Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De dochter van een collega van mij (30 jaar) is na ruim 15 maanden in detentie gezeten te hebben helaas weer volledig teruggevallen in het gebruik van cocaïne en heroïne. Toen ze in december vorig jaar vrij kwam, had ze al snel een eigen woning, uitkering aangevraagd etc. Echter, het gevaar lag op de loer.... Van de sociale dienst moest ze bonnen overleggen wat ze gekocht had van het geld dat ze geleend had bij de kredietbank om haar woning in te richten. (€ 2800,-- geleend). Van dit geld heeft ze een koelkast en een gasfornuis gekocht, een kennis van haar € 200,-- (voorschot) terugbetaald die haar de vloerbedekking, latex, behang en een aantal kleine dingen had voorgeschoten, van de ruim duizend euro die deze kennis had voorgeschoten. De rest is opgegaan aan wit, wit, en nog eens wit.... Omdat ze geen bonnetjes in de door de sociale dienst gestelde termijn, inclusief herstel termijn overlegde, en mevrouw in de tussentijd ook weer bruin was gaan roken, omdat ze methadon nog grotere troep vindt dan heroïne, was dit het begin van het einde... De gemeente beeïndigde haar uitkering omdat ze afspraken niet nakwam. Haar reclasseringscoach stond twee keer tevergeefs bij haar aan de deur, kwam niet meer opdagen bij de verplichte bezoeken aan de reclassering etc. Huur werd niet meer betaald, gas, water en licht ook niet meer. Te zwijgen over haar telefoonabonnement bij KPN Mobile en Ziggo.... Mevrouw ging weer volop roken, geld krijgt ze van vrienden en van een idioot die stapelgek op haar is, en haar zo twee meier geeft als ze even lief naar hem lacht.... Maar nu..... 5 november stan een legertje potige mannen, een mannetje in maatkostuum en een mannetje (of vrouwtje) in een blauw uniform bij haar voor de deur, die al haar spulletjes naar buiten zullen dragen. Gevolgd door een mannetje die de sloten van de woning komt vervangen. Kortom uitruiming is nabij. En tot op de dag van vandaag gaat ze gewoon door met poetsen van haar woning, teert ze op andermans geld, want en uitkering is er niet. Wie herkent dit beeld, en wat hebben jullie toen gedaan?"
"Flameon zei: Jij kent wel veel mensen in de heroine wereld Zie andere topic van je Klik om te vergroten... Gelukkig ken ik er niet zoveel als je misschien denkt. Die kennis van die pers woont bij mij in de flat op de zelfde gallerij. Ik wist via via dat hij handelde in het spul, maar ik ben niet het type dat meteen gaat bellen met de politie etc. Wat iemand doet moet hij of zij zelf weten, daar kan en wil ik niet over oordelen. De dochter van een collega van mij ken ik niet persoonlijk, maar uit verhalen van haar moeder (mijn collega dus), merk ik echt dat het een hel is waarin, deze overigs bloedmooie meid, in verkeert. Haar moeder heeft in mij een soort van uitlaatklep gevonden. Niet dat ik haar kan helpen, maar ik heb geen oordeel over gebruikers. Dat wil zeggen dat ik niemand uitscheld voor junk, crimmineel etc, wat anderen nogal snel doen."
"Een kennis van mij (31) cocaïne en heroïnegebruikster heeft sinds december een relatie met een andere gebruiker. Echter deze gebruiker dealt ook erbij, en ik heb zo'n vermoedden dat mijn kennis hem alleen nodig heeft vanwege het feit dat hij dealt. Ik basseer mijn uitspraken op het feit dat zijn woning één grote bende is, terwijl mijn kennis mij steeds op mijn donder gaf als mijn woning een puinhoop was. Opeens kan ze wel tegen rotzooi, afwas meters hoog op het aanrecht en smerig sanitair etc. Ik maak me dan ook grote zorgen om haar, en hoop ergens dat ze in hem niet de verkeerde keus heeft gemaakt, want beiden vertonen alle symtomen van het junkiesyndroom (liegen en bedriegen, manipuleren, onttrekken van verantwoordelijkheden en misbtruik van de taal). Gebruikers onderling zullen elkaar ook voorliegen en bedriegen, manipuleren etc als het om het spul gaat. Ergens moet er dan toch een kink in de kabel komen, en zal een relatie gedoemd zijn te mislukken. Hij is verwikkeld in een ontruimingsprocedure ivm overlast en dealen. Roept dat hij samen met haar wil gaan afkicken om een ander leven te willen gaan leiden etc. Terwijl zij nooit eerder een woord repte over afkicken etc. en het eerder richting doofpot verwees door er niet over te willen praten. Maar nu opeens graag meewerkt. Samen hebben ze een gazemelijke uitkering, beiden hebben schulden en ik hoor niets over schuldsanering middels de kredietbank, maar wel dat ze zus-en-zoveel hebben straks en willen gaan investeren om te gaan verkopen. In mijn niet gebruiken leven zijn dit tegenstrijdigheden die in mijn optiek geen succesvolle relatie bevorderen. Oké, ik ben volgens haar meer dan een vriend, haar soulmate en enigste op wie ze kan terugvallen als er gedonder is. Maar wat heb ik aan deze woorden als ze bijna nooit meer de telefoon oppakt. nooit meer een gezellig op bezoek komt, en ik eigenlijk naar haar moet gaan.... "Ik moet vragen of "X" het goed vind als ik een uurtje kom" is het dan. hiermee bedoel ik dat ik het gevoel krijg dat hij bepaald met wie ze wel of niet mag omgaan. In mijn optiek is het de normaalste zaak van de wereld dat je als (alleenstaande) man best leuke gezellige dingen kan en moet kunnen doen met je beste maatje. Ook al is deze van het vrouwelijke geslacht. Gewoon op basis van vriendshap en niet met het idee er sexueel iets achter te zoeken. Ik kan het gewoonweg niet, om met een goede vriendin, van wie je zielsveel houdt vriendschappelijk, sex mee te hebben. Voor mij zou dit meteen einde hechte vriendschap zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Overigens: zij is nu 31, sinds 2002 (ze was toen 23) verslaafd aan bruin, en sinds haar 15e coke gebruikster. Hij is nu 36 en sinds zijn 13e verslaafd aan bruin."
"Svali zei: Heftig. Klinkt alsof haar vriend erg dominant is en haar in zijn macht heeft. Daar is moeilijk wat aan te doen. Het drugsgebruik maakt het nog veel erger, zeker omdat hij haar dus ook voorziet van iets wat voor haar van levensbelang is (als ik het zo lees). Zeker als ze al zo lang verslaafd zijn zie ik het somber voor je in. Verder ben ik niet zo thuis in heroïne en ken ook weinig mensen die het doen, dus ik kan er niet zo heel veel over zeggen. Wat ik me wel afvraag: Gebruik je zelf? Gebruikt zij jou niet al heel lang om op terug te vallen? Als dat zo is, is dat moeilijk om toe te geven (voor jou dan). Drugs gebruikers "gebruiken" nou eenmaal mensen wanneer hen dat uitkomt, wanneer er even geen drugs of geld is. In dat geval is er geen sprake van vriendschap. De grootste vriend van verslaafden zijn nou eenmaal drugs. Is het niet zo dat je haar eigenlijk voor je zelf wil? Ik krijg dat idee een beetje, maar ik kan er ook helemaal naast zitten. Natuurlijk bestaat er gewone vriendschappen tussen man en vrouw, maar de manier waarop je over haar praat (zoals over seks) doet me anders vermoeden. Heel veel succes ermee! Klik om te vergroten... Nee, ik gebruik zelf niet. Hoewel het deze week wel bijna zover was! Ze had mij 1 gram bruin meegegeven om voor haar te bewaren, iets wat ik regelmatig doe. Echter, ik kreeg weer de zoveelste afwijzing na een sollicitatie en mijn financiën zijn na een zeer forse naheffingsaanslag van de Belastingdienst ook niet bepaald wat het zijn moet. Tegelijkertijd kreeg ik een brief van mijn advocaat dat de fiscus voet bij stuk houdt, en niks wil kwijtschelden van de naheffingsaanslag. Dus ik had even zoiets van het boeit me allemaal niks meer. Ik had de helft van het steentje al klein gemaakt, een buisje gevonden en folie gepakt en was er klaar voor.... Echter op het moment supreme bedacht ik me! Dit heb ik haar eerlijk opgebiecht, en zij was zo blij voor mij dat ik het niet gedaan had, en zei letterlijk. ik wil niet dat jij je ook verlaagt zoals ik heb gedaan. Nee, ik wil haar niet voor mezelf. Hoewel ik zielsveel van haar hou. wil ik haar gewoon als mijn maatje. Wat ik met het sexuele probeerde te zeggen is dat ik geen sex kan hebben met mijn beste vriendin. Gewoon omdat dat dan de vriendschap kapot is. En dan maakt het niets uit of het een verslaafd pesoon is of niet. Samen gaan we iedere maand een dagje winkelen. Vinden we allebei gewoon leuk om te doen. Zij is er eventjes tussenuit en ze zorgt er dan voor dat ze voldoende "rotzooi" zoals ze zelf zegt bij zich heeft zodat we ook echt pas tegen de avond weer naar huis gaan. (meestal geeft ze mij de rotzooi van te voren mee om te bewaren). Alleen haar vriend is jaloers, en bang dat ze dingen gaat doen die "niet horen". Ze moet dan ook telkens om zijn toestemming vragen. En juist dat laatste botst tegen mijn zere been. Naar mijn mening bepaalt zij nog steeds met wie ze omgaat en niemand anders. Ergens deel ik je mening over gebruiken van mensen. Echter in haar geval is het ook zo dat als ze iets heeft, sigaretten of wat dan ook, dat ze met mij alles deelt. Als ze hem een boterham maakt, en ik ben op bezoek, dan maakt ze mij ook steeds een. Het is dus niet zo dat ik alleen maar moet geven en dat er niks terugkomt. Maar ja, ik heb inderdaad het gevoel dat hij haar in zijn macht heeft. En ja, liefde maakt blind, vandaag hadden ze allebei niks. En toen ze mij belde of ik bij hen wou komen eten, kwam niet eens de vraag of ik geld had.... Of er altijd sprake is van (mis)(ge)bruiken betwijfel ik. Ergens kan toch sprake zijn van echte vriendschap."
"Ergens kan toch sprake zijn van echte vriendschap. Klik om te vergroten... Waarmee bewezen is dat ook verslaafden behoefte hebben aan vrienden van buiten de scéne. Toch zie ik ook weer twijfel bij je. Ik denk echt wel dat zij jou als een goede, waardevolle vriend ziet, eentje waar ze wat aan heeft. Echter, de verslaving en zo 'n dominante (en ook verslaafde) vriend is een slechte combinatie. Ze zal bang zijn om je te vaak te spreken, je te vaak ontmoeten en zo haar vriend teleur te stellen. Uiteindelijk zal ze zelf moeten inzien waar ze mee bezig is en dan de juiste keuze maken. Weg bij die man. En mocht dat ooit zo ver komen (en dat kan heel goed) zal ze blij zijn dat jij er voor haar bent. Klik om te vergroten... Maar denk ook aan je eigenwaarde, als ze zo onderdrukt wordt en het contact te veel verwaterd of alleen nog maar bij jou vandaan komt, dan is het beter voor je om ermee te stoppen anders ga je er zelf aan onderdoor. Of misschien zou haar dat juist tot inkeer kunnen brengen. Maar ik hoop voor je dat het niet zo ver zal komen.[/quote] Tot op heden is het contact (telefonisch) wederzijds. We laten elke dag wel even iets van elkaar horen. Ze vraagt zelfs of ik op bezoek wil komen bij haar. En dan niet met de bedoeling iets van geld of dope mee te nemen, maar gewoon gezelligheid. Als we samen weleens op stap gaan lopen we negen van de tien keer hand in hand of arm aan arm door de stad. Naar mijn bescheiden mening niet iets wat je doet als je iemand niet mag (of alleen als gebruiksvoorwerp ziet). Wat mij ook opvalt is dat alles wat ze tgen mij verteld berust op waarheid. Intussen ben ik na drie jaar wel zo ver dat ik door heb of iets klopt of niet. Veel dingen zijn vrij makkelijk na te trekken of komen vanzelf aan het licht. Dit vind ik positief. Vooral omdat veel heroïne en cocaïnegebruikers liegen, bedriegen en manipuleren om hun doel te bereiken. Neemt niet weg dat ze soms toch wel de waarheid anders brengt, maar daar vrij snel toch weer spijt van krijgt. Het is een type meisje dat als wij bijvoorbeeld in koor roepen dat we op het kruispunt rechtsaf moeten om het doel te bereiken, zij zegt dat ze linksaf moet. En dit dan ook volhoudt en ook doet. Wat ik echt als positief heb ervanren is dat zij mij juist prijsde met het gegeven dat ik deze week toen ik dieper dan diep in een dip zat, en eigenlijk een blow bruin wilde nemen omdat ik eventjes dacht van het boeit me allemaal niets meer.... ontzettend blij was dat ik het niet had gedaan. Ze was zelfs trots op me dat ik het niet had gedaan. Voor mij is dat echt een teken dat ze mij niet ziet als iemand die zo gek is om haar te spekken voor het spul, maar ziet als iemand om wie ze geeft. Want ik denk dat als ik een nozem zou zijn geweest, dat ze mij gewoon mijn gang had laten gaan en ze mij niet beschermde tegen het bruine kwaad. Over twijfelen gesproken: Natuurlijk is er sprake van een beetje twijfel. Ik vind het al erg genoeg dat ze verslaafd is aan wat zij zelf noemt "rotzooi". Ik gun haar zo graag een mooi leven zonder ziek zijn van de dope, en een toekomst vol vreugde. Maar dat gun ik iedereen die verslaafd is. Velen zijn de dupe geworden van een "advies" om bruin te gaan gebruiken om bepaalde dingen te bereiken of beter te worden. Advies is hier een groot woord, ik weet even niet het juiste woord te kiezen, maar diegene die zich aangesproken voelen zullen begrijpen wat ik bedoel. Natuurlijk zijn er ook mensen die het zelf hebben opgezocht door te gaan experimenteren etc. Ik veroordeel niemand om zijn/haar daden in het verleden, en hoop dat ook zij ooit het geluk zullen vinden zonder hulp van dope."
"Flameon zei: Wil je een verslaafde niet meer laten terug keren in het verleden dan zul je teneerste weg uit de scene / bekende omgeving moeten om ergens anders een nieuw leven op te laten bouwen, zorgen voor nazorg en een baan (of in iedergeval een dag invulling) mijn inziens. Klik om te vergroten... Ze was weg uit het verleden. Althans weg uit Heerlen, en woont nu in Geleen. Maar ook daar wonen verslaafden, en ze zeggen weleens soort zoekt soort. Ik hoor haar moeder nog tegen mij zeggen "Nee mama, ik laat niemand in mijn woning, ik wil een nieuw leven beginnen. Zonder drugs". Maar de werkelijkheid is anders. Het is in feite een continue aanloop van gebruikers, en een dealer heeft zelfs een sleutel van haar woning! Marokkanen, Belgen, mensen (verslaafden) uit de buurt.... noem maar op. En of het nu 4 uur of 16:00 uur is, de voordeurbel gaat onafgebroken. (Leuk voor de mensen bij haar in de portiek.) Of het nu 2 uur of 14:00 uur is, de telefoon gaat continue."
"sebatian zei: je wordt er pas uitgezet bij minstens 3 maanden huurschuld, als je voor kort geding in ieder geval iets betaald wordt verdaagd of uitstel van een maand Bij sociale dienst moet ze arts vragen, onderzoek nou zal me me verbazen dat die haar ok vind dus verklaard haar gedrag Klinieken zijn anoniem ze zegt gewoon ga aan mezelf werken of ze dat werkelijk doet of niet doet even niet terzake sociale dienst kan dat niet nagaan privacy wet Hoger beroep tenminste als 8 weken nog niet verstreken zijn, en maak wat fotos van dingen die in woning staan en ja geen bonnetjes lijkt me een beetje vaag om hele uitkering te stoppen Oftwel je moet wel iets doen! Klik om te vergroten... 15 september moest ze verschijnen voor de kantonrechter. Uiteraard is ze ondanks aandringen van haar moeder NIET geweest! De woningverhuurder had haar tot 1 september de kans gegeven haar uitkering opnieuw aan te vragen, en had zelfs al een legertje hulpverleners ingeschakeld (Maatschappelijk werk, GGD, Mondriaan etc). Ze is nog op gesprek geweest bij de woningverhuurder, en heeft daar met de tranen op de wangen gezeten, en gesmeekt om haar er maar niet uit te gooien. Maar ja, ook daarna, geen aanvraag voor een uitkering. Een vriend van haar had haar aangeboden, toen ze nog twee maanden achter was, de achterstand voor haar te betalen, mits ze een uitkering ging aanvragen. Natuurlijk had ze gehoopt dat geld zelf in handen te krijgen, en het vervolgens op te maken aan..... (Juist). Maar daar trapte deze knul dus niet in. Geen aanvraag, geen geld!"
"sebatian zei: Alleen vanwege nalatigheid van haar kant om niet te verschijnen op kantoor is op zich geen grond om uitkering te stoppen rechtspraak is daar vrij duidelijk in 26-01-2010 De gemeente is niet bevoegd om naar aanleiding van de nalatigheid van betrokkene om ten kantore van de gemeente te verschijnen (inzake bewijsstukken) diens recht op bijstand in te trekken (gemeente Arnhem) BZK 2010/11 Klik om te vergroten... In dit geval gaat het om een WWB (Wet Werk en Bijstand) uitkering. Je bent dan verplicht om op verzoek informatie te verstrekken die van belang kan/is voor het verstrekken van de uitkering. Zo ben je dus verplicht alle informatie te verstrekken die van belang is voor het verkrijgen en/of behouden van de uitkering. Eerlijk gezegd ben ik het wel eens met de gemeente Sittard-Geleen om haar uitkering te beeïndigen. Het niet overleggen van kassabonnen was niet de enigste redenen om haar uitkering te beeïndigen. Ze was verplicht om deel te nemen aan het participatietraject bij het participatiehuis in Sittard. Het doel van dit project is om mensen die aan de rand van de samenleving leven, weer een plek te geven in de maatschappij. (zie website gemeente Sittard-Geleen: http://www.sittard-geleen.nl/Werk_en_inkomen/Participatiehuis). Tja, wie niet horen wil, moet maar voelen zeg ik dan maar."
"Flameon zei: Ik hoor dat je uit limburg komt. Waar loopt deze "beste meid" .... mondriaan? Welke divisie? Klik om te vergroten... Oorspronkelijk komt ze uit Heerlen, maar woont nu in Geleen. In december 2009 is ze na 15 maanden uit detentie gekomen, en is (lees "was") klant bij Justitiële Verslavingszorg. Wendy L. haar reclasseringscoach heeft het dossier van haar teruggegeven aan de OvJ omdat ze haar twee keer voor een gesloten deur heeft laten staan, en twee keer niet is komen opdagen in Sittard bij Mondriaan aan de Rijksweg-Zuid. Begin november is het finito, en staat ze op straat. Van haar moeder heb ik begrepen dat ze voordien ook op straat leefde, en dat dit haar eerste echte eigen woning is/was. Volgende week wordt ze 31, en toen ik dat hoorde moest ik even slikken... 31 en dan al Z.V.W.O.V.P. Je leest weleens over verslaafden dat die overal "schijt" aan hebben, zolang ze maar hun spul hebben. Maar nu word ik met de realiteit geconfronteerd. Al ken ik haar niet persoonlijk, maar bovenstaand weet ik van haar moeder, die erg genoeg bij haar om de hoek woont. Toen ze nog in Heerlen rondliep zag ze haar dochter misschien 2 á 3 keer per jaar, en kon ze zich er beter voor afsluiten. Maar nu ze om de hoek woont knaagt het behoorlijk aan haar."
"sebatian zei: je klinkt echt als een buitenstaander! anyway ze is best gehecht aan eigen woning dus dat valt te regelen 2 a 3 maanden huurschuld kan je zelfs dag voor kort geding regelen niet zelf daar is ze niet toe in staat tweede geld via dwi - of via advokaat of hoger beroep, sinds hun argumentatie niet goed is, ze is ziek en ja reintgratie no way, eerst beter worden, en in afkeuring en bonnen gezeik met fotos en langduringstoeslag En ja je hebt gelijk nummer 1 hoe krijg ik the stuff, rest is bij zaak, je kan family of of huis weet ik veel maakt niet uit; er is altijd a sense of werkelijkheid je opmerking van tranen dat ze huis verliest en daar moet je op inspelen Nu is ze totaal verloren en afhankelijk van zgn vrienden worst goes to worst Geld is is de crusifix iemand moet dat oplossen en zo te horen niet echt moeilijk verklaar ziek in arts bij dwi geen gezeik met reintegratie Tja hoe ze dat zelf ziet is de vraag maar wat ik hier hoor als advies werkt alleen maar averechts zie haar als mens die gewoon ziek is en hulp nodig heeft Klik om te vergroten... De oplossing is soms simpeler dan de werkelijkheid. Probleem is dat je als verslaafde open moet staan voor hulp. Sta je er niet voor open, dan kun je hulp bieden tot je een ons weegt."