Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn vino veritas (in wijn zit de waarheid)

In vino veritas (in wijn zit de waarheid)

26 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgende week Dinsdag heb ik (weer) een afspraak bij de huisarts. Dit keer hoogstwaarschijnlijk toch de helpende hand accepteren en niet zo eigenwijs doen. Niet denken dat ik het beter weet, als dat zo was, was ik niet in het ''verslavings-topic' aan het schrijven.

2 weken geleden stond ik 's ochtends op. Een raar gevoel in mijn buik, dus even wat water gedronken en terug naar bed. ( 's nachts sta ik ook regelmatig op voor water te drinken). Echter werd het gevoel maar sterker en nog maar een beetje water gepakt. Normaal voel ik het aan als ik over moet geven maar nu voelde er een vreemd soort druk inwendig; ineens spoot het water wat ik gedronken had uit mijn mond. Meteen erna voelde ik het gevoel van overgeven, korte sprint naar de wc, en alles eruit gegooid. Normaal raak ik vrijwel nooit in paniek , maar nu was de wc roodgekleurd, echte bloedkleur en zag er ook wat vreemd uit. Aangezien ik niets roods had gegeten of gedronken kon dit ook haast niet anders.

Vervolgens de huisartsenpost gebeld; ''Ik heb overgegeven en er zit veel bloed bij. Moet ik naar jullie komen of meteen naar het ziekenhuis?'' De telefoniste vertelde me dat er een kleine beschadiging kon zijn in de slokdarm wat dit veroorzaakte en niet gevaarlijk was als ik geen buikkrampen kreeg. Hier heb ik haar maar geloofd. Achteraf had ik beter toch kunnen gaan aangezien het in combinatie met alcohol toch ernstiger had kunnen aflopen.

(triest detail: ik heb voordat ik de huisarts belde alle lege flessen en bierflesjes naar de glasbak gebracht, stel dat ze me op kwamen halen of ik in het ziekenhuis zou moeten blijven, ze het thuis niet zo aan zouden treffen )

Hierna een dag of 2 niet gedronken van de schrik, maar hierna door allerlei omstandigheden toch weer de fles gepakt. ( ''door allerlei omstandigheden , alsof dat een reden is om te drinken :rolleyes: '')

Momenteel drink ik omgerekend nog een 8 a 10 standaardglazen per dag. Overdag ben ik qua gevoel nuchter (al zal er nog zat in het bloed aanwezig zijn). Overdag drink ik niet, maar zodra ik thuis kom pak ik vaak meteen een glas whiskey en zet zo de avond rustig aan voort. Ik drink eigenlijk alleen maar sterke drank, maar met Corona bijv. drink ik meer; meestal 2 sixpacks. Nu ik dit zo typ merk ik pas hoe bijzonder triest het is.

Qua sociaal isolement gaat het enigszins. Ik verplicht mezelf toch naar school te gaan ondanks dat dit met grote tegenzin gaat. Het is domweg het laatste jaar, en met minimale inzet kan ik het halen, maar moet domweg aanwezig zijn. Met klasgenootjes lachen we, en maken we domme grappen over mijn gebruik, ik wil namelijk niet dat ze er serieus mee om gaan. Veel meer als klasgenoten zijn het niet. Werken gaat vrij goed, vertrouwen in mezelf heb ik alles behalve, maar mijn werkgever is zeer over mij te spreken. Ik krijg soms het idee dat die meer over mij weet als dat ik dacht wat betrefd alcohol. Echter veroorzaakt dit geen probleem. Verder zit je toch met z'n 3'en in een vertrouwde klik, maar werk ik ook veel zelfstandig.

Eigenlijk heb ik alleen mijn drinkgedrag qua timing veranderd om zo toch overdag fatsoenlijk te functioneren. Het hele probleem is dat ik het ergens nog wel prima zo vind. Het is slechts wachten op een fatale fout.

Andere zooi gebruik ik eigenlijk niet meer. Ik merk aan mezelf dat ik er geen zin in heb.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik aanraad, is afleiding zoeken, vooral de sportschool is een goede aandachtstrekker. Zelf ben ik nu ook aan het vechten tegen een verslaving. Ik heb me laatst aangemeld bij een sportschool, en het is het proberen waard. In het begin voelt het echt als een verplichting, maar eenmaal bezig voelt het toch wel lekker. En als je klaar bent, voel je je weer ietsjes zelfverzekerder en je krijgt er een heel goed gevoel van. Ook kan je tijdens het sporten niet aan drank komen, wat het ook weer wat makkelijker maakt.

Probeer ook aan betere tijden te denken, ook al is dat misschien heel moeilijk. Ik voel me heel vaak waardeloos, ik leef voor drugs en ben totaal niet handig met de dames. Maar elke keer als ik zo'n kut gevoel krijg, ga ik aan een goede toekomst denken: weer genieten van het leven, een leuke vriendin, goede baan etc. Probeer je daar op te focussen, dat alles beter gaat worden. Als je positief gaat denken, dan wordt je misschien ook weer wat blijer.

P.s. je kan me altijd PM'en hè. :wink:

Succes ermee!
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
^^ Thanks, sporten ga ik me binnenkort even voor aanmelden met een klasgenoot. Alleen werkt voor mij niet.


Momenteel heb ik sinds zondag niet meer gedronken, momenteel behoorlijk maagpijn. 's nachts ook behoorlijke nachtmerries. Maar man o man, zelfs nu 's ochtend heb ik zo verschrikkelijk zin in pils. Ieder ding dat ik zie link ik aan iets negatiefs om maar te kunnen denken aan drank ...
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed zo! Het gaat in ieder geval de goede kant op. Ook goed dat je gaat sporten, je zult zien dat het na een tijdje wel leuk gaat worden.

Vervelend van je klachten, ik kreeg zelf ook een paar lichamelijke klachten. Ik vond dat de drang naar de drugs (in jou geval drank) groter werd, maar onthoud goed dat het na een tijd weer over gaat en als je nu doorzet, dat je niet meer die ontwenningsverschijnselen gaat krijgen. Voor zover ik weet zijn die eerste paar dagen het moeilijkst en als je die hebt doorstaan, is het een kwestie van volhouden. Ik zeg niet dat het makkelijk is, zeker niet, maar als je zo doorgaat met stoppen, wordt je leven alsmaar mooier en mooier. Het lijkt misschien alsof je er niet meer uit kan komen, maar daarin houdt je verslaving je voor de gek.

Succes en je kan het!
N
Need2quitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo SchilDpadDo,

SchilDpadDo zei:
Andere zooi gebruik ik eigenlijk niet meer. Ik merk aan mezelf dat ik er geen zin in heb.
Klik om te vergroten...

dat heb ik ook , ik heb zelf nogal geblowd maar gelukkig ben ik daar +-10 jaar geleden van bevrijd, roken doe ik nu ook al dik 2 jaar niet meer.

Verder ben ik ook nog gokverslaafd geweest maar ook daar ben ik vanaf, nu al een jaar of 15.

Het enige wat ik nu nog wil verslaan is de alcohol, het is wel een hardnekkige verslaving maar ik weet zeker dat ik hem ga verslaan en dat gaat jou ook zeker lukken :).

Ik wens je veel succes en ik blijf je lezen.
R
Rob070Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe gaat het nu? Al een tijd niks meer gelezen van je en hoop stiekem op een goed/positief bericht..
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Een update is wel op zijn plaats:

Kort; Ja, het gaat goed!

Ik heb een middenweg gevonden in het nuttigen van alcohol. Er hebben onlangs weken tussen gezeten dat ik totaal niet gedronken, anderen slechts een pilsje of 2 bij uitzonderlijke momenten, echter blijft het daar dan bij en ga ik niet thuis mezelf helemaal doortanken zoals eerst wel altijd gebeurde.

Ik vind het voor mezelf belangrijk dat ik een middenweg zou vinden in gebruik. Puur gebruik om ervan te genieten, niet om mijn hoofd stil te zetten. Aangezien ik tegenwoordig voor mijn werk weer veel deals sluit, en doe netwerken is het gebruikelijk om dit te beklinken met een drankje. Ook de stress om drank te blijven ontwijken weegt er voor mij niet tegenop. Ik weet goed dat dit klinkt als een redenatie van een verslaafde, maar ik merk aan mezelf dat ik niet zo zeer meer de drang heb mezelf buiten westen te drinken na een glas champagne. Dat ik niet 's avonds mezelf helemaal tot het maximum moet drinken om tevreden te kunnen zijn.

Qua eigenwaarde merk ik dat het weer iets vooruit gaat. Betrap me er nog wel vaak op dat ik mezelf negatief reflecteer, of dat ik juist van het negatieve tegenover mezelf uit ga. Maar ook dit gaat beter. Waar ik eerder alles linkte naar iets negatiefs ( hoefde maar iets als een reclame op tv te zijn ) heb ik hier nu vrijwel geen last meer van.

Alleen slapen is nog echt een punt, qua nachtmerries minder, maar kunnen slapen merk ik toch wel het gebrek aan drank. Vaak ga ik pas rond een uur of 03:00 naar bed, en sta ik 's ochtends om 07:30 weer op. Ik krijg mezelf domweg niet eerder in slaap. Nachtmerries beleef ik nogsteeds heel intens, al mijn overige dromen gelukkig niet meer.

Eigenlijk is het vanaf nu nog werken aan het slapen en eigenwaarde weer naar reëel niveau brengen. Er zitten nogsteeds af en toe dagen tussen dat ik mezelf compleet waardeloos vind, maar heb dan niet de drang mezelf ''stil te drinken''.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."