Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswel gelukt niet gelukt

wel gelukt niet gelukt

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drientje zei:
Arizona zei:
Drientje zei:
1. Je erkent dat je niet met drank of drugs om kan gaan.
2. Je geeft toe dat je hulp nodig hebt.
3. Je aanvaardt de hulp die je geboden wordt.
4. Je maakt de balans op van je (verzopen of gedrogeerde) leven.
5. Je spreekt je uit naar een vertrouwenspersoon.
Klik om te vergroten...

Als je informatie geeft moet je de correcte informatie geven, de omschrijving die jij nu geeft is te sumier / of klopt niet. Kijk hier voor de 12 stappen volgens NA
http://www.na-holland.nl/NANL-startinfo.htm

Ik ga nu off topic worden: het valt me op dat jij wel vaker niet correcte of onvolledige informatie geeft, kijk daar mee uit, want je kan mensen op die manier op het verkeerde spoor zetten en dat is volgens mij niet je bedoeling :wink:
Klik om te vergroten...

Sorry maar ik heb de eerste 5 stappen letterlijk gekopieerd van deze site.

Het was de eerste site die ik tegen kwam toen ik googelde dus je mag me corrigeren.

Verder vind ik alleen die jij als link gaf maar dat is dan weer geïnspireerd op God en een Hogere Macht, iets wat ik niet toepasselijk vond op iedereen. Ik meldde er ook bij dat het de eerste 5 stappen waren.
[zwaar offtopic]
Verder wil ik het bericht van ik doe mijn best nog even corrigeren. Als hij artsen van Parnassia gesproken heeft vind ik het sterk dat ze mij kennen. Ik werk niet voor Parnassia en ik heb niets te maken met/ken geen artsen van Parnassia. Er werken geen artsen bij Unity, alleen vrijwilligers die op die basis, op feesten, met een coach, voorlichting geven.

Mijn coach zou geen slecht woord over me spreken omdat ze een van mijn beste vrienden is, dus lijkt het me sterk dat je die gesproken hebt. Ik werk hard, lever veel vrije tijd in en zet me 100% in.

Ik doe mijn best heeft veel noten op de zang maar fluit erg vals.

Als je me zwart wil maken doe het dan goed. Ik heb nooit gezegd dat ik hero gebruikt heb, ik heb alleen een mening gegeven over de ene verslaving voor de andere inruilen, als jij je aangesproken voelt kun je je via pb tot me richten en de discussie aangaan. Stop met mij persoonlijk aanvallen op een basis die verzonnen is. [/zwaar offtopic]
Klik om te vergroten...

De link die ik hier post is datgene waar jij aan refereert, nl. aan de 12 stappen van de AA/NA.
je beschrijft de eerste 5 stappen niet volledig, vandaar dat ik hier even op reageerde.
Spiritualiteit is een essentieel onderdeel binnen de AA/NA . de AA/NA heeft het over God of een hogere macht en eenieder kan dit op zijn eigen manier interpreteren, weglaten echter is niet de bedoeling bij de AA/NA.

Verder hebben de laatste posts in dit topic helemaal niks meer te maken met de vraag van TS. Excuses daarvoor van mijn kant. ik stel voor om deze discussie elders te voeren of te stoppen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik doe mijn best zei:
jij kotst op mij.Ik kots nog harder van jou bemoeienis.Lees even het verhaal terug.En die zgn-12-stappen die je zegt.Natuurlijk heb jij er ervaring mee,..dus niet!!!.Altijd maar mensen wijzen op iets,terwijl je er geen zak van weet.En effen nog wat,..ik heb gister mensen gesproken in den haag.Ook van unity,..En ik heb je naam genoemd,..doortje!!!!!!!!!!.Laat ik het vriendelijk vertellen,..zelfs de artsen kotsen jou daar uit.En weet je waarom,..Omdat je geen ervaring hebt met bepaalde soorten drugs.En dat geeft ook niet,volgens hun.MAAR,jij denkt dat wel te weten,..wereld-verbeteraar.Het word tijd dat je zelf eens 12-stappen achter uit doet,ipv-vooruit .En ga nu maar weer domme antwoorden geven,over me typ/spel fouten,of lach me dom uit.Maar geef nu maar eens eerlijk antwoord,..wat weet jij nu van een heroine verslaving,.Heb je dat ooit gevoeld.Ben je zelf jaren verslaafd geweest.Heb je dagelijks een shot gezet.Heb jij iedereen belazerd,incl je ouders,je zus,je vrienden enz,alleen maar voor de dope.Ben je dakloos geweest voor zeker 4-jaar.Heb je jezelf aan kerels/vrouwen verhuurd.Ben je toevallig ook sero-p.Heb je ook geen armen meer over,dat nu het zomer is,je liever niet in een t-shirt loopt.Als jij hier op deze vragen ,..ja,ik heb dat ook meegemaakt,..kunt antwoorden,..dan zwijg ik voor altijd.Vrouwen zoals jou,verpesten het voor de echte hulpverlener.En daarbij,..ik kom hier nu ookniet meer terug op dit forum.Je hebt het rijk voor je alleen.
Klik om te vergroten...

Wat jammer dat je je zo gek hebt laten maken door die meid! Ik hoop eigenlijk dat je weer gewoon terug komt!

Ps, ook erg jammer dat Curtis het hier maar een weekje heeft volgehouden! Beste mede-forumers, dan doen we iets toch niet helemaal goed!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi,je had gelijk.Ik had beter moeten weten.Met mij gaat het redelijk tot goed.Ik gebruik niet meer.Sport nu veel,vnl-Fietsen.Op het werk gaat het zelfs uitstekend.Ik denk nu ook positiever.En ik had ook even me tijd nodig om te werken aan mezelf. :wave:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Super om te horen :) Hou vol kerel! Iedereen verdient nieuwe kansen :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik doe mijn best zei:
Hoi,je had gelijk.Ik had beter moeten weten.Met mij gaat het redelijk tot goed.Ik gebruik niet meer.Sport nu veel,vnl-Fietsen.Op het werk gaat het zelfs uitstekend.Ik denk nu ook positiever.En ik had ook even me tijd nodig om te werken aan mezelf. :wave:
Klik om te vergroten...

Dat is altijd goed! Ik doe ook een poging te gaan sporten/hardlopen 'S avonds :grin:

Goed om te zien dat je weer terug bent!
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Curtis, de enige tip die ik je geven kan is kijken in welke situatie jij de trek/drang krijgt om te gebruiken. Er zijn een aantal stappen die je nu kunt zetten:

De eerste 5 stappen (deze zijn vrij vertaald van de 12 stappen van de AA en de NA

1. Je erkent dat je niet met drank of drugs om kan gaan.
2. Je geeft toe dat je hulp nodig hebt.
3. Je aanvaardt de hulp die je geboden wordt.
4. Je maakt de balans op van je (verzopen of gedrogeerde) leven.
5. Je spreekt je uit naar een vertrouwenspersoon.

Je bent nu bij stap 1. En ook al ben je niet verslaafd (fysiek)mentaal blijft het goedje aan je trekken.

Maak kenbaar dat je een probleem hebt, aan geliefden, vrienden of familie. Ze kunnen je steunen als je trek krijgt (Bijv. door naar hen toe te gaan en andere dingen te gaan doen dan drugs gebruiken). Probeer een vangnet op te bouwen.

Je kunt ook professionele hulp zoeken bij een instantie dicht bij jou in de buurt.

Succes man![/quote]

Hoi Drientje en andere lezers/deelnemers aan dit forum,

ik ben een tijdje weggeweest van dit forum omdat ik op een gegeven moment besefte dat ik het zelf uit moest gaan zoeken. Zelf een beslissing nemen. Ik werd geconfronteerd met mijn eigen "praatjes" en het feit dat ik zelf geen echt standpunt durfde in te nemen of neem.
Onrust in geest en lichaam nemen het, na een paar dagen niet gebruiken, over en ik weet daar uiteindelijk geen weerstand aan te bieden. Ik ben geen veelgebruiker maar wel een "medicijngebruiker". Ik ga lange tijd niet loos of tot het gaatje. Uiteindelijk gebeurt dat natuurlijk wel en denk ik de volgende dag, man!!! wat ben je nu aan het doen! Je bent zo destructief als de pest! Vervolgens schrik ik van mezelf en stop ik.
Dit is dus het gevaarlijke in mijn geest. Net op tijd stoppen, anonimiteit blijven behouden(denk ik dan waarschijnlijk naief) om vervolgens weer toe te geven en de cirkel begint weer opnieuw.
Waar ik op doel is, dat je als gebruiker vergaande habituele eigenschappen hebt ontwikkeld(gewoontes dus) die echt niet! zo 1,2,3, te doorbreken zijn. De excuses van een verslaafde om te doen waar die zin in heeft zijn mega!
De enige manier om dit te doorbreken is, hoe lastig ook!, toe te geven dat je een (beetje?) een loser bent. NU ALTHANS! Dit is verschrikkelijk en ik vind het ontzettend moeilijk om dat toe te geven. Maar ik kom er simpelweg op uit dat ik "raad" nodig heb, "weerklank" van anderen(ervaringsdeskundigen) die weten waar ze over praten en mogelijk artsen of therapeuten.
Ik blijf van mening dat we allemaal onderdeel zijn van de huidige cultuur en daar dus niet op afgerekend kunnen of mogen worden. We zijn toch zeker niet gek?!
Ik heb het een en ander zelf in werking gezet, qua verslaving, maar ben zeker niet de enige! ("broeder-straight"!.)
Kortom, ik heb mezelf zojuist opgegeven voor een programma. Weerklank en analyse van mijn gedrag door een nuchtere ervaringsdeskundige is noodzakelijk. Het heeft me ruim 20 jaar gekost om dit toe te geven.
Ik wil meer en ik wil het, het liefst, goed! Heel egoistisch dus! So what. Don,t fuck yourself.
Tot later!
Curtis.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed je terug te zien!

En we zijn allemaal onderdeel van de cultuur, bedoel je daarmee dat als het mis gaat je hier in principe niet alleen voor zou moeten staan/verantwoordelijk bent/zou moeten zijn? Of hoe bedoel je dat precies?

Naar mijn mening ontstaat een verslaving niet voor niets, zeker niet in de moderne samenleving die wij kennen. Vroeger werden er ook al drugs gebruikt maar kwamen verslavingen minder/in mindere extreme mate voor...

Hoe dan ook, het lijkt er op dat je steeds weer een stukje vooruit gaat, goed ook dat je zo kritisch bent naar jezelf toe en dat ook op dit forum neerzet!

Ik denk dat je er wel uit gaat komen!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi Curtis.Ik ga je verhaal niet herhalen.Maar jij mag je zo opstellen van mij.Ik voel me nu af en toe ook een -sjappie-,maar dat boeit niet,omdat ik wel beter weet.En ik weet waar ik vandaan kwam,en wat het me gekost heeft,maar zeker ook opgeleverd heeft.Ik ben ook met vallen en opstaan clean geworden.Maar accepteer ook een keertje dat als het mis gaat,er niks overboord is,..morgen is er weer een dag.En dan komt de dag dat je er steeds meer afstand van kan nemen.Dan ben je er klaar mee.Want juist die tussentijd kan je sterk maken.Praten met anderen is goed,maar je moet het toch zelf doen en willen.Ik hoop dat het goed gaat. :wave:
c
curtisLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik doe mijn best zei:
hoi curtis. Blijft moeilijk hoor dit.Je snuift best wel wat weg dan dagelijks,en dan een hele tijd niet.Helpt het je niet,om het tegen te gaan zoals je je eerdere verslaving van bruin onder de knie kreeg.ik zou bijna gaan zeggen van,..jouw tijd komt wel,die dag komt,,.Maar weet ook wel dat dat niet zo werkt.En wat je zegt over gen,hersens,..dat kan zeker,maar hoe of wat verschilt per persoon.Ik zou gewoon tegen jezelf zeggen,..ik eis van me zelf dat ik er mee stop,er zitten meer nadelen als voordelen op de langere termijn aan.Ik hoop dat andere mensen je verhaal hier lezen en je wellicht mischien kunnen helpen naar je antwoorden,want ik weet het niet,het is zo persoonsgebonden,ieder mens is weer anders.susces in elk geval.
Klik om te vergroten...

Hoi"ik doe mijn best". Het is zoals je stelt: persoonsgebonden! De enige die er wat aan moet of kan doen ben jezelf. Niet alleen blijkt nu dus ook! Ik ben blij dit forum opgezocht te hebben en vind hier de weerklank die ik zoek. Ik heb zojuist op de rubriek AD/HD en verslaving zitten lezen en vind daar met mijn 52 jr. veel herkenning. De rust die ik juist ervaar bij coke of heel soms speed sluit daar verbazingwekkend op aan. De rust of verdoving die Heroine gaf, was voor mij een veel te grote, verhullende en vooral verdovende deken, concludeerde ik intuitief ook achteraf, als ik mezelf wel eens afvroeg hoe het mij in godsnaam was/is gelukt om daar verder vanaf te blijven.
Ik herinner mij nog heel goed een moment(30 jr geleden dus) dat ik op een zwak moment toch weer! naar het station liep om te vertrekken naar de zeedijk(amsterdam) en al lopend bij de Hema aangekomen mezelf afvroeg en realiseerde: ga je nu scoren? en alle moeite die je je tot nu hebt getroost van de afgelopen jaren en de narigheid die je hebt veroorzaakt wegwuiven en versneld en zeer waarschijnlijk meedogenloos herhalen? Dit kon niet waar zijn! Toen heb ik mij werktuigelijk op die stoep omgedraaid(een disciplinaire methode/truc die ik had geleerd in de sessies en meditaties van een therapeutische inrichting in Rotterdam, om jezelf meer tijd te gunnen ergens over na te denken) en ben teruggelopen. Ik ben het direct gaan vertellen aan een dierbare. Hier werd ik overigens uitgebreid om geprezen door diegene.
Dat!! is voor mij het moment geweest dat ik een definitief besluit heb genomen. Dat is het moment geweest dat ik een besluit kon nemen vanuit mijn "zijn" of besef.(geef er maar een draai aan)
Het verbaast me nog steeds, bij wijze van spreken, maar het houdt me niet meer bezig en heb toen rust gevonden. Hier ben ik dus weer naar op zoek. Iedere situatie is anders en zo moet ik de volgende stap ook benaderen, denk ik. Geen herhaling maar doorgroeien. Het heeft te maken met je opmerking dat je van jezelf moet eisen een oplossing te vinden.

Goed, inmiddels verder dus actie. Ik ga onderzoeken of het AD/HD verhaal een aanknopingspunt kan zijn en maak een afspraak met de huisarts en een psych. Ik hou jullie(en mezelf) op de hoogte!

groet Curtis - For people who are darker than blue.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."