Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal over speed en ermee stoppen.

Mijn verhaal over speed en ermee stoppen.

12 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed is bovendien slecht voor je immuunsysteem, dus het zal je ziekte van pfeiffer niet veel goed doen. Goed dus dat je bent gestopt! Als je het gevoel heb dat het een cyclus is, waarin je een steeds een tijdje niet gebruikt en daarna wel weer, zou ik hulp zoeken als ik jou was. Veel sterkte en keep up the good work!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil graag mijn verhaal kwijt over mijn speed gebruik en hoe ik me nu voel na 6 dagen zonder.

Vanaf het begin:
Plusminus anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met speed gebruiken. Waarom? Achteraf bleek ik de ziekte van pfeiffer te hebben. Oftewel, vaak moe, veel slapen enz. Daar had ik dus geen tijd voor en ging opzoek naar hulpmiddelen om wakker te blijven. Enkele liters redbull hielpen niet en al snel viel mijn oog op speed. Dat was het perfecte middel voor mij. 1 lijntje en had de hele dag nergens last van. Binnen 2 weken gebruikte ik dagelijks en was ik helemaal het mannetje. Op het werk ging alles stukken beter. Mensen zeiden tegen me dat het weer goed ging met me.

Tot afgelopen kerstvakantie. Ik was een wandelend wrak geworden en op oudejaarsnacht beloofde ik mezelf dat ik in het nieuwe niks meer ging gebruiken. 3 minuten voor 12 nog wat naar binnen gewerkt en klaar ermee. 1,5 week later dacht ik dat ik gek werd ik m'n hoofd, kon alleen nog maar aan speed denken. En al snel zat ik er weer aan. Vanaf dat moment wist ik bij mezelf dat ik verslaafd was. Dat ik niet meer zonder kon. Maarja, als ik 3 dagen niks gebruikte ging alles kut, kwam niks uit m'n handen en staan ze op m'n werk te kijken van, wtf mankeert hem nou weer??

Verschillende keren geprobeerd te stoppen maar elke keer duurde dat max 2 weken en daarna gelijk weer dagelijks gebruik.
Afgelopen zomervakantie is een drama geworden, gearresteerd bij een douane controle, had een aantal gram bij me. Toen ik thuis kwam, eerst een lijn gepakt en toen dacht ik bij mezelf dit kan zo niet langer. Heb gewacht tot alles op was en dat was dus 6 dagen geleden.

Moet vreselijk veel moeite doen om geconcentreerd te zijn Op m'n werk. Thuis heb ik al moeite om een bord uit de kast te pakken en m'n brood te smeren. Ik slaap bijna 12 uur op een dag en dit weekend ben ik een paar uur UIT bed geweest. En toch voel ik me beter als eerst.

Ik wil dat het nu echt gaat lukken,
Afijn ik wilde even m'n verhaal kwijt want ergens anders lukt dat niet, aangezien op 1 hele goede vriend na, niemand weet dat ik gebruik.

Gr Zeelanddude
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed dat je nu al 6 dagen niet gebruikt hebt! Het zal lastig blijven, maar houd in je achterhoofd dat je je uiteindelijk veel beter gaat voelen als je niet gebruikt.

Laat vooral weten hoe het met je gaat, het is belangrijk je verhaal kwijt te kunnen en dit forum is daar een mooie plek voor.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een verhaal hier weer. Het valt toch op dat het vaak speed is daat mensen de das om doet. Het is een gemene sluipdrug. Ik zelf heb ook wel is in een week of 2 weken af en toe een lijntje gepakt waardoor ik merkte hoe makkelijk het was. Maar ik merk dat ik dan toch iets anders ben en dat trek ik op de één of andere manier niet zo goed.

Ik hoop echt dat je alles volhoud. Het is heel goed dat je hier je verhaal hebt gedaan. Blijf hier komen om je status te laten weten. Wellicht is een vriendelijk woord al genoeg om de volgende lijn weer te laten liggen. Tel in het begin in kleine stapjes, een uur niks gebruikt een halve dag weer een halve dag een dag een week enz enz. Het word makkelijker dat sowieso. Iedere dag is er eentje. Het is veel makkelijker om de teller weer op 0 te laten komen, probeer te denken aan de moeite die je hebt gestopt in de afgelopen 6 dagen en dat je dat weer moet doen als je gebruikt.

Hopelijk hou je vol. Het forum staat voor je klaar.

Psychedelibee zei:
Goed dat je nu al 6 dagen niet gebruikt hebt! Het zal lastig blijven, maar houd in je achterhoofd dat je je uiteindelijk veel beter gaat voelen als je niet gebruikt.

Laat vooral weten hoe het met je gaat, het is belangrijk je verhaal kwijt te kunnen en dit forum is daar een mooie plek voor.
Klik om te vergroten...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Susanne zei:
Speed is bovendien slecht voor je immuunsysteem, dus het zal je ziekte van pfeiffer niet veel goed doen. Goed dus dat je bent gestopt! Als je het gevoel heb dat het een cyclus is, waarin je een steeds een tijdje niet gebruikt en daarna wel weer, zou ik hulp zoeken als ik jou was. Veel sterkte en keep up the good work!
Klik om te vergroten...

Heb echt wel het gevoel dat het een cyclus is ja. Poosje gebruiken, paar dagen niet en dan weer wel. Het is me nog nooit langer als 2 weken zonder gelukt. Na 2 weken gaat het dan weer redelijk met me en dan ga ik zo denken: Ah zie je nou, je kan gewoon zonder, je voelt je een paar dagen minder en nu geen problemen. Kun je net zo goed gebruiken.
Ik weet dat het ontzettend krom is maar misschien dat het bij anderen bekent klinkt?

Verschil is wel dat ik altijd spul had liggen terwijl het nu echt op is.

En ik merk nu ik erover schrijf dat ik het makkelijker uit m'n hoofd kan zetten.
Bedankt :)

Gr Zeelanddude
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
Susanne zei:
Speed is bovendien slecht voor je immuunsysteem, dus het zal je ziekte van pfeiffer niet veel goed doen. Goed dus dat je bent gestopt! Als je het gevoel heb dat het een cyclus is, waarin je een steeds een tijdje niet gebruikt en daarna wel weer, zou ik hulp zoeken als ik jou was. Veel sterkte en keep up the good work!
Klik om te vergroten...

Heb echt wel het gevoel dat het een cyclus is ja. Poosje gebruiken, paar dagen niet en dan weer wel. Het is me nog nooit langer als 2 weken zonder gelukt. Na 2 weken gaat het dan weer redelijk met me en dan ga ik zo denken: Ah zie je nou, je kan gewoon zonder, je voelt je een paar dagen minder en nu geen problemen. Kun je net zo goed gebruiken.
Ik weet dat het ontzettend krom is maar misschien dat het bij anderen bekent klinkt?

Verschil is wel dat ik altijd spul had liggen terwijl het nu echt op is.

En ik merk nu ik erover schrijf dat ik het makkelijker uit m'n hoofd kan zetten.
Bedankt :)

Gr Zeelanddude
Klik om te vergroten...

Goed bezig en hopen dat je het niet gebruiken vol kan houden!
Daarnaast schrijf wat je wil hier er zijn een hoop mensen op dit forum die je goed kunnen helpen. Fijn dat je meer rust krijgt door het van je af te schrijven. Daar is het forum voor bedoeld.

Veel succes en sterkte gewenst!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tot nu toe nog niet gebruikt. Heb wel verschillende momenten gehad dat ik er zin in kreeg en echt dacht van: ik moet nu echt een lijn hebben. Maar nog niets gebruikt.
Heb wel een ander probleempje maar weet niet goed hoe ik dat moet zeggen, het is een beetje gĂȘnant.
Een aantal uur nadat ik speed gebruikte werd ik altijd erg seksueel opgewonden. En als "ie" eenmaal overeind stond kon ik erg intensief vrijen/klaarkomen.

Nu kan ik erotische films kijken, in bed liggen met m'n vriendin maar er gebeurt niks. Hij komt wel overeind maar een halve minuut later legt "ie" z'n kop weer neer. Ben zelf ook een stuk minder opgewonden in m'n hoofd op zulke momenten.

Is dat een verschijnsel dat vaker voorkomt?
Is voor mezelf redelijk gĂȘnant in ieder geval.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
daarvoor kan je prima de zoekfunctie gebruiken. bij verslaafden is dat effect meestal heel anders dan bij recreatieve gebruikers.

mijn ervaring met speedverslaving is trouwens dat ik makkelijk zonder kan. ik heb best wat jaren altijd speed bijgehaal als het bijna op was, omdat ik niet zonder wou komen te zitten.

na een onvrijwillige pauze ben ik erachtergekomen dat er niet zoveel gebeurt als je even niks hebt. ik snuif nog zo ongeveer elke dag, maar als het te gek word kan ik er zelf voor kiezen even zonder te zitten. ik heb niet de drang meer te kopen zodra het einde van de voorraad in zicht is.

ik kan zelf een weekje mn stash laten liggen als ik dat nodig vind. maar eerlijk gezegd is dat alweer een paar maanden geleden. mijn verslaving is wel prettiger geworden sinds ik heb ervaren dat er niks aan de hand is als het opraakt. en kies ik er soms voor een pauze te nemen.

maar nu even niet.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Afgelopen zondag geen gĂȘnante problemen meer gehad :) was blijkbaar toch een tijdelijk iets.
Heb alleen nu weer dat alles naar speed ruikt, m'n handen, nagels. Zelfs m'n zweet lijkt naar speed te ruiken.
En om alles goed te maken kreeg ik vandaag een berichtje van m'n leverancier of ik nog wat moest hebben. Shit shit shit shit
Van de ene kant weet ik dat ik mezelf in 2 weken weer in orde heb. En wil graag weer wat speed in huis hebben voor in het weekend ofzo.
Van de andere kant wil ik wel gewoon eens een half jaar zonder speed doen.
Lijk wel een schizofreen, wel, niet, wel, niet
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Al een poosje geleden dat ik hier wat gepost heb. Gebruik van speed staat bijna op nul. Zo heel af en toe met uitgaan gebruik ik nog wat. Eens in de 5a6 weken. Ben er zelf erg tevreden mee. Gebruik dus nu speed waar het voor bedoeld is en niet meer om dagelijkse dingen mee te doen.
Mag erg blij zijn met dit forum want geloof echt dat het geholpen heeft. :) :)
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat ontzettend goed! Daar mag je trots op zijn :)
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
Al een poosje geleden dat ik hier wat gepost heb. Gebruik van speed staat bijna op nul. Zo heel af en toe met uitgaan gebruik ik nog wat. Eens in de 5a6 weken. Ben er zelf erg tevreden mee. Gebruik dus nu speed waar het voor bedoeld is en niet meer om dagelijkse dingen mee te doen.
Mag erg blij zijn met dit forum want geloof echt dat het geholpen heeft. :) :)
Klik om te vergroten...

Goed bezig!
Je kan erg trots op jezelf zijn! Er zijn vele die het niet kunnen.
Nu blijven volhouden, succes.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Super man...

En heel fijn dat je even wat laat horen nog :)

Zeelanddude zei:
Al een poosje geleden dat ik hier wat gepost heb. Gebruik van speed staat bijna op nul. Zo heel af en toe met uitgaan gebruik ik nog wat. Eens in de 5a6 weken. Ben er zelf erg tevreden mee. Gebruik dus nu speed waar het voor bedoeld is en niet meer om dagelijkse dingen mee te doen.
Mag erg blij zijn met dit forum want geloof echt dat het geholpen heeft. :) :)
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."