#1
Ik sta voor een moeilijke keuze en hoop hier adves van ervaringsdeskundigen te krijgen. Mijn man gebruikt cocaine. Ik weet niet hoeveel. volgens eigen zeggen ongeveer een gram per week. We leiden een normaal gezinsleven. Hij heeft een goede baan en niemand die ervan weet. Hij is de leuke man en vader en heeft het goed voor elkaar.
Ik zie wanneer hij heeft gebruikt en de dag na gebruik is hij moe, gooit alle plannen in de war en is geen land mee te nezeilen. Sinds een half jaar probeert hij te stoppen en hebben we de afspraak dat ik zijn urine mag testen als stok achter de deur. Vaak draait hij om de test heen en is er twee dagen ruzie eer hij het gebruik weer toegeeft.
Ik hen er eerlijk gezegd klaar mee. De onzekerheid en het wantrouwen. Aan de andere kant hebben we een prima leven en houd ik me soms voor dat ik er niet zon probleem van moet maken.
Mijn man zegt er echt mee te willen stoppen. Zijn terugvallen wijt hij aan het missen van een stok achter de deur. Hij heeft mij gevraagx hem twee keer per week te testen.
Ik wil hem helpen maar elke test is voor mij een angstmoment. Ik weet niet of ik er steeds mee geconfronteerd wil worden.
Ik vraag me af of ik mijn handen er niet beter vanaf kan trekken zodat hij het zelf moet doen. Als hij echt wil heeft hij die controletest niet nodig toch twee keer per week?
Wat is wijsheid? Helpen of laten vallen?
Dank voor het lezen.
Bloem
Ik zie wanneer hij heeft gebruikt en de dag na gebruik is hij moe, gooit alle plannen in de war en is geen land mee te nezeilen. Sinds een half jaar probeert hij te stoppen en hebben we de afspraak dat ik zijn urine mag testen als stok achter de deur. Vaak draait hij om de test heen en is er twee dagen ruzie eer hij het gebruik weer toegeeft.
Ik hen er eerlijk gezegd klaar mee. De onzekerheid en het wantrouwen. Aan de andere kant hebben we een prima leven en houd ik me soms voor dat ik er niet zon probleem van moet maken.
Mijn man zegt er echt mee te willen stoppen. Zijn terugvallen wijt hij aan het missen van een stok achter de deur. Hij heeft mij gevraagx hem twee keer per week te testen.
Ik wil hem helpen maar elke test is voor mij een angstmoment. Ik weet niet of ik er steeds mee geconfronteerd wil worden.
Ik vraag me af of ik mijn handen er niet beter vanaf kan trekken zodat hij het zelf moet doen. Als hij echt wil heeft hij die controletest niet nodig toch twee keer per week?
Wat is wijsheid? Helpen of laten vallen?
Dank voor het lezen.
Bloem