Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoet wel stoppen, maar wil niet, hoe dan?

Moet wel stoppen, maar wil niet, hoe dan?

13 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben met benzo's gestopt omdat het mij finaal verneukte. Geen besef meer van wat er is gebeurd, black-outs, sloom praten, dan is het makkelijk. Met speed was het veel lastiger. Ik nam het altijd voor de kick, voor het zelfvertrouwen, eindelijk eens goed in je vel zitten, voor het rustigmakende gevoel, noem maar op. Van het ene op het andere moment heb ik het moeten staken. Ik mis het nog steeds, maar heb er geen behoefte meer naar. Na verloopt van tijd went het.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
waarom wil je niet stoppen ?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
wat gebruik je eigenlijk? ik heb daar geloof ik overheen gelezen.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
wat gebruik je eigenlijk? ik heb daar geloof ik overheen gelezen.
Klik om te vergroten...

Ik neem aan coke, als ik de andere posts van TS zie.

Kan me voorstellen dat die hobby niet lief is voor je portemonnee :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oh dan ga je toch lekker aan de pep. Voor een tientje sta je een hele maand strak :grin:
x
xEmilyyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hahaha, van de pep kan ik nog moeilijkere slapen en daar doet mn neus meer van pijn, was er al een keer mee opgelicht xD

Is idd de coke.

Bedankt voor jullie ervaringen eig.
Toch maar proberen te minderen ...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cokeverslaving is misschien niet de gevaarlijkste om mee te stoppen, maar zeker wel een lastigge diepgewordtelde verslaving.

als je er zelf niet achterstaat heb je weinig kans het veel langer vol te houden dan je een stok-achter-de-deur hebt. zodra alles er weer rooskleurig uitziet, en je weer wat meer vrijheid hebt is het zeer moeilijk clean te blijven.

kun je misschien iets vertellen over wat de reden is dat je moet stoppen?
x
xEmilyyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik werd op een gesloten jeugdzorginstelling geplaatst. Ben er sinds gister na exact 99 dagen weer uit aangezien ik komende week 18 word en de rechter verlenging heeft afgewezen. Maar ze zitten nu een beetje te dreigen dat, als ik weer ga gebruiken, dat ze dan een rechterlijke machtiging of IBS (inbewaringstelling) gaan aanvragen. Ik word enorm gepusht. Ik merk toch dat me dit juist tegenwerkt, want iets wat niet mag wordt juist interessant.

Gelukkig merkt niemand in mijn omgeving het wanneer ik snuif, dus ik kan gewoon weer doorsnuiven nu.

Maar mijn connecties ben ik ook kwijt, ben nu werkeloos en het geld is er dus niet. Ben al druk aan het solliciteren maar het geld gaat ook een keer op, dan moet het wel (tijdelijk) stoppen ... misschien dat ik er dan helemaal mee kan stoppen maar pfff
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm, normaal raad ik verslaafden aan om een paar maanden op reis te gaan naar een land waar dat spul niet op elke hoek van de straat te vinden is (in dit geval dus niet latijns amerika :grin: ). Maar je hbet dus net 99 dagen gehad waarin je niets hebt kunnen gebruiken. Dat was natuurlijk een perfecte kans om te stoppen maar dat is blijkbaar mislukt.

Dan wil je waarschijnlijk echt nog niet stoppen en heb je een dieper dieptepunt nodig voordat je zelf gaat willen stoppen. Wie weet, misschien over een paar jaar nadat je vriendschappen hebt verpest door geld te stelen, je baan weer bent verloren door gebruik of diefstal etc....

Als je helemaal niet verslaafd bent, het slechts een of een paar keer in de maand gebruikt en vanavond gewoon kunt kiezen het niet te doen omdat je je geld liever bewaard om een kadootje te kopen voor je neefje die volgende week jarig is, dan heb ik niets gezegd en is het allemaal gezeik wat ze met je doen. (hoewel natuurlijk nog steeds wel preventief gezeik want als je regelmatig blijft gebruiken is er een substantiele kans dat je in de toekomst toch verslaafd raakt)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je het niet kunt betalen heb je een hele duidelijke reden toch? Als je toch aan geld gaat proberen te komen voor drugs, door andere betalingen uit te stellen of geld te lenen bijvoorbeeld, stel je het stoppen alleen maar uit. Hoe langer je wacht, des te moeilijker het wordt. De bekende vicieuze cirkel.

Bekijk het even realistisch, je wilt niet stoppen maar je vraagt ons hoe je dat toch moet doen. Je zult er eerst zelf achter moeten staan, anders gaat het je waarschijnlijk niet lukken. Als je niet wilt stoppen, kan niemand iets voor je doen. Je hebt een hele goede reden, dus ga bij jezelf ten rade. Vraag jezelf eens af wat voor voordelen het je biedt als je besluit door te gaan, terwijl dat eigenlijk niet kan. Waarom wil je niet stoppen? Weegt dat op tegen de mogelijke problemen die je gaat tegenkomen?

Het is een hele logische keuze, maar je moet hem zelf even in gaan zien. Mocht je willen stoppen, in het subforum verslaving staan vele verhalen van mensen die stoppen of eerder gestopt zijn. Hier kun je een hoop waardevolle tips uit halen om het minder moeilijk te maken.

Als je niet helemaal wilt stoppen kun je natuurlijk ook duidelijke grenzen voor jezelf stellen, bijvoorbeeld maximaal één keer per maand. Dit vraagt wel een hoop zelfbeheersing en is in veel gevallen niet vol te houden.

Succes!
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Oh dan ga je toch lekker aan de pep. Voor een tientje sta je een hele maand strak :grin:
Klik om te vergroten...

Zo dacht ik er ook over, :grin:
x
xEmilyyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hee...
Ik vroeg me af.
Zijn er (hier?) mensen die gestopt zijn met hun verslaving omdat het wel moest, niet omdat je het zelf wou? Kan dat überhaupt?

Ik heb geen geld meer voor mijn verslaving en weet echt niet wat en hoe. Ik wil eig niet stoppen maar het moet dan wel. Misschien dat ik wat hoop kan halen uit succesverhaaltjes maar pfff
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik stop ook altijd omdat het moet. Het moet vanuit m'n onderbuikgevoel. Ik las pauzes in op momenten waarop ik vind dat ik te veel/vaak gebruik.

Echt een succesverhaal is het dus niet, want ik blijf wel gebruiken. Maar met mate.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
daar kan ik me ook wel in vinden. het heeft enkel nut te stoppen als je de invloed van een middel op je leven echt spuugzat bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."