven voor een programma. Weerklank en analyse van mijn gedrag door een nuchtere ervaringsdeskundige is noodzakelijk. Het heeft me ruim 20 jaar gekost om dit toe te geven.
Ik wil meer en ik wil het, het liefst, goed! Heel egoistisch dus! So what. Don,t fuck yourself.
Tot later!
Curtis.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed je terug te zien!

En we zijn allemaal onderdeel van de cultuur, bedoel je daarmee dat als het mis gaat je hier in principe niet alleen voor zou moeten staan/verantwoordelijk bent/zou moeten zijn? Of hoe bedoel je dat precies?

Naar mijn mening ontstaat een verslaving niet voor niets, zeker niet in de moderne samenleving die wij kennen. Vroeger werden er ook al drugs gebruikt maar kwamen verslavingen minder/in mindere extreme mate voor...

Hoe dan ook, het lijkt er op dat je steeds weer een stukje vooruit gaat, goed ook dat je zo kritisch bent naar jezelf toe en dat ook op dit forum neerzet!

Ik denk dat je er wel uit gaat komen!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Curtis.Ik ga je verhaal niet herhalen.Maar jij mag je zo opstellen van mij.Ik voel me nu af en toe ook een -sjappie-,maar dat boeit niet,omdat ik wel beter weet.En ik weet waar ik vandaan kwam,en wat het me gekost heeft,maar zeker ook opgeleverd heeft.Ik ben ook met vallen en opstaan clean geworden.Maar accepteer ook een keertje dat als het mis gaat,er niks overboord is,..morgen is er weer een dag.En dan komt de dag dat je er steeds meer afstand van kan nemen.Dan ben je er klaar mee.Want juist die tussentijd kan je sterk maken.Praten met anderen is goed,maar je moet het toch zelf doen en willen.Ik hoop dat het goed gaat. :wave:
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik doe mijn best zei:
hoi curtis. Blijft moeilijk hoor dit.Je snuift best wel wat weg dan dagelijks,en dan een hele tijd niet.Helpt het je niet,om het tegen te gaan zoals je je eerdere verslaving van bruin onder de knie kreeg.ik zou bijna gaan zeggen van,..jouw tijd komt wel,die dag komt,,.Maar weet ook wel dat dat niet zo werkt.En wat je zegt over gen,hersens,..dat kan zeker,maar hoe of wat verschilt per persoon.Ik zou gewoon tegen jezelf zeggen,..ik eis van me zelf dat ik er mee stop,er zitten meer nadelen als voordelen op de langere termijn aan.Ik hoop dat andere mensen je verhaal hier lezen en je wellicht mischien kunnen helpen naar je antwoorden,want ik weet het niet,het is zo persoonsgebonden,ieder mens is weer anders.susces in elk geval.
Klik om te vergroten...

Hoi"ik doe mijn best". Het is zoals je stelt: persoonsgebonden! De enige die er wat aan moet of kan doen ben jezelf. Niet alleen blijkt nu dus ook! Ik ben blij dit forum opgezocht te hebben en vind hier de weerklank die ik zoek. Ik heb zojuist op de rubriek AD/HD en verslaving zitten lezen en vind daar met mijn 52 jr. veel herkenning. De rust die ik juist ervaar bij coke of heel soms speed sluit daar verbazingwekkend op aan. De rust of verdoving die Heroine gaf, was voor mij een veel te grote, verhullende en vooral verdovende deken, concludeerde ik intuitief ook achteraf, als ik mezelf wel eens afvroeg hoe het mij in godsnaam was/is gelukt om daar verder vanaf te blijven.
Ik herinner mij nog heel goed een moment(30 jr geleden dus) dat ik op een zwak moment toch weer! naar het station liep om te vertrekken naar de zeedijk(amsterdam) en al lopend bij de Hema aangekomen mezelf afvroeg en realiseerde: ga je nu scoren? en alle moeite die je je tot nu hebt getroost van de afgelopen jaren en de narigheid die je hebt veroorzaakt wegwuiven en versneld en zeer waarschijnlijk meedogenloos herhalen? Dit kon niet waar zijn! Toen heb ik mij werktuigelijk op die stoep omgedraaid(een disciplinaire methode/truc die ik had geleerd in de sessies en meditaties van een therapeutische inrichting in Rotterdam, om jezelf meer tijd te gunnen ergens over na te denken) en ben teruggelopen. Ik ben het direct gaan vertellen aan een dierbare. Hier werd ik overigens uitgebreid om geprezen door diegene.
Dat!! is voor mij het moment geweest dat ik een definitief besluit heb genomen. Dat is het moment geweest dat ik een besluit kon nemen vanuit mijn "zijn" of besef.(geef er maar een draai aan)
Het verbaast me nog steeds, bij wijze van spreken, maar het houdt me niet meer bezig en heb toen rust gevonden. Hier ben ik dus weer naar op zoek. Iedere situatie is anders en zo moet ik de volgende stap ook benaderen, denk ik. Geen herhaling maar doorgroeien. Het heeft te maken met je opmerking dat je van jezelf moet eisen een oplossing te vinden.

Goed, inmiddels verder dus actie. Ik ga onderzoeken of het AD/HD verhaal een aanknopingspunt kan zijn en maak een afspraak met de huisarts en een psych. Ik hou jullie(en mezelf) op de hoogte!

groet Curtis - For people who are darker than blue.
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben op zoek naar een antwoord of herkenning van de volgende situatie. Ik ben jaren geleden(32 jr) verslaafd geweest aan de Heroine. 2 jr lang gespoten en na een proces van ca. 2 jr definitief gestopt! Tot op heden geen terugval gehad of hunkering. Op de een of andere manier was de keuze om niet meer te gebruiken zo helder en noodzakelijk dat dit "in mijn hersenen" opgeslagen is. Echter na een aantal jaren(:sunglasses: ben ik af en toe cocaine gaan snuiven. Dit is momenteel iets wat ik niet kan onderdrukken of stoppen. Af en toe stop ik er even mee(1,5 mnd - 3mnd) en dan begint het weer, heel sluipend of soms hardnekkig. Ik weet dat ik "er aan" moet, maar kan het besluit niet nemen te stoppen. Heroine acht ik gevaarlijker en verslavender(zeker lichamelijk) dan coke, maar toch lijkt dit me nu meer moeite te gaan kosten.
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het feit dat je hier op het forum je verhaal komt doen zegt ook al iets, je zit er dus wel degelijk mee. Je wilt niet stoppen met coke, maar ik denk dat dat de verslaving(?) is die spreekt. Ik ben geen ervaringsdeskundige en weet er ook niet zo veel van af. Maar je trekt je gebruik in twijfel. En het is misschien een moeilijke stap om te zetten, ooit moet hij toch genomen worden. Hoe later, hoe groter hij zal worden en hoe vervelender de gevolgen zijn.
Praat erover met een vriend die je kan vertrouwen en niks veroordeelt, dat zal misschien ook helpen. Vaak hebben gesprekken met mensen die belangrijk voor je zijn de meeste impact.
Er zijn genoeg mensen en andere plaatsen waar je hulp kunt krijgen.

Waarsg heb je hier nietveel aan, want je moet het toch ook zelf doen en willen.
Nouja, ik wens je in ieder geval veel sterkte en succes toe...
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#7
curtis zei:
Ik ben op zoek naar een antwoord of herkenning van de volgende situatie. Ik ben jaren geleden(32 jr) verslaafd geweest aan de Heroine. 2 jr lang gespoten en na een proces van ca. 2 jr definitief gestopt! Tot op heden geen terugval gehad of hunkering. Op de een of andere manier was de keuze om niet meer te gebruiken zo helder en noodzakelijk dat dit "in mijn hersenen" opgeslagen is. Echter na een aantal jaren(:sunglasses: ben ik af en toe cocaine gaan snuiven. Dit is momenteel iets wat ik niet kan onderdrukken of stoppen. Af en toe stop ik er even mee(1,5 mnd - 3mnd) en dan begint het weer, heel sluipend of soms hardnekkig. Ik weet dat ik "er aan" moet, maar kan het besluit niet nemen te stoppen. Heroine acht ik gevaarlijker en verslavender(zeker lichamelijk) dan coke, maar toch lijkt dit me nu meer moeite te gaan kosten.
Klik om te vergroten...
hoi,ik gebruik nu nog dope,maar geen coke,maar de kick van coke snuiven-vooral die slechte kwaliteit van nu-kan echt niet gaan overheersen met je vroegere dope gebruik,.ik twijfel aan je verhaal,want coke snuiven,doet het in totaal niet af,aan shotten,..iemand die ge-shot heeft,gebruikt geen snuif-coke,..laat staan,dat die er bang voor is om verslaafd aan te raken,..en daarbij,..als jij je kunt beheersen tot ongeveer max. 3-mnd,..wat is het probleem dan,..als je een echte dopie was,..wat je zelf zegt,..ben je nu dan je huis,werk,sociale contacten dan nu kwijt,..zo-niet,..maak je niet druk,en geniet ervan,..want als je echt een ander leven hebt gehad,zo-als je omschreef,dan is dat snuiven voor maximaal 6-x per jaar echt geen probleem,..toch!!
K
KidELid
01-01-2024, 00:00
#8
ik doe mijn best zei:
iemand die ge-shot heeft,gebruikt geen snuif-coke,..laat staan,dat die er bang voor is
Klik om te vergroten...

Ehmm ik denk dat dit niet echt bijgraagt aan de situatie hier. Curtis doet zijn verhaal met en duidelijk vraag en dan vind ik het nogal lomp om op deze manier te reageren.
Wat zou je er zelf van vinden als mensen dit bij jou zouden doen op het moment als je hulp nodig hebt, niet echt fijn toch?

@Curtis: Neem je eigen gebruik eens goed onder de loep en vraag jezelf eens af waarom je het eigenlijk gebruikt. Je zegt: "Ik wil eraan" maar waarom is die drang zo sterk?
Denken dat coke minder verslavend is als heroine is in de regel zo maar voor mensen die eerder verslaafd zijn geweest hoeft dit niet altijd van toepassing te zijn.

I.i.g. al het succes gewenst en schroom niet om alsnog je vragen te stellen.

C
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt iSmokex, ik doe mijn best en KidE!

Natuurlijk! zegt het al iets dat ik voor het eerst mijn hulpvraag op een forum op internet heb gezet. Het is het begin van een proces om de onvrede met mijn gebruik een serieuze plaats te geven en daar discipline in te ontwikkelen. Ik kan erover praten met vrienden, maar die herkennen dat probleem mijns inziens, niet echt omdat ze er geen last van hebben. Er "blijken" mensen te zijn die heel "recreatief" met drugs om kunnen gaan en hun maat weten. Ik heb dat niet en heb daar de pest over in. Ik heb dit forum opgezocht in de hoop ervaringsdeskundigen te ontmoeten die heel nuchter kunnen vertellen of adviseren in disciplinaire maatregelen. Niet zeiken, gewoon "dit" doen, zeg maar. De stap om therapeutische hulp te zoeken stel ik nog even uit, omdat ik het idee heb(en niet zomaar) dat therapeuten met of zonder hulpmiddelen zoals medicijnen(waar ik geen oplossing in zie) nog steeds te weinig weten om effectief te kunnen helpen. Denk niet dat ik de waarde van een therapeutische inrichting onderschat! Ik heb daar veel aan gehad in mijn uiteindelijke afscheid/weerzin van Heroine. Sport heeft trouwens een belangrijke rol gespeeld.
Ik kan het met bovenstaand verhaal fout hebben natuurlijk.

"Ik doe mijn best": je hoeft niet te twijfelen aan mijn verhaal. Natuurlijk niet basen of shotten, dat weet ik na de heroine wel! Maar snuiven is nu de praktijk en ik functioneer redelijk wel. Ik heb mijn werk, huis, relatie en sociale leven. De kwaliteit van de coke is anders maar recreatief nog steeds bevredigend. Ik kan of wil er niet aan om te accepteren dat ik er gewoon "maar van moet genieten" en het zijn beloop laten. De frequentie word natuurlijk steeds groter en de momenten dat je naar jezelf kijkt en denkt- wat doe jij nou?- komen vaker voor. Vandaar ook mijn deelname aan het forum nu. 6 x per jaar heb je verkeerd begrepen. Ik gebruik soms weken dagelijks om er vervolgens weer een tijdje mee te stoppen, maar dan slaat de craving toch weer toe. Het meest irriteert het me dat ik soms afspraken mis. Daar kom ik meestal mee weg en dat is nog funester eigenlijk.
Kortom, ik ben op zoek naar: waar ik het vandaan haal om dit probleem te lijf te gaan. Ik denk sterk te zijn maar puntje bij paaltje toch echt niet!
Het is namelijk redelijk makkelijk om in de anonimiteit te blijven, met een "beetje" snuiven, terwijl je toch sterke habituele afhankelijkheid kweekt.

KidE: iedere reactie draagt bij, vind ik tot nu toe, en ik ben blij met jullie reacties. Ik hoop op een volwassen discussie die mogelijk bijdraagt aan een ander perspectief dan de "voor de hand liggende" gebruikelijke discussies of reacties.
Het kan zijn dat je "nu eenmaal een verslaafde bent" of een "gen" hebt of iets wat zich in je hersens genesteld heeft, maar ik vind daar in alle forums, wetenschappelijke verhandelingen en discussies(die ik heb gelezen)geen bevredigend antwoord op. Ik ben op zoek naar iets wat buiten de dagelijkse support van de AA, AC, AH of dure kliniek valt. Mogelijk teveel gevraagd of naief, ik hoor het graag!
Ik ben toch niet gek!

groetjes Curtis.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoi
K
KidELid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik zo je voorgaande post lees haal je meer als hetkenning uit het AD/HD topic of niet?
Het kan best zo zijn dat stimulerende middelen bij jou een bepaalde rustgevende werking hebben.

(als kleine zijsprong) Ik had een collega( jou leeftijd ) die (achteraf bleek) een vorm van AD/HD had en daar was bijna niet mee te werken. Hij was altijd hyped up en op het moment dat je iets verkeerds zei kon hij werkelijk helemaal exploderen. Dit was voor hem en ook voor ons best irritant aangezien bij ons werk behoorlijke samenwerking en concentratie vereist is.
Tijdens een borrel op do middag tikt hij een 3 tal wijntjes achter over en het leek wel of er een persoons verwisseling had plaats gevonden.

Wat bij ons dus voro een lollige praatbui zorgt zorgde bij hem dus voor een super ontspanning.

Kan je je state-of-mind beschrijven op het moment dat je niet gebruikt--> wil gaan gebruiken --> gebruikt--> en daarna?

C
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#12
KidE zei:
Als ik zo je voorgaande post lees haal je meer als hetkenning uit het AD/HD topic of niet?
Het kan best zo zijn dat stimulerende middelen bij jou een bepaalde rustgevende werking hebben.

(als kleine zijsprong) Ik had een collega( jou leeftijd ) die (achteraf bleek) een vorm van AD/HD had en daar was bijna niet mee te werken. Hij was altijd hyped up en op het moment dat je iets verkeerds zei kon hij werkelijk helemaal exploderen. Dit was voor hem en ook voor ons best irritant aangezien bij ons werk behoorlijke samenwerking en concentratie vereist is.
Tijdens een borrel op do middag tikt hij een 3 tal wijntjes achter over en het leek wel of er een persoons verwisseling had plaats gevonden.

Wat bij ons dus voro een lollige praatbui zorgt zorgde bij hem dus voor een super ontspanning.

Kan je je state-of-mind beschrijven op het moment dat je niet gebruikt--> wil gaan gebruiken --> gebruikt--> en daarna?

C
Klik om te vergroten...
Hoi KidE,
nee ik explodeer niet als iemand wat verkeerds zegt. Ik kan wel direct uit de hoek komen, maar dan moet er iets aan de hand zijn. Na een 3 tal wijntjes verander ik niet in een weerwolf of zo maar blijf ik gewoon nog heel sociaal. Ik ben over het algemeen wel sociaal vaardig en kan me goed verplaatsen in iemands situatie.
Als ik niet gebruik ben ik rustiger en zeker meer op de achtergrond maar kan wel enthousiast worden of zo, net als ieder normaal mens denk ik.
Als ik wel gebruikt heb heb ik de daarbij passende symptomen als spraakrivier en dingen beloven.
Een geheel normale reactie lijkt me, die ik ook zo vaak herken aan anderen waarvan ik merk of besef dat ze een snuifje hebben genomen. Niets nieuws onder de zon dus.
Ik ben net een paar dagen weggeweest in een omgeving waar alles niet te krijgen is, of daar naar op zoek ga. Dan taal ik er ook niet naar omdat ik dan gewoon weet, nu even niet.
Het valt wat dat betreft allemaal wel mee. Zodra ik weer in mijn eigen"dorp" ben is het gemak te groot om toch weer even toe te geven. Waarschijnlijk geldt voor mij dus meer discipline op te brengen en niet zo te zeuren.(schaam)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo'n zeur-piet ben je anders niet volgens mij :wink: Heb zelf geen ervaring met verslaving aan coke of heroine dus kan er niet veel over zeggen, behalve dan: Blijf je ervaringen posten! Sterkte ermee! Volgens mij sta je -ondanks het feit dat je verslavingsgevoelig bent- sterk in je schoenen, dus het moet je gewoon gaan lukken!
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste Curtis,

interessant mannetje ben je je typt verstandig en abn het geen al aangeeft dat je nadenkt.
Mensen die nadenken groeien en ontwikkelen.

On topic:

De onrust in je gedachtegoed, de chaos in je huishouding en de overzicht controle over je administratie geven snel aan of je echt een ADHD 'er bent.
Ook je verleden kan de ADHD al bewijzen, vele baantjes, veel risico nemen, buitensporig aan de dope en drank.
2de probleem is dat je in je kindertijd dus door je ADHD een zeer grote kans loopt op reacties op je gedrag hetgeen leidt tot nog meer gedragsstoornissen en zelfs eventueel nog ergere aandoeningen, zoals ASPS, Borderline of nog wat extremere zaken.

Je neemt nu die vieze anuspoeder, maar vertel ons is in details hoe je het neemt ?
Reinig je de coke ? Hoe laat begin je ermee ? En ga je gewoon naar je werk ?

Waarom heb je niets geschreven over de dextro Amfetamine, neem je nooit speed.
Het valt mij op dat hulpverleners heel vaak vragen of ik coke neem en of iok dan rustig word.
Van coke word ik alleen maar deprisief maar van de rechtsdraaiende metylfenaat a.k.a Dextro Amfetamine word ik een ander mens, een productieve warrior die pas pauze neemt als de klus gedaan is. De natuurlijke drive die bij het ontwaken al draait en mij compleet gek maakt omdat ik zoveel wil moet en kan doen. Ik luister beter praat minder maar soms houd ik zelfs mijn mond en betrap ik mijzelf erop dat ik bijna iemand heel veel pijn had kunnen doen door 1 simpele zin: God lives in Abcoude !!

Mijn tip:

Zet die knop om, ik ken de coke addiction personally het is echt niets ivm de tabak.
Bevrijd jezelf van het anuspoeder en meldt je aan voor een diagnose ADHD en een persoonlijkheidsonderzoek.
Probeer ondertussen van andere ADHD érs een strippie te lenen probeer ze allemaal.
Probeer ook is een illegaal produkt zoals levo amfetamine maar neem zo min mogelijk.
Je mag niet meer dan 10 mg nemen om te kijken of je allergisch bent.

Ritalin
Dextro
Stratta nog iets
Concerta

Ik heb wel een stripje ritalin over die ik nooit meer zal nemen.
Mijn Dextro pillen zijn helaas heilig.
Sinds ik weet dat ik ADHD heb is mijn leven nog meer vergalt hou er rekening mee dat de downfall groot en lang is.
Van uniek mannetje naar depressief Semtex pakje is geen goede zaak.
Voor de diagnose was ik DE man straks ben ik superman.

Kus van Liesje de vrouw met ballen
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#15
Liesette zei:
Beste Curtis,

interessant mannetje ben je je typt verstandig en abn het geen al aangeeft dat je nadenkt.
Mensen die nadenken groeien en ontwikkelen.

On topic:

De onrust in je gedachtegoed, de chaos in je huishouding en de overzicht controle over je administratie geven snel aan of je echt een ADHD 'er bent.
Ook je verleden kan de ADHD al bewijzen, vele baantjes, veel risico nemen, buitensporig aan de dope en drank.
2de probleem is dat je in je kindertijd dus door je ADHD een zeer grote kans loopt op reacties op je gedrag hetgeen leidt tot nog meer gedragsstoornissen en zelfs eventueel nog ergere aandoeningen, zoals ASPS, Borderline of nog wat extremere zaken.

Je neemt nu die vieze anuspoeder, maar vertel ons is in details hoe je het neemt ?
Reinig je de coke ? Hoe laat begin je ermee ? En ga je gewoon naar je werk ?

Waarom heb je niets geschreven over de dextro Amfetamine, neem je nooit speed.
Het valt mij op dat hulpverleners heel vaak vragen of ik coke neem en of iok dan rustig word.
Van coke word ik alleen maar deprisief maar van de rechtsdraaiende metylfenaat a.k.a Dextro Amfetamine word ik een ander mens, een productieve warrior die pas pauze neemt als de klus gedaan is. De natuurlijke drive die bij het ontwaken al draait en mij compleet gek maakt omdat ik zoveel wil moet en kan doen. Ik luister beter praat minder maar soms houd ik zelfs mijn mond en betrap ik mijzelf erop dat ik bijna iemand heel veel pijn had kunnen doen door 1 simpele zin: God lives in Abcoude !!

Mijn tip:

Zet die knop om, ik ken de coke addiction personally het is echt niets ivm de tabak.
Bevrijd jezelf van het anuspoeder en meldt je aan voor een diagnose ADHD en een persoonlijkheidsonderzoek.
Probeer ondertussen van andere ADHD érs een strippie te lenen probeer ze allemaal.
Probeer ook is een illegaal produkt zoals levo amfetamine maar neem zo min mogelijk.
Je mag niet meer dan 10 mg nemen om te kijken of je allergisch bent.

Ritalin
Dextro
Stratta nog iets
Concerta

Ik heb wel een stripje ritalin over die ik nooit meer zal nemen.
Mijn Dextro pillen zijn helaas heilig.
Sinds ik weet dat ik ADHD heb is mijn leven nog meer vergalt hou er rekening mee dat de downfall groot en lang is.
Van uniek mannetje naar depressief Semtex pakje is geen goede zaak.
Voor de diagnose was ik DE man straks ben ik superman.
Klik om te vergroten...
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#16
sorry dat ik totaal niet antwoord op je vragen , maar ik vroeg me af op een citaat van je
'soms krijt met creatine versneden' voel je daar dan iets van?
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik doe mijn best zei:
Liesette zei:
Beste Curtis,

interessant mannetje ben je je typt verstandig en abn het geen al aangeeft dat je nadenkt.
Mensen die nadenken groeien en ontwikkelen.

On topic:

De onrust in je gedachtegoed, de chaos in je huishouding en de overzicht controle over je administratie geven snel aan of je echt een ADHD 'er bent.
Ook je verleden kan de ADHD al bewijzen, vele baantjes, veel risico nemen, buitensporig aan de dope en drank.
2de probleem is dat je in je kindertijd dus door je ADHD een zeer grote kans loopt op reacties op je gedrag hetgeen leidt tot nog meer gedragsstoornissen en zelfs eventueel nog ergere aandoeningen, zoals ASPS, Borderline of nog wat extremere zaken.

Je neemt nu die vieze anuspoeder, maar vertel ons is in details hoe je het neemt ?
Reinig je de coke ? Hoe laat begin je ermee ? En ga je gewoon naar je werk ?

Waarom heb je niets geschreven over de dextro Amfetamine, neem je nooit speed.
Het valt mij op dat hulpverleners heel vaak vragen of ik coke neem en of iok dan rustig word.
Van coke word ik alleen maar deprisief maar van de rechtsdraaiende metylfenaat a.k.a Dextro Amfetamine word ik een ander mens, een productieve warrior die pas pauze neemt als de klus gedaan is. De natuurlijke drive die bij het ontwaken al draait en mij compleet gek maakt omdat ik zoveel wil moet en kan doen. Ik luister beter praat minder maar soms houd ik zelfs mijn mond en betrap ik mijzelf erop dat ik bijna iemand heel veel pijn had kunnen doen door 1 simpele zin: God lives in Abcoude !!

Mijn tip:

Zet die knop om, ik ken de coke addiction personally het is echt niets ivm de tabak.
Bevrijd jezelf van het anuspoeder en meldt je aan voor een diagnose ADHD en een persoonlijkheidsonderzoek.
Probeer ondertussen van andere ADHD érs een strippie te lenen probeer ze allemaal.
Probeer ook is een illegaal produkt zoals levo amfetamine maar neem zo min mogelijk.
Je mag niet meer dan 10 mg nemen om te kijken of je allergisch bent.

Ritalin
Dextro
Stratta nog iets
Concerta

Ik heb wel een stripje ritalin over die ik nooit meer zal nemen.
Mijn Dextro pillen zijn helaas heilig.
Sinds ik weet dat ik ADHD heb is mijn leven nog meer vergalt hou er rekening mee dat de downfall groot en lang is.
Van uniek mannetje naar depressief Semtex pakje is geen goede zaak.
Voor de diagnose was ik DE man straks ben ik superman.

Kus van Liesje de vrouw met ballen
Klik om te vergroten...
mag ik vragen aan je-Liesje de vrouw met ballen-als jij dit morgen over leest,..of het wel zo bedoeld was,.. :wink:
Klik om te vergroten...

Hoi Liesje en bedankt BacingsPen,

shit net een heel verhaal opgedirkt en kwijt!

Nog een keer.

Een citaat uit AD/HD van firsttopic:
- Ben je heel erg vergeetachtig en ben je vaak belangrijke spullen kwijt?(de laatste tijd berg ik dingen op en kan ze vervolgens niet meer vinden)
- Word je snel afgeleid?(ik zoek het zelfs op)
- Kan je niet goed met kritiek omgaan?(ben daar gevoelig voor)
- Krijg je vaak te horen dat je beter kan presteren?(vroeger van mijn ouders)
- Ben je vaak te laat bij belangrijke afspraken?(story of my live, coorigeer dat nu)
- Heb je heel erg veel moeite met het bijhouden van administratieve zaken, zoals financieen?(stel het te lang uit, maar houdt alles wel bij om vervolgens weer volledig in kaart te brengen)
- Ben je geneigd om spannende situaties op te zoeken?(nu minder dan vroeger, was thrillseeker)
- Stel je je werk altijd tot op het laatste moment uit?(tot het echt gaat neipen en onderneem dan pas actie, ben zelfstandige en heb een creatief beroep)
- Vind je het moeilijk om je aandacht bij een saai onderwerp tehouden, maar kan je je juist heel goed concentreren als je iets leuk of interessant vind?(sluit volledig bij mij aan)
- Krijg je vaak te horen dat je afwezig of ongeinteresseerd overkomt?(ja, ben een dromer denk ik)
- Heb je erg weinig geduld en ben je snel teleurgesteld?(ben ongeduldig en kritisch naar anderen en mezelf, wil snel resultaat zien)

Dit zo lezend ben ik misschien geen AD/HD er.

Risico,s nemen hoort bij mijn vak om verder te komen vind ik.

Borderline heb ik net opgezocht bij het Trimbos Instituut en heb ik mogelijk in lichte vorm.
Vind mezelf geen borderliner.

Anuspoeder? Doe ik niet. Ik snuif het. Ik reinig het niet. Meestal "krijt" soms versneden met creatine. Ik gebruik altijd pas na het diner s,avonds. Eerder niet. Ik ga gewoon aan het werk. Kan me niet permitteren af te haken in mijn werk. Uitzonderingen zijn zelden en lul ik me uit of kan ik met een smoes verantwoorden.(denk ik)

Speed doe ik soms en dan hele vette, sterke speed waar ik niet veel van nodig heb. 6-10 uur doe ik ermee en de behoefte aan coke valt dan weg. Ik werk er goed op evenals sex(ge..) Het is totaal anders dan coke en maakt me veel rustiger en down to earth(?) Ik heb het weliswaar vaak dramatisch weggegooid, in de gracht, op weg naar huis s,nachts. Na een paar dagen put het zo uit.

je laatste alinea met "God lives in Abcoude" moet je even toelichten. Klinkt voor mij heel kryptisch.

Strippies lenen ben ik niet van. De meeste medicijnen hebben nogal wat bijwerkingen, zoals een andere verslaving. Uit je rijtje spreekt dextro me nog het meest aan, na verhalen van andere forumgebruikers.

Nu zo concluderend denk ik dat ik meer op zoek moet gaan naar disciplinaire technieken/maatregelen en een keuze moet maken. Het recratieve lijkt heel aantrekkelijk, maar ik denk dat ik meer op mijn eigen chemie moet vertrouwen of daar genoegen mee nemen. De kicks van het kortstondige effect van een lijn of iets anders ombuigen in gewoon gaan slapen en wachten wat de volgende ochtend te bieden heeft. Rust of uitrusten is belangrijk en helend heb ik gemerkt.

De nuance van mijn eerste verhaal is wat verloren gegaan en een beetje weg. Mijn excuus daarvoor. Ik ga nu slapen.

Liefs Curtis,

IK BEN TOCH NIET GEK!?

Coke is in het begin niet altijd bevredigend en gaan een paar snuiven overheen tot het echt aankomt. Dextro Amfetamine heb ik geen ervaring mee bij mijn weten.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#18
hunkering, zucht , trek of craving wat en hoe je het beoemd is de moeilijkheid; medicijnen, cognitieve en zelfhulp groepen, en therapieen kunnen helpen, wat ikzelf allemaal gedaan heb, maar na verloop van tijd kwam de drang weer terug en was waarschijnlijk nooit echt weg.
Gebruik nu baclofen en voor het eerst voel ik me vrij.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik doe mijn best zei:
curtis zei:
Ik ben op zoek naar een antwoord of herkenning van de volgende situatie. Ik ben jaren geleden(32 jr) verslaafd geweest aan de Heroine. 2 jr lang gespoten en na een proces van ca. 2 jr definitief gestopt! Tot op heden geen terugval gehad of hunkering. Op de een of andere manier was de keuze om niet meer te gebruiken zo helder en noodzakelijk dat dit "in mijn hersenen" opgeslagen is. Echter na een aantal jaren(:sunglasses: ben ik af en toe cocaine gaan snuiven. Dit is momenteel iets wat ik niet kan onderdrukken of stoppen. Af en toe stop ik er even mee(1,5 mnd - 3mnd) en dan begint het weer, heel sluipend of soms hardnekkig. Ik weet dat ik "er aan" moet, maar kan het besluit niet nemen te stoppen. Heroine acht ik gevaarlijker en verslavender(zeker lichamelijk) dan coke, maar toch lijkt dit me nu meer moeite te gaan kosten.
Klik om te vergroten...
hoi,ik gebruik nu nog dope,maar geen coke,maar de kick van coke snuiven-vooral die slechte kwaliteit van nu-kan echt niet gaan overheersen met je vroegere dope gebruik,.ik twijfel aan je verhaal,want coke snuiven,doet het in totaal niet af,aan shotten,..iemand die ge-shot heeft,gebruikt geen snuif-coke,..laat staan,dat die er bang voor is om verslaafd aan te raken,..en daarbij,..als jij je kunt beheersen tot ongeveer max. 3-mnd,..wat is het probleem dan,..als je een echte dopie was,..wat je zelf zegt,..ben je nu dan je huis,werk,sociale contacten dan nu kwijt,..zo-niet,..maak je niet druk,en geniet ervan,..want als je echt een ander leven hebt gehad,zo-als je omschreef,dan is dat snuiven voor maximaal 6-x per jaar echt geen probleem,..toch!!
Klik om te vergroten...
Hey nog een generaal!

Wat ben jij een loser zeg. Iemand die om hulp komt vragen op dit forum maar even vertellen dat je zijn verhaal in twijfel trekt. Godver, we waren al geen vrienden, nu kots ik helemaal op je.

Curtis, de enige tip die ik je geven kan is kijken in welke situatie jij de trek/drang krijgt om te gebruiken. Er zijn een aantal stappen die je nu kunt zetten:

De eerste 5 stappen (deze zijn vrij vertaald van de 12 stappen van de AA en de NA

1. Je erkent dat je niet met drank of drugs om kan gaan.
2. Je geeft toe dat je hulp nodig hebt.
3. Je aanvaardt de hulp die je geboden wordt.
4. Je maakt de balans op van je (verzopen of gedrogeerde) leven.
5. Je spreekt je uit naar een vertrouwenspersoon.

Je bent nu bij stap 1. En ook al ben je niet verslaafd (fysiek)mentaal blijft het goedje aan je trekken.

Maak kenbaar dat je een probleem hebt, aan geliefden, vrienden of familie. Ze kunnen je steunen als je trek krijgt (Bijv. door naar hen toe te gaan en andere dingen te gaan doen dan drugs gebruiken). Probeer een vangnet op te bouwen.

Je kunt ook professionele hulp zoeken bij een instantie dicht bij jou in de buurt.

Succes man!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#20
drientje,
ik weet niet of je uitgekotst wordt maar dat je geen ervaring hebt met bepaalde drug soorten is juist het probleem, je laat je er nogal over uit op een manier die niet klopt en dat kan behoorlijk irritant zijn voor mensen die er nog wel middenin zitten of bezig zijn te stoppen.
dat je een hekel hebt aan zielige klagende mensen, oke, dat heb ik ook maar dat heeft nix te maken met heroine er zijn zoveel mensen die nog nooit wat gebruikt hebben en die hun leven vullen met klaagzang.
ik kan je zeggen dat je na een lange verslaving aan heroine je huishouding in je hoofd goed ontregeld is en je niet de ene verslaving met de andere inruilt maar zoekt naar een overbrugging zodat je weer "normaal" en clean kan leven.
je uitspraken van, als ik het kan , kan jij het ook, deugen mijns inziens niet, want je weet het niet, de ene drug is de andere niet !!
hou je eens bij zaken waar je wel wat van weet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."