Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlles kwijt dankzij verslaving....

Alles kwijt dankzij verslaving....

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Qua financieen ... zoek contact met een bewindvoerder!
M
Maatje36Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Flameon zei:
Ik hoor dat je uit limburg komt. Waar loopt deze "beste meid" .... mondriaan? Welke divisie?
Klik om te vergroten...
Oorspronkelijk komt ze uit Heerlen, maar woont nu in Geleen. In december 2009 is ze na 15 maanden uit detentie gekomen, en is (lees "was") klant bij Justitiële Verslavingszorg. Wendy L. haar reclasseringscoach heeft het dossier van haar teruggegeven aan de OvJ omdat ze haar twee keer voor een gesloten deur heeft laten staan, en twee keer niet is komen opdagen in Sittard bij Mondriaan aan de Rijksweg-Zuid.
Begin november is het finito, en staat ze op straat. Van haar moeder heb ik begrepen dat ze voordien ook op straat leefde, en dat dit haar eerste echte eigen woning is/was. Volgende week wordt ze 31, en toen ik dat hoorde moest ik even slikken... 31 en dan al Z.V.W.O.V.P. Je leest weleens over verslaafden dat die overal "schijt" aan hebben, zolang ze maar hun spul hebben. Maar nu word ik met de realiteit geconfronteerd. Al ken ik haar niet persoonlijk, maar bovenstaand weet ik van haar moeder, die erg genoeg bij haar om de hoek woont. Toen ze nog in Heerlen rondliep zag ze haar dochter misschien 2 á 3 keer per jaar, en kon ze zich er beter voor afsluiten. Maar nu ze om de hoek woont knaagt het behoorlijk aan haar.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#3
Adrenochroom zei:
Hier hebben we het liever over de zonnige kant van de drugs..
Klik om te vergroten...

Wat is er mis met jou als ik vragen mag?
@ Topicstarter, ik heb zelf niet echt advies want weet zelf ook nog niet zo goed wat te doen, maar hoop dat het ooit goed komt.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#4
je klinkt echt als een buitenstaander!
anyway ze is best gehecht aan eigen woning dus dat valt te regelen 2 a 3 maanden huurschuld
kan je zelfs dag voor kort geding regelen niet zelf daar is ze niet toe in staat
tweede geld via dwi - of via advokaat of hoger beroep, sinds hun argumentatie niet goed is, ze is ziek en ja reintgratie no way, eerst beter worden, en in afkeuring
en bonnen gezeik met fotos en langduringstoeslag
En ja je hebt gelijk nummer 1 hoe krijg ik the stuff, rest is bij zaak, je kan family of of huis weet ik veel maakt niet uit; er is altijd a sense of werkelijkheid je opmerking van tranen dat ze huis verliest en daar moet je op inspelen
Nu is ze totaal verloren en afhankelijk van zgn vrienden worst goes to worst
Geld is is de crusifix iemand moet dat oplossen en zo te horen niet echt moeilijk
verklaar ziek in arts bij dwi geen gezeik met reintegratie
Tja hoe ze dat zelf ziet is de vraag maar wat ik hier hoor als advies werkt alleen maar averechts
zie haar als mens die gewoon ziek is en hulp nodig heeft
M
Maatje36Lid
01-01-2024, 00:00
#5
sebatian zei:
je klinkt echt als een buitenstaander!
anyway ze is best gehecht aan eigen woning dus dat valt te regelen 2 a 3 maanden huurschuld
kan je zelfs dag voor kort geding regelen niet zelf daar is ze niet toe in staat
tweede geld via dwi - of via advokaat of hoger beroep, sinds hun argumentatie niet goed is, ze is ziek en ja reintgratie no way, eerst beter worden, en in afkeuring
en bonnen gezeik met fotos en langduringstoeslag
En ja je hebt gelijk nummer 1 hoe krijg ik the stuff, rest is bij zaak, je kan family of of huis weet ik veel maakt niet uit; er is altijd a sense of werkelijkheid je opmerking van tranen dat ze huis verliest en daar moet je op inspelen
Nu is ze totaal verloren en afhankelijk van zgn vrienden worst goes to worst
Geld is is de crusifix iemand moet dat oplossen en zo te horen niet echt moeilijk
verklaar ziek in arts bij dwi geen gezeik met reintegratie
Tja hoe ze dat zelf ziet is de vraag maar wat ik hier hoor als advies werkt alleen maar averechts
zie haar als mens die gewoon ziek is en hulp nodig heeft
Klik om te vergroten...
De oplossing is soms simpeler dan de werkelijkheid. Probleem is dat je als verslaafde open moet staan voor hulp. Sta je er niet voor open, dan kun je hulp bieden tot je een ons weegt.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#6
incorrect; vaak meegemaakt zelf en met vrienden
je kan totaal destructief in de weer zijn maar toch een sense van eigenwaarde
en wanneer alles tegen zit neem je dingen aan, ook wanneer je denkt tegenovergestelde
En ja laten we wel wezen dak boven je hoofd geefd je enige security anders totaal bergafwaarts
dat begrijp ik niet van sociale dienst in geleen
Alleen maar meer kosten wanneer ze weg zou gaan, en niet opdagen of weet ik veel hoogstens korting dan moet je bezwaar aantekenen tot die tijd kunnen ze niets doen
Gewoon iemand die verslavingsproblematiek kent, en alleen zeggen die niet horen wil enz
heeft geen sjoege wat er gaande is; gewoon los op finacieel gedoe wat voor mijn gevoel te doen is; denk een detox of iets dergelijks klinkt goed ja of ze daar voor voeld: je kan play tough love
willen je helpen maar dan, zou dat niet vragen wanneer ze high is success
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#7
sebatian zei:
Alleen vanwege nalatigheid van haar kant om niet te verschijnen op kantoor is op zich geen grond om uitkering te stoppen rechtspraak is daar vrij duidelijk in

26-01-2010
De gemeente is niet bevoegd om naar aanleiding van de nalatigheid van betrokkene om ten kantore van de gemeente te verschijnen (inzake bewijsstukken) diens recht op bijstand in te trekken (gemeente Arnhem)
BZK 2010/11
Klik om te vergroten...

Damn wou je zeggen dat je in Nederland gewoon een bijstand aan kunt vragen en in principe daarna NOOIT meer iets van je laat horen en gewoon maar uitgekeerd blijven krijgen?

Dat valt me echt heel ernstig tegen.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#8
wake up and smel the beans, been there once and got the t -shirt
Serieus gewoon als je niet goed bent jaren geleden zelf play de system and works
rest aan jouw
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#9
yeperdieyep het is very easy had dat zelf jaren geleden je vraagd arts bij dwi en die zegt 1 jaar 2 jaar of 5 jaar wat wil je om arbeidsongeschikt te zijn
Systeem is totaal maf of goed, daarna gewoon baan dus voor mij werkte het die vrijheid
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze kan alleen zichzelf redden en tot inkeer komen. Heroine, het kan zo leuk zijn als het is en een stofje als een ander, maar in onze huidinge samenleving is het toch niet goed te praten.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#11
DWI kan alles zeggen maar ik heb een uitspraak van een Iranees die alle regels aan zijn laars lapt nooit opendoet geen sollicitaties doet geen uitnodigingen aanneemt en geen werkbriefjes inlevert.

Hij is in hoger beroep gelijkgesteld en alles is betaald + een onkosten vergoeding.
De man is verslaafd en verward en moest zelf maar bewijzen dat ie ziek was ... kosten van dat onderzoek was al 700 eu ofzo.

Een 1/2 jaar geen geld gehad en de woning zou ontruimt worden.....

Dankzij deze uitspraak heb ik mijn recht kunnen behalen want mij naaien ze nog steeds.

:hearteyes:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is wel een extreem voorbeeld sinds elke case wordt op zijn merits beoordeeld, maar in verleden ook mee te maken gehad; je doet gewoon wat research of vraag keuringsarts, tegen waanzin kunnen ze niet veel doen, anders gewoon bezwaar maken worden ze goed dol van en kost geld maar ja je moet wel soort plan hebben, arts is onafhankelijk was toen jaren geleden ook verbaasd na 10 minuten op straat nou meneer take care, wel meer verhalen gehoord echt niet zo moeilijk, je neemt wat in en geeft een onsamenhangend verhaal als je nog is ga zweten ook helemaal perfect maar ja is maar wat je wilt
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Maatje36
je kan op http://www.bijstandszaken.nl/snelregister.php
jurisprudentie zien aangaande integratie, intrekking, bezwaar en korting
Je moet iets doen anders gaat fout
M
Maatje36Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De dochter van een collega van mij (30 jaar) is na ruim 15 maanden in detentie gezeten te hebben helaas weer volledig teruggevallen in het gebruik van cocaïne en heroïne. Toen ze in december vorig jaar vrij kwam, had ze al snel een eigen woning, uitkering aangevraagd etc. Echter, het gevaar lag op de loer....

Van de sociale dienst moest ze bonnen overleggen wat ze gekocht had van het geld dat ze geleend had bij de kredietbank om haar woning in te richten. (€ 2800,-- geleend). Van dit geld heeft ze een koelkast en een gasfornuis gekocht, een kennis van haar € 200,-- (voorschot) terugbetaald die haar de vloerbedekking, latex, behang en een aantal kleine dingen had voorgeschoten, van de ruim duizend euro die deze kennis had voorgeschoten. De rest is opgegaan aan wit, wit, en nog eens wit....
Omdat ze geen bonnetjes in de door de sociale dienst gestelde termijn, inclusief herstel termijn overlegde, en mevrouw in de tussentijd ook weer bruin was gaan roken, omdat ze methadon nog grotere troep vindt dan heroïne, was dit het begin van het einde... De gemeente beeïndigde haar uitkering omdat ze afspraken niet nakwam. Haar reclasseringscoach stond twee keer tevergeefs bij haar aan de deur, kwam niet meer opdagen bij de verplichte bezoeken aan de reclassering etc.

Huur werd niet meer betaald, gas, water en licht ook niet meer. Te zwijgen over haar telefoonabonnement bij KPN Mobile en Ziggo....
Mevrouw ging weer volop roken, geld krijgt ze van vrienden en van een idioot die stapelgek op haar is, en haar zo twee meier geeft als ze even lief naar hem lacht.... Maar nu..... 5 november stan een legertje potige mannen, een mannetje in maatkostuum en een mannetje (of vrouwtje) in een blauw uniform bij haar voor de deur, die al haar spulletjes naar buiten zullen dragen. Gevolgd door een mannetje die de sloten van de woning komt vervangen. Kortom uitruiming is nabij. En tot op de dag van vandaag gaat ze gewoon door met poetsen van haar woning, teert ze op andermans geld, want en uitkering is er niet. Wie herkent dit beeld, en wat hebben jullie toen gedaan?
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hier hebben we het liever over de zonnige kant van de drugs..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik herken dit heel erg goed. Ik ben een van die mannen aan de deur.
Teneerste erg triest dat ze weer is terug gevallen, maar dat vind ik eerlijk gezegd ook niet gek. Wil je een verslaafde niet meer laten terug keren in het verleden dan zul je teneerste weg uit de scene / bekende omgeving moeten om ergens anders een nieuw leven op te laten bouwen, zorgen voor nazorg en een baan (of in iedergeval een dag invulling) mijn inziens.

En tsja wat doe je met zulke mensen, om hen te helpen. Verplicht laten opnemen voor een jaar, in een instelling werken aan de verslaving en de rede waarom degene gebruikt en dan het nazorg traject fantsoenlijk laten regelen. Dan maakt zo iemand best nog kans, zeker op haar leeftijd.
Het punt is echter dat je niet zomaar iemand 123 gedwongen kan opnemen. Dan moet iemand al een gevaar voor zichzelf of voor andere zijn.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik dacht dat je in nederland altijd bestaan had van min. inkomen,..ongeveer 40-euro per week.Uitgaande dat de rest betaald word,huur,gas,licht,water enz.Of loop ik achter,ik bedoel je kunt toch niet zomaar iemands uitkering stoppen?.Of wel dus,..
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Of zorg dat ze dag/week geld krijgt.En met de rest van het geld de lasten betaald worden.Heeft diegene toch altijd een dak boven haar/zijn hoofd,zonder te schikken als de bel gaat,..Maar het blijft idd lastig zo-iets.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#19
destructief gedrag dat ken ik zeker, maakt toch allemaal niet meer uit en ja die sociale instellingen doen dat ook niet goed beter om dan huur via dienst te betalen
rechtstreeks bedoel ook kosten goedkoper dan wat er weer verder kan gaan gebeuren
Speelt beetje struisvogel en kan dat ook wel voorstellen, alles valt ineen en iedereen is tegen je nou ja als je dan nog helder kan denken petje af, zou geloof ik ook de boel de boel laten
of advokaat in de hand nemen hogerberoep vanwege onterechte intrekking en ze aansprakelijk stellen voor finan gevolgen
of naar vriend gaan die haar og ziet zitten, ach ja in ondergang altijd nog net iets leuks en positiefs
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#20
sebatian zei:
destructief gedrag dat ken ik zeker, maakt toch allemaal niet meer uit en ja die sociale instellingen doen dat ook niet goed beter om dan huur via dienst te betalen
rechtstreeks bedoel ook kosten goedkoper dan wat er weer verder kan gaan gebeuren
Speelt beetje struisvogel en kan dat ook wel voorstellen, alles valt ineen en iedereen is tegen je nou ja als je dan nog helder kan denken petje af, zou geloof ik ook de boel de boel laten
of advokaat in de hand nemen hogerberoep vanwege onterechte intrekking en ze aansprakelijk stellen voor finan gevolgen
of naar vriend gaan die haar og ziet zitten, ach ja in ondergang altijd nog net iets leuks en positiefs
Klik om te vergroten...
Ja,dat zie je goed,maar het is ook niet de oplossing he,..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."